Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2007, 19:23   #21
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
dat gaat geen reactie geven. Ze zijn daar te stoned voor...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 19:26   #22
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
dat gaat geen reactie geven. Ze zijn daar te stoned voor...

Degenen die je zouden moeten helpen zijn te stoned, de verrijkende verkopers daarentegen zullen de zaak wel 'afhandelen'.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 19:33   #23
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
AGENT GEWOND BIJ CAFE BOERENHOL
In Leuven is een agent gewondgeraakt
bij relletjes aan café Boerenhol. Een
man werd opgepakt.

De relletjes waren het gevolg van een
uit de hand gelopen caféruzie van
maandag.

Toen was er al gevochten bij café De
bummekes, een verzamelplaats voor
extreemrechts in Leuven. Een allochtone
jongen had er kritiek op Vlaams Belang
gegeven en had klappen gekregen. Het
café moest dinsdag gesloten blijven.

De vaste klanten waren daarom afgezakt
naar café Boerenhol en daar kwam het
dus opnieuw tot relletjes.

Bron/VRT Teletekst

Ook extreem rechts gaat hier zwaar uit de bocht
Zijn het dan geen exzamens voor jongeren in Leuven
Ach, in vergelijking met de recente racistische moordpoging van die blanke man met zijn geweer die een allochtoon neerschoot, - een feit dat tijdens de verkiezingscampagne natuurlijk angstvallig uit de media werd gehouden - valt dit nog wel mee.

Het allochtone slachtoffer van de blanke man werd effectief neergeschoten. Maar dat mag niet gezegd worden.

Het afschieten van een allochtoon is gewoon veel minder erg dan een allochtoon die zijn mond durft opentrekken. Toch?

Laatst gewijzigd door C2C : 13 juni 2007 om 19:34.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 20:01   #24
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ach, in vergelijking met de recente racistische moordpoging van die blanke man met zijn geweer die een allochtoon neerschoot, - een feit dat tijdens de verkiezingscampagne natuurlijk angstvallig uit de media werd gehouden - valt dit nog wel mee.

Het allochtone slachtoffer van de blanke man werd effectief neergeschoten. Maar dat mag niet gezegd worden.

Het afschieten van een allochtoon is gewoon veel minder erg dan een allochtoon die zijn mond durft opentrekken. Toch?
Je moet als vrouw eens uw mond opentrekken tegen een allochtoon....
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 20:08   #25
Dalai Lama
Burger

Standaard

tja, als je in het hol van de leeuw komt dan....
Dalai Lama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 20:10   #26
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Je moet als vrouw eens uw mond opentrekken tegen een allochtoon....
Okee, da's waar. Maar volgens mij, als ge dat toch zoudt doen, schiet zo'n allochtoon u toch niet halfdood. Ofwel soms?

Het lijkt me gewoon nogal vreemd dat er zo selectief met misdaad en criminaliteit in dit land wordt omgegaan.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 20:13   #27
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Okee, da's waar. Maar volgens mij, als ge dat toch zoudt doen, schiet zo'n allochtoon u toch niet halfdood. Ofwel soms?

Het lijkt me gewoon nogal vreemd dat er zo selectief met misdaad en criminaliteit in dit land wordt omgegaan.
Gelukkig (nog) niet

Het was niet echt selectief te noemen, net omdat het wel degelijk IN het nieuws is gekomen. Maar het is niet lang in het nieuws geweest, net omdat die allochtoon ook geen braaf manneke was, maar drugs dealde.

Ik heb meer het gevoel dat er wel effectief selectief met misdaad omgegaan wordt als de allochtoon niet het slachtoffer is. Dan wordt er plots heel weinig naar buiten gebracht (om niet te stigmatiseren is dan de uitleg)
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 21:22   #28
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

http://www.robnet.be/article.php?Leuven/2007/6/13/4

Citaat:
Leuven
Eigen berichtgeving

Dinsdagavond raakten in Leuven enkele cafégangers en allochtonen slaags met elkaar én de politie. Een grote groep allochtonen wilde verhaal halen in een café waar maandagavond één van hun landgenoten zwaar gewond raakte tijdens een vechtpartij. Maar dat deed de gemoederen bij de vaste klanten oplaaien.

De politie sloot café De Bummekes in Leuven om de lont uit het kruitvat te halen. Een grote groep allochtonen was opgedaagd uit protest, want maandagavond kreeg een allochtoon bij een caféruzie zware klappen. Maar volgens de uitbaatster was de allochtoon dronken en had de vechtpartij niets met racisme te maken.

De vaste klanten pikten de sluiting niet en trokken op hun beurt naar een café in de buurt van het Sint-Jacobsplein waar veel allochtonen samenkomen. Er werd opnieuw gevochten en één agent werd voor verzorging naar het ziekenhuis gebracht.

In totaal werden twee mensen opgepakt. De politie zal de volgende dagen de situatie op de voet volgen. De broer van het allochtone slachtoffer roept alvast op tot kalmte.

Het is in Leuven ongezien dat autochtone en allochtone inwoners op deze manier tegenover elkaar staan. Leuven is een tolerante stad en een uit de hand gelopen caféruzie mag dat niet veranderen. Zo reageert schepen van Diversiteit Mohamed Ridouani.
Hoe komt het dat het als Leuvenaar me dit niet verbaasd. Na de Oude markt nu dit. Het wordt eens tijd dat men in het stadhuis hun ogen openenen en erkennen dat er een probleem is met bepaalde allochtonen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 22:04   #29
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Hoe komt het dat het als Leuvenaar me dit niet verbaasd. Na de Oude markt nu dit. Het wordt eens tijd dat men in het stadhuis hun ogen openenen en erkennen dat er een probleem is met bepaalde allochtonen.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 22:14   #30
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernt Bekijk bericht
En is dit dan geen provocatie en uitlokking van die "allochtone jongere"
in een rechts café een beetje kritiek komen leveren.
Wat denk je dat er gaat gebeuren als ik morgen in een moskee "Mohammed" begin te beschimpen. ?
Waarom zou iemand in een "rechts" cafe geen kritiek mogen geven op een extreem rechtse groepering. Er is niemand van rechts die met het VB in zee wil dus ...
Oud 13 juni 2007, 22:16   #31
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht

Het wordt echt tijd dat je onder ogen begint te zien dat JIJ het probleem bent.
Oud 14 juni 2007, 04:00   #32
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernt Bekijk bericht
En is dit dan geen provocatie en uitlokking van die "allochtone jongere"
in een rechts café een beetje kritiek komen leveren.
Wat denk je dat er gaat gebeuren als ik morgen in een moskee "Mohammed" begin te beschimpen. ?
Geen idee. Misschien doe je dat daarom maar op dit forum?
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 06:33   #33
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

zeker niet op de VRT... daar is dat direct : "neergeschoten uit racisme..."
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 14 juni 2007, 06:33   #34
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Het wordt echt tijd dat je onder ogen begint te zien dat JIJ het probleem bent.

roep zo niet voor de spiegel je hebt het tegen jezelf
Oud 14 juni 2007, 06:52   #35
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Gelukkig (nog) niet

Het was niet echt selectief te noemen, net omdat het wel degelijk IN het nieuws is gekomen. Maar het is niet lang in het nieuws geweest, net omdat die allochtoon ook geen braaf manneke was, maar drugs dealde.

Ik heb meer het gevoel dat er wel effectief selectief met misdaad omgegaan wordt als de allochtoon niet het slachtoffer is. Dan wordt er plots heel weinig naar buiten gebracht (om niet te stigmatiseren is dan de uitleg)
Volledig mee eens. C2C leeft in een omgekeerde wereld.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 08:10   #36
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dat geeft dan het recht om allochonen jongeren slagen te geven,een Cafe is een openbare plaats waar iedereen mag komen
Nee,ik vind dat studentjes nu moeten studeren,inplaats van jongeren allochtonen af te slaan
zeg eens, onze jeugd mag ook wat aan sport doen hé! Een gezonde geest in een gezond lichaam, zeg ik altijd maar Ge zou blij moeten zijn, dat ze zich niet laten doen...Zulke berichten vind ik hoopvol...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 08:12   #37
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Toen ik nog studeerde ben ik op een studentenfuif in Mechelen in elkaar getimmerd door vijf allochtonen. Ik had een van hen erop gewezen dat ze een meisje met rust moesten laten. Ik bloedde als een geslacht rund. Niets van in de krant gelezen.
dat is omdat gij blank bent waarschijnlijk...Dan is het niet erg.
Oud 14 juni 2007, 08:15   #38
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:

hangt er vanaf, hé! Mischien wou die wel bijten, en dan kan je die openstaande mond als een dodelijk wapen beschouwen, en mag je je dus verdedigen...
Oud 14 juni 2007, 08:26   #39
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
dat is omdat gij blank bent waarschijnlijk...Dan is het niet erg.
Ik was niet blank, ik was een Roodhuid. Ik kan er nu mee lachen, maar mijn witte vest was naar de kl..ten.

Niet een van de aanwezigen herkende die allochtonen als student. Begrijpen die klootzakken dan niet dat je je kans bij een meisje mag wagen, maar dat na een herhaalde 'laat me met rust' het spel voorbij is.

Die klootzakken doen alles gezamelijk, zelfs een meisje willen versieren. Ik hoop dat er een tijd komt dat dat crapuul gezamelijk terug naar Kamelenland gaat.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 08:41   #40
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Stigmatiseren, dat wordt een mens niet beu.

Gek dat je hier niets op zegt dan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Studeren allochtone jongeren dan?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be