![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Beter is om het te beschouwen als een middel, maar geen Islamitisch doel op zich. De vrouwenbesnijdenis dient om de vrouw te helpen haar lusten te bedwingen om zo maagd te zijn bij het huwelijk. Een vrouw die geen maagd is heeft geen toekomst in streng islamitische landen.
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() Kan best zijn, maar wat heeft dat met vrouwenbesnijdenis te maken? In de strengste islamlanden (Saoedi-Arabië, Iran, Pakistan, Afghanistan) is het gebruik in ieder geval compleet onbekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergelijk het met de blinde darm of je amandelen. Die mogen van mij ook rustig verwijderd worden om religieuze redenen. Liefst heb ik natuurlijk niets dat een mens zijn lichaam aanvalt, vooraleer hij de mogelijkheid heeft daar zélf over te beslissen. Maar de strijd tegen mannenbesnijdenis, daar lig ik nu eens écht niet van wakker. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.noharmm.org/advantage.htm (amandelen ook trouwens, maar dit terzijde) Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Vrouwenbesnijdenis is bv populair in Somalië waar vrouwen _moeten_ gaan werken om te overleven en dus voortdurend met mannen in aanraking zouden komen. In S.A. heeft men dan weer de gewoonte de vrouwen op te sluiten tenzij om eens naar de markt te gaan waar mannen & vrouwen sowieso gescheiden zijn van elkaar. Zo mogen vrouwen bv ook niet rijden met de wagen of zich ver van huis begeven zonder mannelijk metgezel. Jonge uithuwelijking, sluier, publieke executie bij overspel, ... heeft allemaal dezelfde reden. En geen daarvan is omdat het in de Qur'an staat. Laten we het "in de marge van Islam" noemen ![]()
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 16 mei 2007 om 09:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
minder extreem, maar ook in ons land zijn vrouwen niet gelijk gesteld aan mannen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Zoals ik aanhaalde, de maagdelijkheid in Islam is van uitermate belang. Geen maagd meer = niet volwaardig trouwen. Niet volwaardig trouwen in Islam betekent dat de vrouw in schande leeft en buiten de maatschappij valt. In Islam bestaat er niet zoeits als een alleenstaande moeder tenzij de echtgenoot overleden is (en dan nog, het is courant dat de broer van de overledene deze moeder & kinderen bijneemt in z'n eigen gezin). Om die maagdelijkheid te verzekeren grijpt men naar diverse middelen. Vrouwenbesnijdenis is daar een van. Ik geef toe, vanuit een (decadent) humanistisch perspectief zou je dit onderdrukking van vrouwen door mannen kunnen noemen. En voor mijn part sleurt men er de vergelijking bij van andere religies. Maar het is pertinent fout Islam los te koppelen van de gevolgen, vermits daar alles gestart is door maagdelijkheid heilig te maken.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Akira : 16 mei 2007 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helaas is dat tegen regel 1. Doe niks wat je zelf niet graag hebt....
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |