Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Mogen stakers werkwilligen verhinderen aan de slag te gaan?
Ja, altijd. 12 25,53%
Ja, maar enkel onder bepaalde voorwaarden (gelieve deze te noemen) 6 12,77%
Nee, maar er moet niet te hard worden gesanctioneerd 10 21,28%
Nee, nooit. De overheid dient dit met harde maatregelen te verhinderen 19 40,43%
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2007, 19:09   #21
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Klopt niet en kan nooit democratisch zijn ... Wat met de arbeiders die NIET aangesloten zijn bij een vakbond ???
Moeten deze mensen dan zonder geld buiten blijven staan ? En wat als er 1 vakbond "democratisch" beslist om te staken , en de andere niet ???
Stemmingen gebeuren nooit binnen één vakbond maar binnen het bedrijf, ook de niet leden stemmen mee.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 19:10   #22
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Stemmingen gebeuren nooit binnen één vakbond maar binnen het bedrijf, ook de niet leden stemmen mee.
Welke gek stemt er nu om niet te werken en geen inkomen te hebben ????
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 19:11   #23
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanzelfsprekend mogen ook spontane stakers de boel platleggen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 19:14   #24
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter

GaRnaaLBeeR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke gek stemt er nu om niet te werken en geen inkomen te hebben ????
De gek die in de toekomst zijn deftig inkomen wil behouden misschien.
Er zijn trouwens ook maar weinig landen die zo'n enorm hoog aantal gesyndicaliseerden telt als Belgie.

Laatst gewijzigd door GaRnaaLBeeR : 21 mei 2007 om 19:16.
GaRnaaLBeeR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 19:15   #25
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GaRnaaLBeeR Bekijk bericht
Ik ben het eerst en vooral eens met eno2.
Als er democratisch overeengekomen is om te gaan staken dan hebben de stakers ook het recht om een eficiente actie te voeren die niet verminkt word door een minderheid van werkwilligen.
Daarvoor moeten stakingen in de eerste plaats democratisch beslist zijn (quod non) en moeten de beslissers alle werknemers vertegenwoordigen (quod non).

Pech voor de stakers als ze niet iedereen kunnen overtuigen van hun eigen gelijk; daarom moeten ze er nog geen totalitaire trekjes op nahouden.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 19:15   #26
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

staken is altijd het enige drukkingsmiddel van arbeiders geweest.

niet meestaken is dus de arbeiders, al je collegas verraden.

je mag in dat geval blij zijn dat ze je alleen maar tegen houden
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 mei 2007 om 19:16.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 19:16   #27
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn zoveel van mijn vrije keuzes die door niemand gerespecteerd worden. Als een meerderheid beslist te staken moet de rest maar volgen.
Niet dus; pech voor jou als je ze niet kan overtuigen.
Oud 21 mei 2007, 19:18   #28
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De gek die in de toekomst zijn deftig inkomen wil behouden misschien.
Ah , dus als ge een paar weken "gratis" staakt en er komt geen resultaat zijt ge enkel een maand loon kwijt ??? goe systeem .
En als "de meerderheid" (60% ???) beslist te staken , dan mag die 40% die niet aangesloten is op hun kin kloppen .... En eerlijk dat die vakbonden zijn ....
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 21 mei 2007, 19:19   #29
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
staken is altijd het enige drukkingsmiddel van arbeiders geweest.

Pech gehad

Citaat:
je mag in dat geval blij zijn dat ze je alleen maar tegen houden
Dat zullen de advocaten graag horen
Never mind gerechtelijke aanspraakbaarheid van vakbonden; persoonlijk vervolgen werk effectiever
Oud 21 mei 2007, 19:20   #30
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Daarvoor moeten stakingen in de eerste plaats democratisch beslist zijn (quod non) en moeten de beslissers alle werknemers vertegenwoordigen (quod non).
dat is wat ik toch wat ik in mijn eerste zin wilde duidelijk maken.

Citaat:
Pech voor de stakers als ze niet iedereen kunnen overtuigen van hun eigen gelijk; daarom moeten ze er nog geen totalitaire trekjes op nahouden.
In ieder geval beter dan pech voor de meerderheid die hun actie en doelen in gevaar zien gebracht worden door een minderheid. Is dat dan democratischer volgens u?
Oud 21 mei 2007, 19:21   #31
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah , dus als ge een paar weken "gratis" staakt en er komt geen resultaat zijt ge enkel een maand loon kwijt ??? goe systeem .
En als "de meerderheid" (60% ???) beslist te staken , dan mag die 40% die niet aangesloten is op hun kin kloppen .... En eerlijk dat die vakbonden zijn ....
En dan moet men weten dat de landen, waar echte linkse regimes het 'spel' bepalen, vakbonden verboden of monddood zijn...
Oud 21 mei 2007, 19:21   #32
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dikke zever ... Niet iedereen is daarom ontevreden , stakers MOGEN van jou dus anderen zonder inkomen zetten ...
Oud 21 mei 2007, 19:22   #33
Chipie
Banneling

Standaard

[quote=GaRnaaLBeeR;2675709]
Citaat:

In ieder geval beter dan pech voor de meerderheid die hun actie en doelen in gevaar zien gebracht worden door een minderheid. Is dat dan democratischer volgens u?
Dus U keurt spontane stakingen zoals in Zaventem af en vindt het normaal dat die bende dwazen voor de rechtbank gedaagd worden om de geleden schade te vergoeden...
Oud 21 mei 2007, 19:28   #34
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Houw in het hoofd dat de vakbond aan zijn leden een uitkering betaald om hun loon te compenceren.
Om een staking vol te houden is er alteid een duidelijke meerderheid nodig, een situatie waarin het wil lukken dat de 40 procent nee stemmers niet aangesloten zijn is uitgesloten. Gewoon een fabrik op zich waarin 40 percent ongesyndicalizeerden zitten is mij vreemd.
Oud 21 mei 2007, 19:35   #35
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter

Standaard

[quote=Chipie;2675713]
Citaat:
Dus U keurt spontane stakingen zoals in Zaventem af en vindt het normaal dat die bende dwazen voor de rechtbank gedaagd worden om de geleden schade te vergoeden...
Ah Chipie toch, ik ben blij dat er in deze moderne tijd nog steeds vaste waarden zijn zoals u.

De twee situaties liggen mijlenver uit elkaar. Als we in die sectoren zo gaan beginnen denken dan worden die werkrachten beschouwd als arbeidslaven zonder recht om voor hun mening op te komen. Soms moeten er gewoonweg potten gebroken worden. En wat is nu het algemeen welzijn van een job tegenover een paar uren wachten.
Oud 21 mei 2007, 19:47   #36
Chipie
Banneling

Standaard

[quote=GaRnaaLBeeR;2675744]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Ah Chipie toch, ik ben blij dat er in deze moderne tijd nog steeds vaste waarden zijn zoals u.

De twee situaties liggen mijlenver uit elkaar. Als we in die sectoren zo gaan beginnen denken dan worden die werkrachten beschouwd als arbeidslaven zonder recht om voor hun mening op te komen. Soms moeten er gewoonweg potten gebroken worden. En wat is nu het algemeen welzijn van een job tegenover een paar uren wachten.
Ik zou toch maar eens naar Cuba afreizen...

Daar zal men U wel gratis verzorgen...

De ene keer moeten 40% zich neerleggen bij de meerderheid... De andere keer mag 40 man 26.000 onschuldige mensen gijzelen voor een paar maaltijdcheques...

Een groot gedeelte van links is een onverantwoorde, gekke bende (of een bende gekken.. U mag kiezen)... En hopelijk zult U het daar toch mee eens zijn...

Laatst gewijzigd door Chipie : 21 mei 2007 om 19:48.
Oud 21 mei 2007, 19:49   #37
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dikke zever ... Niet iedereen is daarom ontevreden , stakers MOGEN van jou dus anderen zonder inkomen zetten ...
dat kan je stakers niet verwijten want ze staken meestal net voor hoger loon en of om niet op een lager loon gezet te worden.

arbeiders die te snel tevreden zijn zijn trouwens ook verraders.

arbeiders die wel stakingsbereid zijn mogen hun minder assertieve en collegas met een al te snel gevulde kinderhand, best wel wat tot assertiviteit en minder inschikkelijkheid aanzetten. Zelfs lichte dwang is gerechtvaardigd in deze, daar collega s die al te rap tevreden zijn ook de anderen hun loon daarmee ondergraven.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 mei 2007 om 19:50.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 19:51   #38
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
dat kan je stakers niet verwijten want ze staken meestal net voor hoger loon en of om niet op een lager loon gezet te worden.

arbeiders die te snel tevreden zijn zijn trouwens ook verraders.

arbeiders die wel stakingsbereid zijn mogen hun minder assertieve en collegas met een al te snel gevulde kinderhand, best wel wat tot assertiviteit en minder inschikkelijkheid aanzetten. Zelfs lichte dwang is gerechtvaardigd in deze, daar collega s die al te rap tevreden zijn ook de anderen hun loon daarmee ondergraven.
Eens benieuwd of OPEN VLD deze zever zal slikken...
Oud 21 mei 2007, 19:53   #39
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Jij hebt het steeds over een meerderheid die er niet is; irrelevante opmerking dus.
Los daarvan is gaan werken of niet een persoonlijke keuze, geen democratisch gegeven.
Oud 21 mei 2007, 19:56   #40
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Jij hebt het steeds over een meerderheid die er niet is; irrelevante opmerking dus.
Los daarvan is gaan werken of niet een persoonlijke keuze, geen democratisch gegeven.
Werk is een basisrecht, proclameren ze zelf steeds...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be