Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Vanwaar komen uw psychische problemen rond homosexualiteit?
Geen idee, het zit heel diep, het is er gewoon, ik heb er geen rationele verklaring voor 2 20,00%
Ik denk vooral door mijn opvoeding, mijn familie 1 10,00%
Door mijn opvoeding en mijn milieu, en vooral door de religie die hierin een belangrijke rol speelt 2 20,00%
Ik heb eigenlijk geen echt probleem met andere sexuele geaardheden, maar mijn omgeving wel en daar gaat druk van uit 0 0%
Misschien ben ik zelf homosexueel of bisexueel en verdruk ik dit zo sterk, dat ik andere homosexuelen problematisch vind 5 50,00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2007, 07:37   #21
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik ken een paar lesbische kopels in mijn vriendenkring, ook een paar homo's trouwens en ik heb daar geen probleem mee, Best toffe mensen overigens, niks op aan te merken, geen decadent gedoe, gewone mensen, niks mis mee.

Waar ik wel een probleem mee heb, en waar vele homo's trouwens zelf ook minder mee kunnen lachen, dat zijn die relnichten die met pluimen in hun gat staan te schreeuwen voor meer homorechten, enz...

Ik moet als hetro ook niet met pluimen in mijn gat van alles en nog wat gaan afdwingen... Voor mijn part barebacken die er thuis in hune privé of in zo'n louche bar er zo veel op los als ze maar willen, ze mogen er van mij een compleet Sodom en Gomora van maken, zolang het maar niet aan iedereen opgedrongen wordt.

En dat is nu net het probleem tegenwoordig, overal wordt er maar over geluld het lijkt wel een modeverschijnsel te zijn... Ik ga geen homo weigeren, als werknemer, omdat hij homo is. Misschien wel omdat hij niet in het team past of niet bekwaam is, maar niet om zijn geaardheid. Het werk dient niet om te neuken hé

Ze draaien gewoon mee in de maatschappij, ( ik ken er zelf een paar met heel goeie functies ) en de meeste hebben een meer dan goede job overigens. Ze hebben eigen, bars en café's en mogen trouwen wat willen ze nu nog meer , daar kan ik mij soms wel druk in maken, doe gewoon en draai mee in de maatschappij, meer hebde toch niet nodig ?
Onder een postmodernistisch sausje van verdraagzaamheid gaat hier een ultra-autoritair wereldbeedl schuil. Dat pathetische verlangen naar normaalheid, naar het gewone. Vooral niet boven het maaiveld uitsteken. En als je dan 'anders' bent, oh my god, zorg dan dat het niet zichtbaar is.

Kijk maar naar volgende quote
Citaat:
Ik ga geen homo weigeren, als werknemer, omdat hij homo is. Misschien wel omdat hij niet in het team past of niet bekwaam is, maar niet om zijn geaardheid. Het werk dient niet om te neuken hé
verdraaien we die tot
Citaat:
Ik ga geen vrouw weigeren, als werknemer, omdatze geen grote borsten heeft. Misschien wel omdat zij niet in het team past of niet bekwaam is, maar niet om haar tetten. Het werk dient niet om te neuken hé
Hoe idioot is die verdraaiing? Is het enige waar hetero-mannen aan denken? Neen, absurd. En homo's dan? Minder absurd? Waarom dan dat eeuwig idioot pseudo-tollerant grapje "Ik heb niks tegen homo's, zolang ze niet in mijn rug zitten"?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 20:17   #22
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Wat probeer je te zeggen, Driewerf? Het is me niet helemaal duidelijk.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 20:21   #23
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Wat probeer je te zeggen, Driewerf? Het is me niet helemaal duidelijk.
dat Herr Flick 's tekst ogenschijnlijk progressief is (homo's mogen er zijn) maar in feite oerreactionair (binnen de grenzen die hij bepaalt).
Dat komt vooral tot uiting in volgende paragraaf
Citaat:
Ik ga geen homo weigeren, als werknemer, omdat hij homo is. Misschien wel omdat hij niet in het team past of niet bekwaam is, maar niet om zijn geaardheid. Het werk dient niet om te neuken hé
Kan je je inbeelden dat hetzelfde over hetero's wordt gezegd? En waarom moet dat dan wel aanvaard worden voor homo's?

(overigens: een gedacht hoeveel AIDStesten er worden gedaan na een te wild personeelsfeestje?)

Laatst gewijzigd door driewerf : 5 mei 2007 om 20:24.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 21:35   #24
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Herr Flick raakt een interessant punt aan: het werk is niet om te sexen, zegt hij, maar de meeste managers nemen wel constant hun secretaresse op het werk. Dat is een van de typische bezigheden van de hedendaagse zwetsmanager.

Dus, als communist zeg ik: als er éne mag sexen op het werk, dan moet iedereen dat recht hebben, onafgezien van klasse, seksuele voorkeur of ras; hetero, homo, hoger kader, normale mens, kapitalist en boekhouder.

Kortom, zelfs onzin als die van Herr Flick kan soms interessante perspectieven openen op kwesties van discriminatie, arbeid, taken, plichten en rechten van de burgers.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 10:25   #25
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Ik mis de optie: ik heb geen problemen met holebi's...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be