![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
Bekijk resultaten enquête: Vindt u een door het VB gesteunde "kleine grote" staatshervorming aanvaardbaar? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
36 | 56,25% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
26 | 40,63% |
Dit van een micro-faciale expressie afgeleide scenario ist total wahnsinnig!! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,13% |
Aantal stemmers: 64. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Vreemdeling
|
![]() En dit allemaal op basis van een neo-freudiaanse ontdekking mbt een micro-faciaciale dimensie. Terwijl Freud een van grootste kwakzalvers onder de wetenschappers is en een micro-faciale dimensie valt te omschrijven als een spasme. Ik ga u echt een oververdiende proficiat moeten wensen als blijkt dat er van zo'n heimelijk akkoord sprake was/is. Tot dan ga ik er toch een andere opinie op na houden...
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik wens niet te leven in het politiek gedrocht dat men hier vlaanderen noemt.
discussies over staatshervorming zijn voor mensen die niet beseffen dat je beter een goede buur bent dan een verre vriend.
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Vanuit de oppositie kan je ook altijd iets steunen, das waar.
Maar je hoort oa Van Hecke al dagen zeggen...wel ja...je zou eerder denken dat ze hopen dat er geen Staatshervorming komt, wat eigenlijk dan zou zeggen dat men bij het VB enkel begaan is met het electoraatscijfer en niet met haar doelen. Als dat echt zo is, moet elke VB-militant maar ook eens even kritisch zijn voor de eigen partij.
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Akkoord het zal nog niet voor morgen zijn, hoewel het bewustzijn bij de mensen alweer iets ruimer zal zijn geworden. Het gaat in ieder geval de goede richting uit.
![]() |
#25 |
Vreemdeling
|
![]() Elke discussie is een goede discussie. En het is inderdaad juist dat het beter is om als goede vrienden te blijven samenwerken. Maar momenteel zitten we in een situatie waar wallonie en vlaanderen wat meer ademruimte nodig hebben om goede buren te blijven. Moet Belgie gesplitst worden? Voor mijn part neen, maar een verdere staatshervorming is wel aangewezen op dit moment. Al denk ik dat die er beter beetje bij beetje komt ipv er een te forceren. Ik vermoed dat het "vlaams kartel" er wel in zal slagen om die staatshervorming door te voeren, ze moeten wel, en het zal ook hun verdienste zijn. Maar de prijs gaat hoog zijn, zowel voor de vlaamse bevolking, als voor het kartel zelf. De vraag is ook hoe de VLD eruit zal komen...
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het derde gestemd louter omdat het zo'n coole zin is.
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
eigen staat??? met die franskiljonnelovers uit antwerpen???? GEEN DENKEN AAN!
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De enige doeltreffende staatshervorming, is een staatsvorming.
|
![]() |
![]() |
#29 |
Partijlid
|
![]() Ga in Wallonie wonen
#30 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk dat het VB er goed aan doet om voor de komende onderhandelingen een signaal te doen afgeven dat ze een mogelijke staatshervorming kunnen steunen. Dat zal de onderhandelingsposititie van CD&V/N-VA versterken, omdat ze dan niet alleen van de sossen afhankelijk zijn, resultaat zal hopelijk een stevige hervormingsronde zijn. Daar wordt de Vlaming beter van, en op den duur de Walloon ook.
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is een meederheid in elke taalgroep een vereiste voor een staatshervorming, zelfs voor een "mini- of pseudo-staatshervorming", anders komt er gegarandeerd een alarmbelprocedure. Ik heb o.a. daarover nog een examen van VDL gehad. Hij weet dat dus zelf ook wel, vermoed ik. Maar 't is zeker ook een coole zin.
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Het wordt niets met deze Oranjeblauwe regering. Puur kiezersbedrog! De geloofwaardigheid van Leterme en vooral NVA zakt tot het nulpunt. Een vergiftigde overwinning. Laatst gewijzigd door Duym : 13 juni 2007 om 07:04. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees gerust, maar wij wachten nog altijd op de onverwijlde splitsing, ... Een staatshervorming is ook enkel nuttig als de prijs die ervoor moet betaald worden redelijk is, Zelf nog maar een halve vierkante centimeter vlaamse grond voor BHV is er al een teveel, er zelf nog maar aan denken is al crimineel,... Als ze zo`n staatshervorming zouden steunen, bv, dan hoop ik dat er rap een nog radicalere afsplitsing komt en die heeft dan direct mijn stem. |
|
![]() |
![]() |
#35 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|||||
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() mag ik je glazen bol voor de lotto?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Volg jij de nieuwsuitzendingen? Men spreekt nu al over een patstelling (persoverzicht), een pastelling die Leterme had kunnen zien aankomen.
Of hij nu toegeeft (geen verdere bevoegdheden) of het been stijf houdt, hij komt eruit als een mislukkeling, en voor velen als een bedrieger. |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Duym : 13 juni 2007 om 07:58. |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Als jij daar een regel van maakt (alles wat het Blok stemt is besmet) en het Blok beseft dat jij daar een regel van gemaakt hebt, dan wordt regeren onmogelijk. Het volstaat immers dat het VB altijd met de regering meestemt om alle beleidsdaden te "besmetten". VB stemt mee op budget? Budget besmet. Geen budget meer.
|
![]() |