![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn privé gedacht is dat het einde van de onnoemelijke transfers ook het einde van België zal betekenen. Daarom is het regime niet bereid om daar echt iets aan te doen. De splitsing van België op zich is niet belangrijk, maar wel behoorlijk bestuur. Samen met de Walen blijkt dat jammer genoeg niet mogelijk. Dat zegt zelfs Yves Desmet (geen VB-er). Als men dan ook nog een redelijke oplossing vindt voor het vreemdelingenprobleem dan zal wellicht het VB verdampen. Wat het economisch programma van het VB is, wordt dan niet relevant. Je bezorgdheid voor tweetaligheid deel ik. Ik ben zelf viertalig. Dat is geen uitzondering in Vlaanderen en ook niet in het VB. Wij zijn daar trots op. |
|||
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er moet geen energie gestoken worden in opsplitsing, eerder in anders-globalisering. Stel dat men op termijn komt tot een Europese Sociale Zekerheid, in solidariteit onder ALLE europeanen, met een sociale wetgeving op Europees niveau. Zijn we dan niet beter af dan met een eigen beperkte Vlaamse Sociale Kas ? ![]() Analoog : ik heb meer vertrouwen in de standzekerheid van een internationale verzekering dan van een kleine Vlaamse assurantie. Als er iets serieus gebeurt legt ze er sneller het boijltje bij neer. Besluit : de transfers moeten zeker geregulariseerd worden, maar het is géén strategisch onderwerp voor de politieke langetermijndenkers. Niet dat we daar in België veel goede voorbeelden van hebben. Gelukkig groepeert Vivant er een aantal ![]() |
|
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
Nu ik ben helmaal geen Europa-expert, dat zijn maar indrukken. Hopelijk kan Vivant daar ook een steentje kan toe bijdragen, maar daar heb ik ook mijn twijfels over zoals trouwens de meesten. |
||
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Onze EENHEIDSMUNT, zonder Groot-Brittannië! Wanneer we de evolutie bekijken van een gemaakte landen, vallen deze allen uit elkaar in kleine regionale staten. En de Europeanen, een verscheidenheid aan CULTUREN, wij gaan een groot Europa creëren. |
||
![]() |
![]() |
#26 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Europa kan dat wel (Europees Gerecht, dichtdraaien van de subsidieknop, internationale controle en veroordelingen, ...) |
||
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |