![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb daar geen enkele aanwijzing voor en jij nog veel minder.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een magistraat die op tv komt verklaren dat Laurent onschuldig is nog voor er een ondervraging heeft plaats gehad, waar trouwens veel kritiek op kwam vanuit de magistratuur, noem ik niet echt onpartijdig. In de Augusta zaak waar zelfs nadat hoog geplaatste politici hun onschendbaarheid was opgeheven geen dag in voorarrest hebben gezeten terwijl de mindere goden wel werden aangehouden. Een rechter die VDB veroordeelde tot drie jaar voorwaardelijk omdat hij geen effectief dierf geven terwille van zijn carriere en uit pure frustratie de volgende woorden sprak: '' Het is dankzij uw verdiensten voor het land dat de gevangenispoorten niet open zwaaien voor u meneer VDB'' Onderzoeksrechter Bellemans die zijn ronde van Belgié deed en alle eerste klas voetbalploegen ging controleren op hun boekhouding tot hij bij AA Gent ( toen nog La Gantoise) kwam waar VLD'r Willy De clerck erevoorzitter was en hij plotseling weggeproveerd werd nog voor hij zijn onderzoek kon starten bij Gent. Toeval? Heel onpartijdig ja. ![]() En als we dat niet geloven maken ze ons wel andere blazen wijs. Laatst gewijzigd door daiwa : 30 mei 2007 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog wat meer stemmingmakerij...
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met '' partij'' bedoel ik hier niet partij als dusdanig maar wel dat de ene verdachte geen gelijke behandeling krijgt tegenover een andere verdachte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk krijgt niet elke verdachte dezelfde behandeling. Voor politieke misdrijven bestaat er een aparte regeling in het gerechtelijk wetboek. Toegegeven, de historische reden die ooit aanleiding gaf om die afzonderlijke regeling in te voeren is nu misschien wel wat achterhaald, maar ze is nog steeds wet en moet daarom ook door de rechterlijke macht als dusdcanig toegepast worden. Geen enkele aanleiding dus om de stellen dat de rechterlijke macht partijdig is als ze die wetten toepast zoals het hoort.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, onafhankelijke rechtspraak.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De zes maand schadeloosstelling is een vergoeding voor een onterecht ontslag. De man kreeg voor de uitspraak zelf geen straf. Bij de Turken ging het om tien jongeren, waarvan zes minderjarig die een alternatieve straf opgelegd kregen. Als ik beide zaken strafrechtelijk vergelijk, heeft de moteluitbater geen straf gekregen en de Turkse jongeren, hoewel een alternatieve, wel. Uw betoog over maten en gewichten mist bijgevolg elke grondslag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() daarom dat niet alle wetten gelijk kunnen zijn voor alle Belgen.
Een schoolvoorbeeld hiervan zijn de verplichte rustdagen in de bouw. Deze gelden voor alle bouwvakkers met uitzondering voor de zelfstandigen, Die anders tijdens deze periodes geen inkomen hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() U bedoelt dat niet alle Belgen zich in dezelfde situatie bevinden EN dat deze situatie niet voor alle Belgen door dezelfde personen wordt beoordeeld en berecht.
Een rechter in Antwerpen zal iemand een half jaar voorwaardelijk kunnen geven terwijl een rechter in Brussel voor identiek dezelfde omstandigheden, op dat moment oordeelt dat een beklaagde drie jaar effectief krijgt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |