Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 9 juni 2007, 08:33   #21
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
ervoor zorgen dat een partij met meer beleidskansen en een Vlaamse toets groter wordt dan de andere om zo een grotere stempel en grotere cohesie langs Vlaamse kant te krijgen. Deze laatste optie zou ik de realistische willen noemen.
Noem voor de aardigheid eens zo'n grote partij met een Vlaamse toets die bereid is om het verschil te maken?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 9 juni 2007 om 08:33.
Zwartengeel is offline  
Oud 9 juni 2007, 20:20   #22
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Hoeveel rondes staatshervorming hebben we al niet gehad? En heeft dat veel opgelost? Nee. Bovendien zijn die corrupte criminelen van de PS precies aan het doorslaan. Nu is er naast de schandalen in Charleroi ook al een pedofilie-schandaal bij de PS.
idd, maar hoe lang is het VB al in de oppositie ? Nooit zullen ze een absolute meerderheid halen. Nooit. Het heeft dus zeker bij federale verkiezingen geen zin om op het VB te stemmen. Ze zullen niet aan tafel zitten om met de Walen te onderhandelen. En een groot VB verzwakt alleen de onderhandelende Vlaamse partijeb.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....

Laatst gewijzigd door Alvader : 9 juni 2007 om 20:23.
Alvader is offline  
Oud 9 juni 2007, 20:20   #23
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Een corrupte PS met een onophoudelijke stroom van schandalen die de strategie van het Belgisch regime beheerst benadrukt enkel de noodzaak van Vlaams zelfbestuur.
Ik geef je gelijk over de PS, maar ik denk dat je mijn punt niet begrijpt.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 9 juni 2007, 20:31   #24
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
idd, maar hoe lang is het VB al in de oppositie ? Nooit zullen ze een absolute meerderheid halen. Nooit. Het heeft dus zeker bij federale verkiezingen geen zin om op het VB te stemmen. Ze zullen niet aan tafel zitten om met de Walen te onderhandelen. En een groot VB verzwakt alleen de onderhandelende Vlaamse partijeb.
Eigen schuls, dikke bult. HAdden die versnipperde partijen maar geen CS moeten invoeren, dan had Vlaanderen STERK gestaan aan de onderhandelingstafel... en waren we zo van de Walen vanaf.

.
Eddy B is offline  
Oud 9 juni 2007, 21:03   #25
ilfalco
Minister-President

Standaard

Wat weerhoudt de tsjeven er dan van het cordon te doorbreken?
Hun banden met het ACW en tutti quanti?
ilfalco is offline  
Oud 9 juni 2007, 21:20   #26
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel rondes staatshervorming hebben we al niet gehad? En heeft dat veel opgelost? Nee. Bovendien zijn die corrupte criminelen van de PS precies aan het doorslaan. Nu is er naast de schandalen in Charleroi ook al een pedofilie-schandaal bij de PS.
WTF?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 9 juni 2007, 21:22   #27
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Hoedanook, ik ben die corrupte criminelen van de PS Kotsbeu. Een staatshervorming haalt zo goed als niets uit. Die Walen hebben ons de snel Belgwet and het stemrecht voor vreemdelingen door de strot geramd. België is dus een dictatuur waar 40 % van de bevolking beslist over het gevoerde beleid. De meerderheid heeft niets te zeggen, staatshervorming of niet. Uw verhaaltje over verzwakte onderhandelende Vlaamse partijen zegt mij niets. Het intereesert mij niet. Ik zei maar één oplsosing: splitsen dat apeland. Groot VB of geen VB, we zitten met die corrupte criminelen op ons dak. En daar wil ik vanaf. Daar willen de andere partijen niet over onderhandelen. Wat maakt het dus uit? Ze willen daar toch niet over praten. Uw verzwakte Vlaamse partijen door het succes van het Vlaams belang interesseert mij dus echt niet. België draait toch vierkant. Bovendien zet het Vlaams belang de gedachte van Vlaamse onafhankelijkheid op de politieke agenda. De andere partijen hunen zever over een nieuwe ronde staatshervorming interesseert mij niet. Het gaat toch nooit echt iets oplossen. Nooit. Het maakt maar weinig verschil of de andere "Vlaamse" partijen sterk staan of zwak staan, België werkt toch niet. Maakt dus niets uit hoeveel zetels de anderen hebben. Integendeel. Kijk maar naar de manier waarop de Walen ons die snel Belg wet en dat vreemdelingenstemrecht door de strot ramden. Of kijk maar hoe de opbrengsten van de verkeersboetes verdeeld worden over Vlaanderen en Wallonië.
Stefanie is offline  
Oud 9 juni 2007, 21:23   #28
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
WTF?
Ik heb daar iets over gelezen op teletekst gisteren. Ik ben die PS hoedanook beu.
Stefanie is offline  
Oud 9 juni 2007, 21:26   #29
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb daar iets over gelezen op teletekst gisteren. Ik ben die PS hoedanook beu.
Ik ben de politieke structuur van België meer dan beu
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 9 juni 2007, 21:27   #30
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik ben de politieke structuur van België meer dan beu
Ik ook. Ge zijt niet alleen.
Stefanie is offline  
Oud 9 juni 2007, 21:28   #31
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Eigen schuls, dikke bult. HAdden die versnipperde partijen maar geen CS moeten invoeren, dan had Vlaanderen STERK gestaan aan de onderhandelingstafel... en waren we zo van de Walen vanaf.
idd, maar er is nu eenmaal een CS. Ofwel lach je lekker mee met de Walen, ofwel stem je geen VB.
Alvader is offline  
Oud 9 juni 2007, 21:31   #32
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hoedanook, ik ben die corrupte criminelen van de PS Kotsbeu. Een staatshervorming haalt zo goed als niets uit. Die Walen hebben ons de snel Belgwet and het stemrecht voor vreemdelingen door de strot geramd. België is dus een dictatuur waar 40 % van de bevolking beslist over het gevoerde beleid. De meerderheid heeft niets te zeggen, staatshervorming of niet. Uw verhaaltje over verzwakte onderhandelende Vlaamse partijen zegt mij niets. Het intereesert mij niet. Ik zei maar één oplsosing: splitsen dat apeland. Groot VB of geen VB, we zitten met die corrupte criminelen op ons dak. En daar wil ik vanaf. Daar willen de andere partijen niet over onderhandelen. Wat maakt het dus uit? Ze willen daar toch niet over praten. Uw verzwakte Vlaamse partijen door het succes van het Vlaams belang interesseert mij dus echt niet. België draait toch vierkant. Bovendien zet het Vlaams belang de gedachte van Vlaamse onafhankelijkheid op de politieke agenda. De andere partijen hunen zever over een nieuwe ronde staatshervorming interesseert mij niet. Het gaat toch nooit echt iets oplossen. Nooit. Het maakt maar weinig verschil of de andere "Vlaamse" partijen sterk staan of zwak staan, België werkt toch niet. Maakt dus niets uit hoeveel zetels de anderen hebben. Integendeel. Kijk maar naar de manier waarop de Walen ons die snel Belg wet en dat vreemdelingenstemrecht door de strot ramden. Of kijk maar hoe de opbrengsten van de verkeersboetes verdeeld worden over Vlaanderen en Wallonië.
Allemaal correct, maar wat gaat een stem voor het VB daar aan veranderen indien ze toch nooit regeringsdeelname of absolute macht van het volk verkrijgen ?
Als ik dan toch moet stemmen dan een stem voor een beetje verandering ipv geen verandering.
Alvader is offline  
Oud 9 juni 2007, 21:37   #33
luc broes

Standaard

Citaat:
Zolang de Vlaamse partijen het VB achter het cordon houden en het FDFaanvaarden als gesprekspartner zullen de Franstaligen ons overheersen. Het FDF beschikt ook niet over de meerderheid, waarom is dat dan een vereiste voor het VB?
De machteloosheid van de Vlamingen wordt georganiseerd door de vlaamse partijen die het cordon in stand houden. Die partijen steunen is waanzin.

Laatst gewijzigd door luc broes : 9 juni 2007 om 21:39.
luc broes is offline  
Oud 9 juni 2007, 21:38   #34
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Allemaal correct, maar wat gaat een stem voor het VB daar aan veranderen indien ze toch nooit regeringsdeelname of absolute macht van het volk verkrijgen ?
Als ik dan toch moet stemmen dan een stem voor een beetje verandering ipv geen verandering.
Het Vlaams belang pleit voor Vlaamse onafhankelijkheid, dankzij hen word ik op de hoogte gehouden van hoe de situatie werkelijk is. Zij voeren argumenten aan, zetten Vlaamse onafhankelijkheid op de politieke agenda. Zonder hen word ik alleen maar belogen en bedrogen door extreem linkse journalisten.
Stefanie is offline  
Oud 9 juni 2007, 21:41   #35
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Vlaams belang pleit voor Vlaamse onafhankelijkheid, dankzij hen word ik op de hoogte gehouden van hoe de situatie werkelijk is. Zij voeren argumenten aan, zetten Vlaamse onafhankelijkheid op de politieke agenda. Zonder hen word ik alleen maar belogen en bedrogen door extreem linkse journalisten.
Dankzij hen krijgen schapen als jij een idool om achterna te hollen...
fetishachtig...
largo_w is offline  
Oud 9 juni 2007, 21:42   #36
luc broes

Standaard

Citaat:
idd, maar er is nu eenmaal een CS. Ofwel lach je lekker mee met de Walen, ofwel stem je geen VB.
Vlamingen die het cordon handhaven schieten in eigen voet.
luc broes is offline  
Oud 9 juni 2007, 21:42   #37
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vandaag was het weer raak. Op de NOS zeiden ze dat de andere partijen nu een soort Vlaams belang light zijn. De andere partijen zouden volgens de NOS geleerd hebben hoe ze het vreemdelingenprobleem moeten aanpakken. Ik dacht nochtans dat net vandaag de anti-discriminatiewet van kracht ging. En ik dacht dat dienen snel-Belgwet nog altijd van kracht was?
Stefanie is offline  
Oud 9 juni 2007, 21:45   #38
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Dankzij hen krijgen schapen als jij een idool om achterna te hollen...
fetishachtig...
Nee. Het is eerder dankzij die corrupte criminelen van de PS, niet dankzij het Vlaams belang. Die worden zoveel mogelijk geweerd van den T.V. En laten we onze twee stelende prinsen niet vergeten. Ook dat is geen reclame voor de Belgische staat. Filip de taaie is blijkbaar nu al begonnen met het stelen van meubelen. Stel u voor dat dat koning wordt van dit apeland.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 9 juni 2007 om 21:47.
Stefanie is offline  
Oud 9 juni 2007, 22:02   #39
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
ofwel lach je mee met jos ghysels en co ofwel stem je VB.
ilfalco is offline  
Oud 9 juni 2007, 23:21   #40
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Goed, stem dan op het VB bij de gemeenteraads-, provinciale en Vlaamse verkiezingen ! Dan spreken we over Vlaanderen alleen.

Laatst gewijzigd door Alvader : 9 juni 2007 om 23:31.
Alvader is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be