Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2007, 11:20   #21
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Het feit dat deze flamingo's regelmatig in het nieuws komen geeft aan dat het een uitzondering is. Waarom komt het anders in het nieuws?
Dit is helemaal niet zo uitzonderlijk bij flamingo's. De reden dat het in het nieuws komt heeft alles te maken met een goede persdienst van de betrokken zoo en het feit dat dierenverhalen het altijd goed in de pers. Zeker als het dan nog eens met seks te maken heeft.

Citaat:
1 Voorbeeld gebruiken en daar conclusies aan verbinden kan natuurlijk niet en dat is precies wat u hier doet.
Het is slechts één voorbeeld uit de duizenden.

Laatst gewijzigd door Edina : 24 mei 2007 om 11:21.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 11:34   #22
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Een dierentuin is noodzakelijk voor het bewaren van genetische informatie, en dus broodnodig, willen we ooit ze redden van uitsterving.
Dierentuinen zijn gewoon pretparken met levende dieren die als alibi met kweekprogramma's en natuurbehoud schermen. Maar dieren die in dierentuinen opgroeien zullen nooit nog terug kunnen keren naar de natuur. Daar missen de dieren elementaire en broodnodige kennis voor die ze anders tijdens het opgroeien hadden geleerd. En als bepaalde soorten enkel nog kunnen overleven in dierentuinen, dan kunnen ze maar beter uitsterven.

Citaat:
Enkel een diabolische geest durft hiermee pronken alszou een dierentuin-leven natuurlijk zijn voor haar gevangenen.
Een dierentuin is niet natuurlijk, maar dat betekent niet dat een dier in een dierentuin per definitie enkel onnatuurlijk gedrag vertoont.

Laatst gewijzigd door Edina : 24 mei 2007 om 11:35.
Oud 24 mei 2007, 11:34   #23
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dit is helemaal niet zo uitzonderlijk bij flamingo's. De reden dat het in het nieuws komt heeft alles te maken met een goede persdienst van de betrokken zoo en het feit dat dierenverhalen het altijd goed in de pers. Zeker als het dan nog eens met seks te maken heeft.
Tja, het kan natuurlijk ook zo zijn dat de pers weer faalt. Maar toch het feit dat dit een krantenartikel waard is toont wel aan dat het niet iets alledaags is.

Hoe weet u trouwens dat dit niet iets uitzonderlijks is bij flamingo's? Het zou me niet verwonderen als het waar is, maar heeft u toch een bron voor die bewering?

Citaat:
Het is slechts één voorbeeld uit de duizenden.
Als men met die cijfers aan komt zetten, dan kan men daar wel conclusies uit trekken. We kunnen echter niet uit dit ene geval conclusies trekken zoals de topicstarter dit doet.
Oud 24 mei 2007, 11:37   #24
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Dierentuinen zijn gewoon pretparken met levende dieren die als alibi met kweekprogramma's en natuurbehoud schermen. Maar dieren die in dierentuinen opgroeien zullen nooit nog terug kunnen keren naar de natuur. Daar missen de dieren elementaire en broodnodige kennis voor. En als dieren enkel nog kunnen overleven in dierentuinen, dan kunnen ze maar beter uitsterven.
Daarnaast zijn de meeste dierentuindieren ook genetisch een beetje "achtergesteld" op hun soortgenoten in de natuur. Het generatielang uitschakelen van natuurlijke selectie heeft geen positieve invloed gehad op hun genetische achtergrond. Voeg daar een stukje inteelt bij en men zal begrijpen dat deze dieren zeker geen aanwinst zijn voor de genenpoel van hun wilde soortgenoten.

Laatst gewijzigd door Brandaan : 24 mei 2007 om 11:37.
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 11:51   #25
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Roze flamingo's?
En nog zijn er die vragen stellen bij de natuurlijkheid van dit feit?
Zo blijven we bezig natuurlijk.

Laatst gewijzigd door La Chunga : 24 mei 2007 om 11:51.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 11:55   #26
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
T'is maar hoe je het bekijkt é, de dierentuin is eigenlijk niet nodig voor het behoud van bepaalde diersoorten, het respect en het behoud van de leefruimtes van deze dieren moet veranderen.
Jep, dat is idd het ideale geval. Maar ik zou er eerlijk gezegd niet op rekenen dat het weinige habitat dat zulke bedreigde diersoorten nu nog hebben, er over een tien jaar nog zou zijn. De mens is al miljoenen jaren zoals een zwijn geweest dat alles consumeert en de grond nog eens kapot wroet bovenop. Ik zie dat niet deze eeuw nog veranderen.
Oud 24 mei 2007, 12:01   #27
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, het kan natuurlijk ook zo zijn dat de pers weer faalt. Maar toch het feit dat dit een krantenartikel waard is toont wel aan dat het niet iets alledaags is.
Nee hoor, het heeft echt vooral te maken met het ter promotie "verkopen van verhaaltjes" door dierentuinen. Het bewuste koppel flamingo's heeft trouwens al verschillende jongen grootgebracht. Telkens van gestolen eieren uit andere nesten. En ook dat haalde telkens weer het nieuws. Deze keer is het "speciale" dat het ei uit een verlaten nest kwam, werd uitgebroed met een broedmachine en daarna bij het koppel werd geplaatst.

Citaat:
Hoe weet u trouwens dat dit niet iets uitzonderlijks is bij flamingo's? Het zou me niet verwonderen als het waar is, maar heeft u toch een bron voor die bewering?
Onder meer het boek van Bruce Bagemihl waarnaar ik hierboven verwees. Er zijn ook wetenschappelijke artikels over, maar die vind ik niet zo direct terug. Het is ook helemaal niet exclusief voor flamingo's, maar werd al bij verschillende vogelsoorten waargenomen. Ook in de natuur. Ofwel worden de eieren gestolen van een ander paar (of wordt dat ander paar van het nest verdreven), ofwel paart één van de mannetjes éénmalig met een vrouwtje en broedt hij daarna de eieren uit met zijn vaste mannelijke partner.
Oud 24 mei 2007, 12:05   #28
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarnaast zijn de meeste dierentuindieren ook genetisch een beetje "achtergesteld" op hun soortgenoten in de natuur. Het generatielang uitschakelen van natuurlijke selectie heeft geen positieve invloed gehad op hun genetische achtergrond. Voeg daar een stukje inteelt bij en men zal begrijpen dat deze dieren zeker geen aanwinst zijn voor de genenpoel van hun wilde soortgenoten.
Dat zou kloppen, ware het niet dat men alles eraan doet om te kweken tussen die dieren met een zo groot mogelijke biodiversiteit.

Dat is vroeger ook al gebeurd, maar toen moest men het eerder doen met de natte vinger.

Voortplantingen in dierentuinen leveren veel gezondere nakomelingen op dan bij de mens ...
Oud 24 mei 2007, 12:07   #29
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat proberen dierentuinen dan weer tegen te gaan door uitwisselingen met andere dierentuinen die op hun beurt dan ook nog eens vaak totaal tegen de natuur ingaan (bijvoorbeeld door mannetjes uit te wisselen waar het in de natuur vrouwtjes zijn die migreren tussen groepen of vice versa)...
Oud 24 mei 2007, 12:14   #30
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Onder meer het boek van Bruce Bagemihl waarnaar ik hierboven verwees. Er zijn ook wetenschappelijke artikels over, maar die vind ik niet zo direct terug. Het is ook helemaal niet exclusief voor flamingo's, maar werd al bij verschillende vogelsoorten waargenomen. Ook in de natuur. Ofwel worden de eieren gestolen van een ander paar (of wordt dat ander paar van het nest verdreven), ofwel paart één van de mannetjes éénmalig met een vrouwtje en broedt hij daarna de eieren uit met zijn vaste mannelijke partner.
Ik weet dat het voorkomt, maar spreken we hier over een aantal procenten (5% of id. net zoals bij mensen) of gaat het hier om veel lagere percentages?
Oud 24 mei 2007, 12:20   #31
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Dat zou kloppen, ware het niet dat men alles eraan doet om te kweken tussen die dieren met een zo groot mogelijke biodiversiteit.

Dat is vroeger ook al gebeurd, maar toen moest men het eerder doen met de natte vinger.
Dit zou dan weer kloppen, ware het niet dat de dierentuinpopulaties van bedreigde soorten te klein zijn (en al te veel verwant zijn met elkaar) om genoeg diversitiet in de genen te hebben en dat daardoor uitwisseling slechts een tijdelijke oplossing is. Om de dierentuinpopulatie geond te houden zou men eigenlijk weer genen van de wilde soortgenoten moeten inbrengen, maar dit levert dan weer andere bezwaren op.

Citaat:
Voortplantingen in dierentuinen leveren veel gezondere nakomelingen op dan bij de mens ...
We kunnen hier nu ook een hele discussie gaan houden over de wenselijkheid van natuurlijke selectie bij mensen, maar laten we dat niet doen.
Oud 24 mei 2007, 13:01   #32
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet dat het voorkomt, maar spreken we hier over een aantal procenten (5% of id. net zoals bij mensen) of gaat het hier om veel lagere percentages?
Hangt ervan of over wat je het precies hebt. Over jongen grootbrengen door homoseksuele koppels of over homoseksualiteit zelf. Want over dat eerste zijn bij mijn weten zelfs voor mensen geen juiste cijfers beschikbaar. En voor dat tweede hangt alles af van de soort. Bij sommige dieren meer en bij andere minder.
Oud 24 mei 2007, 13:03   #33
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Hangt ervan of over wat je het precies hebt. Over jongen grootbrengen door homoseksuele koppels of over homoseksualiteit zelf. Want over dat eerste zijn bij mijn weten zelfs voor mensen geen juiste cijfers beschikbaar. En voor dat tweede hangt alles af van de soort. Bij sommige dieren meer en bij andere minder.
Ik doelde op homoseksualiteit zelf, maar u heeft daar ook geen cijfers over?
Oud 24 mei 2007, 13:09   #34
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit zou dan weer kloppen, ware het niet dat de dierentuinpopulaties van bedreigde soorten te klein zijn (en al te veel verwant zijn met elkaar) om genoeg diversitiet in de genen te hebben en dat daardoor uitwisseling slechts een tijdelijke oplossing is. Om de dierentuinpopulatie geond te houden zou men eigenlijk weer genen van de wilde soortgenoten moeten inbrengen, maar dit levert dan weer andere bezwaren op.
Inderdaad. Niet dat er geen wilde dieren meer in dierentuinen belanden. Ondanks CITES gebeurt dat zelfs nog steeds met bedreigde diersoorten. Via allerlei achterpoortjes. Wat ook nog maar eens de hypocrisie aantoont van dierentuinen als ze met natuurbehoud schermen.
Oud 24 mei 2007, 15:07   #35
Tegendradigaard

Standaard

Zeg mij eens hoeveel eieren hebben de homo's al bij mekaar "geneukt" ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 15:10   #36
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Homoseksualiteit "onnatuurlijk"? Homoseksuele relaties niet duurzaam? Die onzinnige vooroordelen kunnen we vanaf nu definitief naar het rijk der fabelen verwijzen. Het is nu wel duidelijk dat homoseksualiteit net zo natuurlijk is als heteroseksualiteit.
Opgesloten dieren hebben met de natuur weinig te maken.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 15:41   #37
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Zouden er in de dierenwereld ook homofoben en homohaters zijn ?
Oud 24 mei 2007, 15:53   #38
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Zouden er in de dierenwereld ook homofoben en homohaters zijn ?
Tuurlijk, homofobie is dan ook iets heel natuurlijks.
Oud 24 mei 2007, 16:03   #39
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg Raf, moest je alle homofoben hier nu echt nog eens de kans geven om hun walgelijke praat hier te komen verkopen?
Ik dacht zo bij mezelf, kom, 't is alweer een tijdje geleden dat we nog eens een leuke homo-topic hadden, laat ik er nog 'ns eentje opstarten... Ambiance verzekerd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 16:05   #40
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Homoseksualiteit "onnatuurlijk"? Homoseksuele relaties niet duurzaam? Die onzinnige vooroordelen kunnen we vanaf nu definitief naar het rijk der fabelen verwijzen. Het is nu wel duidelijk dat homoseksualiteit net zo natuurlijk is als heteroseksualiteit.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be