![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() waar sommige mensen zich toch mee bezighouden;ongetwijfeld een zaak van extreem belang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Moest er een partij waar ge tegen zijn zo'n vooruitgang gemaakt hebben, had ge ze uitgelachen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Het gaat erom dat Vlaanderen niks origineels is qua cultuur en dat het gewoon een krampachtige houding is tegenover veranderingen, die natuurlijk nooit ophouden met VB te stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Van de 4 traditionele partijen (CD&V-NVA, VLD-open, SPa-Spirit en VB) hebben er drie verloren in zetelaantal VLD-Open, SPa-spirit en VB). Dus ook het VB is op zijn retour zoals verwacht. De Decker heeft zich niet laten doen en wordt hiervoor beloond. Groen breekt in Vlaanderen neit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Van de 4 traditionele partijen (CD&V-NVA, VLD-open, SPa-Spirit en VB) hebben er drie verloren in zetelaantal VLD-Open, SPa-spirit en VB). Dus ook het VB is op zijn retour zoals verwacht. De Decker heeft zich niet laten doen en wordt hiervoor beloond. Groen breekt in Vlaanderen n
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BHV is duidelijk het probleem: van 86.830 stemmen naar 81.046. Ik vraag me af wat daarvan de oorzaak is. Andere cijfers: Leuven: van 47.337 naar 50.581 Oost-Vlaanderen: van 162.166 naar 181.331 West-Vlaanderen: van 111.795 naar 115.982 Wat dus wel een feit is, is dat het Vlaams Belang, in tegenstelling tot wat al breed werd uitgesmeerd, geen stemmen verliest aan de Lijst Dedecker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Biercultuur: onze bieren worden overal ter werel geroemd en gesmaakt. Schilderkunst: nooit gehoord van een Breugel of van de gebroeders van Eyck Literatuur: hendrick Consience en het epische gedicht "Van den Vos reynaerde" Anatomie: Andreas Vesalius, een van de grondleggers en schrijver van het bekende "De humani corporis fabrica libri septem" het eerste complete boek over het menselijke anatomie. En ik kan verder gaan. Vlaanderen heeft geen krampachtige houding, een verandering betekent niet automatisch beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik voorspel dat velen heimwee zullen krijgen binnen naar paars binnen 1.5-2 jaar. Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2007 om 07:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit maar om te zeggen dat weer eens de opiniepeilingen niet te vertrouwen zijn en het gevoelen soms evenveel (of even weinig) te vertrouwen is. We zullen zien binnen 2 jaar of het Land van Ampersant het beter zal doen. Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2007 om 07:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() ze verliezen ne zetel zo goed hebben ze het gedaan... Het Vl. Belang heeft zijn piek bereikt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat: Ik blijf bij mijn voorgaande prognoses: de LDD haalt tussen de 4 en de 7%. Het VB wint maar de 'swung' is er uit. CDNV-NVA zal de winnaar zijn, maar de VLD zal meer dan 17% halen. Dat is mijn aanvoelen. Maar goed, we zullen zien. Ik kan me vergissen natuurlijk Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2007 om 07:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Dit is een nederlaag voor het Vlaams Belang en ik beklaag de personen die het vandaag mogen horen op de partijraad.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 11 juni 2007 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
volgens mij het VB wel met een probleem zit, stemmenverlies in de grote steden zoals Gent, Mechelen en Antwerpen, het VB is groot geworden in de steden en de neergang zal beginnen in de steden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() We mogen natuurlijk ook niet de demografische veranderingen vergeten. Dat Leterme de Armeense genocide niet erkende, heeft hem veel Turkse stemmen opgeleverd. Na zijn uitspraak heeft hij gemakkelijk kunnen zeggen dat hij het onder politieke druk moest intrekken, de Turkse stemmen waren toch binnen. Ik denk dat SP.a ook daardoor veel verloren heeft, ze zijn een massa Turken kwijtgeraakt.
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De LDD heeft relatief weinig kiezers van het VB weggetrokken. Meer kiezers van de VLD en de SPa dan van het VB. Zelfs enkele kiezers van Groen! hebben op LDD gestemd. Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2007 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |