![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Feremans,
Het is de moment om goed te luisteren of de grote lantaarn een even groot lichtje bevat, of is het een glimwormpje? Hij is alleszins niet zo gewichtig als uw voorzitter... en zeker niet zo'n grote lantaarn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht nochtans dat VB'ers racistische ziekelingen waren, of minstens mestkevers.
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belachelijke komediant. We hebben geen separatistische media-figuren nodig, maar staatsmannen met inhoud. OpenVld hield vandaag haar inhoudelijk congres.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Inhoudelijke congressen mogen ze wel houden... maar het is Slangen die het koers bepaalt... En dat is spijtig, want inhoud hebben hun congressen steeds genoeg... En de helft van het bestuur van de VLD zijn overlopers van de VU..; ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 6 mei 2007 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Schepen
|
![]() Wie vandaag vers brood is gaan kopen en de zondagskrant heeft meegenomen, heeft ook een dik magazine meegekregen van 44 pagina's dik Wij Allemaal.
Voor CD&V is dit de definitieve aftrap naar de verkiezingen. Mijn hart ligt bij het kartel CD&V/N-VA en in tegenstelling tot misschien vele anderen heb ik begrip dat Yves Leterme zo lang heeft gewacht. Enerzijds vind ik ook dat de belofte dat de Vlaamse regering die in 2004 haar mandaat degelijk zou vervullen. Ik vind ook dat Yves Leterme onversneden de Vlaamse eisen kan op tafel gooien als Vlaams minister-president. Maar tegelijk mag de CD&V de kans niet laten liggen om federaal weer deel te nemen aan de macht. Is dat machtsgeil zijn? Laat ons gewoon eerlijk zijn: als je deelneemt aan de verkiezingen, doe je dat met één doel: winnen en nadien besturen. Het politiek correcte denken doet uitschijnen dat macht vies is. Ronduit voor regeringsdeelname zijn is verkeerd, zegt men. Komaan, als ik op een partij stem, voor een bepaald programma, dan is mijn stem bedoeld om de macht om dat programma uit te voeren aan die partij en persoon te geven. Dan is een stem uitbrengen even vies en is de ganse democratie verwerpelijk. Men hekelt steeds de kloof tussen politiek en burger maar telkens als een politicus die kloof wil dichten, wordt er schande van gesproken. Een politicus die eens zich gewoon gaat amuseren, op een andere manier zijn boodschap verpakt of dichter bij de mensen wil staan, krijgt steevast het etiket van ongeloofwaardig, politiek onwaardig en/of mediageil opgeplakt. Het zal nu niet anders zijn met de oproep om een brief te schrijven aan Yves Leterme. Is dat verkeerd? Neen, er is niks verkeerd om je volksvertegenwoordiger aan te spreken over wat jou bezighoudt. Politici moeten leren luisteren en leren die boodschappen hun democratische weg laten opgaan. Het kan helpen tegen de verzuring. En of dit nu gaat om een brief aan een minister, een email aan het parlementslid uit je regio of een babbel met een gemeenteraadslid die je vraag noteert in een notaboekje: dat is essentiële politiek en is alles behalve verwerpelijk. Laatst gewijzigd door davidg : 6 mei 2007 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Want laat ons realistisch zijn: zonder CD&V/N-VA zal er geen hervorming komen, enkel een grote "JA, we luisteren naar de NON"... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
De bedrogen leden en stemmers van het VB zijn doodgewone Vlamingen. Die beginnen te rieken dat er VEEL stront aan de knikker hangt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
Ik deel de visie van Vlaams Belang in deze zaak totaal niet. Ik ben zelfs wat ontgoocheld in het standpunt van de partij. Het Vlaams Belang speelt in de kaart van de grote vijand van Vlaanderen Open VLD. Leterme bewijst Vlaanderen wel degelijk een dienst om naar het federale te gaan. Een CD&V opgejaagt door de NVA, zal politieke instabiliteit en zenuwachtigheid veroorzaken. Dit is juist nodig om de bestuurlijke identiteit België ten gronde te richten. Citaat:
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 6 mei 2007 om 18:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik deel uw analyse, Max.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar om iedere VB'er, laat staan iedere VB stemmer minder ziek of mestkever te noemen, neen, dat gaat mij veel te ver. Ik kan best begrip opbrengen dat iemand meent dat de kortzichtige ideeën van het VB een makkelijke en duidelijke oplossingen voor de vele complexe problemen van ons landje inhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Bekwaam én boegbeeld? Neen, Yves is Yves en is nu ons boegbeeld. Om vele redenen trouwens... Ook bij de andere partijen zie je de boegbeelden opduiken. Enkel Groen is zo idioot om het met onbekenden te proberen en daar is ook al wat mee afgelachen... Is dit iets wat je enkel bij CD&V vindt? Ik denk het niet, als ik terugdenk aan de zielige vertoning van Open VLD voor de Antwerpse kamerlijst... Maar ik begrijp de commotie... Zoals ik zelf eerlijk zei: ik vind het zelf een moeilijke keuze en zou op tot op het congres twijfelen hoe te stemmen moest deze zaak op een congres beslist worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Wou, wat zijn we nu verast zeg
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door skaldis : 6 mei 2007 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() De VLD heeft een gesjeesde reclamejongen als "de facto" voorzitter die zich voltijds bezighoudt met wind maken. Ik zou dus niet te hoog van de toren blazen over komedianten en media-figuren met een blauw logo als avatar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Schepen
|
![]() tja, dat gevoel had ik ook toen ik bij Groen! allemaal mensen zag verschijnen die politiek nog groen achter de oren waren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Schepen
|
![]() Dat is nu eenmaal een fenomeen dat je bij alle zweeppartijen die maar één thema bespelen zal terugvinden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
geloof je nu echt zelf dat NVA enige druk kan uitoefenen op hun grote broer, postjesgejaag, meer moet je achter dit kartel echt niet zoeken. Vlaams belang ging zoveel jaar terug toch ook niet in kartel? Een beginnende partij moet groeien. Dat LDD niet van vandaag op morgen het tij zal doen keren is juist, maar met een gezonde langetremijnvisie is er meer dan zomaar IETS haalbaar. Er is eindelijk een alternatief en door de keuze van Hugo Coveliers om VB er te worden (of zo goed als) is dit het enige alternatief. Tot slot: ee n regeringsvorming tussen CD en V en VB ( aldan niet LDD erbij) zou mooi zijn, maar het eeuwige cordon, niewaar??... Laatst gewijzigd door forza fre : 6 mei 2007 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |