Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2007, 11:03   #21
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
tutututut U gaat de woorden van de Morgen toch niet in twijfel trekken he .... of van Belga. Ik zal ze nog eens herhalen en onderlijnen.
geeuw. toch grappig hoe je aan het kronkelen bent hoor.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 11:09   #22
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
vreem·de·ling (de ~ (m.), ~en)1 buitenlander2 iem. die ergens niet bekend is => onbekende

Ge hebt gelijk, als je van een buitenlander een binnenlander kunt maken met een papiertje dat hij Belg is, dan is hij geen vreemdeling meer. Nochtans gebruikt het Vlaams Blok "vreemdeling" vaak in dezelfde context als "allochtoon".
Als je toch de woordenboek erbij pakt
Vreemdeling = buitenlander
Allochtoon = uit een ander land
--> difference? I don't think so

Ehm en dat komt wel van de poco's hé, niet van VB
Eerst was er vreemdeling. Dat was te negatief geladen. Laten we er allochtoon van maken. Oei, negatieve bijklank. Weet je wat: het is nu Nieuwe Vlaming
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 11:12   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
trouwens Verstrepen in Vlaams Belang == het is ne goeie
hij gaat weg en ineens is da ne slechte mens...
Veel militanten binnen het Vlaams Belang waren ook al voordien niet gelukkig met Verstrepen, vooral de ethisch-conservatieve vleugel. En trouwens, Verstrepen is geen slecht mens (integendeel zelfs). Niet voor, tijdens of na zijn VB-tijd. Alleen past hij niet in onze partij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 11:13   #24
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Als je toch de woordenboek erbij pakt
Vreemdeling = buitenlander
Allochtoon = uit een ander land
--> difference? I don't think so

Ehm en dat komt wel van de poco's hé, niet van VB
Eerst was er vreemdeling. Dat was te negatief geladen. Laten we er allochtoon van maken. Oei, negatieve bijklank. Weet je wat: het is nu Nieuwe Vlaming
al·loch·toon1 (de ~ (m.), -tonen)1 iem. die van elders afkomstig is => allo, medelander; <=> autochtoon al·loch·toon2 (bn.)1 van elders afkomstig <=> autochtoon

Laat duidelijk zijn dat het voor u dus niet uitmaakt wat de nationaliteit is, eens buitenlander altijd buitenlander. Net wat Verstrepen beweerde dat er in het programma van het Vlaams Blok staat dus.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 11:14   #25
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht

trouwens Verstrepen in Vlaams Belang == het is ne goeie
hij gaat weg en ineens is da ne slechte mens...
Eh neen, omgekeerd. Bij de media is da nu opeens ne goeien Wie zegt er trouwens dat da ne slechten mens is? (uitz. de poco's toen ie bij VB was)
Oud 25 mei 2007, 11:15   #26
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
al·loch·toon1 (de ~ (m.), -tonen)1 iem. die van elders afkomstig is => allo, medelander; <=> autochtoon al·loch·toon2 (bn.)1 van elders afkomstig <=> autochtoon

Laat duidelijk zijn dat het voor u dus niet uitmaakt wat de nationaliteit is, eens buitenlander altijd buitenlander. Net wat Verstrepen beweerde dat er in het programma van het Vlaams Blok staat dus.
Correct. Een neger of marrokaan die hier geboren is, is voor mij geen allochtoon noch een vreemdeling, maar een belg (of vlaming)

Laatst gewijzigd door Blackwidow : 25 mei 2007 om 11:15.
Oud 25 mei 2007, 11:16   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Correct. Een neger of marrokaan die hier geboren is, is voor mij geen allochtoon noch een vreemdeling, maar een belg (of vlaming)
Dan heeft u een natie-benadering van deze twee woorden en geen etnische. Natuurlijk is dat uw recht, maar veel mensen denken toch wel anders.
Oud 25 mei 2007, 11:23   #28
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan heeft u een natie-benadering van deze twee woorden en geen etnische. Natuurlijk is dat uw recht, maar veel mensen denken toch wel anders.
Probleem van deze woorden is de mediatisering en worden volledig uit de context gerukt. Bij allochtoon is ons denkpatroon direct Marokanen, waarom niet Italianen (allé, bij mij is dat toch zo) Net zoals vreemdeling. En ik wijt dat volledig aan de poco's
Oud 25 mei 2007, 11:31   #29
Bernt
Burger

Standaard

Citaat:
Oeh oeh, 't gaat over 't VB en ge moogt er niet mee lachen van Jazeker zenne!
Kom eens naar mijn kamer! Of ook nog: gaan we eens een Bart Debietje doen? Of een liever een Morelleke?
Van mij mag je gerust een Fredje Nolf doen. De Antwerpse stadssecretaris is veroordeeld tot 2 jaar effectief en 10 jaar burgerrechten kwijt wegens gesjoemel.
Weer een stem minder voor de Sp.a op 10 juni.
Bernt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 11:33   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probleem van deze woorden is de mediatisering en worden volledig uit de context gerukt. Bij allochtoon is ons denkpatroon direct Marokanen, waarom niet Italianen (allé, bij mij is dat toch zo) Net zoals vreemdeling. En ik wijt dat volledig aan de poco's
De reden is ook eenvoudig: mensen hebben geen problemen met Italianen, Grieken, Chinezen... 't Allergrootste deel van de Vlamingen vindt hun aanwezigheid sympathiek, zodanig dat ze wel een onderscheid maar geen scheiding maken. Bij Marokkanen is dat heel anders: voor de meeste Vlamingen zijn dat "de anderen" die ook geen moeite doen om zich in onze samenleving te integreren.
Oud 25 mei 2007, 11:36   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Grappig, als ik de tekst van de Morgen goed lees en begrijp, is het dus zelfs mogelijk dat Morel zelf juist voor het debat de tekst heeft veranderd en dus duidelijk wist dat Verstrepen het zinnetje in het programma niet kende.

Het is dus Verstrepen die zich hier belachelijk heeft gemaakt. Hij had moeten zorgen dat hij dat stuk tekst kon voorleggen met die zin er in.

Verstrepen heeft hier dus laten zien, dat hij niet weet hoe het politieke spel gespeeld word.

Die tekst is trouwens niet verander voor Morel haar uitspraak, maar om te verhinderen dat het VB door die tekst voor de rechtbank zou worden gesleurd.

Morel heeft Verstrepen dus enkel laten zien dat ze bekwaam is en in staat is hem het politieke leven zuur te maken, net als ze doet bij de andere politici.

Ik zou Morel dus niet te snel indelen bij de DOMME BLONDJES, ze is verdomme heel leep en geslepen. En zelfs in staat om GVH in zijn eigen uitspraken tijdens het zelfde debat dat hij ze doet.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 11:39   #32
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De reden is ook eenvoudig: mensen hebben geen problemen met Italianen, Grieken, Chinezen... 't Allergrootste deel van de Vlamingen vindt hun aanwezigheid sympathiek, zodanig dat ze wel een onderscheid maar geen scheiding maken. Bij Marokkanen is dat heel anders: voor de meeste Vlamingen zijn dat "de anderen" die ook geen moeite doen om zich in onze samenleving te integreren.
U hebt zeker nooit in Limburg gewoond zeker?
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 11:40   #33
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik deel je mening volledig Dus nu zijn het nieuwe vlamingen hé, niet marokkanen
Oud 25 mei 2007, 11:58   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik deel je mening volledig Dus nu zijn het nieuwe vlamingen hé, niet marokkanen
Geenszins, daar ze geen moeite doen om zich te integreren. Dat is voor mij het criterium. Niet het al dan niet hebben van een Belgische IK.
Oud 25 mei 2007, 12:00   #35
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U hebt zeker nooit in Limburg gewoond zeker?
Ik wel, geen problemen
Oud 25 mei 2007, 12:30   #36
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik wel, geen problemen
Idd...geen probleem meer...ze zijn fantastisch geïntegreerd...dat was niet het geval toen ze met hordes afzakten...ook toen waren er spanningen (weet dat nog heel goed van in mijn jeugd) maar hét grote verschil is het feit dat italianen "kunnen" en "willen" integreren en de marokanen (op enkele uitzonderingen die de regel bevestigen) noch het ene noch het andere...De poco's weten dat ook en hebben daarom de integratiegedachte afgezworen en beperken zich nu tot het schieten op diegenen die de symptomen van deze "niet integratie" aankaarten.
Oud 25 mei 2007, 12:48   #37
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik wel, geen problemen
Dan hebt u er toch niet lang genoeg gewoond. In de jaren 50-60 kommer en kwel met de Italianen. Precies zoals in het liedje van Raymond van het Groenewoud. Stelen, messenvechten, onbeschoft, liegen, geen echte of ernstige poging doen om het Nederlands te leren (nu nog spreken een behoorlijk aantal Italianen in Limburg gebroken Nederlands), achter de Limburgse meisjes aanzitten maar dan zonder scrupules en noem maar op.
Toen luidde het motto in Limburg: van de Italianen, verlos ons Heer!

Laatst gewijzigd door system : 25 mei 2007 om 12:58.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 13:17   #38
Blackwidow
Schepen

Standaard

En zijn die Italianen toen ook zo behandeld als de jongeren als vandaag? Of was het meer 'even met de borstel doorvegen'?
Oud 25 mei 2007, 13:24   #39
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

LOL! Nu is het zogezegd een precisering! Terwijl het natuurlijk wel degelijk een aanpassing is, want ze ontkende gewoon dat er zou hebben gestaan "geen vreemdelingen in overheidsbetrekkingen"! Indien ze daar toch hetzelfde mee bedoelden, was die ontkenning natuurlijk niet nodig geweest.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat het VB niet schijnt te beseffen dat zelfs de eis van nationaliteit in strijd is met het Europees gemeenschapsrecht.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 13:39   #40
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
LOL! Nu is het zogezegd een precisering! Terwijl het natuurlijk wel degelijk een aanpassing is, want ze ontkende gewoon dat er zou hebben gestaan "geen vreemdelingen in overheidsbetrekkingen"! Indien ze daar toch hetzelfde mee bedoelden, was die ontkenning natuurlijk niet nodig geweest.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat het VB niet schijnt te beseffen dat zelfs de eis van nationaliteit in strijd is met het Europees gemeenschapsrecht.
Met wat kom jij nu af Edina!? Europees gemeenschaprecht? Behoren Afrikanen ook al tot Europa?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be