![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor iemand die in de buurt van het paleis zelve werkt, is dat een rare stelling.
![]() |
![]() |
#22 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat is omdat jullie die discriminatie verdienen.
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk. Iedereen gelijk, iedereen samen! Enkel door samen aan het positieve wij-verhaal te werken, kunnen we de samenleving met respect laten groeien, itt het kille ik-verhaal waar "gescheiden" gevangenissen voor staan.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij die het wel doen zijn dan weer meestal slim genoeg om zich niet te laten pakken. Als je gelijkheid in de gevangenissen wil zie ik maar één oplossing: de helft mannelijke gedetineerden, de andere helft vrouwelijke cipiers.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom zijn vrouwen de primaire oorzaak van de doordaagse misdaad. Het wordt tijd om deze verdoken discriminatie serieus aan te pakken.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hij is fetisjkomiek
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 23 mei 2007 om 19:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Meer mannen dan vrouwen nu werkloos...
kan ook zijn dat met de strengere controles meer vrouwen gewoon huisvrouw zijn geworden. Wil nog niet zeggen dat die allemaal zijn gaan werken. Tenminste niet full-time. Hoevelen zijn er nu als kuisvrouw aan de slag met die dienstencheques.
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Diep in mijn hart (dat is oer-Vlaams voor "als mijn vrouw het niet hoort") ben ik voorstander van het Oude Belgen principe:
"de mannen gingen jagen en vissen, en de vrouwen zorgden voor de kinderen en werkten op het land" en via meer mannelijke werklozen, zouden we daar terug kunnen geraken misschien.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Overstap? Voor diegenen die 8 jaar in de 'picture" waren IS dat geen overstap he...
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Gediscrimineerd? BESTAAN die dan?
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() De carriere van de vrouw ligt mee aan de basis van de vergrijzing.
Ik vraag me soms af: eeuwen lang hebben mannen en vrouwen hun onderlinge verschillen erkend en de taakverdeling daarop toegespitst. Zouden daar geen redens voor geweest zijn? Volgens mij is er al voldoende ervaring geweest in het verleden met vormen van emancipatie en is men tot de conclusie gekomen dat het niet werkt in de praktijk. Vrouwen zullen de wereld niet verbeteren. Een vrouw met macht wordt een 'bitch'. Tatcher is het ideale voorbeeld. China kent Ying en Yang: twee tegenpolen. De ene kant wordt met allerhande negatieve kenmerken geassocieerd en de andere kant met allerhande positieve kenmerken. Zoals: donker-licht; koud-warm, gespannen-ontspannen. De negatieve kant wordt geassocieerd met het vrouwelijke en de positieve kant met het mannelijke. Zouden daar redens voor zijn? Vrouwen kunnen gemeen zijn, jaloers, nijdig, egoïstisch, uitdagend, dwaas. En de meesten zijn regelrechte dieven, enkel uit op geld. Daarom hebben wij ze jaren onder de knoet gehouden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Schepen
|
![]() na een quotum van 50/50 in de politiek is de volgende stap toch een quotum voor het gevangeniswezen
Op die wijze zal immers de criminaliteitscijfers fors dalen RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het beeld van de vrouw die énkel maar thuis zit en de man die alles buitenshuis doet is historisch gezien gewoon geen correct beeld. Verder hoop ik dat je tekst hoofdzakelijk een grapje is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De betekenis van "het huishouden" is gewoon veranderd. De vrouw is in het algemeen altijd al verantwoordelijk geweest voor "het huishouden", buiten enkele intellectuelen.
"Het huishouden" hield echter bijvoorbeeld ook vaak de administratie van de zaak van manlief in. Maar dat het compleet andere werelden waren, dat was een feit. Dat beiden "gelijk" waren in de hedendaagse zin, geen feit. Hier in de Nederlanden waren we natuurlijk iets vooruitstrevender. Vrouwen waren meestal gelijke erfgenamen, bijvoorbeeld.
Laatst gewijzigd door lombas : 31 mei 2007 om 00:18. |
![]() |
![]() |