![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat de VLD minder gaat halen dan de 17% die ik hier hoor. Ik gok ergens vijftien procent, zestien procent.
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk dat ze meer gaan halen dan 17 %, maar ik hoop van niet.
#25 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoiets verwacht ik ook. Het liefst zou ik de vld en de cdv nog iets lager zien halen, en het VB iets hoger, maar ik denk dat uw schatting vrij juist is.
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- Ik denk dat VB en/of LDD een heel stuk hoger gaan scoren. Er is veel ongenoegen over de manier waarop de campagne georchestreerd werd (het wegmoffelen van politiek niet correcte kandidaten en themas), en over het feit dat men al coalities aan het afsluiten is. - Ik denk niet dat CD&V/NVA zoveel gaan bijwinnen tov de Vlaamse verkiezingen. Leterme zou wel eens over zijn piek kunnen zijn. Ge kunt niet blijven zeggen "goed bestuur" zonder het te doen. De rest zou wel kunnen kloppen.
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop van wel. Elke procent is een stap dichter naar een tripartite.
![]() |
#29 |
Parlementslid
|
![]() Mijn prono:
CD&V_N-VA 27,7% Vlaams Belang 23,3% SP.a_Spirit 20,4% Open-VLD 17,5% Groen! 7,1% Lijst Dedecker 3% PvdA+ 1,2 % CAP 0,8%
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als het ten koste gaat van de CD&V of VB wel, niet als het extra stemmen oplevert voor de SP-A.
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Merde, je hebt gelijk.
Na het zien van het debat van deze avond hoop ik op de volgende uitslag: CD&V-N-VA: 12,5% VB: 12,5% SP.a: 12,5% Open-VLD: 12,5% Groen!: 12,5% LDD: 12,5% PVDA: 12,5% CAP: 12,5%
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() mijn pronostiek (foutenmarge 0,2 %)
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
CD&V-N-VA: 27,8% VB: 22,1% SP.a-spirit: 19,6% Open-VLD: 18,4% Groen!: 6,8% LDD: 2,9% PVDA: 1,5% CAP: 0,6%
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
spa: (opmerkelijk goed) 21% vld: 19% vlaams belang: (van hecke goed de winter dikke nul) 23% cd&v: (slecht maar zeker aantrekkelijk) 25% ldd: 5% ea de rest ook veel blancos denk ik |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat is het nut van ijdele hoop?
#36 |
Staatssecretaris
|
![]() kleine objectieve pronostiek: (maximale foutenmarge van 1.75%)
PVDA+ : 29.7 CAP : 18.3 Groen! : 16.6 SPa : 6.3 oVLD: 4.9 CD&V: 4.6 BUB: 1.0 VB: 0.8 LDD: 0.2 |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Het doet me plezier een communist te zien met zin voor zelfspot.
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1) De opiniepeilingen kunnen de belangrijkste trend niet voorspellen. Dat hebben ze nooit gedaan. Of het nu de kiesdrempel van Agalev is (2003), de klap van Dehaene (1999), de overwinning van het Belang (2004), steeds zitten de peilers er drie-vier percent naast. 2) De campagne wordt gedomineerd door één thema, en de uitslag wordt bepaald door een ander thema, dat in de campagne nauwelijks aan bod kwam. Uit 1) leid ik af dat de trend van de opiniepeilingen ook deze keer fout is. 2) leert welk thema wel, en welk niet zal wegen op de uitslag: het kandidaat-premier thema is de officiële rode draad van de campagne, en zal dus niet meespelen. Staatshervorming, BHV en immigratie wogen nauwelijks op de campagne, en één van deze drie zal dus onverwacht de uitslag bepalen. Conclusie: twee mogelijkheden: 1) CD&V/N-VA.33 % VB.............18 % SP.a...........19 % OVLD..........19 % Groen..........7 % LDD.............2 % Andere........2 % 2) CD&V/N-VA..26 % VB...............24 % SP.a.............20 % OVLD...........18 % Groen...........7 % LDD..............3 % Andere.........2 % Eén van deze twee uitslagen zal de juiste zijn. Morgen, meteen na de eerste uitslag uit één of ander slaperig dorpje, weten we welk van de twee het zal worden. |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- de arrogantie van VLD & SPA, gesteund door de linkse media kerk - justitie (of beter, het gebrek daaraan) Raf Coppens sloeg bij momenten nagels met koppen...