Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Vindt u een door het VB gesteunde "kleine grote" staatshervorming aanvaardbaar?
Ja 36 56,25%
Nee 26 40,63%
Dit van een micro-faciale expressie afgeleide scenario ist total wahnsinnig!! 2 3,13%
Aantal stemmers: 64. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 12 juni 2007, 16:19   #21
yazoo!
Vreemdeling

yazoo!'s schermafbeelding

Standaard

En dit allemaal op basis van een neo-freudiaanse ontdekking mbt een micro-faciaciale dimensie. Terwijl Freud een van grootste kwakzalvers onder de wetenschappers is en een micro-faciale dimensie valt te omschrijven als een spasme. Ik ga u echt een oververdiende proficiat moeten wensen als blijkt dat er van zo'n heimelijk akkoord sprake was/is. Tot dan ga ik er toch een andere opinie op na houden...
Oud 12 juni 2007, 17:51   #22
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Ik wens niet te leven in het politiek gedrocht dat men hier vlaanderen noemt.
discussies over staatshervorming zijn voor mensen die niet beseffen dat je beter een goede buur bent dan een verre vriend.
the_dude is offline  
Oud 12 juni 2007, 17:58   #23
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Vanuit de oppositie kan je ook altijd iets steunen, das waar.
Maar je hoort oa Van Hecke al dagen zeggen...wel ja...je zou eerder denken dat ze hopen dat er geen Staatshervorming komt, wat eigenlijk dan zou zeggen dat men bij het VB enkel begaan is met het electoraatscijfer en niet met haar doelen. Als dat echt zo is, moet elke VB-militant maar ook eens even kritisch zijn voor de eigen partij.
Oud 12 juni 2007, 17:59   #24
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
discussies over staatshervorming zijn voor mensen die niet beseffen dat je beter een goede buur bent dan een verre vriend.
Gedrocht? Verdienen wij dan niet onze eigen staat?
Akkoord het zal nog niet voor morgen zijn, hoewel het bewustzijn bij de mensen alweer iets ruimer zal zijn geworden. Het gaat in ieder geval de goede richting uit.
Oud 12 juni 2007, 18:04   #25
yazoo!
Vreemdeling

yazoo!'s schermafbeelding

Standaard

Elke discussie is een goede discussie. En het is inderdaad juist dat het beter is om als goede vrienden te blijven samenwerken. Maar momenteel zitten we in een situatie waar wallonie en vlaanderen wat meer ademruimte nodig hebben om goede buren te blijven. Moet Belgie gesplitst worden? Voor mijn part neen, maar een verdere staatshervorming is wel aangewezen op dit moment. Al denk ik dat die er beter beetje bij beetje komt ipv er een te forceren. Ik vermoed dat het "vlaams kartel" er wel in zal slagen om die staatshervorming door te voeren, ze moeten wel, en het zal ook hun verdienste zijn. Maar de prijs gaat hoog zijn, zowel voor de vlaamse bevolking, als voor het kartel zelf. De vraag is ook hoe de VLD eruit zal komen...
Oud 12 juni 2007, 18:15   #26
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het derde gestemd louter omdat het zo'n coole zin is.
Oud 12 juni 2007, 18:24   #27
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Gedrocht? Verdienen wij dan niet onze eigen staat?
Akkoord het zal nog niet voor morgen zijn, hoewel het bewustzijn bij de mensen alweer iets ruimer zal zijn geworden. Het gaat in ieder geval de goede richting uit.

eigen staat??? met die franskiljonnelovers uit antwerpen???? GEEN DENKEN AAN!
the_dude is offline  
Oud 12 juni 2007, 18:58   #28
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

De enige doeltreffende staatshervorming, is een staatsvorming.
Herr Oberst is offline  
Oud 12 juni 2007, 20:25   #29
anakin
Partijlid

anakin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Ga in Wallonie wonen
Oud 13 juni 2007, 00:21   #30
markpetens
Vreemdeling

Standaard

Ik denk dat het VB er goed aan doet om voor de komende onderhandelingen een signaal te doen afgeven dat ze een mogelijke staatshervorming kunnen steunen. Dat zal de onderhandelingsposititie van CD&V/N-VA versterken, omdat ze dan niet alleen van de sossen afhankelijk zijn, resultaat zal hopelijk een stevige hervormingsronde zijn. Daar wordt de Vlaming beter van, en op den duur de Walloon ook.
markpetens is offline  
Oud 13 juni 2007, 01:56   #31
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
De VB zal, hoop ik meestemmen ,anders vind ik dat ze Vlaanderen verraadt en dat kan de bedoeling niet zijn.

Daar zitten toch meer intellectuelen tussen dan men denkt en die weten ook dat totale onafhankelijkheid nog niet aan de orde is , wil men geen burgeroorlog.
Als we onafhankelijkheid uitroepen vallen de Walen hier binnen? Met een Waalse bezettingsmacht?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 13 juni 2007, 02:31   #32
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik heb het derde gestemd louter omdat het zo'n coole zin is.
Het is inderdaad een coole zin, en het is nog waar ook.

Natuurlijk is een meederheid in elke taalgroep een vereiste voor een staatshervorming, zelfs voor een "mini- of pseudo-staatshervorming", anders komt er gegarandeerd een alarmbelprocedure. Ik heb o.a. daarover nog een examen van VDL gehad. Hij weet dat dus zelf ook wel, vermoed ik.

Maar 't is zeker ook een coole zin.
Oud 13 juni 2007, 06:48   #33
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Bekijk bericht
Het is niet omdat Vlaams Belang iets mee ondersteund, dat het daarom slecht is. Als de staatshervorming maar kan doorgaan, dat is het belangrijkste. Welke stemmen daartoe hebben bijgedragen, maakt voor mij niet uit.
Ik denk dat het Vlaams Belang niet veel zal moeten ondersteunen.
Het wordt niets met deze Oranjeblauwe regering. Puur kiezersbedrog! De geloofwaardigheid van Leterme en vooral NVA zakt tot het nulpunt. Een vergiftigde overwinning.

Laatst gewijzigd door Duym : 13 juni 2007 om 07:04.
Duym is offline  
Oud 13 juni 2007, 06:54   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Vanuit de oppositie kan je ook altijd iets steunen, das waar.
Maar je hoort oa Van Hecke al dagen zeggen...wel ja...je zou eerder denken dat ze hopen dat er geen Staatshervorming komt, wat eigenlijk dan zou zeggen dat men bij het VB enkel begaan is met het electoraatscijfer en niet met haar doelen. Als dat echt zo is, moet elke VB-militant maar ook eens even kritisch zijn voor de eigen partij.

Wees gerust, maar wij wachten nog altijd op de onverwijlde splitsing, ...

Een staatshervorming is ook enkel nuttig als de prijs die ervoor moet betaald worden redelijk is,

Zelf nog maar een halve vierkante centimeter vlaamse grond voor BHV is er al een teveel, er zelf nog maar aan denken is al crimineel,...

Als ze zo`n staatshervorming zouden steunen, bv, dan hoop ik dat er rap een nog radicalere afsplitsing komt en die heeft dan direct mijn stem.
Herr Flick is offline  
Oud 13 juni 2007, 07:03   #35
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
OMG!! Ik heb zopas een neo-Freudiaanse ontdekking gedaan, meer bepaald een van micro-faciale dimensies.

Tijdens het voorzittersdebat was van Vandelanotte's gezicht af te lezen dat er wel eens een kleine grote staatshervorming kan komen met een heimelijk tintje.

-Ze is heimelijk omdat ze alle Vlaamse partijen, inclusief de fascisten van het Vlaams Blok, zou omvatten

-Ze is klein omdat ze zich beperkt tot BHV en de overheveling van de werkgelegendheid: den SP.a steunt beide punten

-De groenen zijn enkel bereid om BHV te doen, en moeten dus overtuigd worden qua werkgelegenheid; maar die laten hun principes vallen wanneer ze ne Klimaatminister krijgen - meer moet dat niet zijn

-Alle Vlaamsche partijen samen zijn goed voor 88 zetels, er moet voor deze kleine grote staatshervorming dus ook éne Waal omgekocht / afgedreigd / overtuigd worden.
Nee hoor er moeten er 32 overtuigd worden, je hebt een meerderheid nodig in beide landsdelen.

Citaat:
-Den MR wil misschien BHV wel half-en-half zowa splitsen en zelfs werkgelegenheid overhevelen naar de gewesten; op voorwaarde dat ze een vette belastingverlaging mogen doordrukken én een aantal domeinen terug naar de Federale mogen overhevelen
Niet voor 2009

Citaat:
-Maingain wordt uit den MR gekickt, ook na grote toegevingen van de Vlamingen aan de liberalen uit Wallonië.
Denk het niet

Citaat:
-CDH is vrij links en blijft dus een probleem dat nog moet opgelost worden.
idd

Citaat:
De vraag is: zoudt ge zo'n door de fascisten van het Vlaams Blok besmette en op gefoefel gebaseerde Staatshervorming aanvaarden? Of zoudt ge u in tegendeel verraden voelen?
Elke staatsgervorming is zo, de vorige is bijvoorbeeld door de VU halkf gesteund (dus daar zullen ook wel VB'rrs tussenzitten) en is er uiteindelijk maar dooegraakt via wisselmeerderheid van de psc.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 13 juni 2007, 07:04   #36
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Ik denk dat het Vlaams Belang niet veel zal moeten ondersteunen.
Het wordt niets met deze Oranjeblauwe regering. Puur kiezersbedrog! De geloofwaardigheid van Leterme en vooral NVA zakt tot nulpunt. Een vergiftigde overwinning.
mag ik je glazen bol voor de lotto?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 13 juni 2007, 07:11   #37
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
mag ik je glazen bol voor de lotto?
Volg jij de nieuwsuitzendingen? Men spreekt nu al over een patstelling (persoverzicht), een pastelling die Leterme had kunnen zien aankomen.
Of hij nu toegeeft (geen verdere bevoegdheden) of het been stijf houdt, hij komt eruit als een mislukkeling, en voor velen als een bedrieger.
Duym is offline  
Oud 13 juni 2007, 07:57   #38
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Duym : 13 juni 2007 om 07:58.
Duym is offline  
Oud 13 juni 2007, 08:11   #39
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Volg jij de nieuwsuitzendingen? Men spreekt nu al over een patstelling (persoverzicht), een pastelling die Leterme had kunnen zien aankomen.
Of hij nu toegeeft (geen verdere bevoegdheden) of het been stijf houdt, hij komt eruit als een mislukkeling, en voor velen als een bedrieger.
Onzin, als hij toegeeft is hij idd een bedrieger, als hij voet stijfoud en er komen nieuwe verkiezingen of er komt een coalitie achter zijn rug denk ik er aan om de volgende keer op hem te stemmen.

k9 is offline  
Oud 13 juni 2007, 08:29   #40
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De vraag is: zoudt ge zo'n door de fascisten van het Vlaams Blok besmette en op gefoefel gebaseerde Staatshervorming aanvaarden?
Als jij daar een regel van maakt (alles wat het Blok stemt is besmet) en het Blok beseft dat jij daar een regel van gemaakt hebt, dan wordt regeren onmogelijk. Het volstaat immers dat het VB altijd met de regering meestemt om alle beleidsdaden te "besmetten". VB stemt mee op budget? Budget besmet. Geen budget meer.
Kaal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be