![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit voorval stemt mij lyrisch en filosofisch.
Het feit dat de vrouw (ex-lief van de man) de reeds afgerukte, bloederige bal daadwerkelijk in haar mond stak bevestigt de analyse van de antropologen, die stelt dat de orale reflex de meest primordiale is. Uitermate grof geweld, haat en liefde gaan zo ook samen in het kannibalisme, dat deze primordiale reflex ten top voert. "Ik eet mijn vijanden op, omdat ik ze lief heb" - dat is de boodschap van de kannibalen. Extreme haat en angst zijn fundamenteel zeer sterk verbonden met extreme liefde (het verorberen van de moederfiguur). De metafoor ligt hier natuurlijk een beetje moeilijk omdat het om een bal gaat. Maar toch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou een mooi artikel zijn om bij K&K te zetten,ik denk dat C2C zich vergist heeft......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |