Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2007, 06:40   #1
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard Natuur geeft goede voorbeeld: homo-flamingo's hebben eindelijk een kuiken

Citaat:
Homofiele flamingo's hebben eindelijk een kuiken

Een homoseksueel paartje roze flamingo's heeft eindelijk een kind. De twee mannetjes adopteerden een kuikentje uit een verlaten flamingonest. Dat maakte de leiding van een Britse natuurpark bij Bristol maandag bekend.

Carlos en Fernando, die al zes jaar samen zijn, deden veel tevergeefse pogingen een familie te beginnen. Ze verjoegen zelfs broedende flamingo's.

Toen onlangs een verlaten nest met een ei werd ontdekt, mochten Carlos en Fernando zich over het ei ontfermen. Met succes. Het paar kan het kuikentje voeden door in de keel melk te produceren.
Homoseksualiteit "onnatuurlijk"? Homoseksuele relaties niet duurzaam? Die onzinnige vooroordelen kunnen we vanaf nu definitief naar het rijk der fabelen verwijzen. Het is nu wel duidelijk dat homoseksualiteit net zo natuurlijk is als heteroseksualiteit.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 08:52   #2
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Van wie van de twee was het ei?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 08:59   #3
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Homoseksualiteit "onnatuurlijk"? Homoseksuele relaties niet duurzaam? Die onzinnige vooroordelen kunnen we vanaf nu definitief naar het rijk der fabelen verwijzen. Het is nu wel duidelijk dat homoseksualiteit net zo natuurlijk is als heteroseksualiteit.
Het feit dat deze flamingo's regelmatig in het nieuws komen geeft aan dat het een uitzondering is. Waarom komt het anders in het nieuws?

1 Voorbeeld gebruiken en daar conclusies aan verbinden kan natuurlijk niet en dat is precies wat u hier doet.
Oud 24 mei 2007, 09:00   #4
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Vroeger zou het in een freakshow op een kermis tentoongesteld worden.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 09:38   #5
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Een homoseksueel paartje roze flamingo's heeft eindelijk een kind. De twee mannetjes adopteerden een kuikentje uit een verlaten flamingonest. Dat maakte de leiding van een Britse natuurpark bij Bristol maandag bekend.

Carlos en Fernando, die al zes jaar samen zijn, deden veel tevergeefse pogingen een familie te beginnen. Ze verjoegen zelfs broedende flamingo's.

Toen onlangs een verlaten nest met een ei werd ontdekt, mochten Carlos en Fernando zich over het ei ontfermen. Met succes. Het paar kan het kuikentje voeden door in de keel melk te produceren.

Zo leert een mens nog wat bij vandaag.

Ik wist niet dat homo's een verborgen borstklier hebben in hun keel waar ze melk produceren.....?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 09:39   #6
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:

Amai wat een agressievelingen die homo's......

Wat men al niet kan leren uit 1 voorbeeld he Raf...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 24 mei 2007, 09:46   #7
Tegendradigaard

Standaard

Misschien hadden die twee roze flamingo's wel eerst de ouders van dat nest weggejaagd om dan het ei te adopteren....

Echt een goed voorbeeld om na te volgen...of om conclusies uit te halen he....

Oud 24 mei 2007, 09:50   #8
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Dat maakte de leiding van een Britse natuurpark bij Bristol maandag bekend.

Als je dieren uit hun natuurlijke omgeving wegplukt en op een hoopje laat leven krijg je inderdaad on-natuurlijke toestanden. Zie de gefrustreerde half- gekke beren, tijgers, olifanten, apen die repetitief gedrag vertonen. Dierenparken zijn meestal die naam niet waardig en een dagelijkse horrorshow voor diegene die er gedwongen verblijven waardoor ze de meest bizarre gedragingen gaan vertonen die je "in de natuur" nooit tegenkomt.
Oud 24 mei 2007, 10:03   #9
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Bron?

Als ze allemaal homo's worden zal het snel gedaan zijn met de flamingo, niets natuurlijks aan dus.

Laatst gewijzigd door illwill : 24 mei 2007 om 10:03.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 10:04   #10
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Wel één verschil hé, raf.

Die 2 flamingos organiseerden niet elke week een bare-back partie met andere homoseksuele flamingos.

Waren dit mensen, dan had één van de twee zeker al wel aids
Oud 24 mei 2007, 10:16   #11
Tegendradigaard

Standaard

"Natuur geeft goede voorbeeld"

Wat is er natuurlijk aan opgesloten vogels ?

Oud 24 mei 2007, 10:27   #12
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
"Natuur geeft goede voorbeeld"

Wat is er natuurlijk aan opgesloten vogels ?

idd, zoals van die tijgers of andere dieren die gestoort rondlopen en constant naar links en rechts schudden omdat hun kooi veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te klein is.
Oud 24 mei 2007, 10:29   #13
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Bron?

Als ze allemaal homo's worden zal het snel gedaan zijn met de flamingo, niets natuurlijks aan dus.
Een dierentuin is noodzakelijk voor het bewaren van genetische informatie, en dus broodnodig, willen we ooit ze redden van uitsterving. De biotechnologie is vandaag de dag zo exponentieel aan't groeien zowel in kennis als in mogelijkheden, dat ik optimistisch ben dat we die informatie binnenkort kunnen bewaren op een harde schijf, en dat het effectief overleven van die dieren niet meer noodzakelijk is. Dat is nu al mogelijk, maar machinale gen annotatie is nog te traag om dat op grote schaal te doen.

Maar tot dan is het een noodzakelijk kwaad dat die dieren hun leven moeten slijten in permanente opsluiting. Waar die beesten zo gefrustreerd zijn dat ze hun eigen pels tot bloedens toe afkrabben en zichzelf verwonden, niet willen voortplanten, niet willen eten, pathalogisch in een kringetje rondlopen, tot homoseksualiteit overgaan, enzoverder...

Enkel een diabolische geest durft hiermee pronken alszou een dierentuin-leven natuurlijk zijn voor haar gevangenen.
Oud 24 mei 2007, 10:29   #14
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Wel één verschil hé, raf.

Die 2 flamingos organiseerden niet elke week een bare-back partie met andere homoseksuele flamingos.

Waren dit mensen, dan had één van de twee zeker al wel aids
'k Wil het niet weten wat dit is.....het idee alleen al...en wat ik me daar bij voorstel ...
Elk zijn ding maar 'k hoef niet van alles op de hoogte te zijn...
Oud 24 mei 2007, 10:31   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Amai wat een agressievelingen die homo's......

Wat men al niet kan leren uit 1 voorbeeld he Raf...

Jaja, ge zegt wat ik dacht, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 10:34   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Dat maakte de leiding van een Britse natuurpark bij Bristol maandag bekend.

Als je dieren uit hun natuurlijke omgeving wegplukt en op een hoopje laat leven krijg je inderdaad on-natuurlijke toestanden. Zie de gefrustreerde half- gekke beren, tijgers, olifanten, apen die repetitief gedrag vertonen. Dierenparken zijn meestal die naam niet waardig en een dagelijkse horrorshow voor diegene die er gedwongen verblijven waardoor ze de meest bizarre gedragingen gaan vertonen die je "in de natuur" nooit tegenkomt.
Just , eigenlijk zouden ze die beestentuinen moeten sluiten voor het publiek, kijkt naar NGC als ge nen aap wilt zien...

Eigenlijk zouden die enkel mogen bestaan om bepaalde soorten te beschermen of te kweken .
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 10:40   #17
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Vroeger zou het in een freakshow op een kermis tentoongesteld worden.
Nu doen ze dat bij mensen zoals u.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 11:08   #18
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Een dierentuin is noodzakelijk voor het bewaren van genetische informatie, en dus broodnodig, willen we ooit ze redden van uitsterving. De biotechnologie is vandaag de dag zo exponentieel aan't groeien zowel in kennis als in mogelijkheden, dat ik optimistisch ben dat we die informatie binnenkort kunnen bewaren op een harde schijf, en dat het effectief overleven van die dieren niet meer noodzakelijk is. Dat is nu al mogelijk, maar machinale gen annotatie is nog te traag om dat op grote schaal te doen.

Maar tot dan is het een noodzakelijk kwaad dat die dieren hun leven moeten slijten in permanente opsluiting. Waar die beesten zo gefrustreerd zijn dat ze hun eigen pels tot bloedens toe afkrabben en zichzelf verwonden, niet willen voortplanten, niet willen eten, pathalogisch in een kringetje rondlopen, tot homoseksualiteit overgaan, enzoverder...

Enkel een diabolische geest durft hiermee pronken alszou een dierentuin-leven natuurlijk zijn voor haar gevangenen.
T'is maar hoe je het bekijkt é, de dierentuin is eigenlijk niet nodig voor het behoud van bepaalde diersoorten, het respect en het behoud van de leefruimtes van deze dieren moet veranderen. Het is niet omdat er bv geen dierentuinen zijn dat soorten verdwijnen. Het is door ingrepen van de mens dat dit gebeurt.
Als diernvriend heb ik soms de gedachten dat men beter zeldzame tijgers ed helpt om uit te sterven zodat één de dieren nooit meer afgeslacht kunnen worden en dus niet meer kunnen afzien en degene die ze wilden voor hun pels of wat dan ook het ook nooit meer kunnen krijgen. Zelfde met walvissen. Als ze allemaal weg zijn zullen de chinezen er niet meer op jagen, daar staan ze dan met hun zalfjes ed.

Ik hoop zelfs dat het nooit zover zal komen, dat het overleven van dieren niet meer nodig is. Tzal heel snel gedaan zijn dan.
Oud 24 mei 2007, 11:10   #19
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Zeg Raf, moest je alle homofoben hier nu echt nog eens de kans geven om hun walgelijke praat hier te komen verkopen?

Homoseksualiteit IS natuurlijk, daarover bestaat al lang geen discussie meer. Sommigen zullen dat nooit willen aanvaarden, maar er zijn nu eenmaal altijd mensen die blind zijn voor eenvoudige feiten.

Voor degenen die denken dat het over uitzonderingen gaat of over abnormaal gedrag als gevolg van gevangenschap, stel ik voor dat ze zich eerst eens degelijk informeren. Alvast enkele tips:

Citaat:
Biological Exuberance
Animal Homosexuality and Natural Diversity
Bruce Bagemihl

St. Martin's Press
768 pages
Size: 6-1/8 x 9-1/4
B&w photos throughout
$22.95
Trade Paperback

Stonewall Inn Editions
Pub Year : 2000
ISBN: 0-312-25377-X
A Publishers Weekly Best Book
One of the New York Public Library's "25 Books to Remember" for 1999

Homosexuality in its myriad forms has been scientifically documented in more than 450 species of mammals, birds, reptiles, insects, and other animals worldwide. Biological Exuberance is the first comprehensive account of the subject, bringing together accurate, accessible, and nonsensationalized information. Drawing upon a rich body of zoological research spanning more than two centuries, Bruce Bagemihl shows that animals engage in all types of nonreproductive sexual behavior. Sexual and gender expression in the animal world displays exuberant variety, including same-sex courtship, pair-bonding, sex, and co-parenting—even instances of lifelong homosexual bonding in species that do not have lifelong heterosexual bonding.

Part 1, "A Polysexual, Polygendered World," begins with a survey of homosexuality, transgender, and nonreproductive heterosexuality in animals and then delves into the broader implications of these findings, including a valuable perspective on human diversity. Bagemihl also examines the hidden assumptions behind the way biologists look at natural systems and suggests a fresh perspective based on the synthesis of contemporary scientific insights with traditional knowledge from indigenous cultures.

Part 2, "A Wondrous Bestiary," profiles more than 190 species in which scientific observers have noted homosexual or transgender behavior. Each profile is a verbal and visual "snapshot" of one or more closely related bird or mammal species, containing all the documentation required to support the author's often controversial conclusions.

Lavishly illustrated and meticulously researched, filled with fascinating facts and astonishing descriptions of animal behavior, Biological Exuberance is a landmark book that will change forever how we look at nature.

Bruce Bagemihl, Ph.D., is a biologist and researcher who has served on the faculty of the University of British Columbia, where he taught linguistics and cognitive science. He has published diverse essays and scientific articles on issues pertaining to language, biology, gender, and sexuality. He lives in Seattle, Washington.
Of misschien kunnen ze deze zomer op citytrip naar Oslo voor deze interessante tentoonstelling:

Citaat:
AGAINST NATURE?
- an exhibition on animal homosexuality

INTRODUCTION

On Thursday October 12 2006 The Natural History Museum, University of Oslo, opened the first-ever museum exhibition dedicated to gay animals.

Today we know that homosexuality is a common and widespread phenomenon in the animal world. Not only short-lived sexual relationships, but even long-lasting partnerships; partnerships that may last a lifetime.

The exhibit displays a small selection of the more than 1500 species where homosexuality has been observed. This fascinating story of the animals' secret life is told by means of models, photos, texts and specimens. The visitor will be confronted with all sorts of creatures from tiny insects to enormous spermwhales.

How can we know that an animal is homosexual? How can homosexual behaviour be consistent with what we have learned about evolution and darwinism?

Sadly, most museums have no traditions for airing difficult, unspoken, and possibly controversial questions. Homosexuality is certainly such a question.

We feel confident that a greater understanding of how extensive and common this behaviour is among animals, will help to de-mystify homosexuality among people. - At least, we hope to reject the all too well known argument that homosexual behaviour is a crime against nature.

The exhibition has received financial supported from the Norwegian Archive, Library and Museum Authority (www.abm-utvikling.no/).

The exhibit will run to August 19 2007.
En als Oslo te ver is kunnen ze nog steeds de website van de tentoonstelling bekijken.

Laatst gewijzigd door Edina : 24 mei 2007 om 11:12.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 11:13   #20
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Ik zou sommigen hier het boek van Bruce Bagemihl, PhD. Biological Exuberance: Animal Homosexuality and Natural Diversity, toch maar eens aanraden.

oeps, Edina is mij voor.

Laatst gewijzigd door Apocalyps : 24 mei 2007 om 11:15.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be