![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geloof me vrij dat zo een werk nooit van de hand van een thesisstudent zal komen hoor, daarvoor is de tijd te beperkt en de materie in 99% van de gevallen veel te oppervlakkig. Zo een verhandeling zal eerder voortkomen uit een doctoraatsstudie. Heel veel oud economie studenten zullen het daarmee eens zijn. Over andere richtingen spreek ik me hier absoluut niet uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Burgemeester
|
![]() Geloof me vrij dat zo een werk nooit van de hand van een thesisstudent zal komen hoor, daarvoor is de tijd te beperkt en de materie in 99% van de gevallen veel te oppervlakkig. Zo een verhandeling zal eerder voortkomen uit een doctoraatsstudie. Heel veel oud economie studenten zullen het daarmee eens zijn. Over andere richtingen spreek ik me hier absoluut niet uit.
Oh, ben ik helemaal zo zeker niet van, het gaat over simpele dingen die we met 15-jarigen in elkaar steken. Kan nochtans simpel zijn, doe nog eens een poging hiertoe 1) fabriek 100 arbeiders, 1000 stuks 2) 1000 stukks vertegenwoordigt welzijn/welvaart, alles in orde 3) vereenvoudiging 4) resultaat 50 arbeiders werkloos, 2000 stuks productie In dit eerste stuk hebben we de overconsumptie al aangezwengeld maar de logica van het kapitalisme gaat natuurlijk verder. Vanaf hier gaan we 'waarden' en 'kapitaal' creëren. 5) nieuw fabriek 6) iedereen terug aan het werk, 4000 stuks productie Resultaat is dat we 4x langer werken en 4x meer produceren dan nodig (waren eerst tevreden met 1000 stuks) Hoeveel denkfouten hebben we ondertussen gemaakt ? Resultaat is dat schaarste een centraal thema wordt. Kinderen van 15 begrijpen dat als geen ander, wie begrijpt het niet, denk je ? Bouwen op verkeerde fundamenten vergt veel onderzoek natuurlijk en zo blijven we bezig. Dat jongeren met bosjes zelfmoord beginnen te plegen kunnen we dan in addendum een correlatie maken.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
zo ja dan kunnen rijken zich dit wel permiteren en armen niet - da s het enige dat ik wou zeggen (hetzelfde geldt bvb ook voor het volgen van bijlessen ) op alle vlakken zijn rijken bevoordeeld tov armen in een wereld waar alles rond geld draait en niks zonder geld kan dat is in het leven zo bij het studeren en ook bij het schrijven van thesisen en doctoraten. een arme met een beurs en voldoende kwaliteiten zal het echter wel halen, maar gewoon een kwestie van een kat een kat noemen he. armoede is ook voor studenten een extra handicap
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 mei 2007 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Antiplagiaatsoftware niet waterdicht
Afbeeldingen of vertalingen niet op te sporen Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Burgemeester
|
![]() Bon ja, ik wou een deftige discussie over het al dan niet nuttig zijn van een eindwerk en dan vind jij het weer nodig om economie en economische studies te gaan ridiculiseren.
Je begrijpt blijkbaar niet wat er staat maar zijn we ondertussen gewoon. Als we zelf een studie binnenbrengen bij universiteiten stelt men dat het een commercieel karakter moet hebben en/of dat het niet wetenschappelijk onderbouwd is. Men weet ons dus letterlijk te zeggen dat wetenschap geen wetenschap is en tot daar ging het verhaal van onze integrale studie. Als je de bewijzen wil zien en de studie die eraan voorafging, kan je die altijd krijgen. Het gaat dus helemaal niet om ridiculiseren, als je de bovenstaande oefening zou bekijken weet je ook waarom we nu zo'n milieuproblemen hebben en 20 % van België als ziek beschouwd wordt. Slapen we dan echt ? Hopen op beterschap.
Financiële Relativiteitstheorie www.chaospunt.org Laatst gewijzigd door Werner : 9 mei 2007 om 12:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner me dat in mijn niet-universitaire hogere studies indertijd(dat heette toen nog Graduaat Electronica) de thesisbegeleiders heel goed wisten wat de verschllende thesisgroepjes aan het uitspoken waren gedurende dat jaar....
De geschreven thesis groeide eigenlijk "vanzelf" tijdens het opbouwen van het project....geen nood om ergens vandaan te kopieren.... En de "mondelinge verdediging" mochten we ons "verhaaltje" doen totdat ,gegarandeerd,een van de juryleden wakker werd en begon door te vragen.... Ik neem aan dat het er in de Technische Bachelor en Master-opleidingen tegenwoordig nog "erger" er aan toe gaat? maar in die alfa-richtingen (pretpakketten heb ik ze nog horen omschrijven :s ...tja,misschien moet men vooral "poco" schrijven,en liefst zonder dt fouten ???? :s Laatst gewijzigd door kelt : 9 mei 2007 om 12:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als doctoraatsstudent ontvang je een loon, dat soms belastingsvrij is. Citaat:
En dat er iets scheelt aan het beurssysteem, daar heb ik ook voorbeelden van gezien, en dat er iets te veranderen is, daar kan ik ook inkomen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Ik denk dat sommigen een verkeerd beeld hebben van wat plagiaat precies inhoudt. Het gaat niet om hele studies overnemen, maar wel om het kopiëren van stukken tekst zonder bronvermelding of zonder te vermelden dat het een citaat is. Want zelfs de bron vermelden is geen vrijgeleide om tekst letterlijk te kopiëren. En dat plagiaat gebeurt aan de lopende band, niet alleen in licentiaatsthesissen, maar wel degelijk ook in doctoraten en zelfs in artikels. Dat is niet nieuw, maar nu meer en meer zaken digitaal beschikbaar zijn, gebeurt het wel steeds frequenter. En ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat men dit probeert tegen te gaan. Van universiteitsstudenten mag men wel verwachten dat ze zelf een wetenschappelijk werk kunnen schrijven.
Ik vind een thesis bovendien alles behalve nutteloos. Maar het moeten schrijven van eigen teksten zou niet beperkt mogen blijven tot de thesis zoals soms nog het geval is (gelukkig minder en minder). Want als de opleiding quasi beperkt is tot het reproduceren van voorgekauwde stof en het schrijven van een thesis, vind ik die eerlijk gezegd maar weinig waard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En daarna de doorzaagronde in de gesloten verdedeging bij de comissie. neen, plagiaat werkt niet bij een TU. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Voor meer info verwijs ik u naar: OLDBAND, G. (2007), De waarde van alfathesissen, in: UNCAN, D. (ed.), Universitaire plagiaten doen we al jaren en nu plots niet ?, Maatschappelijke discussies, p. 1
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]() o.a.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
U zou er immers versteld van staan hoeveel doctoraten niet of amper door de persoon in kwestie worden geschreven. Zo is het een publiek geheim dat binnen verscheidene ministeries/FOD's topambtenaren en bureauchefs een groot deel van hun doctoraat laten opstellen door hun eigen dienstpersoneel. Daarnaast durven politieke studiebureaus en zelfs kabinetten zich ook wel eens af en toe aan een doctoraat zetten, hetwelk dienstig zal zijn voor de zoon of dochter van een politicus. Meer zelfs, bepaalde politici hebben een bijberoep als professor of bestuurder van een universiteit en zij zijn vaak de eersten om andere lesgevers onder druk te zetten om milder te zijn ten aanzien van zonen en dochters met de juiste politieke toekomst. |
|
![]() |
![]() |