![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe wordt je RIJK | |||
door erfenis of lotto of rijkgeboren te zijn |
![]() ![]() ![]() |
17 | 47,22% |
door belastingsfraude, louche business zoals drugs, wapens |
![]() ![]() ![]() |
12 | 33,33% |
als tweeverdiener en altijd maar sparen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 11,11% |
als expatriot belast worden in een belastingparadijs |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,33% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigen zaak, veel en hard werken.
De optie die ik mis ![]()
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-12 maand handicap voor wie zijn militaire dienst moest doen -fameuze handicap voor wie geen woning cadeau kreeg van papa-mama bij zijn huwelijk maar gewoon thuis werd buitengesjot na zijn diploma Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juni 2007 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Woning cadeau ![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() eendichte kennis kreeg een woning cadeau als fils a papa, hij zit aan de grond, kan geen lening meer hebben geregistreerd bij de nationale bank, zijn zus heeft 30.000euro van zijjn schulden overgenomen aan de deurwaarder betaald die klaar was alles uit te kleden, hij zit lekker onder ocmw begeleiding geknuffeld door de staat...
Dus nee het helpt eigenlijk niets. Het beste is niets krijgen. Tenzij uw talenten , uw werklust, uw visie, uw doorzettingvermogen en een partner die u steunt, dat je samen kunt werken aan hetzelfde project |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier moet je ook eens bij stil staan: er zijn twee lotto-trekkingen per week. In de meeste gevallen wint iemand de pot. Gesteld dat slechts in de helft van de gevallen gewonnen wordt, dan winnen er 52 mensen per jaar. Maar dat is dus licht berekend. Komen bovendien af en toe nog euro-miljonairs bij of winnaars van andere kansspelen. Sommigen onder hen zijn snel hun geld kwijt, maar anderen belggen en worden rijker. Geld maakt immers geld. Laat ons veronderstellen dat de helft rijk blijft. Dan heb je na vijf jaar dus een pak miljonairs erbij, die gewoon dikke chance gehad hebben. Dit ontmoedigt de andere mensen die niet meer geloven in rijk worden als eigen verdienste. De meeste mensen zijn rijk omdat ze dikke chance gehad hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 1 juni 2007 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zeldzame talent dat de ene meer heeft dan de andere is inzicht hoe je mensen moet managen. De toevalsfactor is bvb als je op het slechte moment start met een zaak. bvb starten met een immobilienkantoor als de markt in elkaar stuikt, Voor de rest, beter een harde werkende dommekloot dan een luie slimmerik beter werken met uw handen, en 60u per week en man en vrouw samen energie stoppen in eenzaak, allemaal voor hetzelfde doel werken, en leven naar de zak (enorm belangrijk) vergaap u niet aan die MTV-show waar 'rijken hun villa en auto tonen' dat zijn geen rijke mensen. Dat zijn mensen die al veel geld verteerd hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Alvast niet op een eerlijke manier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hard werken en zuinig leven is een keuze die iedereen zelf kan maken, en dat is eerlijk
Het is zelfs oneerlijk dat niet werken en buitensporig levenstijl gestimuleerd worden door sociale bolwerken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Dit is bullshit of je zou al honderden miljoenen per jaar moeten verdienen.
als tweeverdiener en altijd maar sparen Yeah right dat ik mee iemand samen rijk zou worden door te sparen,lol.Door alle zaken die men moet betalen per maand is dat onmogelijk,integendeel,er schiet dikwijls nog nauwelijks iets over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk maar eens naar mensen als Bill Gates om een cliché te noemen. Die kerel is niet rijk geworden door eerlijke zaken te doen. Dat is trouwens echt rijk, weet je. Waar jij het over hebt is kleingeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Men mag mij eens uitleggen hoe ik nu in godsnaam rijk kan worden mee een loontje van 1200 euro en dit door te gaan sparen?Een huis huren of afbetalen alleen al kost tussen de 400euro en zelfs veel meer.
Ik heb ook een auto nodig. Je moet dan nog allerlei andere zaken betalen zoals belastingen,autotaks,autoverzekering,vuilbak/zakkken,brandverzekering, nafte voor je wagen die bijzonder veel geld kost(in amerika aan de helft van de prijs),eten en drinken die op 1 maand tijd zeer veel geld kosten,kleren,eens weggaan of zou dat al niet meer mogen volgens sommige mensen? Elektricitiet,water,als er eens iets kapot is aan je wagen en/of huis waardoor je bv 5000 euro kosten of meer aan hebt? Ik kan gerust nog een uurke doorgaan ![]() Deze post is voor de mensen die die zever verkopen dat je rijk word door met 2 te gaan werken en te sparen. Nogmaals;laat mij ieder maand 5000 euro verdienen en dan kan ik er al wat meer inkomen en begrip voor hebben maar zoals de meeste mensen maar een loon als mij verdienen is dat onmogelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Risico's nemen, aandelen kopen, eigen zaak beginnen, product ontwikellen,...
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zal het nog eens zeggen;ik spreek over 2 mensen die een loontje hebben van ong 900-1200 euro,zoals de meeste mensen,daar gaat het over. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Awel, sparen en risico's nemen met het weinige geld dat je overhoudt.
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is maar één zo rijk als Bill Gates
er is nog ééntje rijk met gans zijn leven stringent op de beurs te beleggen, Warren Buffet en het moet genoeg zijn om te begrijpen dat mensen dieop die manier rijk worden op één handje te tellen zijn... Er zijn wel bvb tientallen miljoenen mensen euromiljonair, en die hebben het allemaal gedaan gewoon met werken en sparen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kent het spreekwoord 'eerlijkheid duurt het langst' toch he? Dat slaat op hoe lang het duurt om geld binnen te krijgen op eerlijke wijze ![]() Als je echt rijk wil worden moet je een haai zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk
echt super rijk zijn is 100Miljoen Euro volgens mij. Dat moet ik eerlijk zijn moet je al dik talent hebben om dit binnen te rijven. Bovendien is de competitie aan de top moordend, dus iedereen lust u rauw of is stikjaloers op uw wedde. Dus echt gemakkelijk is het allemaal niet. Maar terug je kunt ze op een paar handjes tellen die mensen... Vergaap u niet aan die MTV shows. En de jawel je wordt rijk door minder uit te geven dan je verdient, en je kunt altijd zuiniger leven dan je nu bezig bent. |
![]() |
![]() |