Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2007, 22:19   #21
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Politiek is een beetje een potje show voetbal geworden en alle partijen doen er aan mee.

inhoudelijk moet je niet veel meer kunnen zolang je kop maar verkoopt en eventueel stemmen oplevert.

In dit opzicht heeft het VB zich laten vangen door indertijd JV op te nemen in de rangen.
Wetende dat JV nooit volledig achter het VB stond en ook nooit zou staan.

JV was beter gewoon met zijn persoonlijkheid in de media gebleven want als politicus is hij maar erg ongeloofwaardig
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 22:21   #22
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
LDD is nog een beetje rebels
dat is wel een goei... er is niemand die zo slaafs de paarse wetten gestemd heeft als dedecker.
Van de kiesdrempel tot de snel-belgwet. Vergeet niet dat hij na 8 jaar paars bedrog nog stond te spinrgen om de open VLD lijst te trekken.

En zoals eerder al gezegd infiltrant slaat op het feit dat hij zichzelf als undercouverman voorsteld nu op zijn eigen weblog.

Maar waar ik dus wel van overtuigd ben is dat hij het Vb steeds als een tijdelijk vehicel nar financiele zekerheid gezien heeft. En dat hij nooit overtuigd was van vlaamse onafhnakelijkheid end e andere VB standpunten.

Die man schuimde alle VLD en SPA feestjes af. Dat is zijn habitat. Zo iemand heeft niets te zoeken bij een rechtlijnige vlaams-nationale partij;

Hij doet me denken aan dedecker die 8 jaar lang op Tv kwam janken" die postjesjagers bij de VLD willen mij mijn zuur verdiend ministerpostje niet geven".over de criminele wetten die gestemd werden hoorde je hem dan weer zelden.

hij is mijns inziens de meest inhoudsloze en principeloze politicus in vlaanderen. En daar heb je serieuze concurrentie met kleppers alla anciaux...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 22:47   #23
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Wat voor een vieze maniak is die Jurgen Verstrepen. Zo'n mensen veracht ik dus absoluut: zijn soort heeft geen greintje trouw of loyaliteit, en is steeds bereid om diegenen die hen vroeger zo gesteund hebben een mes in de rug te steken. Verachterlijk en maniakaal.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 23:42   #24
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

rofl, ik verheug mij nu al op dat boekje
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 00:33   #25
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Voor mij is het onbegrijpelijk dat het VB( vooral FDW) dit niet door had.
iedereen wist dit. ook binnen het VB.
Voor de mogelijkheid een extra stem te halen, was het VB echter bereid de ideologie even de kast in te steken. Dit bewijst gewoon dat het VB een partij is zoals alle andere.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 06:09   #26
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Een infiltrant is een zwaar woord voor een opportunist.
Juist!
Dit zegt inderdaad alles over Verstrepen. Een infiltrant? Maar neen! Die kwast liep over van ambitie en was bereid zijn ziel aan de duivel te verkopen.
Nu hij voelt dat zijn politieke ambities op niks gaan uitdraaien, wordt het plots een 'undercover'-operatie. Weer een plat-opportunistische carrièrewending van die man waartoe de omstandigheden hem dwingen. Het lijkt me zoiets als Patrick Janssens die nu op de proppen zou komen met een boek met als titel: "Mijn undercoverjaren bij de SP.A". Dat Janssens zoiets uitbrengt is al even onwaarschijnlijk als Verstrepen zijn 'infiltratie'.

Wat een inhoudloze kwast is die kerel toch. Gewoon een - doorzichtige -poging om weer op een goed blaadje te komen bij de goegemeente. Wat denkt hij nu? Dat de media hem gaan uitroepen tot de grote held?

Eén reactie is hier op haar plaats:
Oud 9 juni 2007, 06:17   #27
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Politiek is een beetje een potje show voetbal geworden en alle partijen doen er aan mee.
Politics is very much like making love to a beautiful woman; you get in to her, get out of here and then you publicly brag about your heroic deed.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 9 juni 2007, 07:03   #28
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Dat er zijn die daardoor verrast zijn, dat is toch niet te geloven? Die moeten ECHT wel oogkleppen hebben.
Wat zijn mensen toch DOM.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 9 juni 2007 om 07:12.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 07:32   #29
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Het is niet zo verwonderlijk dat hij naar het VB gestapt is. Er is een periode geweest dat de opgang van het Vb niet te stuiten leek. Vele mensen kregen toen de indruk dat de partij weldra salonhäfig zou worden. JV moet gedacht hebben dat hij een slimme zet deed. Maar het VB bleef achter het cordon. En Jurgen was niet bereid om vies bekeken te worden door zijn kenissen. LDD was voor hem *de* kans om uit het Vb te stappen zonder gezichtsvelies te lijden. LDD is nog een beetje rebels en "anders" zie je.
Correct. Op een bepaald moment heeft ie beseft dat op professioneel vlak zijn carriere als mediamaker geen toekomst had zolang hij bij de 'bozen' bleef. LDD was voor hem de gedroomde kans om zich van zijn 'black spot' te ontdoen.
Het laat zich aanzien dat mettertijd zijn optreden en gedrag tegen het VB bitsiger , venijniger zal worden tot groot jolijt van de poco linkse meute.
Tot dat alles er uit is geperst dat nuttig en bruikbaar is voor beschadiging van zijn ex-partij.
Desalniettemin bljft het een treurig verhaal, want wmb verruiming , ook met liberaal denkende mensen lijkt mij aangewezen.
Maar dan in de partij, niet er rond of er boven.

Laatst gewijzigd door stab : 9 juni 2007 om 07:33.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 14:15   #30
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
neen het is carriereplanning van een opprtunist. en als hij een graantje kan meepikken door zo een boek te schrijven dan zal hij dat zeker doen.

Infiltrant is een groot woord. maar dat was afgeleid van zijn eigen dreigende taal op zijn website.

ik ben er overigens van overtuigd dat hij idd niet veel weet en enkel dreigt.

Maar ik wil enkel blootleggen wie verstrepen is en hoe hij denkt en handelt.
U spreekt uzelf allen tegen. Indien Verstrepen een carriërist en een opportunist was geweest, dan was hij zeker gebleven bij het VB. Vast inkomen gegarandeerd, vertrouweling van paladijn Dewinter en ga zo maar verder.
Neen, de man ging gewoon zijn eigen weg. En dat laatste kan men niet zeggen van de andere meestal braaf ja-knikkende VB-ers, behalve voor Morel. Die mag nu in plaats van Voorzitter, Voorzittertje zeggen tegen Van Hecke. En dat laatste getuigt van een ongewoon vrijpostig spreekrecht bij het VB.

Laatst gewijzigd door system : 9 juni 2007 om 14:20.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 15:54   #31
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik heb de man nooit gemogen. Ik vind het zeer bedenkelijk hoe sommige "progressieven" vandaag met de man omgaan. Een kwal blijft een kwal VB lidkaart of niet.
Of hij een lidkaart bezit of niet, hij was wel de man die een programma had waarin dingen konden gezegd worden waarop zeker toen een serieuze taboe rustte.
We hebben meer van die mensen nodig.
Ieder van ons die de laatste weken de politieke programma's bekenen heeft, kan toch niet ontkennen dat die alleen maar bestaan uit het afratelen (tot vervelens toe) van de tekstjes die zijn voorgeschreven door hun partijvoorzitter.
Een misselijkmakende bedoening, zonder inhoud.
Al 30 jaar hoor ik beloftes. Al 30 jaar worden die uiteraard niet ingewilligd.
Arm België. Niemand heeft blijkbaar door dat die verkiezingen er gewoon zijn om een democratie te faken. En dat wordt duidelijker dan ooit.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 16:03   #32
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dat er zijn die daardoor verrast zijn, dat is toch niet te geloven? Die moeten ECHT wel oogkleppen hebben.
Wat zijn mensen toch DOM.
Jij daarentegen ...........
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 20:53   #33
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Idd.
VBers kunner er gewoon niet tegen dat ze derin getrapt zijn.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 21:15   #34
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Het boek van Van Cleemput was alvast een voltreffer, ik kan het alleen maar toejuichen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be