Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Met welke stelling onderaan bericht bent u akkoord.
A 0 0%
B 2 13,33%
C 8 53,33%
D 0 0%
E 1 6,67%
F 4 26,67%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2007, 11:00   #21
kilgore
Banneling

Standaard

E is het goede antwoord.Beide hebben frauduleuze middelen gebruikt om de aandelenkoers van het bedrijf zo hoog mogelijk te krijgen.Trucs die in de VS ook een aantal bedrijven zoals Enron aangewend hebben en die daar terecht zwaar gestraft worden.Ongetwijfeld niet gedaan om zich te verrijken maar gezien de schade voor velen verdienen ze een zware straf.Complottheorieën moeten zoals van goede gewoonte van de hand gewezen worden.
kilgore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 11:03   #22
kilgore
Banneling

Standaard

Niet DE amerikanen hebben dat schandaal aan het licht gebracht maar wel EEN amerikaans journalist van een krant die een goede reputatie heeft betreffende het aan het licht brengen van schandalen bij (meestal)amerikaaanse bedrijven.Alle complotgelul is dus voor de vuilbak.
kilgore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 11:16   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ik vraag me eigenlijk af waar het om gaat:
- Was er wel degelijk een "baanbrekende technologie" ontwikkeld door Lernhaut en Hauspie? Hoe kan het dat een paar soepkiekens dit zouden hebben kunnen doen?

- Was de technologie niet voor de hand liggend simpel, maar helemaal niet op punt (nog steeds niet) omdat het in ideale omstandigheden nog steeds een grote foutenmarge vertoonde?

- Was het hier niet één grote woordenkramerij, verpakkingskunst van gebaaken lucht of was er iets dat deze technologie superieur maakte aan allerlei speeltjes die al LANG bestonden en die niet beter of slechter waren dan de heel manke technologie van L+H?

- Waar haalden ze die technologie? Was het niet zo dat er zowel aan de RUG een studie was rond de mathematica hierrond, dat op de VUB men ook bezig was met pattern recognitien en kunstmatige intelligentie (Luk Steels) en was het ook niet zo dat ik zelf de principes van spraakherkenning heb uitgelegd in het programma "CHIPS" van de BRT?, met daarbij een illustratie van een (werkend!) spraakherkenningssysteem voor gehandicapten?

- Is het niet zo dat er in feite geen echte patenten waren die een speciefieke technologie beschermden, tenzij kleine aanpassingen van spraakherkenning zoals gepubliceerd op de RUG, de VUB en door uw dienaar????

- Waar ZIJN die patenten (het nummer aub: je kan die patenten gaan (gratis) bekijken via het internet...)

Volgens mij is dit je reinste oplichterij: waar politici, banken, televisie en andere media in liepen, omdat niemand eens ging graven in de oorsprong en de technologie van de "uitvinding" van de spraaktechnologie.

- Het "gebonden spraakherkenning" engine: komt dat niet van de firma Dragon Dictate (ipv omgekeerd, zoals één van onze WestVlaamse bollebozen vandaag op tv beweerde...)

Is het niet zo dat dit allemaal te wijten is aan het feit dat onze maatschappij wordt bestuurd door mensen die geen vijs kunnen in een muur bevestigen maar die wel achter een paar gasten aanlopen die er duidelijk niet al te snugger uitzien maar die wel miljarden toegestopt krijgen?

Zouden we niet eens gaan zoeken, heren politici en journalisten, naar de werking, de ESSENTIE van de gebakken of gestolen wind van een bepaalde failliete firma????

Spraakherkenning werkt bij grondige training, bij een bepaalde (beperkte) woordenschat en dan nog met meer fouten dan je lief is.
Het is goed om een paar worden uit mekaar te houden (om namen te herkennen in je gsm, of om een piza te bestellen) maar heeft een foutenmarge van minstens 5 procent (een brief met vijf procent fouten corrigeren is meer werk dan hem gewoon typen...).
Ik ben blij dat ik mijn spul nooit op de markt heb gegooid, het was immers onmogelijk om spraak te herkennen zonder een programma dat zo intelligent is als een mens om de context te vatten: daar zijn we nog jaren vandaan!
Het doet me deugd dat deze gasten zwaar veroordeeld zullen worden, maar degenen die hen steunden, inclusief de kiekens uit de politiek dienen ook eens te worden gepluimd. Het zijn geen slachtoffers: het zijn onozele hansen die mededader werden uit geldzucht en meeloperij.

Ik versta heel goed wat ge wilt, zeggen, ik was destijds ook heel sceptisch op het hele gebeuren, ik weet nu nie zo veel van spraaktechnologie maar ik heb ooit een van hun producten geinstalleerd, ik had het moeilijker met de idee van te staan babbelen tegen ne pc...

Nog steeds trouwens, geen voice commando's op mijn GSM , een auto die tegen u klapt, jekkes, ... ik zet altijd de sound van mijne GPS af, echt waar , enkel in moeilijke omstandigheden zal ik die op zetten, nee ik draai liever aan knopkes en interpreteer liever zelf schermen en wijzerkes... Pas op voor gehandicapten en bepaalde toepassingen kan dat wel handig zijn, maar toch.

ze waren inderdaad ook 10 a 15 jaar te vroeg met hun product, nu beginnen toestellen maar de rekenkracht te krijgen om eventueel genoeg instructies te verwerken om een interpratie van een stem te kunnen doen. (op een deftige manier)

Ik weet nu een beetje over voice overdracht omdat ik mij bezig hou met video conferencing systemen en VOIP enz... Onze huidige netwerken bvb zijn nog nie straf genoeg om voice echt goed te transporteren... (er wordt heel wat afgekapt en gecompressed... ) als ge dan weet dat het dikwijls in nuance verschillen kan liggen hoe een voice commando geinterpreteerd wordt, dan weet je dat we daar gewoon nog veraf staan, of ze moeten echt iets revolutionairs gehad hebben, om die verschillen te gaan coderen of decoderen.

Je vertrekt immers van een analoog signiaal dat je zo goed mogelijk moet digitaliseren, ... Muziekliefhebbers houden omwille van die reden nog altijd meer van Vinyl dan van CD ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 11:30   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Het is toch weer typisch dat de "kleine belegger" als de grote schuldige wordt aangeduid in de kranten.

Zij waren "gierig", "inhalig", "verblind",...

Dan vergeten de krantenjongens wel dat ZIJ het waren die destijds samen met de banken, de bedrijfsleiders, de politiek en zelfs het koningshuis reclame aan het maken waren voor de L&H-aandelen.

Maar als je de "groten" wil beschermen, dan val je toch weer gewoon de "kleinen" aan.

WALGELIJK gewoon hoe hier weer het Liberale denken de "gewone" burger schoffeert.
1 als ge op de beurs gaat spelen voor grof geld in risico belegingen moete tegen uw verlies kunnen. Uiteindelijk kunde evengoed in Vegas alles op de black jack tafel gooien en even grote winsten boeken of verliezen maken.

2 als ge op de beurs gaat spelen doede da met geld dat ge teveel hebt, dat ge kunt missen , dus, anders gaat ge gegarandeerd ooit eens prijs hebben.

3 als ge op bedrijven op producten gaat spelen waar ge niks van kent is uw risico alleen nog groter...

Als ik nu "Cisco" zeg, dan weet ik zeker dat een groot deel van de mensen hier geen flauw benul heeft van wat die mannen doen, ... Nochtans een speler op de beurs die het in die tijd ook heel goed deed,... Cisco bouwde echter hardware, dingen, die concreet iets deden en nog steeds doen, ...

Gade iets kopen dat ge niet kent ? ... ik niet, ... Dat was ook de reden waarom de winsten zo groot waren natuurlijk...

Omdat het risico zo groot was, de banken hebben daar goe aan verdiend, transactiekosten hier, leningen om nog meer aandelen te kopen en zelf tijdelijk spelen met kapitaal toen ze zagen dat de winsten enorm waren, (maar die wel zo slim zijn om hun brokers op het einde van de dag zoveel mogelijk van die brol terug te laten verkopen ... dat ze niet met het risico blijven zitten... )

Als ge met de grote jongens wilt meespelen moete tegen uw verlies kunnen ge weet immers op voorhand dat het niet eerlijk is ... zij hebben mensen die niks anders doen, die heel goed geinformeerd zijn en info hebben uit de eerste hand.
Oud 22 mei 2007, 11:33   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ook, maar onderschat de macht van propaganda/reclame niet.

Het is en blijft uw eigen keuze...

Moet ik mij de nieuw Audi A5 S line aanschaffen omdat ze daar reclame voor maken ... ?

Ik zal eers eens in mijn spaarvarken kijken en zien of die auto wel iets voor mij is, ...

En dan zeg ik nee... een impulsieve idioot tekend de bestelbon en gaat daarachter naar een advocaat om het op te lossen...
Oud 22 mei 2007, 11:37   #26
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Dat is waar Herr Flick maar de menselijke vrije wil is waarschijnlijk wel niet altijd zo vrij, het is niet omdat u kunt weerstaan dat vele anderen een even bewuste keuze kunnen maken. U heeft toch al gehoord van massapsychose, verslaving, depressie, ...
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 14:38   #27
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Zo kan een Diets Rijk de ondernemers verplichten zich ergens te vestigen, dus in West Vlaanderen bijvoorbeeld.
Of niét in West-Vlaanderen bijvoorbeeld. Dat zou ook kunnen hé.

Wat de L&H-zaak betreft, ik ben er niet goed genoeg in thuis om daar 'n uitspraak over te doen.
Oud 22 mei 2007, 16:23   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is waar Herr Flick maar de menselijke vrije wil is waarschijnlijk wel niet altijd zo vrij, het is niet omdat u kunt weerstaan dat vele anderen een even bewuste keuze kunnen maken. U heeft toch al gehoord van massapsychose, verslaving, depressie, ...
Ja, zeker heb ik daar al van gehoord, ...

Maar moeten wij met z'n allen altijd maar weer opdraaien, of begrip tonen voor die zwakke karakters ?

Je bent volwassen genoeg om een keuze te maken, als ik morgen al mijn geld inzet op een paardekoers en ik verlies alles, dan gaat iedereen mij volkomen terecht ne stoeme kloot vinden.

Wel, de beurs is net hetzelfde, (maar een beetje anders... ) De grote jongens weten daar ook zo goed als op voorhand wie er gaat winnen, of grote kansen maakt, ... en daar mag jij dan als klein gokkertje met je paar duizend eurokes, tussen gaan meespelen, en liefst verliezen ... aan de big boys met het grote geld, die op 4 of 5 paarden tegelijk gokken, met zo'n bergen kapitaal, dat ze na X dagen, een veelvoud van wat ze de dag ervoor eventueel verloren gewoon terugwinnen.
Oud 22 mei 2007, 16:49   #29
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Ja das waar.
Aanvankelijk reageerde ik dan ook vooral op "En dat kan gaan van het kopen van rommel via het koopkanaal op de TV, het uitbouwen van fictieve romances via één of andere zielige SMS-sekslijn tot..." (wat Desiderius aanhaalde.)
Sorry.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 17:23   #30
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja das waar.
Aanvankelijk reageerde ik dan ook vooral op "En dat kan gaan van het kopen van rommel via het koopkanaal op de TV, het uitbouwen van fictieve romances via één of andere zielige SMS-sekslijn tot..." (wat Desiderius aanhaalde.)
Sorry.
Misschien schort er wel iets aan de manier waarop mensen vandaag 'tegen zichzelf' beschermd moeten worden. Mijn grootva was geen 'gestudeerde' mens; werkte aan de dokken op z'n vijftiende, maar die kerel moest je geen flauwe zever trachten te verkopen. En hij heeft ook stommiteiten gedaan (net zoals iedereen dat wel eens doet in z'n leven), maar was wel de allerlaatste om te beginnen janken dat hij was 'opgelicht'.

CAVEAT EMPTOR. -- 't is eigenlijk al zo oud als de straat...

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be