Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 6 februari 2004, 13:40   #21
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Descartes, het minste wat ik kan zeggen is dat je nogal lichtzinnig omspringt met geld, en geen flauw benul hebt van de transfers, want ze zijn minstens zomaar eventjes 20 X meer dan je dacht.
Ik heb nooit gezegd dat er geen oplossing moet komen in die zaak van de transfers. Maar als d�*t hét economisch thema is van een partij, dan bescheur ik mij om het economisch potentieel in die partij. Herlees eens mijn eerste posting : u haalt er een fait-divers uit en blaast het op om dan nogal persoonlijk van leer te trekken.
Mijn posting ging over de belasting op arbeid, niet over uw heilige transfers.
Ik stel u trouwens de vraag : nadat die transfers (ook zonder het VB) geregulariseerd zullen zijn, w�*t is dan de volgende economische denkstap van het VB ? Invoeren van een taks op tweetaligheid ?
Citaat:
Is er op dit forum geen neutrale scheidsrechter die gele en rode kaarten uitdeelt?
Voor mij een groene, aub. Ik val ideeën aan. Geen mensen.
Beste Desartes, de transfer van 5 (of 10) miljard euro per jaar is geen fait-divers dat moet opgeblazen worden, dat is al verpletterend groot genoeg. Als je iets persoonlijk opvat is dat jammer, dat is niet mijn bedoeling en wil me graag verontschuldigen.
Mijn privé gedacht is dat het einde van de onnoemelijke transfers ook het einde van België zal betekenen. Daarom is het regime niet bereid om daar echt iets aan te doen. De splitsing van België op zich is niet belangrijk, maar wel behoorlijk bestuur. Samen met de Walen blijkt dat jammer genoeg niet mogelijk. Dat zegt zelfs Yves Desmet (geen VB-er). Als men dan ook nog een redelijke oplossing vindt voor het vreemdelingenprobleem dan zal wellicht het VB verdampen. Wat het economisch programma van het VB is, wordt dan niet relevant.
Je bezorgdheid voor tweetaligheid deel ik. Ik ben zelf viertalig. Dat is geen uitzondering in Vlaanderen en ook niet in het VB. Wij zijn daar trots op.
luc broes is offline  
Oud 6 februari 2004, 14:12   #22
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn privé gedacht is dat het einde van de onnoemelijke transfers ook het einde van België zal betekenen.
Voor mij is de faze "België" al lang voorbij. Europa is de toekomst. Een Europa van gewesten.

Er moet geen energie gestoken worden in opsplitsing, eerder in anders-globalisering.

Stel dat men op termijn komt tot een Europese Sociale Zekerheid, in solidariteit onder ALLE europeanen, met een sociale wetgeving op Europees niveau.

Zijn we dan niet beter af dan met een eigen beperkte Vlaamse Sociale Kas ?

Analoog : ik heb meer vertrouwen in de standzekerheid van een internationale verzekering dan van een kleine Vlaamse assurantie. Als er iets serieus gebeurt legt ze er sneller het boijltje bij neer.

Besluit : de transfers moeten zeker geregulariseerd worden, maar het is géén strategisch onderwerp voor de politieke langetermijndenkers.

Niet dat we daar in België veel goede voorbeelden van hebben.

Gelukkig groepeert Vivant er een aantal
Descartes Jr is offline  
Oud 6 februari 2004, 14:50   #23
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Mijn privé gedacht is dat het einde van de onnoemelijke transfers ook het einde van België zal betekenen.
Voor mij is de faze "België" al lang voorbij. Europa is de toekomst. Een Europa van gewesten.
Mogelijk voor jou persoonlijk, maar voor de realiteit waar we vandaag als Vlamingen in leven is dat jammer genoeg nog niet voorbij. Natuurlijk is Europa de toekomst. Maar als we in België niet slagen in goed bestuur, dan is het nogal naief te denken dat 'Europa' boven onze hoofden alles dat wel zal doen. Goed bestuurde gewesten maken een goed bestuurd Europa mogelijk.
Nu ik ben helmaal geen Europa-expert, dat zijn maar indrukken.
Hopelijk kan Vivant daar ook een steentje kan toe bijdragen, maar daar heb ik ook mijn twijfels over zoals trouwens de meesten.
luc broes is offline  
Oud 6 februari 2004, 15:24   #24
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft 20 jaar geduurd eer er een gemeenschappelijke munt kwam. Volgens mij moeten we op bvb gemeenschappelijke BTW-tarieven nog minstens even lang wachten.
boer_bavo is offline  
Oud 6 februari 2004, 16:30   #25
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Mogelijk voor jou persoonlijk, maar voor de realiteit waar we vandaag als Vlamingen in leven is dat jammer genoeg nog niet voorbij. Natuurlijk is Europa de toekomst. Maar als we in België niet slagen in goed bestuur, dan is het nogal naief te denken dat 'Europa' boven onze hoofden alles dat wel zal doen. Goed bestuurde gewesten maken een goed bestuurd Europa mogelijk.
Nu ik ben helmaal geen Europa-expert, dat zijn maar indrukken.
Hopelijk kan Vivant daar ook een steentje kan toe bijdragen, maar daar heb ik ook mijn twijfels over zoals trouwens de meesten.
Europa, is een dood geboren kind. Welke de welvarende landen Geheel zal leegzuigen. Het zal zichzelf in stand houden alleen om de profijten welke de Euroambtenaren er aan hebben.
Onze EENHEIDSMUNT, zonder Groot-Brittannië!
Wanneer we de evolutie bekijken van een gemaakte landen, vallen deze allen uit elkaar in kleine regionale staten. En de Europeanen, een verscheidenheid aan CULTUREN, wij gaan een groot Europa creëren.
fernand is offline  
Oud 6 februari 2004, 18:34   #26
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Mogelijk voor jou persoonlijk, maar voor de realiteit waar we vandaag als Vlamingen in leven is dat jammer genoeg nog niet voorbij. Natuurlijk is Europa de toekomst. Maar als we in België niet slagen in goed bestuur, dan is het nogal naief te denken dat 'Europa' boven onze hoofden alles dat wel zal doen.
De eigen burgers kunnen hun bestuurders niet dwingen om "iets" te doen. Hooguit motiveren via het stemhokje. Maar daar helpen vele lapmiddeltjes (leugenachtige kiesbeloften, dienstverlening ...)
Europa kan dat wel (Europees Gerecht, dichtdraaien van de subsidieknop, internationale controle en veroordelingen, ...)
Descartes Jr is offline  
Oud 6 februari 2004, 21:01   #27
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Mogelijk voor jou persoonlijk, maar voor de realiteit waar we vandaag als Vlamingen in leven is dat jammer genoeg nog niet voorbij. Natuurlijk is Europa de toekomst. Maar als we in België niet slagen in goed bestuur, dan is het nogal naief te denken dat 'Europa' boven onze hoofden alles dat wel zal doen.
De eigen burgers kunnen hun bestuurders niet dwingen om "iets" te doen. Hooguit motiveren via het stemhokje. Maar daar helpen vele lapmiddeltjes (leugenachtige kiesbeloften, dienstverlening ...)
Europa kan dat wel (Europees Gerecht, dichtdraaien van de subsidieknop, internationale controle en veroordelingen, ...)
De meeste mensen hebben weinig vertrouwen in 'Europa'. Europa kan van alles, en wij hebben er geen vat op. Kijk maar naar het geval Cresson waar duidelijk aanwijsbare corruptie was maar het was onmogelijk haar te ontslaan.
luc broes is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be