![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk dat peilingen zeer moeilijk zijn, veel mensen beslissen immers nog in het stemhokje of veranderen toch nog van gedacht op het einde.
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik interpreteer dat als volgt: op de laagste scores (bijv. 4% voor LDD) heb je dan een foutmarge van 0,6%, op de hoogste scores (bijv. 25% voor CD&V) bedraagt die foutmarge 3,1%, de foutmarges voor de scores daartussen hebben dan een foutmarge ergens tussen het minimum en maximum van het betrouwbaarheidsinterval. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 13 juni 2007 om 09:04. |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Burgemeester
|
![]() Zo'n peiling zou onbetaalbaar worden. Als ziet dat dat 4 op 5 gewoon niet antwoord zou dit betekenen dat je 100 000 mensen moet opbellen. Begint er maar ne keer aan.
#24 |
|
![]() De peilingen zijn niet op peil.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is zoals Spa -8% boekt, klinkt dat verlies minimaal, terwijl als je zegt ze verliezen 50% tov 16% stemmen nu of ze verliezen 30% tov van 24% vroeger zet dat de dingen in de juiste verhouding. Dus ik denk dat die 4% slaat op de foutmarge in het algemeen en niet tov het getal die 4% +- 0.16% fout Je kunt het uitrekenen met een SampleSize calculator Daarmee kan je wiskundig achterhalen, wat is de sample die je nodig hebt om een confidence interval te hebben van bvb 0.31% nauwkeurige raming te halen. Voor een verkiezing op 7Miljoen belgen. Het is een dikke 20.000stemmen |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien was die peiling anoniem vanachter het veilige pc-scherm!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 13 juni 2007 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Afgezien van dit soort geknoei zit je nog met het feit dat de onzekerheidsmarges veel te laag worden opgegeven. De opgegeven 95%-grenzen gelden theoretisch wanneer men de uitslag van één middelgrote partij bekijkt. Maar bij gebruik en bespreking doet iedereen, alsof die onzekerheidsmarge geldt voor de totale set van zes of zeven partijen, en dat is gewoon nonsens. De media leggen wat dat betreft een soort kwaadaardige domheid aan de dag; ze blijven altijd maar met dit soort onnozele en gemanipuleerde peilingen uitpakken, waarschijnlijk om redenen van verkoop en propaganda.
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 13 juni 2007 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dan krijg je uiteraard een kleiner cijfer voor een partij met minder stemmen. Met als maf neveneffect dat een partij die door nul ondervraagden wordt opgegeven een onzekerheidsmarge nul geeft. (procentbreuk: is bv 0,2 voor een partij die 20% haalt enz).
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 13 juni 2007 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, hun peiling over het te behalen percentage van nva-ldd (nadat het acv absoluut wou dat dd niet opgenomen werd in het cdv/nva) met als resultaat een 15%, zou er wel eens niet zover naast kunnen geweest zijn.
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ledenlijst van de lions club ? of de biljarters van cafe onder den toren ?... En dan de grapjassen die ze intervieuwen , ... ik ga zeker nie zeggen dat ik voor het VB ga stemmen, uw telefoonnummer is traceerbaar, dus is die opiniepeiling niet anoniem, ... Opinipeilingen geloven is onozel en idioot ge kunt eveneel success hebben met Madamme Blanche en haar glazen bol , ... k heb dat in t hoger ook nooit gesnapt waarom mensen nu perse waarde willen hechten aan iets stupied als kansberekening ... de kans is x groot dat met de brandstoftank op die plaats uw auto gaat ontploffen bij een accident, ... wel ge zult dan maar net die kans hebben ,... he en voor t zelfste geld doet ze zich 1000 keer voor, dan hebde goe gerekend niet waar, ... ? |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is inderdaad het juiste resultaat, maar, wie wil voor zo`n resultaat nu betalen, ... temeer daar je wil weten of ze de kiesdrempel halen of niet, ... dat resultaat heeft totaal geen relevantie voor de vraag haalt LDD de kiesdrempel of niet , ... statistieken en kansberekeningen zijn dus waardeloos, trendlijnen enz, is iets anders daar kunt ge iets uit leren, of aflijden, dat gebruik ik zelf ook, data op regelmatige tijdstippen verzameld om te zien of airco`s werken, er genoeg printers zijn, die printers niet overbelast worden, de vochtigheid in gecontroleerde ruimtes ok is.... maar verkiezingen kunde daar niet mee voorspellen, want jef en piet antwoorden wat ze willen aan de telefoon en 20 minuten later is hun kar al gekeerd, het is genoeg dat ze Leterme een tikeltje arrogant vinden om LDD te stemmen, en 3 minuten later beslissen toch maar Leterme te stemmen omdat De Decker hun wielergod verraden heeft, (of net omgekeerd, ... ) ![]() |
|
![]() |