![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Johan Sauwens (CD&V) - 2 tot 8 februari "Ooit was hij een van de sterkhouders binnen de VU. Hij was zelfs tot driemaal toe lid van de regering. De laatste maal kwam er een abrupt einde aan door een bezoek aan Sint-Maartensfonds. Na het uiteenvallen van de partij vond hij politiek onderdak |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben niet bang van een referendum over meer autonomie. Wat de koning betreft, persoonlijk ben ik niet voor een monarchie, maar als die zich beperkt tot een zuiver protocol en de politiek aan de politiekers overlaat stoort zijn populariteit mij allerminst.
|
![]() |
![]() |
#22 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#23 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Sauwens: 21.666 stemmen (18 mei 2003) Albert II: 0 stemmen Sauwens is dus veruit de populairste. |
||
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#26 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#27 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Koningsverkiezingen vinden hier echter niet plaats. Albert II kan daar makkelijk een mouw aan passen: Het volstaat dat hij in zijn volgende 20 juli toespraak het onderwerp aansnijdt. Grote kans dat het parlement dan snel de grondwet wijzigt, en vierjaarlijkse koningsverkiezingen toelaat. Ik denk echter dat Albert II niet opgewassen is tegen de democratische politici, vandaar dat hij het onderwerp "koningsverkiezingen" nooit aansnijdt. |
||
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Koningen worden nooit - bijna nooit (er zijn inderdaad voorbeelden van hier en daar, Maleisië zeker?)- verkozen.
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#31 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil het volk dan koningsverkiezingen ? |
||
![]() |
![]() |
#33 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wil het volk 200.000 extra arbeidsplaatsen? Wil het volk dat DHL in Zaventem blijft? Dat zijn ook vragen waar de mening van de bevolking niet rechtstreeks gevraagd wordt. De volksvertegenwoordigers stemmen daar namelijk over. Voor koningsverkiezingen kan een gelijkaardige procedure gevolgd worden. Het parlement geeft dan een oplossing voor het chronisch probleem met de Belgische monarchie: wat te doen met criminele Coburgs. Van de zes Belgische koningen hebben er twee het grondig verknoeid, en telkens was het uiterst moeilijk om hen te stoppen. Leopold II liet miljoenen Kongolezen vermoorden. De Belgische instellingen konden hem niet stoppen of afzetten. leopold III kon pas na een volksopstand (en een drietal doden) tot aftreden worden gedwongen. Dat is twee keer op zes. Vroeg of laat komt er nog een intelligente, meedogeloze Coburg op de troon, en dan is het weer raak. Met koningsverkiezingen kan je zo iemand stoppen, zonder dat er doden vallen. En zoals gezegd, als Albert II dan toch zo populair is, wat heeft hij dan te te vrezen? |
||
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#35 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het Algemeen Nederlands is toevallig mijn stokpaardje, dus je hebt met bovenstaand (irrelevant) commentaar het risico op je bek te gaan erg groot gemaakt: 1/ Het woord "politieker" IS een taalpurisme... Een purisme is immers een (al dan niet aanvaarde) vertaling van een woord dat niet van dezelfde origine is als de moedertaal (bv. douche > stortbad, politicus > politieker). Ik stel voor dat je wat dat betreft alvast je tweede geciteerde zin terugtrekt. 2/ Het woord "politieker" is Vlaams, maar staat wel degelijk in de Van Dale... Het is immers niet aan jou te bepalen of "politieker" Algemeen Nederlands is of niet... Voor jou zal een Vlaams woord uiteraard geen Algemeen Nederlands zijn - voor mij wel... Waarover je niet spreken kan, moet je zwijgen... Verontschuldigingen tegenover de hr. Sauwens lijken me erg op hun plaats, hoewel ik veronderstel dat je daar zelf al was achter gekomen... (Ik had eerlijk gezegd gehoopt dat de moderatoren hun leden wat meer controleerden - Sauwens, De Wever, ... komen immers op dit forum om ONS een plezier te doen, en niet omgekeerd...) Met Vlaamse groet IndiePendendie |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |