![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Indien de overheid de drugshandel overneemt | |||
kan zij de mensen beter helpen |
![]() ![]() ![]() |
13 | 50,00% |
kan zij de mensen niet beter helpen dan nu |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,69% |
helpt dit niets |
![]() ![]() ![]() |
11 | 42,31% |
ik weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
GELOOF IK NIET ....ik vertrouw niet op NEP politiekers die 15 jaar mensen uitsluiten zowel cvp als vld 8jaar . Goed dat er 1 wet ons beschermt en die studies waarover u spreekt zijn gering niet compleet en VOORAL niet binnenlands maar buitenlandse studies . Verder zijn er het laaste jaar 32% wetten AFGEKEURD zo sociaal en geleerd zijn we bezig ![]() Wat gaan die studies doen aan alcohool misbruik dat DAGENLIJKS plaatsheeft in de O ZO vele bedrijven .....achja das een gelegaliseerde HARD drug just . * Dit land is INTERNATIONAAL CORRUPT in kent vele draaischijven maar er is NIETS zo erg zowel geestenlijk als lichamelijk als HARD DRUGS . DUS .....PUUR academische / universitaire riool boecht bladje van Engeland (vermoed ik ten STERKSTE) Jakkes corrupt land pfffff het is de staat en het leger die mee smokkelen met drugs en alcohool neej liever de kleine rokertjes oppakken zielige grote rijke stinkerds jakkie . Laatst gewijzigd door duncan : 14 mei 2007 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Klinkt goed, alleen... is de overheid de grootste systematische leugenaar die er is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens, je hebt zeker recent High Society van Elton gelezen?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 14 mei 2007 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() We hebben die discussie hier al eens gehad dacht ik. Laat de prive of de staat maar doen, criminelen zullen altijd betere - en goedkopere wiet produceren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
En denkt u nu echt dat iemand het illegaal gaat kopen als het gewoon bij de apotheker kan?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
Stel je eens voor, u een legaal bedrijf en ik een ilegaal bedrijf. We gebruiken alle twee 50.000 watt stroom 24 uur per dag, u betaald netjes de stroomrekening en ik tap voor de meter. Wie zal er het goedkoopste zijn? Want daar draait het om, goedkoper produceren nee? Of u bedoeld toch zeker niet gewoon op het veld voor één miserabel oogstje per jaar dat vol met zaad zal zitten? Niet bruikbaar om te roken dat spul, hoogstens om het zaad te persen en de rest als beestenvoer. En dan hebben we het nog niet over de veiligheid, al is van roofovervallen gehoord? Als er ergens in een firma 500 kilo gebruiksklare wiet ligt zal er maar beter gewapende security bij zijn, 24 uur per dag anders zal uw wiet rap verdwenen zijn. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De internationale drugshandel is te machtig en te rijk om te boycotten. 1 boottochtje met speedboot is gelijk aan 1 ton cocaine en dat is gelijk aan 50'000'000€ oftwel 2'016'995'000 bfr. (dat is dus 2 miljard en een spek)
En een speedbootje met 5 x 200 pk achteraan, dat gaat snel.
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Had ik maar zo een bootje. Ik zou wel smokkelen denk ik. Enfin een beetje minder want ik heb zoveel startkapitaal niet. ![]()
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De overheid licht regelmatig de jongeren in omtrent misbruik van allerlei middelen,ook softdrugs...Ook privé-organisaties doen dat.
De overheid heeft het gebruik van zware repressie tegen dealers van softdrugs lang geleden opgegeven(men noemde het "de prioriteit van het vervolgen ervan verlagen"). Mogelijk oogsten we nu reeds wat er gezaaid is ![]() Ik mag er niet aan denken dat de overheid zelf drughandelaar zal worden.De overheid is een slechte bankier gebleken,een log (des)organisator ook ,en bovendien hangt het personeelskader van de overheid de volgende 10 jaar nog helemaal scheef wegens de idiote aanwervingshausse van de jaren 70 en 80 vorige eeuw....Ik bedoel maar,we moeten nu geen nieuw soort ambtenaren uitvinden en zoeken als we al de "gewone" profielen (speciaal die voor financien) niet eens kunnen werven..... Misschien is terug KONTROLEREN en STRAFFEN de beste oplossing,we HEBBEN tenslotte al een immens politiekorps.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 14 mei 2007 om 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Laat mensen gewoon met hun eigen lijf doen wat ze zelf willen.
Een plaats waar dat kan durf ik zelfs beschaving noemen, IPV dat normen en waarden gezeik dat door moraalridders opgelegd word: niks anders dan onderdrukking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Ofwel laat men het in handen van gangsters. Ofwel pakt men het over. In een land waar een pekelharing moet gekeurd worden, een varkenslapje en een baby tuter is het toch ongehoord dat men zowel hard- als softdrugs overlaat aan de maffia. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Ze vrij laten aanbieden, zeker door zakenmensen (maffiosi!) is derhalve onverantwoord. Men dient dit te organiseren: binnen paden te leiden. Men dient te vermijden dat jongeren en ouderen verslaafd geraken. Dit gaat niet met repressie maar dit wordt een even erg, nog erger probleem zonder begeleiding. Begeleiding is niet repressie: het is een realistische visie: het verschil maken tussen gevaarlijke (verslavende) en minder verslavende drugs. Maar dit zomaar laten aanmodderen is onverantwoord. Het is mensen blootstellen aan verslaving. Men dient inderdaad verslaving tegen te gaan. Het is een ellende voor degenen die er mee zitten. Allen willen er van af. Rokers weten wat ik bedoel, maar dat geldt evenzeer voor cocaïne, heroïne, en crack. Voor steeds meer mensen geldt dit trouwens ook voor sigaretten, alcohol, softdrugs die minder negatief image hebben maar die niet minder ellende aanrichten. Pillen pakken om gelukkig te zijn, zuipen om je problemen te vergeten, spuiten en slikken om een kick te krijgen is niet zo'n grote luxe: voor velen, en voor hun familieleden is het een enorme ellende. Men dient toch in te zien dat het onschuldige jointje van de brave burger iets anders is dan de "dopehead" die niet meer kan blokken, die niet meer kan werken, die zelfmoord pleegt uit wanhoop. Het is een probleem, niet voor allen. Maar problemen dien je voor iedereen op te lossen: niet door repressie (omdat het doodgewoon al eeuwen niet werkt) maar door controle. Controle is niet negatief: het is de ene wat afremmen, de andere wat loslaten. Het is het zoeken naar een optimum. Politici kunnen niet zorgen voor een ideale wereld, maar ze kunnen zoeken naar de middelen om deze te verbeteren en voor iedereen leefbaarder te maken. Laatst gewijzigd door ericferemans : 14 mei 2007 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Denk nu niet dat onze regering met onze gezondheid bezig is.
Denk eerder aan de miliarden taksen die ze ontlopen omdat drugs via niet gecontroleerde kanalen binnen komt. Moest het inderdaad zo zijn dat ze ook maar een greintje met de mensen begaan zijn, zouden evengoed de sigaretten uit de handel genomen worden i.p.v. het hypocriete verhogen van de prijs. Maar blijkbaar heeft niemand dit door ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
De meeste mensen weten van drugs geen ballen, en moeten daarover hun bek houden en met hun eigen zaken moeien (waar niemand anders iets over te zeggen zou mogen hebben, eerlijk is eerlijk). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kan het je niet aanraden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Dan maak ik een emotionele redenering en geen logische.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
CHEERS ! ik voel met je mee ....of een famillielid dat dood gaat door alcohool misbruik . *3/5 belgen drinkt hard drugs ![]() inderdaad of het nu cannapis is alcool of iet overdaad schaadt en ik raad het niemand aan . Bedankt om dit te schrijven ik kon het nog niet dus THNX ! |
|
![]() |
![]() |