Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 11 juni 2007, 09:46   #21
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ Bekijk bericht
Wie zegt dat de 'armere partner' moet worden buitengegooid?
Wat bedoel je hier mee?
En wat is de roep naar Vlaamse onafhankelijkheid en een nieuwe staatshervorming ? Vlamingen willen zelf rijker worden door Walen af te stoten of voor zichzelf te laten zorgen.
Dat is toch het goed bestuur waar Yves Leterme naar streeft.
labyrinth is offline  
Oud 11 juni 2007, 09:54   #22
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Als de politiek (de overheid) zich moeit met 'normen en waarden' wordt het gevaarlijk. De paars/groene en de daaropvolgende paarse regering deden dat en zie: beknottingen van vrijheden, verkrachting van democratische principes tot zelfs de instelling van een ware inquisitie waren het gevolg.

Mensen die oproepen tot een politiek die zich met 'normen en waarden' gaat bezighouden, beseffen niet in het minst (of juist wel!) welk gevaar zulks inhoudt. Het is de taak van de overheid om ervoor te zorgen dat elkeen in zo hoog mogelijke mate kan leven naar zijn/haar persoonlijke normen en waarden. Het lijkt me eigenaardig dat velen die paars verweten geen besef te hebben van bepaalde vrijheden (een terecht verwijt overigens), zelf oproepen tot meer door de overheid opgelegde normen en waarden.

Maar om on-topic te reageren: Yves Desmet stak zijn blinde adoratie voor Verhofstadt nooit onder stoelen of banken (wie schreef trouwens een voorwoord in één van de talrijke Guy-manifestjes?). Wat hij zei op Radio 1 is vanzelfsprekend zijn goed recht, maar het bewijst enkel dat hij zo vol is van zichzelf en meent een ethische superioriteit te bezitten. Het was kenmerkend voor alles wat paars was: vol van zichzelf, arrogant, betweterig.

Nogmaals, ik stemde CD&V/NV-A en ik ben ervan overtuigd dat - hoewel ik lang van plan was niet te gaan stemmen - mijn stem zal bijdragen tot het scheppen van een politieke chaos die het pad moet effenen voor een échte nieuwe politieke beweging geënt op een modern samenlevingsmodel en niet langer op een maatschappelijk conflictmodel dat al sedert midden negentiende eeuw meegaat maar totaal achterhaald en meer en meer onwerkbaar is.
Uit de chaos ontstaat een nieuwe orde........
Hopelijk duurt de chaos dan niet te lang of excaleert hij niet en last but not least is de nieuwe orde dan werkelijk beter dan de vorige.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 11 juni 2007 om 09:55.
labyrinth is offline  
Oud 11 juni 2007, 09:55   #23
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat is de roep naar Vlaamse onafhankelijkheid en een nieuwe staatshervorming ? Vlamingen willen zelf rijker worden door Walen af te stoten of voor zichzelf te laten zorgen.
Dat is toch het goed bestuur waar Yves Leterme naar streeft.
Ik denk dat dit een verkeerde stelling is.
Ik spreek niet voor alle Vlamingen maar toch:

Vlamingen willen Wallonie niet in de steek laten. Ze willen wel van de Parti Scandaleux af. Is het niet logisch dat Vlaanderen zegt: Wallonie we willen jullie écht helpen, de 2 regio's samen en we willen wel 10 miljard € afdragen maar dan mogen we ook zien hoe dit zal worden aangewend.... Beide regio's hebben er trouwens alle belang bij!

En dat zit er niet in: de arrogantie van de Waalse partijen is onbeschrijfelijk.
Heb je gisteren de Waalse partijbonzen gehoord op het nieuws van de CDV overwinning?
Neen, Vlamingen moeten ophoesten en bakkes houden. We mogen zelfs niet helpen terwijl we kunnen bewijzen dat we de ervaring hebben want Vlaanderen doet het inderdaad wel goed!

Ikzelf heb Waalse familie (Henegouwen) en wat ik tijdens familiefeesten niet moet aanhoren is gewoon maf! Wij zijn fascisten en willen Belgie kapot, laten Wallonie in de steek.
Eén keer heb ik geprobeerd om hierin een gesprek aan de gang te brengen. Dat heeft me snel dik gespeten
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline  
Oud 11 juni 2007, 09:58   #24
Blackwidow
Schepen

Standaard

Ik wil gerust Wallonie helpen en solidair zijn. Maar als ik zie dat het gedoneerde geld alleen maar misbruikt wordt, tja, dan mag die solidariteit snel stoppen. Onderzoeken hebben ook al aangetoond dat deze solidariteit niet eens Wallonië helpen. Als je bvb 2000€ in de maand krijgt om thuis te zitten, ga ik me ook niet zo hard motiveren om zelf werk te gaan zoeken, ik zal op m'n gemak thuis blijven zitten.
Blackwidow is offline  
Oud 11 juni 2007, 09:59   #25
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Wat" is hier wel een understatement voor diegenen die hem net op de radio hebben gehoord vind ik. Kijk, één van de mooiste eigenschappen is "In eigen boezem kijken" en af en toe toegeven dat men verkeerd is.
Hier zegt hij dat het opnieuw de kiezer is de het niet heeft begrepen... Wie is Hij om te beweren dat Hij wel alle wijsheid in pacht heeft?

Teleurstelling, ok, maar dat hij eens stopt in te hakken op de 'arme' kiezer
Hij noemde de CDéV-NC-A en LDD kiezers zelfs 'kleine bange blanke mannen'....

Maar ja, tijdens paars heeft hij tenminste in Mechelen twee appartementen (volledig naakt) kunnen kopen aan de spotprijs van 550.000 euro...
Dan kan paars toch zo slecht niet geweest zijn...
Chipie is offline  
Oud 11 juni 2007, 10:02   #26
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
en dan nog durven beweren dat de kranten objectief zijn!
precies! Yves Desmet zou beter zelf in de politiek gaan ipv hoofdredacteur te zijn. Absolute objectiviteit bestaat niet, maar Desmet maakt het toch wel erg bont als hoofd van een krant die neutraal beweert te zijn.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 11 juni 2007, 10:09   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Als de politiek (de overheid) zich moeit met 'normen en waarden' wordt het gevaarlijk. De paars/groene en de daaropvolgende paarse regering deden dat en zie: beknottingen van vrijheden, verkrachting van democratische principes tot zelfs de instelling van een ware inquisitie waren het gevolg.

Mensen die oproepen tot een politiek die zich met 'normen en waarden' gaat bezighouden, beseffen niet in het minst (of juist wel!) welk gevaar zulks inhoudt. Het is de taak van de overheid om ervoor te zorgen dat elkeen in zo hoog mogelijke mate kan leven naar zijn/haar persoonlijke normen en waarden. Het lijkt me eigenaardig dat velen die paars verweten geen besef te hebben van bepaalde vrijheden (een terecht verwijt overigens), zelf oproepen tot meer door de overheid opgelegde normen en waarden.

Maar om on-topic te reageren: Yves Desmet stak zijn blinde adoratie voor Verhofstadt nooit onder stoelen of banken (wie schreef trouwens een voorwoord in één van de talrijke Guy-manifestjes?). Wat hij zei op Radio 1 is vanzelfsprekend zijn goed recht, maar het bewijst enkel dat hij zo vol is van zichzelf en meent een ethische superioriteit te bezitten. Het was kenmerkend voor alles wat paars was: vol van zichzelf, arrogant, betweterig.

Nogmaals, ik stemde CD&V/NV-A en ik ben ervan overtuigd dat - hoewel ik lang van plan was niet te gaan stemmen - mijn stem zal bijdragen tot het scheppen van een politieke chaos die het pad moet effenen voor een échte nieuwe politieke beweging geënt op een modern samenlevingsmodel en niet langer op een maatschappelijk conflictmodel dat al sedert midden negentiende eeuw meegaat maar totaal achterhaald en meer en meer onwerkbaar is.

Fantastische analyse!
Oud 11 juni 2007, 10:11   #28
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
DeStandaard (virulent anti-paars)
Wablieft???????

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 11 juni 2007, 10:12   #29
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Het is daar dat het schoentje wringt, he?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 11 juni 2007, 10:13   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
precies! Yves Desmet zou beter zelf in de politiek gaan ipv hoofdredacteur te zijn. Absolute objectiviteit bestaat niet, maar Desmet maakt het toch wel erg bont als hoofd van een krant die neutraal beweert te zijn.
Yves Desmet ZIT van kop tot teen in de politiek.
Oud 11 juni 2007, 10:16   #31
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Onvoorstelbaar hoe die Yves De Morgen zelfs na zo'n duidelijke rode nederlaag de schuld steekt bij de domme kiezer, de domme blanke man die de "verwezenlijkingen" van Paars niet smaakt...

Na 20 jaar, keer op keer, op zijn bek te gaan, blijft hij zichzelf de grote democraat onder de krantenmedia vinden. Het groot licht en voorbeeld. Man toch, verzuurde poco.

Yves, een goede raad, lik jouw wonden, kruip nog effe in bed en zweet het allemaal eens goed uit. En in 2009 ga je helemaal uit de bol gaan..
Desmet heeft voor een stuk gelijk. Paars kon zeker op bepaalde punten een mooi palmares voorleggen. Daar is niet de minste twijfel over. En ik voorspel u dat men binnen 1,5 - 2 jaar dit terdege zal beseffen. Wel zullen eens zien wat Leterme van het Land van Ampersant ervan zal maken. Voorlopig geven we hem het voordeel van de twijfel.

Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2007 om 10:16.
system is offline  
Oud 11 juni 2007, 10:16   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Klopt helemaal!
Labyrint kent haar pappenheimers omdat ze er zelf toe behoort. Haar volk blijft liever een bedelaarsvolk dat zich door Vlaanderen laat onderhouden.
Oud 11 juni 2007, 10:17   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Wat" is hier wel een understatement voor diegenen die hem net op de radio hebben gehoord vind ik. Kijk, één van de mooiste eigenschappen is "In eigen boezem kijken" en af en toe toegeven dat men verkeerd is.
Hier zegt hij dat het opnieuw de kiezer is de het niet heeft begrepen... Wie is Hij om te beweren dat Hij wel alle wijsheid in pacht heeft?

Teleurstelling, ok, maar dat hij eens stopt in te hakken op de 'arme' kiezer

Het moet geweldig frustrerend zijn om als dergelijk groot intelectueel zich onder het plebs te moeten begeven, om uw dagelijkse gazet te gaan kopen of uw brood te gaan halen bij den bakker, ...

Ik heb de indruk dat onze raad van wijzen in een persoon, serieus verschoten is van den uitslag, ...
Herr Flick is offline  
Oud 11 juni 2007, 10:18   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het moet geweldig frustrerend zijn om als dergelijk groot intelectueel zich onder het plebs te moeten begeven, om uw dagelijkse gazet te gaan kopen of uw brood te gaan halen bij den bakker, ...

Ik heb de indruk dat onze raad van wijzen in een persoon, serieus verschoten is van den uitslag, ...

De verzuring ligt er in alle geval vingerdik op.
Oud 11 juni 2007, 10:23   #35
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De verzuring ligt er in alle geval vingerdik op.
Volgens mijn informatie uit het Antwerpse begint in bepaalde kringen van het VB aldaar de verzuring de kop te steken.

Dat is ook begrijpelijk. Weer een X-aantal jaren veel willen maar niets kunnen.

Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2007 om 10:24.
system is offline  
Oud 11 juni 2007, 10:24   #36
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Hey, Turkje, één van de waarden en normen waar de Vlaamse kiezer beslist naar smacht is het juiste gebruik van de d en de t!
Ik vorm op dit moment het levende bewijs dat een tekort aan slaap ten koste gaat van grammaticale correctheid
Oud 11 juni 2007, 12:56   #37
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Yves Desmet ZIT van kop tot teen in de politiek.
ja, maar hij zou veel eerlijker zijn met zichzelf en met de Vlamingen, moest hij effectief zich verkiesbaar stellen en uiteraard stoppen met journalist te zijn. Deze rode opperführer is alleen geschikt als hoofdredacteur van het SP.A-partijblad
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 11 juni 2007, 12:58   #38
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Desmet moet niet zoveel verdriet hebben, zijn partij VLD zal nog wel in de regering zitten.
Oud 11 juni 2007, 13:08   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
En dat is natuurlijk dikke zever: het is onder paars dat de "fiscale amnestie" is doorgevoerd.
Een leuk trukje om de begroting wat op te smukken. Helaas heeft het helemaal niet opgebracht wat Paars gehoopt had. Veel zwart geld is zwart gebleven of is witgewassen op manieren die minder kosten.

Citaat:
Het is onder paars dat het ethisch individualisme hoogtij vierde. Het is paars dat van belastingverlaging een leidmotiv maakte.
Ethisch individualisme. Niet echt als je het mij vraagt. Continue is ons door het strot geramd dat we de andere individuen, die niet mee willen doen in het normale stramien toch moeten accepteren.
Belastingsverlaging?????? Veel beloven en weinig geven doet zotten in vreugde leven. Het enige wat paars gedaan heeft is creatief geweest in het woordgebruik. Nieuwe belastingen werden gewoon anders genoemd. Nog iemand een zorgkas? Een verplichte overstromingsverzekering? Clicksysteem op brandstofprijzen?
De enige belastingsverlaging is het afschaffen van de 2 hoogste schalen. En da's maar een doekje voor het bloeden.

Citaat:
Het "conservatisme" dat men aan de kiezer verwijdt, is in feite een welgemeende roep naar meer samenhorigheid; het sociaal-economische speelt daarin een minder prominente rol.
De mens is een kuddedier. En daar waar 2 of meer kuddes op eenzelfde wei willen grazen krijg je miserie.

Laatst gewijzigd door maddox : 11 juni 2007 om 13:09.
maddox is nu online  
Oud 11 juni 2007, 13:43   #40
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Neen, de keuze in Wallonië voor de mR toont duidelijk aan dat de Walen een andere en hopelijk meer verantwoordelijke, meer ondernemingsgezinde koers willen varen. En net nu er veranderingen in het zicht zijn draaien de Vlamingen weer het stuur om .........
labyrinth is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be