![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze moeten het systeem europees uitbouwen dat nu al in Zwitserland en Oostenrijk bestaat,
In de alpenlanden rijdt ge met uw camion op nen trein, chaufeur kan wa slapen in de slaapwagen , wa eten in het restaurant etc... en ondertussen bolt den trein met de camion naar noord Italie, vandaaruit gaat het dan verder, ... Bouw dat systeem uit zodat je Transportlijnen met Antwerpen, Rotterdam , Calais, Cherbourg, Barcelona, Milaan, Kopenhagen en Kiel, Frankfurt , Munchen en Berlijn, ... hebt, Zodat je in Antwerpen met een lading voor Milaan gewoon de trein opgaat, en er in Milaan afrijd en dan zo verder naar het zuiden, ... Dat moeten natuurlijk wel extreem stipte lijnen zijnen die een maximum aan comfort bieden en snel rijden zodat de investering van t ticket eruit komt, ge doet u winst in Payage, Dieselprijs etc, ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Ik vermoed dat die zowat hetzelfde zijn als Canadese en ja hoor:
die zijn breed. Als je die vrachtwagen met dubbele aanhangwagen ziet, dan moet je eens naar deze kant van de oceaan komen: daar vind je er met 3 (drie) aanhangwagens. Als je zin hebt, moet je maar eens komen kijken: http://www.turnervalleygang.com/albu...inview/trucks/
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als je voor voldoende assen zorgt (en wielen) waarover je het gewicht verdeelt, lijkt het mij alvast niet schadelijker voor het wegdek dan een normale truck. Overbeladen trucks, daar spreek ik natuurlijk niet over eh.
Alleen de remafstand, daar heb ik zo mijn bedenkingen bij. Het moet zeker kunnen ingevoerd worden maar dan beperkt en onder strikte voorwaarden. Bijvoorbeeld mits afspraken met fabrieken die veelvuldig transport nodig hebben en langs wegen liggen die dergelijke vrachtwagens aan kunnen en op tijdstippen dat er niet teveel auto's op de baan zijn. Ik geloof niet dat het het fileprobleem zal oplossen, de vrijgekomen ruimte zal snel terug ingenomen zijn en het Just In Time-systeem zal even erg blijven. Er moet meer in buffers worden geinvesteerd. Door in buffers te investeren verlaag je de druk op de transport sector, er moet nog steeds even veel worden getransporteerd, maar de tijdslimieten zijn ruimer en de chauffeurs kunnen hun rij en rusttijden en snelheidsbeperkingen respecteren.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Correct dat soor trucks moet je zien op europese containterlijnen, van de ene terminal naar de andere, zoals je zegt, 3 a 4 containers achter mekaar. ofwel voor bulktransporten enz, waar je achteraf toch moet strippen in de lading, ook voor firma`s als DHL, TNT, Fed-ex die van de ene europese hub naar de andere rijden, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
is het "beleid" Robert Stevaert dan toch nog niet volledig verdreven uit de geesten van "de mensen"? Laatst gewijzigd door born2bewild : 15 juni 2007 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een factor is bijvoorbeeld dat veel transport zou kunnen worden vermeden door afstand te nemen van het tegenwoordig overal verspreide "just-in-time delivery" principe.Langere vrachtwagens zou m.i. ook wel veel helpen als ze ingezet worden voor transitverkeer... Hier hebben we trouwens te veel op- an afritten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Om meer mensen die nu met de auto pendelen te overtuigen om het openbaar vervoer te nemen.
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als er geen lokale leveringen zijn, onverbiddelijk de trein op naar de volgende grens. Uiteraard moet je er dan voor zorgen dat je duidelijk omschrijft wat lokale leveringen zijn: een vrachtwagen van 40 ton, kan een doosje van 10kg niet als locale levering beschouwen. Maar dat zijn de details...
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als ik de moeite doe en/of investeer om ofwel dichtbij huis werk te zoeken, te verhuizen of remote te werken, waarom moet ik dan betalen voor uw gratis vervoer? Nuttige investeringen worden zo volledig ontmoedigd. Ik dacht dat het probleem was dat er teveel trafiek bestond. Wel, verminder uw trafiek in plaats van het aan te moedigen met de leugen dat het gratis is. Door de overheid "gratis" overstromingsverzekeringen te laten uitdelen aan mensen die hun fermette in een overstromingsgebied willen zetten, ga je echt de miserie niet verminderen. Guess what: je gaat ze vergroten. Laatst gewijzigd door born2bewild : 15 juni 2007 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die vaststelling leidt ook wel tot de conclusie dat als ik toevallig een slechte connectie met het werk heb, dat ik dan moet betalen voor EN een dure auto EN het gratis vervoer van wie toevallig wel 'lekker' woont. Bepaald discriminatoir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() het andere element is natuurlijk dat niets de bedrijven ontmoedigt om allemaal op mekaar te gaan kruipen in Brussel. Ah ja, de belgische fiscus zorgt ervoor dat het nadeel van het woon-werkverkeer geneutraliseerd wordt.
kip...ei... |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Da's waar. Het lijkt wel of alle bedrijven die zich hier vestigen automatisch de Belgische manier van denken overnemen. Een internationaal bedrijf kan zich evengoed in een stad als Charleroi of Mons vestigen. Naar amerikaanse standaarden is dat zo goed als Brussel, maar toch blijven de meeste in het dure Brussel. Volgens mij heeft dat te maken met het gebrek aan promotie van de regio's naar het buitenland toe, ik weet het eigenlijk niet.
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wel, die toevalligheid wil ik er juist uit. Ik wil dat mensen gaan nadenken over waar ze wonen. En ook bedrijven. Bedrijven die zich vestigen op een slecht bereikbare plaats zullen moeilijk goede werknemers en klanten kunnen aantrekken en zijn doomed. Nu speelt het minder een rol want ze kunnen hun keuzes op de maatschappij afwentelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen, deze tegenkracht (o.a. slechte bereikbaarheid) wordt door de fiscus geneutraliseerd en doet dus zijn werk niet. Laatst gewijzigd door born2bewild : 15 juni 2007 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een feit. Een betere spreiding zou een zegen zijn. Maar ja... ze willen allemaal dat een ritje naar de luchthaven 5 minuten duurt, he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hangt er al vanaf hoe je dat wil organiseren, beide systemen, zijn mogelijk, niet elke firma beslist over een vloot trekkers in het ene en het andere land, of de nodige contacten, ... maar voor sommige firma`s kan dat inderdaad ook.
|
![]() |
![]() |