![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Lonen en daarmee bedoel ik de maten van de herverdeling van de geproduceerde rijkdom word in mijn vizie nog steeds afgedwongen door colectieve inspaning. Daar buiten heeft Amerika wel een zeer sterke geschiedenis van sociale stijd achter de rug. Ik weet niet waar je het idee van daan hield maar zelfs het internationale feest van de arbeid is afkomstig uit een uiterst radicale periode in Detroit om de 8 uren dag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik weet niet, de "Industrial Workers of the World" was zeker wel een seieuze Amerikaanse vakbonds bedoeling, maar ik heb niet de kennis om om hierover een oordeel te vellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() In ieder geval heeft de bourgeoisie voorlopig de strijd om de VS wel gewonnen.
Het is zowat het meest kapitalistische land ter wereld nu, met de autocratie van de president die een marionet is van de kapitaalintensieve bedrijven. Het is een land van onderdrukking, keiharde concurrentie en vele armen die nergens naartoe kunnen. Geen OCMW, geen goede verzekeringen en geen mensenrechten. ook geen democratie eigenlijk (verschil tussen democraten en republiekeinen?). Bedroevend, echt zielig.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die is nieuw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
de VS is echt maar een zeer kleine stap verwijderd van de openlijke fascistische dictatuur Laatst gewijzigd door tony p : 12 mei 2007 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() GaRnaaLBeeR
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik zie u punt niet, wat maakt dat de huidige ccp minder pro kapitalistisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik heb al een keer gezegd, 65 procent van de nieuwe Chinese kapitalisten heeft een kaderfunctie binnen de communistische partij. Je hoeft echt geen raket geleerde te zijn om te zien dat de pro kapitalistische tendens binnen die partij sterk overheerst.
Maar ik denk dat het voortzetten van een discusie als deze enkel nog kan gaan lijden naar zinloos miereneuken. Laatst gewijzigd door GaRnaaLBeeR : 14 mei 2007 om 19:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op welke studie baseert U uw gegevens? Het grootste deel van de partij bestaat nog steeds uit mensen die zelf geen kapitalisten zijn (misschien wel bestuurders van staatsbedrijven maar dat zijn geen kapitalisten, eventuele corruptie niet te na gesproken)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een groot verschill. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar de Chinese kapitalistische klasse bestuurt het land niet, en moeten nog altijd luisteren naar de bevelen van de partij, die oppermachtig blijft, ook op economisch vlak. Dat is anders dan in kapitalistische landen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() alsof de belgische kapitalistische klasse het land hier bestuurd...
|
![]() |
![]() |