![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wat met de academici ..zijn die dan beter?! LOL
Alez hup hup iederéén spraren voor universitaire studies gelijk onzen premier en dan wa eindwerken koppiëren en hopla universitairen diplom hmmm intressant . Wel ni echt democratisch & sociaal intelligent bewuste communicatie vormt dit.....daarom al jaren zo'n wan-beleid . Of het nu cvp nu cd&v of open vld is verhaaltjes gelijk nen deans leerden we niets van hé . Rijk blijft rijk en arm blijft arm maar geef mij maar waar heid . Wisten jullie dat dit kon ? Eerlijk gezegd en geschreven ik wist niet dat dit kon maar had vermoedens ...wat vinden jullie van pseudo universitairen met universitairen diplom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mensen die betrapt worden op het plagieren van hun eindwerk zouden hun studies moeten zien teniet verklaard worden.
Dit heeft niets te maken met rijk of arm, maar met onderscheiding tussen brains & sukkelaars die zelf niks kunnen schrijven
![]() |
#3 |
|
![]() wie rijk is heeft geld om scripties, doctoraten enz door anderen tegen betaling te laten schrijven
wie arm is niet
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() "Brains" word niet altijd beloont op bepaalde hoge-scholen.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af waar de "thesisverdediging" dan toe dient...... ![]() Mag ik,voorzichtig,poneren dat dit probleem niet zo zal opduiken in de beta-wetenschappen (de "techniekers") gezien er daar in de jury mensen plegen te zitten die echt wel geinteresseerd zijn in wat er allemaal verteld wordt???? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() De inhoud van een alfadiploma stelt dan weer weinig voor. Maar da's niet zo onrechtvaardig, aangezien alfadiploma's niet echt goed liggen op de arbeidsmarkt. Bovendien: wat is de zin van een thesis die je volledig zelf schrijft? Hij wordt toch nauwelijks gelezen en gaat daarna de kast in om stof te vergaren. De waarde van een diploma is het halen ervan, m.a.w. erin slagen de kneepjes van het studentenvak genoeg te kennen om het curriculum te doorzwemmen.
Nu zullen die kneepjes een beetje veranderen, aangezien 't unief toch gaat voor iets meer kwaliteit. Goeie zaak, maar no big deal.
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 8 mei 2007 om 20:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Alez ik leer weer veeeeel bij thnx iederéén
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ik ben een ingenieur. In mijn afstudeercomissie, die bestond uit: mijn hoogleraar, afdelinghoofd en mijn directe afstudeerbegeleider, zaten dus genoeg menen die er van wat wisten.
Erger nog, mijn werk was directe input voor mijn afstudeerbegeleider zijn promotieverslag. Dusja, DAT werd wel degelijk gecheckt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Persoonlijk vind ik dat de inhoud van een alfadiploma dan weer weinig voorstelt. Maar da's niet zo onrechtvaardig, aangezien alfadiploma's niet echt goed liggen op de arbeidsmarkt. Bovendien: wat is de zin van een thesis die je volledig zelf schrijft? Hij wordt toch nauwelijks gelezen en gaat daarna de kast in om stof te vergaren. De waarde van een diploma is het halen ervan, m.a.w. erin slagen de kneepjes van het studentenvak genoeg te kennen om het curriculum te doorzwemmen.
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() Fijntjes, Percalion
![]()
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
mvg.Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Ik ben verre van tot de universiteit geraakt.
Ik snap niet hoe mensen zich zo met studies kunnen bezighouden, en dus wel hoe mensen dat allemaal laten doen. Wat maakt het uit als ze het al jaren zo doen? Het veroorzaakt alleen studiedruk en depressies. Wat is pleiten voor strengere regels toch kicken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Of weet je gewoon niet goed hoe dat er daar aan toe gaat? Kan hoor, niet zo heel heel erg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Dat is meestal (niet altijd!) zo. Mijn thesis was een onderdeel van iemand zijn promotieverslag, ik gebruikte in mijn promotieverslag de resultaten van mijn thesisstudenten, enz. Veel hangt af van de begeleiding van de thesisstudent. En daar wringt wel eens het schoentje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
iemand die zijn thesis 'laat' schrijven ... zal er nog niet uitgehaald worden hoor diegene die een bronverwijzing vergeet/verzwijgt ... die gaat het voelen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Burgemeester
|
![]() Hey,
Bizar onderwerp vind ik zo. Hoeveel keer kan je dezelfde studies herschrijven zonder dat het opvalt dat het uiteindelijk over hetzelfde gaat dan ? Beetje vergelijkbaar met de studies die onze staat altijd aanvraagt. In essentie zegt men dat de vorige op geen bal trokken...altijd leuk voor de betrokennen natuurlijk... Hoeveel keer kan je een studie maken dat blauw niet rood ziet of andersom ? Ik bedoel maar....
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
maar dat neemt niet weg dat je een doctoraat door een ander kan laten schrijven en veel denk en opzoekwerk kan uitbesteden. je moet de afgewerkte thesis dan alleen nog maar bestuderen zodat je ze openbaar kan verdedigen - een pak minder werk lijkt me dat toch al zelf kunnen denken moet je dan ook niet meer kunnen - je moet alleen nog maar papegaaienkwaliteiten bezitten
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 mei 2007 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doktoraten worden echt wel zelf geschreven hoor. Als je 4 jaar met iets bezig bent en dus ook 4 jaar nauw samenwerkt met een prof en andere mensen die je moeten beoordelen dan is het eigenlijk zo goed als onmogelijk om plagiaat te plegen. Met thesissen ligt dat natuurlijk compleet anders. Er is ondertussen zoveel te vinden op het internet en er is intussen ook zoveel geschreven. Als je thesis dan een literatuurstudie is, dan komt het er in de praktijk op neer dat je gewoon zoveel mogelijk leest en dan die teksten wat herkauwt. Bij een praktijkstudie ligt dat weer anders en zal er in de regel ook weinig plagiaat te vinden zijn. Imho is een thesis in sommige richtingen vrij nutteloos. Ik heb zelf handelsir gestudeerd en ik zie in een economische richting heel weinig toegevoegde waarde in het schrijven van een thesis. Ok, er zullen wel interessante onderwerpen zijn ook, maar in 95% van de gevallen wordt het warm water opnieuw uitgevonden. In die richtingen is het veel beter om mensen stages te laten doen zodat ze toch wat beter voorbereid zijn op het werkleven. Ik kan me voorstellen dat er in andere richtingen ook betere afstudeerprojecten mogelijk zijn dan het schrijven van een, in de meeste gevallen, nutteloze thesis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Burgemeester
|
![]() Imho is een thesis in sommige richtingen vrij nutteloos. Ik heb zelf handelsir gestudeerd en ik zie in een economische richting heel weinig toegevoegde waarde in het schrijven van een thesis
Dat is relatief te noemen, denk net dat hier wel veel valt te rapen. Een thesis rondom de fundamenten van economie zou ons land (en de wereld) wel degelijk kunnen helpen. Alhoewel, ook hier werd reeds veel werk geleverd maar ligt dan ergens in de schuif. Als we maar waarden en kapitaal kunnen creëren, dan zal het weer in orde zijn wellicht.
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Als het maar geen nulwaarden zijn...
|
![]() |
![]() |