![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben vegetariër, zeer diervriendelijk, en ik vind dierenrechten een hoop onzin.
Wat nu?
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
't Wordt kiezen tussen pest en cholera maar dat weet iedereen al jaaaaren, niets nieuws dus. Jammer dat groen-rechts niet mogelijk is, een ideetje om met zo'n partij voor de dag te komen?
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wetten ter bescherming van dierenwelzijn zijn bovendien niet nodig voor diervriendelijke mensen, maar wel voor degenen die dat niet zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar zo iemand wél op kan rekenen, is sociaal ostracisme. Normale mensen, zo gaat de evolutie, opteren dan ook niet meer voor die handeling. Dierensoorten onderling kunnen een rechtenconcept hebben. Tijgers kennen bijvoorbeeld een strikt solitair territorium dat onder ferme voorwaarden bestaat. Maar dat valt niet af te dwingen tegenover andere soorten, zo ook niet tegenover mensen.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, geenszins. Ik beschrijf enkel de natuurlijke realiteit.
![]() |
![]() |
#28 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Als er 1 thema is, waar ik echt niet van wakker lig, dan is het wel dierenwelzijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees het tekstje nog eens over de afdwingbaarheid van rechten.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Wahahaha,alsof het vb dierenbeulen zijn.Het is weer zo'n linkse site van m'n voeten.Mooi geprobeerd maar ze vallen weer eens door de mand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een minderheid van mensen vindt al veel langer dan vandaag dat die toestand een beschaafde maatschappij onwaardig is, maar hun strijd (GAIA, etc.) werd tot nu toe afgedaan als extremistisch gerommel in de marge. Nu groeit blijkbaar langzaamaan een breder besef, en dat is goed nieuws. Organisaties als GAIA behoren voor mij tot de moedigste in België sinds lange tijd, en mogen zeker voor een deel van de verruiming van dat besef de eer opstrijken. Zij spelen misschien wel op het gevoel, zoals hierboven wordt verweten, maar zij confronteren vooral mensen met de concrete en soms bloedige gevolgen van hun keuzes : "Wil je ganzelever eten? Ja? Wel, kijk dan ook eens hoe die gekweekt wordt!" Zo bouw je aan bewustmaking. En natuurlijk zijn nog altijd een deel van de mensen totaal ongevoelig voor dierenleed, maar wat mij vooral is opgevallen was hoe ongemeen heftig en algemeen de verontwaardiging was bij het vrijgeven van de clandestiene beelden van de Anderlechtse veemarkt. Die beelden gingen als een schokgolf doorheen het land. Nu wordt het tijd om dat ontwaakt bewustzijn te gaan gebruiken om er wetten op te bouwen. Belgïe kan hier zeker een leidende rol in spelen. Landen waar nog achterlijke toestanden bestaan zoals stierengevechten zullen uiteindelijk wel moeten volgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij bent geen mens en kunt niet in debat met mij treden? Dan heb je inderdaad geen afdwingbare rechten tegenover mij. Maar ik denk dat het wél het geval is, dat je mens bent.
![]() |
![]() |
#37 |
Partijlid
|
![]() Dat zei ik niet, zo wordt het ook niet geschreven, maar er is niets hiervan in het programma te vinden. Daarnaast wordt er ook weinig door het vb hieromtrend ondernomen. Wie valt er nu door de mand?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En ik denk dat je je sterk vergist wat andere dieren dan de mens betreft. Interacties tussen diersoorten zijn heel algemeen en daaronder kunnen ook "afspraken" vallen die door beiden gerespecteerd worden. Er zijn zelfs permanente polyspeciefieke associaties met heel duidelijke regels. Los daarvan is de mens wat dat betreft onvergelijkbaar met andere dieren, aangezien wij itt andere dieren kunnen nadenken over zaken als welzijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Feit is dat men in een debat of intervieuw voor gazet of op tv men ook nooit naar het vb standpunt vraagt.Steek dat niet op het vb maar aan de media. ![]() |
|
![]() |
![]() |