![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Veel mensen denken dat Nederland België bezetten, en dat het onze eigen fout is. Weinig mensen weten bijvoorbeeld hoeveel Vlamingen richting Nederland getrokken zijn, welke rol Vlaanderen heeft gespeeld bij de oprichting van Nederland,....... ![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk aan hervormingen als: -verbieden van de PS
-Het afschaffen van het Frans als voertaal en de herintegratie van het Waals (typisch NL-denken: Nederland=Nederlands, Frankrijk=Frans, Wallonië=Waals) -Verbreding van de snelwegen voor een goede doorgang naar Zuid-Frankrijk en de Costa Brava Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 12 mei 2007 om 11:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() Je kunt ook een combinatie maken, de viering van een historische gebeurtenis door zowel Vlamingen als Nederlanders in beide Limburgen.
900 jaar Brabant was toch ook zoiets? Ik denk dat zoiets op provinciaal niveau nog best wel kans maakt om de provincies te laten besluiten zich te herenigen (als dat überhaupt mogelijk is). Het is in ieder geval een eerste stap. Volgens mij zien best veel Limburgers dat wel zitten. EDIT: Een grondige analyse van de aangrenzende provincies is nodig. Dat kan fijn puntje 10) wezen.
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar? Laatst gewijzigd door Keats : 12 mei 2007 om 12:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Plakkaat van Verlatinghe - Wikipedia Het Plakkaat van Verlatinge, ook wel Acte van Verlatinghe genoemd. De integrale tekst van het Plakkaat van Verlating / Verlatinghe ... of deze? http://nl.wikipedia.org/wiki/Tachtigjarige_Oorlog Laatst gewijzigd door I amsterdam : 12 mei 2007 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() Zoek eens op google naar 'Heriniging Limburg' of iets dergelijks!
Wel jammer dat er meer stemmen opgaan om de verenigde Limburgen bij Vlaanderen te betrekken dan bij Nederland.
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk je echt dat een stad als Venlo daar op zit te wachten? Die stad draait volledig op de drugs. Het kan dus beter bij Nederland en ik denk dat de NL-Limburgers wel bij NL willen blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||||
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pacificatie_van_Gent Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Guldensporenslag#Betekenis Citaat:
Maar waar ik al een hele tijd naar zoek is schattingen van de bevolkingsaantallen in Vlaanderen en Nederlanden voor/tijdens/(net) na de Tachtigjarige Oorlog. Wat ik wel al heb is deze quote van jou: ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
misschien te vinden in de Univ bibliotheek. Ook te bestellen bij://www.boekwinkeltjes.nl/ Evetueel wil ik ook wel wat scannen en naar je mailen. Het wordt wel weer eens tijd voor een nieuwe Pacificatie van Gent. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 13 mei 2007 om 08:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op het Nederlandse forum stand.nl hebben in iedergeval twee Nederlanders belangstelling voor onze werkgroep.
Dus posten daar mensen! ![]() Ook zou het een idee kunnen zijn om politici en mensen uit de media te benaderen die hetzelfde doel nastreven (of hebben gestreefd) Stukje uit wikipedia: Siegfried Bracke en Nederlands journalist bij de Europese Unie Derk Jan Eppink, Jan Terlouw (D66), Erik Jurgens (PvdA), Bart De Wever en Matthias Storme (N-VA), Bert Anciaux (spirit), Louis Tobback (sp.a), Axel Buyse (Vlaams Vertegenwoordiger in Nederland), Andries Postma (CDA) en Frits Bolkestein (VVD) zich nadien positief over dit idee uitgesproken.
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 13 mei 2007 om 22:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() Zelf vind ik het personage van Pieter Geyl belangrijk. Na de studies ( ![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms staat hij op pagina 2, maar ik werk hem wel - indien nodig - omhoog. http://www.stand.nl/forum/ Na registratie duurt het even voordat je kan posten. Maar Hertog en 1Handclapping posten al daar.
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Uitgegeven: 14 mei 2007 15:51 HILVERSUM - Door een fout bij graafwerkzaamheden op het Media Park in Hilversum is een belangrijke kabel geraakt en zijn enkele (media)bedrijven getroffen door een stroomstoring. Bij de NOS zijn enkele computerservers uitgeschakeld waardoor de NOS-websites uit de lucht zijn, zo meldt een woordvoerder maandagmiddag. RTL Nederland is zwaarder getroffen: het hele bedrijf moet het stellen zonder elektriciteit. De meeste uitzendingen op RTL4, 5 en 7 lopen geen direct gevaar omdat zij via Luxemburg lopen, maar of het RTL Nieuws van 16.00 uur live kan worden uitgezonden is nog onzeker, aldus een woordvoerder. Ook stand is de cigaar!
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien zou je het FOK! forum proberen. Daar is een subforum ''politiek'' met veel serieuze mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Ja, ik ook. Dat heeft misschien te maken met je e-mailadres. In eerste instantie heb ik een hotmailadres opgegeven. Dat werd geweigerd. Volgens mij worden yahoo-adressen ook geweigerd. Een normaal adres wordt echter geaccepteerd.
|
![]() |
![]() |