![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja mag dat zo niet zien. Door die stakingen voelen de bedrijven zich hier niet zo welkom. Ze zien ook dat de lonen die ze uitbetalen, de mensen niet gelukkig maken. Daarom vinden ze het beter om weg te gaan naar landen waar ze de mensen wel gelukkig kunnen maken met het loon dat ze aanbieden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor zover kan nagegaan heeft een meerderheid van de arbeiders beslist om voort te werken,en zijn de vakbonden dus van dezelfde mening...
Blijkt nu dat een aantal mensen niks moet hebben van "stemmen,en meerderheid,en collega's in andere afdelingen",en dus "voor zichzelf" begonnen is... Die gasten hebben bovendien getoond wat ze denken van vakbondsmensen (in dit geval een ABVV-er die toch probeerde zijn werk als delegé te doen) Inderdaad...mochten ze nog vakbondslid zijn,er uit! ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 25 mei 2007 om 15:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Opel Belgie leverde, op Polen na, de beste kwaliteit van wagens en toch werd er beslist om gedeeltelijk te sluiten.
Eigenlijk vind ik het nogal logisch dat na enige weken de stoppen stilaan beginnen door te slaan bij die mensen en wagens "in veiligheid" brengen op voorhand en terzelfdertijd beweren dat "er niets aan de hand is" is eigenlijk olie op het vuur gieten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Diefstal en vandalisme en met resultaat en wat voor een resultaat ....! Die van Opel hebben het alleen maar eens dunnetjes overgedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Strategisch een domme zet, maar toch wil ik de nachtploeg proficiat wensen. Deze taal is de enige taal die door het grootkapitaal begrepen wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Komaan , dit is een pure uinodiging aan de direktie van opel om de boel te verhuizen ... Ze geven de belgische arbeiders de naam "krapuul" .
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Mss zou het voor onze toekomstige werkgelegenheid niet slecht zijn als Opel effectief het boeltje sluit...
Dan weet de normale werknemer wat een vakbond heden betekent... Langs de andere kant wil het kleinlinks gespuis niets anders, want dat wil onze economie kapot... Die hopen op zoveel mogelijk chaos, ellende, werkloosheid, armoede enz. want hopen ze dat de slachtoffers hiervan pelgrims van het communisme worden... Capuul noemt men kleinlinks tegenwoordig... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het gevang dus. Minstens de doodstraf.
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit gans dit verhaal blijkt dat de vakbonden er niks mee te maken hebben! Als het aan de vakbonden alleen lag draaide Opel Antwerpen weer naar beste arbeid en vermogen. Het is nu eenmaal zo dat niet alle arbeiders verenigd zijn. Het is nu eenmaal zo dat er ook arbeiders zijn die lak hebben aan hun eigen vereniging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik ben tegen de unitaire visie van het ABVV. Mag ik nu binnenvallen bij het ABVV-hoofdkwartier en met mijn baseballknuppel in het wilde rond beginnen slaan?
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kom maar af (Hoogstraat, 42 1000 Brussel), je zal op een gepaste wijze ontvangen worden.
![]() |
#36 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Dus jij hebt er geen probleem mee dat ik met geweld mijn standpunt kom verdedigen? Een gewoon ja-nee-antwoord volstaat.
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb vooral wel een probleem met je idiote vergelijking . Ik keur geweld bij vakbondsacties ook af, maar ik begrijp wel dat bij sommigen, die van vandaag op morgen "op de keien" liggen (en die mogelijk een leeftijd hebben bereikt, waarop ander werk vinden zo goed als onmogelijk word), "de stoppen" al eens kunnen doorslaan.
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zie die angst ook bij mijn oudere collega's.
![]() |