![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() verhofstadt heeft dat niet gezegd met deze verkiezingen
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Diegene die in feite "met de zwarte Piet" zit is onze constitutionele vorst Albert II : het is zijn rol om nu een formateur/informateur te benoemen, die moet uitzoeken welke partijen er momenteel met het aantal gekozenen dat ze hebben in staar zal zijn om een federale regering te vormen. Indien dit niet mogelijk is zal mr. Leterme een visum moeten aanvragen om zijn familieleden in het verre vreemde land Wallonië te gaan bezoeken.
![]() |
#23 |
Staatssecretaris
|
![]() hoewel het VB 1% wint (doelstelling was 20%) verliest het 1 kamerzetel, ik denk dus dat we (het VB) moet toegeven dat het een minder resultaat was dan verwacht, als de beloftes van CD&V/NVA crashen op de Franstaligen zit er in 2009 echter nog een groeimogeijkheid in, zoniet moet de partij toch een andere koers gaan varen...
|
![]() |
![]() |
#24 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vl Belang haalt 17 zetels met 19 procent en VLD haalt 18 zetels met met 18.8 procent, hoe kan dit?
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het Vlaams Belang heeft terug gewonnen ondanks: 1. De profilering van de media van enkel 3 minister-president kandidaten 2. Het op handen en voeten gedragen worden door de media van Leterme. 3. De volledige media-ban tegenover Vlaams Belang 4. Het opkomen van een kopie-programma van het Vlaams Belang door LLD. 5. Het kopiegedrag van CD&V / NVA van de rechtse standpunten van het Vlaams Belang (hiervoor zal de CD&V / NVA in 2009 wel de rekening gepresenteerd krijgen voor het niet inlossen van die ('rechtse') verwachtingen
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is niet meer dan logisch: niet elke provincie deelt evenveel zetels uit, dus kan een goede score in één provincie of een slechte score in een andere op dat vlak het verschil maken tussen + of - in zetels. Zie bvb. maar naar het verschil tussen LDD en Groen! in zetels en percenten.
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Beste Kim, de bedoeling as "tot na de verkiezingen".. je mag gerust je sympathie met eender welke politieke partij afficheren, het idee was dat een nationaliteitensymbool iedereen toebehoort .. unionisten kunnen evenzeer "goede vlamingen" zijn.. hoezeer men ook pogingen onderneemt om die perceptie te veranderen.
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoals Hannibal blijft het VB winnen...
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() En daar hebt u mooi gelijk in. Ik heb ook nooit beweerd dat het succes van Verhofstadt een succes was over gans de lijn. Op bepaalde punten heeft hij een mooi palmares voorgelegd. Dat mag gezegd worden. Hij krijgt van mij geen 8/10 maar wel 6/10.
Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2007 om 13:09. |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heeft te maken met de manier waarop de zetelverdeling berekend wordt, ze hebben mij dat ooit eens proberen wijsmaken (cursus bestuurswetenschappen...) maar dat zit wreed ingewikkeld in mekaar, ik kan het dus zelf niet eens beginnen uitleggen, trouwens dat is jaren geleden dat ik dat gezien heb. ... in elk geval is t niet simpel en zijn daar een paar experts voor nodig om uit de wiskundige en de kluwen van regeltjes te geraken... |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt me niettemin weinig democratisch. Een stem weegt blijkbaar zwaarder of lichter naar gelang de provincie waar je woont..... Dat zou niet mogen zijn. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu goed, dan pas ik mijn handtekening nog wel even aan, kwestie van aan te tonen dat Vlamingen ook Belgen kunnen zijn. ![]() Maar goed, de fles champagne is dus binnen? ![]()
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#36 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tijd speelt enerzijds in het nadeel van het Belang omdat er steeds meer allochtonen Belg worden, of alleszins stemrecht krijgen, maar anderzijds kan de partij met de tijd haar structuren beter maken, meer leden werven enz... Dat is positief.
![]() |
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#38 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2007 om 13:28. |
||
![]() |
![]() |
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is wat er gezegd werd vóór de verkiezingen: De peiling: met 22,9 blijft het VB de tweede in Vlaanderen, al is de score van 2004 veraf. De lat: met één stem extra is het VB naar eigen zeggen tevreden. De lat ligt officieel op 18 procent, al waagt voorzitter Frank Vanhecke zich nu toch aan een hoger gokje: hij wil over de 20 procent springen. De voorbije maanden zat er een dalende lijn in de peilingen en in de campagne kwam de partij er nauwelijks aan te pas. Maar nu lijkt Vanhecke toch gerustgesteld dat de kaap van 20 procent wel gehaald zal worden. Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2007 om 13:39. |
|
![]() |