![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het wordt ook zo stilaan duidelijk dat het adagio van de VLD, een efficiënte staat , dat er op dat vlak niets gerealiseerd werd.
Herinneren jullie je nog dat een jonge Guy in zijn manifesten pleitte voor het "ontvetten" van de staat. Deze cijfers bewijzen dat het nul is op dat rapport. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 23 mei 2007 om 11:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beschamend, maar het is de bittere waarheid. En DIT noemt men dan een 'parlementaire' DEMOCRATIE. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat de VLD idd nu wel moet toegeven dat de belastingen niet gedaald zijn, maar wel verschoven.
De enige kanttekening die ik nog wil plaatsen is de vraag of elke belasting federaal is? Ik weet al zeker dat de gemeentebelasting niet federaal is. (Duh.) Als er een boel belastingen niet federaal zijn, is alles op paars steken (logischerwijze) niet terecht. Wat je wel kan verwijten is dat de belofte niet is gehouden. Maar goed, in al mijn liberaalheid vind ik jammer dat de hoogte van belastingen een beetje een fetisj is geworden. :/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ongeveer vijf procent van de fiscale en parafiscale druk wordt niet via de federale overheid geïnd. Vijfennegentig procent dus wel, maar een groot deel van die inkomsten worden via overdrachten en transfers verdeeld onder lagere overheden (gewesten, gemeenschappen, provincies en gemeenten). Het is dus wel degelijk de federale overheid die het fiscale en parafiscale regime bepaalt in dit land. Eén van de verzuchtingen van de ijveraars voor meer autonomie voor de gewesten is dan ook het toekennen van grotere fiscale en parafiscale bevoegdheden aan de gemeenschappen en gewesten. Nu ja, niet dat meer fiscale autonomie voor de Vlaamse gemeenschap zou resulteren in spectaculaire verlaging van de fiscale en parafiscale druk. Die zou nagenoeg constant blijven omdat het uiteindelijk dezelfde beleidvoerders zijn die via een overheid met een andere naam even hoge belastingen zouden innen. Op zich is het argument, dat de belastingsdruk sterk zou afnemen wanneer Vlaanderen meer bevoegdheden krijgt, niet meer dan een mythe. Het probleem voor zowel federaal België als haar deelstaten, is van veel structurelere aard en begint bij de omvang van de overheid. Men mag zoveel federaliseren als men wil, als men er niet toekomt de overheid tot haar correcte samenlevingsproporties terug te brengen, zal het huidige chaosmodel haar eigen ondergang tekenen. Veel mensen, die de momentele 'welvaartsstaat' als van eeuwige duur ervaren, zullen 'zuur' opkijken wanneer blijkt dat die oververzorgende welvaartsstaat afbrokkelt en honderdduizenden meesleurt in de duistere dieperik die economisch en sociaal kerkhof heet.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Zelfs duizend patriotraketten kunnen niet meer beletten dat de VLD vernietigd wordt...
Het kleinste kind heeft dat al jaren zien aankomen... Behalve de top, waartoe de voorzitter niet behoort... Wss werd Slangen door de concurrentie betaald om de VLD t vernietigen... ![]() Slangen... een kalf, ja.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Toch denk ik dat het beter, en vooral praktischer, zou zijn om dit alles - rekeninghoudend met de cultuurverschillen - per gewest te realiseren.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 23 mei 2007 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hierboven wees ik op de mythe die stelt dat onder de huidige omstandigheden het toekennen van meer fiscale autonomie aan de gemeenschappen en gewesten, zou resulteren in een afname van de fiscale en parafiscale druk. Vlaams-nationalisten staren zich blind op de paar percentjes die van de belastingsdruk kunnen worden afgepitst bij meer fiscale autonomie voor de gewesten. Ze gaan voorbij aan het feit dat een paar percentjes misschien op korte termijn leuk voelen, maar ten gronde niks wijzigen aan de ramkoers die het logge schip België en haar Vlaamse, Waalse en Brusselse vrachten op de klippen zal laten lopen. Nochthans zouden Vlaams-nationalisten moeten weten dat het niet verstandig is om bij mistig weer te varen in de richting van waar de Sirenen zingen. Volledig terzijde, maar die Sirenen zingen behoorlijk vals.
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo las ik laatst dat er ongeveer € 200 meer lasten per jaar per gezin zijn op benzine/dieselprodukten. Maar de VLD had de staat moeten ontvetten = efficiënter maken , minder ambtenaren v.b. Zo hebben wij naar het schijnt het meest aantal politiemensen per hoofd, kosten voor de gemeente o.a. Stel nu dat de VLD zwaar verliest , hebben al die mensen , die de VLD de rug toekeren dan ongelijk ? Laatst gewijzigd door boerenverstand : 23 mei 2007 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Burgermanifesten, referendums, een nieuwe politieke cultuur. Enz. U kent hem wel. Wat blijft: een begroting waarin niemand gelooft. Na 10 juni: grondige audit van de cijfers. Overheidsgebouwen verkocht. Justitie zonder computers en zonder computercontract. Financiën kan zijn belastingen niet correct innnen. Enz enz enz. Bekwaam en betrouwbaar bestuur gevraagd! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die dingen ontbreken in Belgique totaal.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom vrijt Leterme eigenlijk de Walen op tegenwoordig?
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() ik vrees een beetje dat verhofstadt nog een koppel kiezers extra gaat kunnen verleiden uit compassie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() De Grauwe is een zuivere liberaal.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() a. Samenlevingsmodel waarin de overheid als harmoniserende en niet als regulerende factor speelt; een besluitvorming waar mensen nauw bij betrokken zijn zodat makkelijker consensus kan worden bereikt; daar waar het huidige, democratische conflicmodel leidt tot duale chaos.
b. Een open economie met door de overheid verzekerde makkelijke toegankelijkheid; waar de overheid momenteel innovatie tegenwerkt door te hoge lasten en door een subsidiebeleid dat enkel de grote spelers bevoordeelt en hierdoor de laatste twintig jaar de buurteconomie zo goed als wegvaagde. c. Een betere sociale zekerheid afgestemd op de zwakkeren, zelfredzaamheid bevordert en geen afbreuk doet aan verworven rechten maar ze door efficiënte organisatie scherper stelt. Da's in het kort, maar we werken aan een projectje dus is de kans groot dat je binnen afzienbare tijd meer gedetailleerd kan lezen wat dit allemaal inhoudt en wel vanuit verschillende invalshoeken.