Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2007, 19:37   #21
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid, de prins op zich heeft hier geen kloten mee te maken; die speelt immers gewoon als reclamebord. Het probleem voor het Belgische establisment is dat die prins daarnaartoe gaat met een handelsmissie van de grootste Belgische kapitalisten die maar al te graag goede relaties willen met de Chinese staatskapitalisten.

De Dalai-lama en zijn mensenrechten moeten gewoon plaats ruimen voor de belangen van de Belgische Multinationals; niets meer, niets minder...

En zo is dat steeds binnen het kapitalisme.
Jezus, Als we die houten klaas al als reclamebord gaan gebruiken, dan moet het hier echt wel heel erg gesteld zijn. Hoogst waarschijnlijk is er teveel uitvoer naar China zodat wij onze grootste anti-reclame moeten sturen om de Chinezen minder bij ons te doen kopen.
Of gaat hij nog meer arbeidsplaatsen verkopen aan de Chinezen ?

Dat voor deze plezierreis de democratische grondprincipes moeten wijken is een pure schande. Met het "dure eden" boek van onze buitenland minister in de hand durf ik heel hard de vraag stellen wie de grootste woordbreuk pleegt. Leterme die het land wil redden of de kluchtige verdediger van de democratie die zijn principes verkoopt aan de maoïstische kapitalisten van China.

Ik hoop dat de pers morgen enkele citaten uit Charel zijn boek op de voorpagina zet !!!!

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 20:33   #22
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ik ga zeker niet de Chinese controle over Tibet goedkeuren, of het beleid daar, ..... maar waarom wordt de Dalai Lama automatisch in het westen overal als het symbool van al wat goed is getoond? Hij vertegenwoordigt de tibetanen, maar is hij daar ooit voor verkozen? Mensen uiten hier hun kritiek op de invloed van ons koningshuis, maar is de Dalai Lama in feite niet ook een beetje zo?
Dat klopt ook... De mensen die voor de Dalai-lama werken, werken bijvoorbeeld in echte slavernij-omstandigheden. En die dalai-lama is even democratisch als ons koningshuis.
Oud 9 mei 2007, 20:37   #23
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Jezus, Als we die houten klaas al als reclamebord gaan gebruiken, dan moet het hier echt wel heel erg gesteld zijn. Hoogst waarschijnlijk is er teveel uitvoer naar China zodat wij onze grootste anti-reclame moeten sturen om de Chinezen minder bij ons te doen kopen.
Tja, die niveau-riches en oosterse kapitalisten zijn nogal gek op ouderwersterse artifacten, zoals koningen en prinsen... En zo zijn er niet veel meer (de meeste hebben gelukkig kennisgemaakt met de guillotine), in Europa enkel nog Spanje, Nederland, België, UK en een paar scandinavische landen.

Zo'n ding opent deuren - Belgische kapitalisten hebben zo'n breekijzer nodig omdat ze anders niet zoveel mee hebben om mee uit te pakken tov het Chinees geweld.
Oud 9 mei 2007, 20:38   #24
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor alle duidelijkheid, de prins op zich heeft hier geen kloten mee te maken; die speelt immers gewoon als reclamebord. Het probleem voor het Belgische establisment is dat die prins daarnaartoe gaat met een handelsmissie van de grootste Belgische kapitalisten die maar al te graag goede relaties willen met de Chinese staatskapitalisten.

De Dalai-lama en zijn mensenrechten moeten gewoon plaats ruimen voor de belangen van de Belgische Multinationals; niets meer, niets minder...

En zo is dat steeds binnen het kapitalisme.
potsierlijk hoe in België zogenaamde 'voorstanders van de arbeider' ... de monarchie denken te moeten verdedigen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 20:40   #25
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
potsierlijk hoe in België zogenaamde 'voorstanders van de arbeider' ... de monarchie denken te moeten verdedigen
??????

Waar verdedig ik de monarchie? In de laatste post zeg ik net dat de meeste monarchiën gelukkig tegen de guillotine gebotst zijn - Is dat zo monarchistisch...

Ik zou toch eens contact opnemen met het centrum in Beernem als ik jou was.
Oud 10 mei 2007, 06:57   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lap 't is alweer prijs voor de tweede keer op twee jaar tijd is. De Dalai lama wil naar België komen en onze Familène Royal moet zo dringend naar China. Dus de lama kan inbinden en zijn bezoek aan België dan maar uitstellen. In februari 2005 is dit spektakel reeds opgevoerd. Dan heeft de dalai lama zelf een prachtig gebaar gesteld om onze Bèrre uit de wind te zetten. Nu twee jaar later is het weer van dat, en wordt alweer aan de Tibetaanse leider eventjes verteld toch maar niet te komen.

En ik die dacht dat wij een buitenland minister hadden die "redelijk onverzettelijk" was. Maar blijkbaar geldt dat alleen ten aanzien van de jujupekesdemocraten van Congo. Als China en onze Royals in het vizier komt is het liever blode Karel dan redelijk onverzettelijke verdediger van de democratie.
Het is dus tijd dat wij als Vlamingen den Lama laten overkomen om een pak friet met stoverij en een goei pint erbij te komen nutigen...

Ik dacht dat ze dat vorige keer ook al voorgesteld hadden, maar als leterme wat kloten heeft, dan nodigt hij de Lama uit om naar zijn geiten te komen zien, kwestie van die lul uit laken, nekeer goe te kaken te zetten.

Die chinezen moeten maar eens leren dat wij buisiness doen met iedereen, en als ze Geuz willen of Trappist zullen ze toch bij ons moeten komen,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 07:06   #27
Werner
Burgemeester

Standaard

Die chinezen moeten maar eens leren dat wij buisiness doen met iedereen

Voorlopig nog wel
Oud 10 mei 2007, 07:09   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat voor deze plezierreis de democratische grondprincipes moeten wijken is een pure schande. Met het "dure eden" boek van onze buitenland minister in de hand durf ik heel hard de vraag stellen wie de grootste woordbreuk pleegt. Leterme die het land wil redden of de kluchtige verdediger van de democratie die zijn principes verkoopt aan de maoïstische kapitalisten van China.

Ik hoop dat de pers morgen enkele citaten uit Charel zijn boek op de voorpagina zet !!!!
Het zou hen trouwens meer sieren om tegen die Chinezen te zeggen dat wij uitnodigen wie wij willen, en dat zij hun daar niet mee te moeien hebben.

Hoe kunde met die chinezen lullen over mensenrechten en democratie als ge zelf demonstreert hoe flexibel ge daarmee omgaat.

En als ze dan verstand in hunne kop hebben, dan zien ze in dat waar kapitalisme , Business is business is, en dat de rest politieke zever is. Als ze daar ooit geld gaan willen verdienen, is dat toch wel een basisidee waar ze gewoon aan moeten worden.
Oud 10 mei 2007, 07:11   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner Bekijk bericht
Die chinezen moeten maar eens leren dat wij buisiness doen met iedereen

Voorlopig nog wel

Ja, als het hun niet aanstaat dat ze dan op een ander gaan, maar als ze kwaliteit willen, en deftig uitgevoerd werk dan weten ze ook waar ze moeten zijn

En daar hebben we ook Prins Fluppe nie voor nodig om hen dat wijs te gaan maken, dat weten ze zelf goe genoeg.

Als wij ons met hun binnenlands beleid niet moeten moeien, dan zij, niet met het onze.
Oud 10 mei 2007, 10:48   #30
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

En ik maar denken dat België - in tegenstelling tot Nederland - een hoogstaande moraal hanteert in de buitenlandse politiek.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 10:54   #31
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het is dus tijd dat wij als Vlamingen den Lama laten overkomen om een pak friet met stoverij en een goei pint erbij te komen nutigen...

Ik dacht dat ze dat vorige keer ook al voorgesteld hadden, maar als leterme wat kloten heeft, dan nodigt hij de Lama uit om naar zijn geiten te komen zien, kwestie van die lul uit laken, nekeer goe te kaken te zetten.
Dream on... Je leeft onder het kapitalisme hé, ook in Vlaanderen! - Denk jij echt dat het VEV china, de grootste groeimarkt ter wereld, tegen zich in het harnas wil jagen?
Oud 10 mei 2007, 10:56   #32
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
??????

Waar verdedig ik de monarchie? In de laatste post zeg ik net dat de meeste monarchiën gelukkig tegen de guillotine gebotst zijn - Is dat zo monarchistisch...

Ik zou toch eens contact opnemen met het centrum in Beernem als ik jou was.

mea culpa, ik had je latere post nog niet gelezen ...

als ik iemand filip hoor verdedigen, is mijn paard al vertrokken

ps de Daila Lama is een geestelijk leider, in die zin eerder te vergelijken met de paus dan met een monarch.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 20:15   #33
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

TommyMax2's schermafbeelding

Standaard

Laat ons vooral een feodaal heerser verwelkomen in plaats van een regering die dit heerschap van zijn grondgebied verjaagde en de bevolking de hoop op een betere toekomst kan bieden (zie alleen al naar de evolutie van het onderwijs en de positie van de vrouw in deze Chinese provincie).

"Voor (...) 1950 was de bevolking ingedeeld in 9 rangen. De horigen en de vrouwen hoorden bij de laagste rangen. Ze werden beschouwd als sprekende dieren".
TommyMax2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be