![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
1)onder voorbehoud medegedeeld 2)cijfer dus juist voor 1971 en 5%-punt gedaald sindsdien. Ik zat dus 5% naast de recentste schatting... en d�*t over een onderwerp dat me eerlijk gezegd niet echt interesseert...gewoon een wetenswaardigheid voor Europeanen... Voldoende, zo, ja? Of moet ik nu écht verder graven daarin? Doe jij dat maar... ![]() Onderwerp gesloten voor mij... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() snappie? Nu is dat onderwerp voor mij beëindigd!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() En indien het je intreseert balistisch onderzoek van de beelden heeft aangetoond dat de IDF outpost niet op die manier kon schieten. Het vat waarachter de jongen en vader zich verbergen is te groot en de hoek te klein om ze te kunnen raken vanuit de israelische stellingen. De kogelgaten tonen ook aan dat de kogels van ergens in de buurt van de camera man komen. De cameraman stond tussen de palestijnen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eerst zien hoe Belgen zouden reageren na 2 jaar zelfmoordaanslagen in de Brusselse metro zou ik zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een begin zou zijn dat een beschaafd land in de eerste plaats gehoorzaamt aan internationaal recht en aan de rechten van de mens. Of wat dacht je mischien van een beetje respect voor de burgerbevolking van de "vijand". Laten we het eens uit een andere hoek bekijken: wat als je in een land leeft dat al tientallen jaren bezet wordt, waar je behandeld wordt als tweederangsburger. De bezetter in die tientallen jaren dat men jou bezet nog geen zak heeft uitgevoerd, niet op economisch vlak, sociaal of politiek vlak. Erger nog heeft het zelf verergerd telkens ze tijdens représailles nutsvoorzieningen en dergelijke uitschakelt. En tijdens die représailles ook nog eens niet kijkt op een burgerslachtoffer meer of minder. Het is gekend dat er veel onschuldige slachtoffers in israelisch kruisvuur sterven. Kan jij zeggen hoe de Palestijnen zich moeten verdedigen? In mijn ogen zijn die bombardementen en aanvallen met "collateral damage" van de Israelische regering grover dan dan de zelfmoordaanslagen. Vermits het ene het werk is van een nationaal leger die uitvoerd wat de democratisch gekozen regering vraagt, met andere worden in naam van de natie, het gehele land, handeld. Het tweede is het werk van enkele extremisten, gesteund door dubieuze fundamentele organisaties. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Israel houd zich ook grotendeels aan het internationaal recht. Respect? in zo'n conflict erg moeilijk. Citaat:
Ten eerste palestina is NOOIT onafhankelijk geweest ze zijn dus de laatste 2000 jaar bezet . In israel zijn de arabieren vrijer dan in gelijk wel ander arabisch land ter wereld. Rechten voor joden en niet joden zijn practisch gelijk . Israel heeft niet alleen voor watertoevoer gezorgd het heeft de economie van de streek er compleet bovenop gebracht. Midden jaren 80 was de west bank en gaza op weg om 1 vd rijkste streken te worden waar arabieren woonden , ... Vraag jezelf eens af als de "palestijnen" (arabieren dus) zo hun onafhankelijkheid willen waarom zijn ze dan pas beginnen protesteren nadat israel hen veroverde? Waar zijn de aanslagen toen jordanie de west bank bezette? Waar zijn de demonstraties toen egypte de gaza strook bezette? Nochtans zijn voor de meeste arabieren de palestijnen de paria's van het midden oosten. In de meeste arabische landen mogen ze niet binnen en het enige land waar ze wel binnen mogen (jordanie) mogen ze maar een beperkt aantal minderwaardige functies uitoefenen. Citaat:
Veel onschuldigen sterven in kruisvuur? Natuurlijk als die burger en terroristen door elkaar lopen vallen er slachtoffers. Wat moet israel doen als ze beschoten worden? Vragen of ze AUB enkele meters opzij willen stappen voor ze schieten? Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Gehoorzaaamt "grotendeels" aan internationaal recht. Mischien wel, maar niet aan de rechten van de mens. vb. bewegingsvrijheid, rechten van minderheden,... Respect moeilijk? So what, moelijk gaat ook. Citaat:
Rechten en Joden practisch gelijk? Dat is het zelfde beweren dat de zwarten en de blanken gelijk waren tijdens het apartheidsregime. Nogmaals enkele basis rechten bij wijze van vb.; bewegingsvrijhied, recht op zelfbeschikking Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De manier waarop je vergelijking stelt is zwak en gemakkelijk. Kan ik doen: Ach ja enkle soldaten aan een controle post uitschakelen is zoveel verwerpelijker dan onschuldige palestijnse schoolkinderen( en soms hun moeders) aan flarden schieten. Maar zo kom je nergens. Beide zijden maken zich schuldig aan deze verschrikkingen. Ik wil enkel duiden op de uitvoerders. Soldaat van een democratisch land en fundamentalist. [/quote] |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bewegingsvrijheid staat er niet bij hoor. Rechten van minderheden? In israel hebben ze gelijke rechten . Voor de rest schijn je te vergeten dat in oslo er akkoorden zijn gemaakt . 1 van die akkoorden bevat dat israel controles mag doen in de gebieden door hen gecontroleerd (B en C gebieden als ik me niet vergis) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je hebt denk ik wat propaganda sites gelezen. Citaat:
Er zijn arabische ministers geweest, arabische ambasadeurs, rechters,... Citaat:
Dat het oneerlijk verdeeld is ben ik akkoord mee maar israel betaald 100% van de kosten en kan dan ook geen 50% zomaar weggeven. Citaat:
Dit is trouwens een beleid van de laatste jaren ik heb het over de periode na 67 tot jaren 90' . In 68 was het GDP/capita 165$ tegen 91 was het 1800$ (in die tijd het 3 voudige van egypte, het dubbele van jordanie en meer dan turkije) . Andere vooruitgangen de levensverwachting ging van 48 in 68 naar 72 in 91' . Kindersterfte viel van 60 per 1000 naar 15 tegen 2000, lopend water ,electriciteit, gas de meeste van de palestijnen hadden dit tegen midden jaren 80 terwijl einde jaren 60 dit maar heel weinig mensen hadden. Ja de bezetting moet stoppen maar israel heeft wel geprobeerd om van de west bank iets te maken. Sinds midden jaren 90 is eerst door oliecrisisen en door de bevolkingexplosie het GDP/capita met 2/3 vermindert . De laatste jaren van oorlog en het sluiten van de israelische grenzen voor palestijnse arbeiders hebben het verder doen zakken naar de 800$ dat het nu is. http://www.kavlaoved.org.il/katava_m...571&sivug_id=4 http://www.nationmaster.com/ http://lcweb2.loc.gov/ http://www.cia.gov/cia/publications/...k/geos/is.html Citaat:
Citaat:
Citaat:
[quote] Maar ze zijn al reeds verhuisd, ze zitten in vluchtelingen kampen en kunnen ergens anders naartoe vermits Citaat:
Citaat:
Als er fouten gebeuren moeten de soldaten bestraft worden daar is israel veel te laks in maar ongelukken gebeuren nu eenmaal. Citaat:
Je schijnt het verschil tussen een ongeluk en een opettelijk daad niet te kennen. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens ik kan nog enkele rechten opnoemen die ze schenden. Verbod op willekeurige aanhouding( BUPO art9) bewegingsvrijheid: art 12 Bupo ... Citaat:
Citaat:
En ongelukken, laat me niet lachen. Als u de actualitiet volgt: - de verschillende getuigenissen van berouwvolle israelische resevisten - petities,protesten en dienstweigering van piloten en reservisten omwille van de wantoestanden - de beelden van het jongetje en zijn vader die worden neergeschoten - de amerkaanse student die wordt overreden door een bulldozer omdat ze een huis beschermt - de praatjes en vernederingen van de israelische soldaten aan de controle posten Ik ga zeker niet beweren dat het allemaal opzetelijk is. Maar het zijn zeker geen geisoleerde gavallen. Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
En ja de sitiuatie is anders. Hier gaat het om vredesmissies met relatief weinig gevaar in israel is er een halve oorlog aan de gang met veel gevaar voor de soldaten. Citaat:
En de europese landen die het wel gedaan hebben deden het minstens even slecht. Frankrijk in algerie, spanje, belgie, VK , ... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor zover ik weet is de west bank en gaza niet lid van het BUPO verdrag . Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tov de andere israelische soldaten die wel medelevend zijn en de regels buigen en die die met sneeuwballen naar de palestijnen aan het gooien waren? je hebt debielen overal Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En inderdaad Israel heeft het BUPO nog niet ondertekend. Waarom niet? Citaat:
Citaat:
Als ik u moet geloven is 75% van de bevolking gebrainwashed door de PLO. Wel mischien heb je gelijk. Mischien zijn de bezette gebieden een geweldige plek. Leuke vluchtelingenkampen, lekker gezellig op elkaar gepakt. Samen gezellig binnen zitten tijdens de avondklok of als er een uitgaans verbod geldt(soms tot enkele weken). Geregelt wat entertainment en afwisseling door razzia's luchtshows en live bomberdementen. En heel soms, als ze aan de controlepost goedgezind zijn, mag je naar een dorp je familie en dierbaren bezoeken. De droom van elke mens. Maar toch is 75%( bron?) voor zelfmoordaanslagen. Wat een ondankbare. Dit kan enkel liggen aan het brainwashen van de PLO. ![]() Begrijp me niet verkeerd ik keur zelfmoordaanslagen niet goed, en zeker niet op burgers. Maar ik kan wel begrijpen dat de palestijnen dit wel doen. Na 50 jaar bezetting zonder enige vooruitgang, eerder regressie, kunnen mensen wanhopig worden. Maar dit geldt evenzeer voor het Israelische volk. Citaat:
Hmmm... inderdaad zeer slecht aangepakt door het VK. ![]() Quote: Citaat:
![]() De hoge top van het leger is immers mede verantwoordelijk voor. Remember Sabra en Chatilla.
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
![]() Citaat:
Het is echter inderdaad bullshit dat het congres vol Joden zit. Voor sommige mensen zit het congres vol Joden wanneer het over Israel gaat, en de dag erna zit het vol christen fundamentalisten wanneer het over een ander topic gaat.
![]() |
![]() |
#37 | |||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je kan dus geen wetten zeggen die discriminerend zijn voor de niet joden dan zou ik zeggen dat voor de regering ze gelijk zijn. Citaat:
Als ik u moet geloven is 75% van de bevolking gebrainwashed door de PLO. [/quote] Niet enkel de PLO 2002 : Citaat:
Sindsdan is het nog gestegen en is het eind 2003 rond 75% . Citaat:
Ze konden 1 vd rijkste arabische gebieden zijn maar door hun eigen leiding (PLO dus) hebben ze die kans verspeeld. Dat op israel steken is heel kortzinnig. Neem nu bijvoorbeeld 91 de palestijnse economie zakt dan in elkaar . Waarom? Omdat arafat saddam steunt met als gevolg dat elke oliestaat alle palestijnen ontslagen en buitengezwierd heeft. Ach ja dat is de fout van israel zeker ? ![]() Citaat:
Zonder enige vooruitgang? Weeral een voorbeeld dat je practisch niks ervan kent. De oslo akkoorden geven de palestijnen meer zelfstandigheid dan dat ze ooit gehad hebben. Arafat had complete controle over de meerderheid vand e palestijnen in west bank/gaza . maar ik geef je gelijk voor de palestijnen was dat inderdaad een achteruitgang want arafat is geen leider maar een terrorist. Citaat:
Quote: Citaat:
![]() Sharon is al 2 maal vrijgesproken maar toch is hij nog schuldig? Ach ja die propaganda sites zijn toch hardnekkig zie ik. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() wetten die discriminerend zijn in Israel : wat te denken van het grondbeginsel van de Israelische staat : elke Jood, waar ook ter wereld geboren en hoe dubieus ook zijn Joodse religieuse achtergrond, heeft het recht om zich in Israel te vestigen. En dit terwijl een Palestijn, verdreven uit het land in pakweg 1948, die kan bewijzen dat zijn voorvaderen eeuwen aan een stuk eigendom bezaten in Israel, net zoals hijzelf, niet terug mag en géén recht heeft om in Israel te verblijven.
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Belgie laat ook bepaalde mensen toe en anderen niet, zijn we dan aan het discrimineren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De joodse staat discrimineert mensen enkel en alleen op basis van hun biologische afstamming. Het spijt me, maar dat is een vorm van racisme.
en die uitspraak komt niet van mij, maar ik ga er wel mee akkoord..