![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er zijn veel systemen die in die zin 'goed' functioneren, maar de jongeren vandaag zijn ietsje anders geworden, waar wij nog sidderden en beefden als een leerkracht uit de sloffen schoot, staat men ze nu uit te lachen. Strafstudie, joepie, speeltijd onder begeleiding, lekker het leven van de strafstudieoppasser wat moeilijk maken... Straf schrijven, kust se trut, doe ik nie... Een vinger uitsteken mag ook niet al lang niet meer.... Wat rest er dan nog? Schorsing? Sommigen hebben niet liever, joepie geen school... Uit de les zetten? Dan maken ze het leven moeilijk op een andere manier, en leren doen ze dan ook al niet... Er zijn niet veel of geen manieren meer om gehoorzaamheid en respect af te dwingen bij jongeren, en het ergste is, de jongeren van heden ten dage WETEN dat, en spelen er zelfs op in... Sommige lachen recht in het gezicht van de politie :" wa godde doen, hei jong, wa... wa... moi in den bak steke of wa? he... he... prutsflikske.... Ik zen minderjaarig, gij moogt just nikske... bol het af..." Wat kan die doen? Even meenemen naar het bureau, ouders verwittigen etc... maar op het einde van de dag liggen die terug in hun bedje, met een nog groter gevoel van 'untouchable'... Dus als de politie aan sommigen al niets te zeggen heeft, wat zouden leerkrachten dan moeten doen? Je kan controleren zoveel je wilt, als je op het moment dat het er op aan komt met handen en voeten gebonden bent, en de tegenpartij weet dat, kan je jezelf alleen maar belachelijk maken... Vele leerkrachten weten al, en hebben de 'strijd' al opgegeven... bij de politie evenzeer, maar daar mag men het niet laten merken natuurlijk... Laatst gewijzigd door Zyp : 25 mei 2007 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Schepen
|
![]() Geen stempelgeld als blijkt dat je geen moeite gedaan op school? Maar ja, dan gaan ze in de criminaliteit en dat is dan ook weer miserie....
![]() Het is alvast geen makkelijke oplossing, maar hetgeen men nu doet trekt helemaal op niets. Er zijn geen gemakkelijke oplossingen bij maatschappelijke problemen, maar de hedendaagse politiek heeft geen haar op de tanden om daadwerkelijk iets te doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Nogal makkelijk hé -> geen goesting manneke? Geen probleem hoor, ik zal het doen voor u. Wij zullen het doen voor u. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat noemen ze proletarisch winkelen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Op ATV zei de directeur van de winkel, dat ze zelfs geprobeerd hebben met 2 agenten in de winkel te posteren tijdens de middag en dat zelfs dat niet hielp.... ze deden gewoon voort en zoald de winkeldirecteur zei: het is niet de taak van de politie om in hun winkel te staan den helen tijd.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Verschillende van mijn kinderen passeren daar alle dagen met hun bus.....
Ik zal echt blij zijn als ze dat niet meer moeten doen. De verhalen die ik al gehoord heb van mensen pesten en treiteren, van de bus duwen aan de halte, ... en de paarse lijnmannekes... staan erbij en kijken ernaar. En zelfs oude mensen worden niet ontzien he.... niet moeilijk dat het VB daar in die omgeving meer dan 50 % van de stemmen haalt.... dat is echt niet moeilijk....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Maar laat mij raden: dat is nu net de grap, zeker? ![]() Laatst gewijzigd door Bhairav : 25 mei 2007 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Maar als tewerkgestelde in een grootwarenhuis van een keten gade ni doen alsof het allemaal van u is. Dan is dat iets even vervelend als bvb een raam dat openstaat als het ijskoud is buiten. Zulks heet kapitalisme, maar kapitalisten verwijten marxisten voor hetzelfde... Laatst gewijzigd door Bhairav : 25 mei 2007 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Met alle gevolgen van dien...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De 2 de keer moet die man nog maar een beweging doen naar zijn baseball stick, of er hangt een revolver onder de neus... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
vele van die jongeren zijn 14-15-16 jaar.. die lopen al een tijdje 'scheef'... En net zoals je een scheefgegroeide boom niet zomaar recht zet, zo zul je ook dat gedrag er niet zomaar 'uit' krijgen... spijtig genoeg. Enige verbetering van de toestanden zie ik enkel gebeuren als men strenger en meer diciplinair optreed van bij het begin van de opvoeding. Maar dat neemt niet de groeiende groep van al scheefgegroeide jongeren weg... Voor de groep die al een tijdje de criminele toer op is gegaan moet men een 'wapen' vinden, vroeger was dat een 'djoef op u meulle' en 'ne shot onder uw kont' tot ge het leert, maar dat mag niet meer... Deze groep schrikt niet terug voor straf, schorsing, of politie.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementslid
|
![]() 'DE mensen' op straat zouden ook beter terug eens mekaar leren steunen in geval van zulke mispunten... Vroeger deed er een iemand zijn mond open tegen zulk tuig, en als die nog durfde terugspreken, dan kwamen er nog wat omstaanders die dat opmerkten bij om ook eens aan de oren te trekken...
Vandaag doet niemand zijn mond open, want zelfs op straat kan je doodgeslagen worden zonder dat er iemand het hoofd draait.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |