Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 11 juni 2007, 12:57   #21
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

verhofstadt heeft dat niet gezegd met deze verkiezingen
Ive De Beckker is offline  
Oud 11 juni 2007, 12:59   #22
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Het VB heeft paars gebroken... dat is nieuw.

Ik dacht dat CD&V-N-Va daar de oorzaak van was. VB heeft zelfs een zetel verloren.
Toen ik "De Morgen" van verleden zaterdag las, was ik redelijk verbaasd omdat.. "paars" toen de handdoek reeds in de ring wierp. De bittere strijd tussen MR en PS maakte volkomen duidelijk dat de "paarse formule" opgeborgen was & dat de strijd eigenlijk alleen nog maar ging over het bepalen wie er met CD&V-NV-A al dan niet een coalitie zal gaan vormen.

Diegene die in feite "met de zwarte Piet" zit is onze constitutionele vorst Albert II : het is zijn rol om nu een formateur/informateur te benoemen, die moet uitzoeken welke partijen er momenteel met het aantal gekozenen dat ze hebben in staar zal zijn om een federale regering te vormen.
Indien dit niet mogelijk is zal mr. Leterme een visum moeten aanvragen om zijn familieleden in het verre vreemde land Wallonië te gaan bezoeken.
Oud 11 juni 2007, 12:59   #23
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

hoewel het VB 1% wint (doelstelling was 20%) verliest het 1 kamerzetel, ik denk dus dat we (het VB) moet toegeven dat het een minder resultaat was dan verwacht, als de beloftes van CD&V/NVA crashen op de Franstaligen zit er in 2009 echter nog een groeimogeijkheid in, zoniet moet de partij toch een andere koers gaan varen...
Oud 11 juni 2007, 13:02   #24
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
hoewel het VB 1% wint (doelstelling was 20%) verliest het 1 kamerzetel, ik denk dus dat we (het VB) moet toegeven dat het een minder resultaat was dan verwacht, als de beloftes van CD&V/NVA crashen op de Franstaligen zit er in 2009 echter nog een groeimogeijkheid in, zoniet moet de partij toch een andere koers gaan varen...
maar ik snap één ding niet.

Vl Belang haalt 17 zetels met 19 procent en VLD haalt 18 zetels met met 18.8 procent, hoe kan dit?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 11 juni 2007, 13:03   #25
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
maar ik snap één ding niet.

Vl Belang haalt 17 zetels met 19 procent en VLD haalt 18 zetels met met 18.8 procent, hoe kan dit?
Inderdaad, dat zou ik ook wel eens willen weten?!

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 11 juni 2007, 13:05   #26
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Zelfs de kaap van de 20 % heeft het blok niet kunnen halen.
Het VB heeft verloren, en dat werd tijd.

Vanhecke had 18% + 1 stem als doel gesteld. En dit is gelukt als je de resultaten bekijkt. Over het verlies van de ene zetel kan ik enkel maar kwijt dat het zetelverdelingssysteem raar in mekaar zit.

Het Vlaams Belang heeft terug gewonnen ondanks:
1. De profilering van de media van enkel 3 minister-president kandidaten
2. Het op handen en voeten gedragen worden door de media van Leterme.
3. De volledige media-ban tegenover Vlaams Belang
4. Het opkomen van een kopie-programma van het Vlaams Belang door LLD.
5. Het kopiegedrag van CD&V / NVA van de rechtse standpunten van het Vlaams Belang (hiervoor zal de CD&V / NVA in 2009 wel de rekening gepresenteerd krijgen voor het niet inlossen van die ('rechtse') verwachtingen

Sam is offline  
Oud 11 juni 2007, 13:05   #27
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Paulus.
Is niet meer dan logisch: niet elke provincie deelt evenveel zetels uit, dus kan een goede score in één provincie of een slechte score in een andere op dat vlak het verschil maken tussen + of - in zetels. Zie bvb. maar naar het verschil tussen LDD en Groen! in zetels en percenten.
Oud 11 juni 2007, 13:06   #28
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker Bekijk bericht
verhofstadt heeft dat niet gezegd met deze verkiezingen
Natuurlijk niet. Zelfs een ezel stoot zich geen twee maal aan dezelfde steen.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 11 juni 2007, 13:06   #29
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
De avatar is slechts tijdelijk. Na vrijdag kan u weer volop genieten van een mooie Belgische driekleur...

Beste Kim, de bedoeling as "tot na de verkiezingen".. je mag gerust je sympathie met eender welke politieke partij afficheren, het idee was dat een nationaliteitensymbool iedereen toebehoort .. unionisten kunnen evenzeer "goede vlamingen" zijn.. hoezeer men ook pogingen onderneemt om die perceptie te veranderen.
Oud 11 juni 2007, 13:07   #30
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Vanhecke had 18% + 1 stem als doel gesteld. En dit is gelukt als je de resultaten bekijkt. Over het verlies van de ene zetel kan ik enkel maar kwijt dat het zetelverdelingssysteem raar in mekaar zit.

5. Het kopiegedrag van CD&V / NVA van de rechtse standpunten van het Vlaams Belang (hiervoor zal de CD&V / NVA in 2009 wel de rekening gepresenteerd krijgen voor het niet inlossen van die ('rechtse') verwachtingen

Zoals Hannibal blijft het VB winnen...
Oud 11 juni 2007, 13:07   #31
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Verhofstadt heeft ooit aangekondigd dat het succes van paars zal af te lezen zijn van de uitslag van het VB. Blijkbaar zijn beide echter onafhankelijk van elkaar
En daar hebt u mooi gelijk in. Ik heb ook nooit beweerd dat het succes van Verhofstadt een succes was over gans de lijn. Op bepaalde punten heeft hij een mooi palmares voorgelegd. Dat mag gezegd worden. Hij krijgt van mij geen 8/10 maar wel 6/10.

Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2007 om 13:09.
system is offline  
Oud 11 juni 2007, 13:08   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Paulus.

Dat heeft te maken met de manier waarop de zetelverdeling berekend wordt, ze hebben mij dat ooit eens proberen wijsmaken (cursus bestuurswetenschappen...) maar dat zit wreed ingewikkeld in mekaar, ik kan het dus zelf niet eens beginnen uitleggen, trouwens dat is jaren geleden dat ik dat gezien heb. ...

in elk geval is t niet simpel en zijn daar een paar experts voor nodig om uit de wiskundige en de kluwen van regeltjes te geraken...
Herr Flick is offline  
Oud 11 juni 2007, 13:08   #33
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Is niet meer dan logisch: niet elke provincie deelt evenveel zetels uit, dus kan een goede score in één provincie of een slechte score in een andere op dat vlak het verschil maken tussen + of - in zetels. Zie bvb. maar naar het verschil tussen LDD en Groen! in zetels en percenten.
Bedankt, want dat wist ik niet.

Het lijkt me niettemin weinig democratisch. Een stem weegt blijkbaar zwaarder of lichter naar gelang de provincie waar je woont..... Dat zou niet mogen zijn.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 11 juni 2007, 13:09   #34
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Beste Kim, de bedoeling as "tot na de verkiezingen".. je mag gerust je sympathie met eender welke politieke partij afficheren, het idee was dat een nationaliteitensymbool iedereen toebehoort .. unionisten kunnen evenzeer "goede vlamingen" zijn.. hoezeer men ook pogingen onderneemt om die perceptie te veranderen.
Ah... ik dacht dat ik de avatar een volledige week moest behouden...

Nu goed, dan pas ik mijn handtekening nog wel even aan, kwestie van aan te tonen dat Vlamingen ook Belgen kunnen zijn.

Maar goed, de fles champagne is dus binnen?
Kim is offline  
Oud 11 juni 2007, 13:09   #35
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Als u beweert dat het VB paars gebroken heeft dan bent u het die het hoofd niet koelhoudt. Het elan van het VB is gebroken. U verliest één zetel en de vooruitgang van het VB is matig. Toch ernstig blijven. U moet op de juiste man schieten en dan moet u op uzelf schieten.
Hoe toch een op met dat hokjesdenken. Ik ben niet partijgebonden en het kan mij geen bal schelen dat het VB nu een zetel kwijt is. Uiteraard heeft het VB paars niet gebroken. Ik reageerde enkel op jouw stelling als zou het VB zelf gebroken zijn. Dat is absurd. Als dat zo is dat zijn er veel gebroke partijen vandaag : de SPa, de VLD, de Waalse PS, ...
Kaal is offline  
Oud 11 juni 2007, 13:21   #36
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Hoe toch een op met dat hokjesdenken. Ik ben niet partijgebonden en het kan mij geen bal schelen dat het VB nu een zetel kwijt is. Uiteraard heeft het VB paars niet gebroken. Ik reageerde enkel op jouw stelling als zou het VB zelf gebroken zijn. Dat is absurd. Als dat zo is dat zijn er veel gebroke partijen vandaag : de SPa, de VLD, de Waalse PS, ...
Ik volg Kaal, het is een tegenslag, maar wie het Belang nu al afschrijft kan nog raar kijken.

Tijd speelt enerzijds in het nadeel van het Belang omdat er steeds meer allochtonen Belg worden, of alleszins stemrecht krijgen, maar anderzijds kan de partij met de tijd haar structuren beter maken, meer leden werven enz... Dat is positief.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 11 juni 2007, 13:26   #37
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
ik snap het ook niet
Oud 11 juni 2007, 13:26   #38
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Maar ik reageerde niet op u. Ik reageerde op de stelling van poster Ifalco die stelde dat:

Citaat:
het VB heeft paars ontmanteld. Anderen plukken daar met mediasteun de vruchten
Dat is je reinste kolder.

Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2007 om 13:28.
system is offline  
Oud 11 juni 2007, 13:28   #39
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik volg Kaal, het is een tegenslag, maar wie het Belang nu al afschrijft kan nog raar kijken.

Tijd speelt enerzijds in het nadeel van het Belang omdat er steeds meer allochtonen Belg worden, of alleszins stemrecht krijgen, maar anderzijds kan de partij met de tijd haar structuren beter maken, meer leden werven enz... Dat is positief.
als het Kartel zijn beloften niet kan waarmaken (grote kans toe) dan zie ik nog winstkansen in 2009
Oud 11 juni 2007, 13:29   #40
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht

Neen, Van Hecke had ook 20% als doel gesteld. Ofwel zegt hij veschillende dingen alnaargelang zijn humeur.

Dit is wat er gezegd werd vóór de verkiezingen:

De peiling: met 22,9 blijft het VB de tweede in Vlaanderen, al is de score van 2004 veraf.

De lat: met één stem extra is het VB naar eigen zeggen tevreden. De lat ligt officieel op 18 procent, al waagt voorzitter Frank Vanhecke zich nu toch aan een hoger gokje: hij wil over de 20 procent springen. De voorbije maanden zat er een dalende lijn in de peilingen en in de campagne kwam de partij er nauwelijks aan te pas. Maar nu lijkt Vanhecke toch gerustgesteld dat de kaap van 20 procent wel gehaald zal worden.

Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2007 om 13:39.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be