Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2007, 12:10   #21
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Je zou ook kunnen gaan werken ! Of is dat teveel gevraagd ?
je zou ook enkele van je hersencellen kunnen gebruiken ! Of is dat teveel gevraagd ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 12:10   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik neem aan dat ik geen assertieve arme ben.
Aangezien ik niet beschik over telefoon, TV, GSM, Internet, PC, frigo, wasmachine, laat staan auto of brommer en verder ook niet drink, rook, of uitga.
Veel assertieve armen kunnen dat blijkbaar wel.
Ik vraag me soms af hoe ze dat presteren op een luizen-uitkering.
Ik moet dringend wat assertiviteit bijleren ...
Gaan bijwerken of hulp van buitenaf vragen...
Maar in zekere zin ben ik wél assertief:
Ik koop niets meer.

Ik heb mij die vraag ook al gesteld, als ik zo'n "sukkelaar" zie GSM en terwijl hij een sigaret rookt en met nen BMW door de straat toert, ondertussen de peperdure audio installatie demonstrerend...

Allé ze zijn nie allemaal zo, maar iedereen weet wel wat we bedoelen denk ik.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 12:15   #23
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok 't is mijn eigen schuld dat rectoren machtsmisbruiuk plegen en je uit het bedrijf laten wegsturen waar je je eindthesis maakt omdat je ik citeer "toch geen technisch ingenieur gaat worden".
Calimerogedrag. Elk jaar studeren er belachelijk veel mensen af aan de universiteit. Een rector houdt zich niet bezig met het wegpesten van individuen. Daarvoor is de unief veel te onpersoonlijk. Maar uiteraard hebt u zelf alweer niks met uw eigen falen te maken.

Citaat:
Ok het is mijn eigen schuld dat ik zelf mijn studies moest bekostigen als halve wees en zoontje van een meestal werkloze schoenstikster.
Je in zelfmedelijden wentelen zal de zaak alvast niet vooruit helpen hoor. Er zijn veel studenten die moeten werken om hun studies te betalen (ikzelf niet, ik heb geluk gehad, mea culpa) en die er wel komen. Ik betaal trouwens met plezier een grote beurs voor studenten die het anders niet kunnen klaren. Ik geef elke maand meer dan 50% van mijn geld af, weet je wel. Dat dit naar studenten gaat die het niet breed hebben, kan ik enkel toejuichen.

Citaat:
Het is mijn schuld dat multinationals machtsmisbruik plegen door via dure advocatenbureau's topverkopers die 15 jaar klanten aangebracht hebben
op straat te laten gooien zonder ontslag vergoeding en zonder vergoeding voor het aangebrachte klieënteeel.
U weet zelf ook wel dat dit je reinste onzin is. Wij hebben hier onlangs ook een vertegenwoordiger met 15 jaar dienst op straat gezet. De man heeft een ontslagvergoeding gekregen van 250000 euro bruto en werd met open armen ontvangen door de concurrentie

Citaat:
Ok het is mijn schuld dat ik als taxichauffeur zes jaar lang mijn kost niet kon verdienen en al mijn spaargeld moest aanspreken en opdoen om aan survival te doen (zegge en spreke een miljoen oude frankskens op zes jaar tijd).
Ok het is mijn schuld dat V-Tax steeds minder floreerde, overgenomen werd, en op de fles ging uiteindelijk.
Ander werk zoeken behoort steeds tot de mogelijkheden. Als topverkoper kan dit zo moeilijk niet zijn

Citaat:
Ok het is mij schuld dat de belgische regeringen nou net diegenen zijn die het meest op de kap zitten van hardwerkende nietsverdienende Vlamingen zoals ik als taxichauffeur, door mij als laagstverdiener 25% van mijn minimumloon als criminele belasting (crimbelas) in te houden en mij zo onder de armoededrempel te drukken, hardwerkend en al...
Ik geef meer dan 50% af, toch blijf ik werken en draag mijn steentje bij voor mensen die het minder gemakkelijk hebben

Citaat:
Ok de ongelooflijke discriminatie tegen langdurige oudere werklozen is helemaal mijn eigen schuld.
Geen enkele baas wil die nog, maar ze gaan de weinige ouderen die wel nog werken eens een beetje langer laten werken...
Je enige terechte opmerking. Misschien moet je constructief mengen in het debat want het is geen gemakkelijk probleem om op te lossen. Als je goeie haalbare ideeen hebt moet je die misschien uiten in plaats van constant je ongenoegen te laten blijken

Citaat:
Waar ik internet is mijn zaak.
Op toestellen van het OCMW, als je het wil weten...

Ik breng mijn tijd door waar ik wil en zoveel als ik wil en hoe ik wil, in de mate dat ik mij dat kan permitteren...
Het is idd je eigen zaak wat je doet met je tijd, maar misschien zijn er constructievere dingen om je dag mee door te brengen, zodat je je eigen leven wat aangenamer kan maken.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 12:32   #24
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
De laatste 20 jaar ofwel werkloos ofwel een onderbetaalde job,die hem later nog 25.000 euro belatingen heeft gekost...
Als topverkoper onmiddellijk afgedankt worden zonder vergoeding...

Inderdaad, uiterst assertief...

De gebruikte gegevens zijn die hier op dit forum werden medegedeeld en dus openbaar...

Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 12:41   #25
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Zeg spitsmuisje, doe jij eigenlijk ook nog iets anders dan mensen stalken op het forum?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 12:44   #26
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Zeg spitsmuisje, doe jij eigenlijk ook nog iets anders dan mensen stalken op het forum?
volgens mij krijgt hij daar geld voor

veel werken kan hij in alle geval niet doen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 12:55   #27
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat ik geen assertieve arme ben.
Aangezien ik niet beschik over telefoon, TV, GSM, Internet, PC, frigo, wasmachine, laat staan auto of brommer en verder ook niet drink, rook, of uitga.
Veel assertieve armen kunnen dat blijkbaar wel.
Ik vraag me soms af hoe ze dat presteren op een luizen-uitkering.
Ik moet dringend wat assertiviteit bijleren ...
Gaan bijwerken of hulp van buitenaf vragen...
Maar in zekere zin ben ik wél assertief:
Ik koop niets meer.
Dan ben je in de kortste tijd absoluut geen arme meer : je spaart dan ca. 600 euro per maand.. wat na een paar jaartjes wel een proper bedrag oplevert.

Ik zag op TV ooit een documentaire over een riksjatrekker in Calcutta.
De man at per dag één kommetje rijst met kruidenbouillon (vleesloos),
slipe ergens in een portiek en stuurde zijn geld naar zijn familie op het platteland. Die man zou zeker niet hebben willen vertellen dat hij arm is.
Ver van je bed ? Natuurlijk wel.

Hier hebben we een goede vriend met een minimaal pensioentje van ca. 600 eurotjes.. Hij heeft wel het geluk van een lage huishuur, als hobby heeft hij fietsen & hij krijgt zijn geld echt niet op.. hij spaart nog om zijn kleinkinderen financieël te steunen bij hun studies.

...

Ik lees met veel geduld verhalen van "armen" , maar ik krijg verdorie nooit het komplete plaatsje .. niemand toont het achterste van zijn tong.
Zelf ben ik ook zo'n 15 jaar geleden ontslagen als kaderlid.. met mijn ontslagvergoeding had ik de aanbetaling voor mijn huis in handen. Ik weet ook dat een handige patroon je je ontslagvergoeding kan ontfutselen
met linke truuken.. & zelf met een fraaie ontslagvergoeding kan je in lelijke papieren komen als je de geldmolen niet terug in jouw richting kan doen draaien.. Ik heb ook met een taxi gereden, me laten exploiteren als
"oudere werkloze".. de tegenslagen lijken zich op zulke momenten op te stapelen (nog studerende kinderen en een hoge hypotheekafbetaling).
Je moet durven "buiten het vierkantje kijken" en bedenken dat voor iedere deur die sluit er wel ergens een open gaat.

Ik kan je verzekeren dat de kansen die je in dit deel van de wereld krijgt ongelofelijk zijn in vergelijking met het lot van Jan Modaal in de rest van de wereld.
Oud 7 mei 2007, 13:43   #28
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Aha, U noemt dat stalken?

En ik probeer gewoon mensen met geheugenproblemen wat te helpen...
Oud 7 mei 2007, 15:28   #29
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Calimerogedrag. Elk jaar studeren er belachelijk veel mensen af aan de universiteit. Een rector houdt zich niet bezig met het wegpesten van individuen. Daarvoor is de unief veel te onpersoonlijk. Maar uiteraard hebt u zelf alweer niks met uw eigen falen te maken.
Het gaat niet over inief maar over hogeschool.
Als u vaste, bewezen gegevens ontkent, houdt het daarbij op.

Citaat:
Je in zelfmedelijden wentelen zal de zaak alvast niet vooruit helpen hoor. Er zijn veel studenten die moeten werken om hun studies te betalen (ikzelf niet, ik heb geluk gehad, mea culpa) en die er wel komen. Ik betaal trouwens met plezier een grote beurs voor studenten die het anders niet kunnen klaren. Ik geef elke maand meer dan 50% van mijn geld af, weet je wel. Dat dit naar studenten gaat die het niet breed hebben, kan ik enkel toejuichen.
Rijkeluiszoontje was dat graag op proletariërtjes kapt...
Zelfmedelijden? Ik heb enkel een opzegvergoeding gemist van 18 maand plus uitwinningsvergoeding aangebrachte klanten. Voor de rest heb ik nooit betreurd dat ik ermee moest ophouden.
Ik heb het alleen over executie-methoden van sommige multi's.
[

Citaat:
U weet zelf ook wel dat dit je reinste onzin is. Wij hebben hier onlangs ook een vertegenwoordiger met 15 jaar dienst op straat gezet. De man heeft een ontslagvergoeding gekregen van 250000 euro bruto en werd met open armen ontvangen door de concurrentie
Allemaal onzin, mijn drie oudere collega's en ik die op straat gesmeten werden wegen zware fout om het commissiestelsel te kunnen afschaffen voor fhet invoeren van forfaitaire premies en een dubbel aantal jongere en minder betaalde vertegenwoordigers? We verdienden namelijk teveel , te gemakkelijk, op commissie, dank zijn onze eigen inspanningen, dank zij de aangebrachte klanten..
Jij weet niets van wat je ontkent, meneertje.

Als jouw bedrijf zulke executie-methodes niet gebruikt, dan siert hun dat., dat is alles. Ik heb nooit beweerd dat alle multi's zo te keer gaan. Wel die twee die ik zeer goed ken.

Daarna had ik in verkoop geen enkele zin meer.

Citaat:

Ander werk zoeken behoort steeds tot de mogelijkheden. Als topverkoper kan dit zo moeilijk niet zijn

Terecht Getraumatiseerd verkoper. Zie hierboven.
Ik heb ander werk gezocht: Ik ben huisman geworden.

Maar dit alles behoort niet tot het onderwerp van het topic.
Ik vroeg me af hoe armen alleen met hun uitkering rondkomen, en het antwoord is: niet.

Citaat:

Het is idd je eigen zaak wat je doet met je tijd, maar misschien zijn er constructievere dingen om je dag mee door te brengen, zodat je je eigen leven wat aangenamer kan maken.
Wat weet jij van mijn leven af? Niets.
Heb ik soms geklaagd dat jhet niet aangenaam is?
Mijn vroeger leven was niet aangenaam.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 mei 2007 om 15:31.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 15:35   #30
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
De laatste 20 jaar ofwel werkloos ofwel een onderbetaalde job,die hem later nog 25.000 euro belatingen heeft gekost...
Als topverkoper onmiddellijk afgedankt worden zonder vergoeding...

Inderdaad, uiterst assertief...

De gebruikte gegevens zijn die hier op dit forum werden medegedeeld en dus openbaar...
Ik ben nog maar werkloos sinds 1995, dat is twaalf jaar.

De eerste twee jaar waren een beetje moeilijk, met een uitkering van 21.OOOOBF/maand, dat geef ik toe, maar niettemin ben ik wel tevreden ja.
Heb je liever zelfbeklag?
Oud 7 mei 2007, 15:39   #31
eno2
Banneling

Standaard

Er was eens een filosofe en die schreef in de Standaard, dat armen uit mochten gaan stelen, ter overleving.
Ik las dat.
Gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Ik heb er toch maar liever iets anders moeten op vinden...
Oud 7 mei 2007, 15:45   #32
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De eerste twee jaar waren een beetje moeilijk, met een uitkering van 21.OOOOBF/maand, dat geef ik toe, maar niettemin ben ik wel tevreden ja.
Ach eno2, je gaat je toch niet zitten verantwoorden tegenover deforumspitsmuis zeker?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 15:46   #33
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Je zou ook kunnen gaan werken ! Of is dat teveel gevraagd ?
Doe dat de bazen niet meer aan!
Met zijn gewone genialiteit stoot Geertje hier natuurlijkerwijs op de meest geniale oplossing van de werkloosheid: als alle werklozen nu eens meteen gingen werken, dan was die vervelende werkloosheid inderdaad meteen ook weeral eens opgelost.

Hartelijke gelukwensen, Geertje!

Toch niets afgekeken van Sarkozy zekerst????
Oud 7 mei 2007, 15:46   #34
Don Quichote
Banneling

Standaard

Zielig.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 15:47   #35
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach eno2, je gaat je toch niet zitten verantwoorden tegenover deforumspitsmuis zeker?
Geduld, volgend jaar ga ik hem weer negeren.
Oud 7 mei 2007, 15:47   #36
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De eerste twee jaar waren een beetje moeilijk, met een uitkering van 21O.OOOBF/maand, dat geef ik toe, maar niettemin ben ik wel tevreden ja.
Toch knap veel voor een dopper hé210.000 x12=.....2.520.000 frank per jaar
2.520.000frank per jaar,arm?....

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 7 mei 2007 om 15:48.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 15:48   #37
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Zielig.
Heb jij dat wel, een ziel?
Ziehier emand die vind dat armoede en armen altijd moeten blijven bestaan vanwege de meerdere eer en glorie van de rijken...
Oud 7 mei 2007, 15:49   #38
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Toch knap veel voor een dopper hé210.000 x12=.....2.520.000 frank per jaar
2.520.000frank per jaar,arm?....
Jammerlijk een nulletje teveel getikt.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 mei 2007 om 15:51.
Oud 7 mei 2007, 15:53   #39
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
En waarom niet?
Oud 7 mei 2007, 15:55   #40
eno2
Banneling

Standaard

fox
Citaat:
k geef meer dan 50% af, toch blijf ik werken en draag mijn steentje bij voor mensen die het minder gemakkelijk hebben
Goed zo ik deed dat ook.
Maar daar ging het niet om.
De hoge belasting op de laagste lonen is zonder meer staatsterrorisme.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be