Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2004, 16:52   #21
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

ze zijn zo lief die gastjes en sympathiek knuffelbeertjes
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 16:55   #22
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Dejohan, dat snap ik nu niet. Hoe kunnen mensen hun levens in gevaar komen door het publiceren van robotfoto's van gangsters ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 16:59   #23
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Dejohan, dat snap ik nu niet. Hoe kunnen mensen hun levens in gevaar komen door het publiceren van robotfoto's van gangsters ?
Begon ik mij ook al af te vragen.
Oud 5 februari 2004, 17:01   #24
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
het is toch verschrikkelijk dom van het VB om in hun naam robotfoto's te publiceren, rekening houdende met het milieu waarin die gangsters verkeren?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 17:02   #25
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Binnenkort de Filip ne maffiakogel door zijne kop.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 19:12   #26
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

[quote=Seba]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "

het is toch verschrikkelijk dom van het VB om in hun naam robotfoto's te publiceren, rekening houdende met het milieu waarin die gangsters verkeren?
Ge zit hier NIET in de edegemse politiek he.....
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 19:19   #27
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Dat vind ik nu zo walgelijk he .Het is dom van flip om die fotos uit te delen omdat hij gevaarlijk aan het doen is.Laat dan die fotos liggen bij de smurfkes in de schuif en laat die drie dikkoppen gevaarlijk doen dat mag wel.Ze moeten die foto niet vrijgeven ze moeten die drie lelijkaards aan ons geven dat we der is mogen mee doen wat ze in hun thuisland met hun doen.Flip heeft volkomen juist gehandeld er wordt al zoveel verzwegen voor de burger.En dan nog wat denkt ge dat er gaat gebeuren in de zaak dutroux daar geven ze zelfs al reportages over terwijl proces nog niet bezig is.En zoals tegendraad zei het komt de bevolking wel ten goede dat die fotos vrij vertoond worden , ze zouden die in ieder warenhuis moeten verspreiden of zet die fotos op een melkkartonneke zodat iedereen die ziet.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 19:29   #28
Ericmagnus
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
De enige reden waarom de foto's niet worden getoond is gewoonweg om politieke redenen, de mensen mogen nog altijd niet weten dat het ingevoerd crapuul hier de oorzaak is voor het grootste deel van de misdaad.
Ik vrees dat Jef wel gelijk heeft !
Las in de krant gisteren in grote letters : Jonge Belgen gepakt tijdens bankoverval in Nederland. In kleine letters stond het dat het allochtonen waren.

Wanneer gaat er nu eens een Iman deze 'Jonge Belgen' tot de orde roepen ?
Ericmagnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 19:55   #29
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Misschien zijn het undercoveragenten die aan het infiltreren zijn in de Albaneese mafia.

Deze overvallen zijn hun 'stage' waarna ze doorstoten naar de top.

Door deze robotfoto's kunnen ze nu niet meer verderwerken.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 20:01   #30
chiquillo
Partijlid

chiquillo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ericmagnus
Wanneer gaat er nu eens een Iman deze 'Jonge Belgen' tot de orde roepen ?
ik luister ook alteid naar wat de pastoor te zeggen heeft
Oud 5 februari 2004, 20:12   #31
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Wel ik wil beginnen met te zeggen dat we allemaal niks weten van de omstandigheden waarin de beslissing is genomen om die robotfoto's niet vrij te geven.
Het kan best zijn dat dat politieke redenen achter zitten, alles kan, want we weten niks.

Maar stel u eens voor dat de flikken een goede, echte reden hebben gehad om die robotfoto's niet vrij te geven. Ik kan zo wel een paar redenen bedenken, en in de meeste gevallen bestaat er de mogelijkheid dat er slachtoffers vallen.
Stel dat de flikken die daders echt heel dicht op het spoor zitten, dat ze weten wie ze zijn, waar ze zitten, maar dat ze net niet genoeg bewijs hebben om ze op te pakken. Dan kan ze beter in de waan laten dat ze safe zitten en wachten tot ze een fout begaan. Als je de robotfoto's vrijgeeft, zijn ze gealarmeerd en heb de de kans dat je ze nooit pakt, of dat ze vluchten en ergens anders voortdoen. Als ze niet opgepakt zijn zijn ze toch gevaarlijker dan als ze vastzitten?

Of wat dacht je van de mensen die die robotomschrijving hebben gegeven? Zou jij je safe voelen indien uw getuigenis ineens op TV komt, wetende dat die gangsters nog rondlopen? Het is dan echt wel eenvoudig voor die gangsters, eens ze weten wie de getuigen zijn en met ons lek politie apparaat zal dat wel niet zo moeilijk zijn, om ze uit de weg te ruimen. Geen getuigen is in de meeste gevallen geen veroordeling.

Of hoe denk je dat die gangsters, als ze hun koppen op TV zien, de volgende overval gaan plegen? De vorige keer waren er getuigen, dus kunnen ze de volgende keer er beter voor zorgen dat er geen getuigen meer leven.

Dit zijn gewoon mogelijkheden, ik zeg niet dat dit waarheden zijn. Maar ik vind het echt een zeer zware fout van Dewinter om er vanuit te gaan dat de beslissing om de foto's niet vrij te geven een politieke beslissing was, terwijl er evengoed een echte goede reden kan geweest zijn. Dewinter kan op dit moment met het leven van andere mensen een het spelen zijn, puur om met een politieke stunt te kunnen uitpakken.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 20:39   #32
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Als alles werd gefilmd, hebben ze toch bewijzen genoeg zeker en moeten ze niet twijfelen.

Ze hebben gewoon schrik voor de reactie van de andere allochtonen!!!

Als je leest dat ze in Brussel slecht geparkeerde wagens niet wegtakelen als de eigenaars allochtonen zijn, wordt het dan geen tijd dat er een einde wordt gemaakt aan de voordelen van die allochtonen???

Is dat geen discriminatie???
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 22:01   #33
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard

Het is duidelijk dat men best 20 jaar wacht om robotfoto's op te stellen en te verspreiden. Wij hebben in ons land zo gehandeld met de bende van Nijvel en dus blijven wij dat zo verder doen.

Alle gekheid op een stokje:

-een robotfoto dient om de daders te kunnen opsporen. In regel is de kans op opsporing groter als de foto een ruime verspreiding krijgt.
Als men de foto aan niemand toont, dan is het ook niet nodig hem te laten maken.

-Voor zover ik weet werkt de heer Dewinter niet voor politie noch gerecht. Zou het niet beter zijn na te gaan wie er dan voor het lek gezorgd heeft. Naar alle waarschijnlijkheid iemand die ook weet waarom men de verspreiding tegen hield. Had die misschien redenen om daar niet mee akkoord te gaan?
Karel Hendrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 22:33   #34
CONTRA
Schepen

CONTRA's schermafbeelding

Standaard

Kijk en vergelijk ? overval in Breda ....

http://www.omroep.nl/avro/veiligheid...enopzoombb.asx

Zaterdag 1 november 2003, iets voor 17.00 uur, is een filiaal van Blokker op de Zuivelstraat in Bergen op Zoom overvallen door een gewapende man.

Overval
Het is bijna sluitingstijd bij Blokker. Eén van de laatste klanten, de latere dader, wil nog wat kopen. Als hij bij de kassa is eist hij geld en bedreigt de caissières met een mes. De man pakt over de balie heen geld uit de kassa en stopt dit in een plastic tas. Hij zegt nog: “Als jullie me achterna lopen steek ik jullie dood” en gaat er dan met het geld vandoor. De dader verlaat de winkel, gaat linksaf en verdwijnt in het drukbevolkte winkelgebied. De overvaller is goed te zien op de bewakingsbeelden van Blokker.

Signalement dader
Man met lichtgetinte huidskleur; rond 30 jaar; circa 1.75 mtr lang; normaal postuur; zwart kort haar; platte neus; ringbaard en snor. Hij droeg een zwarte schippersmuts; zandkleurige gewatteerde driekwart jas met capuchon en een spijkerbroek. De man had een zwarte rugzak bij zich met grijze vlakken en de hengsels aan de voorzijde hadden een lichtkleurig zakje voor een mobiele telefoon. Op de achterkant van de rugzak zaten donkere zakjes. Het geld dat hij meenam deed de man in een blauwe plastic tas met groene opdruk. Verder sprak hij Nederlands zonder accent.

Klant van Blokker
Een klant van Blokker is de dader gevolgd naar het voormalige parkeerterrein van de Kloosterstraat, St. Josephstraat en Huybergsestraat gegaan, waar de C&A en de Hema gevestigd zijn. Hier heeft de klant de achtervolging opgegeven. Het is mogelijk dat de dader hier in een auto is gestapt. Ook kan hij naar het station van Bergen op Zoom zijn gelopen of ergens naar binnen zijn gegaan.

De politie vraagt
- Wie (her)kent de dader aan de hand van de gemaakte videobeelden en het gegeven signalement?
- Wie herkent zichzelf als de klant die zaterdag 1 november 2003, rond 17.00 uur, achter de overvaller van Blokker is aangegaan of weet wie deze klant is?
- Wie kan meer over de vluchtroute vertellen of weet hoe de dader is vertrokken?
- Wie kan in het algemeen iets vertellen over de gewapende overval op zaterdag 1 november, rond 17.00 uur, op het filiaal van Blokker aan de Zuivelstraat in Bergen op Zoom?
CONTRA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 22:47   #35
Kitten
Partijlid

Standaard

Ik heb een tijdje stage gelopen bij de federale politie (onder andere bij onze robotfototekenaars --> er zijn er momenteel maar twee operationeel voor heel het land), en ik kan jullie verzekeren, sommige robotfoto's gaan WEL naar de pers en andere gaan NIET naar de pers maar worden enkel voor intern gebruik gehouden. Het heeft niets te maken met politiek of wat dan ook. Het is altijd het parket die dat beslist en zomaar tussenkomen in een onderzoek van de politie kan ernstige gevolgen hebben.
Daar zie!
Kitten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 22:54   #36
CONTRA
Schepen

Standaard

Het is wel vreemd dat in Nederland de robotfoto's en videobeelden direct verpreid worden met veel resultaat van de burger!
Oud 5 februari 2004, 23:04   #37
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Kijk, ik heb de vierde musketier gevonden :

Mustapha, Ali, Mohammed, en dejohan
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 23:07   #38
CONTRA
Schepen

Standaard

Dat is nen blanke ! van het Oostblok
Oud 5 februari 2004, 23:07   #39
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

En met de centjes van de overvallen kan papa Boef nu mooi naar Mekka en schaapje slachten voor arme mensen.

En ook nog een beetje voor de broeders en zusters in Palestina.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 23:16   #40
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard

@Kitten

Kunt u mij dat intern gebruik eens nader toelichten? Wanneer men de foto voorlegt aan een getuige gaat het immers niet meer om intern, maar om extern gebruik. Een robotfoto die men in handen geeft van de politie in de hoop dat zij de daders op straat herkennen zorgt er alleen voor dat men de dader waarschijnlijk niet zal vinden.
Het parket heeft als voornaamste opdracht de maatschappij te beschermen. Niet om de daders te laten lopen.
Karel Hendrik is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be