![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geweldige actie. Het is niet meer dan normaal dat leegstaande panden worden gekraakt en gebruikt. Zeker wanneer er een zo'n acuut tekort is aan betaalbare woningen. Het is trouwens pertinent onwaar dat de krakers vooral illegalen zijn. En illegalen hebben natuurlijk ook recht op een onderdak. Bovendien kan het klooster op die manier mogelijk nog gered worden van de afbraak. Niets dan voordelen dus. Het is toch complete waanzin dat jezuïten meedoen aan speculatie en daarvoor nog eens huurders op straat zetten in een stad die kampt met woningtekort. Huurders die het al niet breed hebben hé. De naastenliefde van sommige katholieken kent blijkbaar geen grenzen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn duizenden manieren om legaal aan een wettelijk woning te geraken die betaalbaar is. Zo zijn er verschillende schepen die als woonboot gebruikt kunnen en mogen worden. En zijn er veel ligplaatsen met alle nutsvoorzieningen, maar ja, dan moet je wel legaal werken he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En idd iedereen heeft het recht op een menselijk bestaan, maar nerges word er gezegd dat dit voor iedereen in het zelfde land moet zijn. Je zou dus veel beter ijveren voor een betere ontwikkelingshulp, iets waarmee veel meer mensen tegelijk een menselijker bestaan krijgen, dan hier de mensen die dit juist verhinderen te verdedingen. Met de miljoenen die hier worden verspild aan de illegalen en al hun illegale acties, zouden 100 duizende mensen kunnen geholpen worden om een menswaardig bestaan in hun eigenland op te bouwen. Terwijl er nu slechts enkelen zijn waar die miljoenen aan verspild worden en er miljoen mensen verder omkomen van honger en dorst in hun thuislanden door hun verspilling hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() dit staat idd nergens zo wettelijk vast maar stemt wel overeen met de contracttheorie en ook met de beginsel van liberaal aartsvadertje en architect van onze hedendaagse rechtstaat; john locke
Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 mei 2007 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Niet op de pianist schieten dus aub
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
en ze gelden wel degelijk wel ( zoniet zou je buitenlanders legaal mogen neerknallen ook ) over de interpretatie ervan en de invulling ervan in de praktijk wil ik nog wel verder discussieren maar als jij verder wilt geloven dat je buitenlanders zomaar mag neerknallen i rest my case de beste manier trouwens om wereldwijd aan ontwikkelingshulp te doen is een wereldwijde eerlijke herverdeling van de natuurlijke hulpbronnen na te streven, aan te moedigen enz. zeker indien er een europees beleid zou kunnen zijn dan zou dit kunnen wegen de beste manier waarop europa het hoofd kan bieden aan zowel de vlucht naar de lage loonlanden als aan de migratie en waarop zij tevens aan efficiente ontwikkelingshulp kan doen is het invoeren van een onvoorwaardelijk basisinkomen op eigen bodem. Door ipv zoals nu onze arbeid te belasten maar te gaan subsidieren versterken we de concurrentiepositie van onze eigen arbeiders op de internationale arbeidsmarkt. In feite zou je dit kunnen zien als een vorm van oneerlijke konkurrentie. Maar ! Het enige antwoord dat lage loonlanden op deze tendens kunnen hebben is ook een basisinkomen invoeren binnen europa kan ons land deze tendens lanceren en de anderen in een spiraal van opbod tegen elkaar op doen belanden een opwaartse economische spiraal
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() en ze gelden wel degelijk wel ( zoniet zou je buitenlanders legaal mogen neerknallen ook )
Zou men dieven legaal mogen neerknallen? Of zijn diefstallen tegenwoordig legaal?... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Locke was in de eerste plaats een maatschappij filosoof zijn werken hebben dus geen juridische waarde an sich en men kan zich bezwaarlijk beroepen op zijn theoriue als rechtsgrond die bepaalde acties zou verschonen. In de staat die Locke voorstaat zou het recht op wonen bovendien nooit in de grondwet staan, Locke net zoals Hobbes overigens gaan uit van een staatsbestel dat zich met veel minder zaken bezig houdt (de zgn nachtwakerstaat), u past zijn theorie mi dan ook toe in een context die volledig anders is. Maar zelfs indien men deze theorie zou aanvaarden als juridische grondslag voor deze actie, zou men moeten besluiten dat deze thans niet gericht is tegen de staat, dat het niet gaat om een rebellie tegen de staat, maar dat de actie is gericht tegen en andere rechtsonderhorige nl. De orde der Jezuiten of de eigenaar van dat gebouw. Dit is eveneens een schending van zijn grondwettelijk recht tot eigendom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een woonboot kost slechts 20.000€ en een krediet er voor komt dus slechts op 150 - 200 € per maand. Het liggeld op 20€ per jaar. Maar deze mensen willen gratis kunnen wonen. Hoewel als men meer zou over gaan op woonboten, de andere huurprijzen vanzelf zullen dalen. En als er minder vluchtelingen naar hier zouden komen en minder illegaal hier zouden verblijven, zouden er een massa woningen vrij komen en de prijzen ook doen dalen De illegalen en vluchtelingen doen dus rechtstreeks de huurprijzen stijgen, omdat zij massaal hier de huizen komen bewonen en innemen dat ze onbetaalbaar worden, simpele wet van vraag en aanbod. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Burger
|
![]() die vuile bezetters moeten die kerken ni zo bevuilen
een kerk dient daar niet voor; die dient om wekelijks de mis te voeren en te bijwonen zo dat mensen normen en waarden zoals naastenliefde leren |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 mei 2007 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Burger
|
![]() nog straffer!!!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Men zou volgens dit principe elke generatie opnieuw alles van iedereen moeten afnemen en opnieuw gaan verdelen. Gewoon te zot op los te lopen. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Om toe te treden mochte al beginnen al uw bezittingen af te geven... en dan werd er nog een aardig frankske verdient met scholen, bier, kaas, etc... etc... boekbinden, drukken, noem maar op, als er geld mee te verdienen was en 't past in 't klooster was't ok. tegenwoordig is da wa minder maar tot de jaren 80 werd er in die kloosters serieusen business gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze jongens betalen niks, in tegendeel nog wa extra kosten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigendomsrecht, zegt jullie commies echt niks hé. Als ik een fabriek heb, en ik wil dat laten leeg staan, dan laat ik dat toch gewoon leeg staan. Als ik op dat moment tijdelijk geen geld heb om daar iets anders mee te doen bvb, hebt u toch niet het recht om dat even te komen kraken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De staat betaald immers enkel de economische waarden en niet de werkelijke gemaakte kosten. Maar het gaat hier over mensen die vinden dat zij gratis moeten mogen wonen en die vaak ook nog stroom en gas pikken inplaats van er voor te betalen. Wat dus door de leveransier gewoon word verrekend aan de betalende klanten en dus een directe diefstal tegenover de bevolking is van deze krakers. Ook zijn zij niet in de gemeente ingeschreven, maar zorgen zij wel voor extra kosten voor de gemeente, welke via gemeentetaksen dus ook betaald moeten worden door de gewone eerlijke inwoners van die gemeente. Krakers bestelen dus de inwoners van Belgie en veroorzaken dus een enorme finaciele druk op de bevolking. Geen enkele wet geeft hen het recht de bevoling te bestelen. Geen enkel feit geeft hen dat recht en zeker geen mensenrechten verklaring, deze word gewoon door hen misbruikt om hun diefstallen tegenover de rest van de bevolking te verantwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Nee.
En ik ben geen commie ![]() Tuurlijk, leve het recht van de sterkste, euhhh, ik bedoel rijkste. Vergeet voor de gemakkelijkheid maar even dat door jou individualistische houding mensen sterven. Jij doet er niets mee, waarom zou iemand anders het niet mogen gebruiken? Als je zoveel geld hebt dat je een gebouw zomaar kan laten leegstaan moet je niet het slachtoffer gaan uithangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Nee, ze nemen gewoon waar ze recht op hebben als niemand hen dat wil geven, ze gedragen zich als mondige, assertieve burgers. Trouwens, het recht op water en op wonen zijn wel mensenrechten. |
|||
![]() |
![]() |