![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dezelfde kans is logisch. Maar dan nog zullen er mensen zijn die armer zijn en die daarom meer kans hebben om sneller te sterven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vermoed (en hoop) dat dit gewoon een mediastunt om mensen zeker te laten kijken naar hun donorshow die mensen wil aanzetten om orgaandonor te worden.
Laatst gewijzigd door Edina : 26 mei 2007 om 14:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Wat begrijp je niet Duveltje? Ik vermoed (en hoop) dat er dus geen nier zal uitgedeeld worden, maar dat dit gewoon een lokkertje is voor een show die het probleem van het donorentekort wil aankaarten en er iets aan veranderen.
Laatst gewijzigd door Edina : 26 mei 2007 om 14:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Armen zullen altijd, waar ook ter wereld, gemiddeld gezien een kortere levensduur hebben. Ofja, binnen de hedendaagse maatschappelijke contexten toch. Maar dat duurt toch al zo'n 3000 jaar, dus ik vermoed dat het nog wel een tijdje zal duren. Maar goed, ik kan niet in de toekomst zien. Aan die uitspraak is géén énkel waardeoordeel gevestigd. Dat 'is' gewoon zo. Is dat erg? Tjah, nee. Dat is. En je kan er naar streven dat te minimaliseren, maar het zal altijd blijven. Een manier - een manier die ik verdedigd - is om zoveel mogelijk gelijke kansent e geven. (Dit in tegenstelling tot het meer rechts-liberale/libertaire: 'gelijke rechten'. Dat is een heel groot verschil dat hier niet relevant is.) Maar zelfs als je gelijke kansen geeft, zullen er op het einde van de rit mensen zijn die arm zijn en mensen zijn die rijk zijn. En die armen zullen gemiddeld gezien vroeger sterven dan zij die rijk zijn. Als je dat niet leuk vindt, dan stel ik voor dat je rijken systematisch gaat vermoorden. Da tis het enige dat 100% effectief zal zijn om te zorgen dat rijken en armen dezelfde levensduur hebben. Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 26 mei 2007 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Je begrijpt duidelijk niet wat ik wil zeggen. Ik verdedig helemaal niets. Als het bericht werkelijkheid is en dus niet alleen een lokkertje voor hun show die mensen wil aanzetten om donor te worden, dan zou ik dat verschrikkelijk vinden. Maar ik denk dat het bericht niet echt is!!! Dat er dus in werkelijkheid geen terminaal zieke vrouw is die in dat programma zal kiezen welke van de 3 patiënten een nier krijgt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mss ligt dat aan Uw duidelijk posten
![]()
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 |
Burgemeester
|
![]() Duveltje,
Ik beweer enkel dat de armen evenveel kansen moeten hebben op leven dan de rijken,en daar zit het verschil !!!! Groot gelijk en ondanks deze ethisch betwistbare uitzending, zie ik persoonlijk de positieve boodschap wel. Misschien moeten we alle zenders een week verplichten afgerukte benen en armen te laten uitzenden, misschien worden we ons dan bewust wat voor een gruwelijke beesten wij zijn. Natuurlijk zal dat te schokkend zijn waardoor we rustig voortdoen met die wansmakelijke show. Zeg het nog, er mogen meer van die programma's komen en hopelijk trekken ze zelfs HEEL VEEL kijkers. Misschien worden we dan wakker.
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Neen die mogen hun nier ook verkopen voor drie miljard euro.
Even serieus. Ik vind het ook niet kunnen dat in china of gelijk waar politieke of religieuze gevangenen om het leven worden gebracht om hun organen te verkopen aan de meest biedenden.Ik weet niet hoe dat hier geregeld wordt of iedereen hier gelijk is voor de wet en op dezelfde wachtlijsten komt. Of dat privéklinieken eigen wachtlijsten hebben of dat rijken op ziekenreis gaan naar Azië om daar snel en goedkoop aan een "zwarte" nier te geraken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Een onetische gedachte achter dat programma, alhoewel.
Ik heb enkele jaren geleden een wilsbeschikking laten opmaken dat ik nooit donor wil zijn door 2 zaken die ik kort an elkaar te weten kwam: - op een programma probeerde een getransplanteerde zo sterk mensen te overhalen zich als donor op te stellen, als het overkwam, nee het was zo, alsof mensen moesten sterven om hun leven te redden, maw de donor als hun product die ze zouden consumeren. (Het leek alsof hij spijt had dat minder dodelijke ongevallen gebeurden, zodat dan ook minder organen ter beschikking kwamen.) - Een persoon, waarvan werd bewezen dat hij een koele, gemene maffiosi is, die verwikkeld was in meerdere corruptieschandalen, afpersingingen, en zelfs in verband gebracht met moorden, kreeg het hart ingepland van een verongelukte voetballer. Een misdadiger, die teert op mensen wordt zijn leven gered, terwijl zoveel betere en jongere mensen moeten creperen. Ik vind dat men moet selecteren in die wachtlijsten. (Een dronkaard die zijn lever kapot dronk, moet voor mij niet zogauw een nieuwe lever verwachten.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Dikke schandalen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De mensen die op zo'n wachtlijst staan, kunnen enkel overleven door de tragische dood van jonge mensen in het verkeer. Het is een degoutante reactie om meer weekendongevallen te wensen, maar ja, de een zijn dood is de ander zijn brood. Die mensen willen ook leven, koste wat het kost. Misdadigers of mensen die door hun eigen schuld hun organen kapotmaken, dat ligt vind ik ook moeilijk om deze eerder dan onschuldige mensen een nieuw orgaan te geven. Anderzijds blijven het nog altijd mensen. Als je je laat ontmoedigen door misbruiken, het egoïsme van de mensen en vergissingen, dan kan je direct alle hulp eender waar stopzetten. Men kan er naar streven mistoestanden te minimaliseren, verdwijnen zullen ze nooit doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Het verhaal was de afgelopen dag in het Nieuws op NLD-Radio-1 dus ik denk wel dat het authentiek is.
Er zijn protesten in gang en het zou mij niet verwonderen als men de uitzending gaat afgelasten.
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Er hoeft niets te worden aangekaart, een wet die zegt dat overleden mogen "geoogst" worden is voldoende. Met de nodige garanties dat dat in alle sereniteit gebeurd zie ik niet in waarom de familie het recht zou mogen hebben zoeits te weigeren (wat nu in praktijk meestal gebeurd). Na een accident met dodelijke afloop zou een nier die het accident goed heeft doorstaan toch niet veel nuts meer bewijzen aan de persoon waartoe het behoorde. Maar natuurlijk, zo een wet zal er nooit komen.
![]() |