Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2007, 06:03   #21
born2bewild
Banneling

Standaard

'k heb een idee.
Laat ons nog wat extra taksen betalen, nog wat extra ambtenaren (misschien kunnen die 300 van bij de spa wel een stoel vinden, dan moet de partaaai die kost niet dragen, gelukkig) om regeltjes uit hun duim te zuigen, en ook de vakbonden nog wat geld toespelen. We gaan een pak meer betalen en we krijgen in ruil een pak minder "onveiligheidsgevoel".

deal?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 19 juni 2007 om 06:05.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 06:31   #22
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Ryanair kan niet weg uit Charleroi omdat het Waals Gewest zeer veel voordelen biedt aan Ryanair. Door hun lage kosten-politiek zou een verhuis een ware financiële aderlating betekenen. Enig dreigement in die zin, is louter bluf.

Los van het feit indien de staking terecht was of niet, wil ik toch even een nogal eigenaardige detail opmerken.
Bij mijn weten kon zondag reeds opnieuw worden gevlogen. Toch verkoos Ryanair haar klanten een dag langer vast te zetten. Ik bespeur hier een poging om de publieke opinie te manipuleren, zo van: "Kijk eens, die stakers, hoeveel duizenden mensen ze gijzelen".
Dat Ryanair dit kon vermijden door te beginnen vliegen wanneer de luchthaven openging, schenen ze bij Ryanair te zijn vergeten. Dat er uitwijkmogelijkheden waren, was evenmin van tel. Dat het van enige beleefdheid getuigt om klanten toch iet of wat te accomoderen in geval van problemen (zelfs als ligt de oorzaak ervan niet bij Ryanair), vergaten ze bij Ryanair.

Let wel, het is al bij al een jammer gegeven, maar naar mijn mening gebruikte Ryanair haar eigen klanten als handelswaar om één en ander voordeel gerealiseerd te zien.
Oud 19 juni 2007, 06:50   #23
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar dat de Vlamingen in 2006 méér gestaakt hebben dan de Walen,.
Dat is niet moeilijk: om te staken moet je immers eerst werk hebben
Oud 19 juni 2007, 07:34   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Ryanair klaagt graag erg snel. Typerend voor bedrijven die hun personeel zo weinig mogelijk willen betalen.
Het is dan ook een lage kost maatschappij, ...

Als je aan een prikje wil vliegen ,... ja , ...

troost u ik vlieg met normale maatschapijen, ik heb het niet zo op, hun beestenwagens, waar wie de sterkste ellebogen heeft de beste plaats heeft, ...

maar dat is ook een consequentie van goeiekoop, ...

Verder geef ik Ryan air wel gelijk dat ze van hun oren maken tegen die verklootbonden, ... een luchthaven en zijn reizigers een heel weekend geizelen is gewoon crapuleus, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 07:42   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik werk in de luchtvaart, en krijg bijna dagelijks met Ryanair te maken. T'is een maatschappij die constant op het randje van de legaliteit werkt, zowel wat betreft hun personeel (bijv. piloten die regelmatig "in het rood" zitten wat betreft rusttijden) als wat betreft het onderhoud van hun toestellen. Ik zal dus nooit met Ryanair op reis gaan, hoe goedkoop ze ook zijn. Vroeg of laat komen er "vodden" van.
Een kennis wist me ook te vertellen dat er bij het aanvliegen bij landingen soms ook serieus in de fout wordt gegaan, ...

het fijne weet ik hier niet van, maar mij krijgde ook nie in ne ryan air, er kan altijd wel wat fout gaan, maar, ...
Oud 19 juni 2007, 07:48   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Blijkbaar valt het toch nog relatief goed mee. Het lijkt wel alsof de kans dat er iets misloopt heel klein is, zelfs als men de regels zo ruim mogelijk interpreteert.
Er zijn toch ook buitenlandse maatschappijen die minder betrouwbaar zijn dan ryanair waarbij je je afvraagt (die op een zwarte lijst staan) hoe de dingen die gebruikt worden als vliegtuigen in de lucht kunnen blijven hangen.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel 'bijna-ongelukken' er niet gebeuren in de luchtvaartsector. Zijn daar inkijkbare statistieken over? Ik denk dat die een beter beeld geven.
Ik denk eerder dat je dat juist niet wil weten , ...

het ongeluk zit hem soms in een klein hoekje, ... een verkeerde handeling bij het onderhoud, iets, rap rap repareren, ... een lampeke dat kapot is dat had moeten branden , ...

bij deftige maatschapijen zijn ze daar paranoia in en zullen ze niet vertrekken als er een ledje te lang blijft branden, niet gaat branden of blijft branden tijdens de checks, ... bij andere zullen ze rap zeggen, ... " t zal het lampke wel zijn of een electronische storing, ... " voor ge het weet staat de cockpit dan in brand en ligt iedereen op de grond, ...

er zijn al accidenten gebeurd door slecht entertainment systems, (foute bedrading) , tape tegen de sensoren om de rest te kuisen, en de tape er vergeten afhalen, ... de meest stoeme dingen eerst, ...
Oud 19 juni 2007, 07:52   #27
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

[quote=La Chunga;2740986]Ryanair kan niet weg uit Charleroi omdat het Waals Gewest zeer veel voordelen biedt aan Ryanair. Door hun lage kosten-politiek zou een verhuis een ware financiële aderlating betekenen. Enig dreigement in die zin, is louter bluf.[quote]

Een waarheid als een koe ! En betaalt door Vlamingen.
Oud 19 juni 2007, 09:46   #28
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Laat Ryanair naar Deurne komen....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 10:02   #29
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Ryanair kan niet weg uit Charleroi omdat het Waals Gewest zeer veel voordelen biedt aan Ryanair. Door hun lage kosten-politiek zou een verhuis een ware financiële aderlating betekenen. Enig dreigement in die zin, is louter bluf.

Los van het feit indien de staking terecht was of niet, wil ik toch even een nogal eigenaardige detail opmerken.
Bij mijn weten kon zondag reeds opnieuw worden gevlogen. Toch verkoos Ryanair haar klanten een dag langer vast te zetten. Ik bespeur hier een poging om de publieke opinie te manipuleren, zo van: "Kijk eens, die stakers, hoeveel duizenden mensen ze gijzelen".
Dat Ryanair dit kon vermijden door te beginnen vliegen wanneer de luchthaven openging, schenen ze bij Ryanair te zijn vergeten. Dat er uitwijkmogelijkheden waren, was evenmin van tel. Dat het van enige beleefdheid getuigt om klanten toch iet of wat te accomoderen in geval van problemen (zelfs als ligt de oorzaak ervan niet bij Ryanair), vergaten ze bij Ryanair.

Let wel, het is al bij al een jammer gegeven, maar naar mijn mening gebruikte Ryanair haar eigen klanten als handelswaar om één en ander voordeel gerealiseerd te zien.
Idd... hun excuus was dat "Ryanair een groot bedrijf is" en "dat ze dat niet zo snel terug opgestart krijgen", terwijl twee andere maatschappijen die wel meteen terug begonnen vliegen "veel kleiner zijn".

Ryanair kiest voor een goedkope luchthaven en uitwijken naar andere luchthavens zien ze niet zitten omdat hen dat teveel zou kosten. Overboeken/geld terug zien ze ook niet zitten, ze laten je liever stikken als klant.

En als de bezettingsgraad van hun vliegtuigen erop achteruit gaat, dan doen ze weer eens een actie van "voor € 1 naar heel Europa" ofzo...

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 10:56   #30
araneus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Een kennis wist me ook te vertellen dat er bij het aanvliegen bij landingen soms ook serieus in de fout wordt gegaan, ...

het fijne weet ik hier niet van, maar mij krijgde ook nie in ne ryan air, er kan altijd wel wat fout gaan, maar, ...
Dat klopt en de ander lage kostenmaatschappijen doen dit ook. Ze komen regelmatig in klasse G binnengevlogen in de eindaanvlucht. Klasse G is geen gebied voor relatief snelle verkeersvliegtuigen, dit is nl. ongecontroleerd luchtruim. Ze moeten dus zelf buiten kijken om botsingen te vermijden. Hun snelheid ligt dubbel zo hoog dan die van de andere gebruikers van dit luchtruim.
Ze eisen soms redelijk agressief aan de verkeerleiding om een uitzondering van nadering om maar ze snel en goedkoop mogelijk te kunnen naderen.

Ik vlieg niet met Ryanair. De traditionele maatschappijen zijn niet zoveel duurder en bieden veel meer service. Vergeet niet dat je de extra reistijden en kosten moet rekenen om naar de stad van je keuze te geraken. Geef mij maar een AVRO van Brussels airlines i.p.v. met een schoenlepel in de 737 van Ryanair.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 10:57   #31
Bernt
Burger

Standaard

Het is algemeen bekent dat Rijsel reeds lang zit te lobbyen om Ryanair binnen te halen.
Ook Maastricht heeft tijdens de staking duchtig zijn duit in het zakje gedaan.
Ik denk dat bij een volgende "nutteloze staking" het zover is.
Bernt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 11:00   #32
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K. De Baerdemaeker Bekijk bericht
Tijdens een segment in het 13u journaal over de staking in Charleroi airport werden er enkele zaken verteld die wel ernstige vragen doet oprijzen ivm de werking van onze vakbonden en het Waals gewest. De woordvoerder van Ryanair zei duidelijk dat het typerend is dat er met Belgische vakbonden NIET te onderhandelen valt - wordt er te snel gestaakt? - De financiële schade die Ryanair heeft opgelopen door de werkonderbreking ligt erg hoog, de samenwerking tussen de maatschappij en het Waals gewest wordt serieus in vraag gesteld - Ryanair binnenkort ook weg uit België? met alle gevolgen vandien.
ryanair is zowat de brutaalste werkgever die je kan vinden in belgië, wiens 'geheim van succes' bestaat uit moderne slavernij.
niet verwonderlijk dus dat ryanair het oneens is met de vakbonden, die durven beweren dat werknemers ook gevoelens hebben.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 11:46   #33
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K. De Baerdemaeker Bekijk bericht
Tijdens een segment in het 13u journaal over de staking in Charleroi airport werden er enkele zaken verteld die wel ernstige vragen doet oprijzen ivm de werking van onze vakbonden en het Waals gewest. De woordvoerder van Ryanair zei duidelijk dat het typerend is dat er met Belgische vakbonden NIET te onderhandelen valt - wordt er te snel gestaakt? - De financiële schade die Ryanair heeft opgelopen door de werkonderbreking ligt erg hoog, de samenwerking tussen de maatschappij en het Waals gewest wordt serieus in vraag gesteld - Ryanair binnenkort ook weg uit België? met alle gevolgen vandien.

Vreemd dat een onderneming die er prat op gaat dat ze niet onderhandelen en niet praten met vakbonden klagen dat er niet valt te praten met vakbonden. Ryanair is reeds meer dan 10 jaar actief op Charleroi en dit is bij mijn weten de eerste staking die een impact heeft op de activiteiten van Ryanair. Een impact die Ryanair zelf groter heeft gemaakt door twee dagen te wachten om hun activiteiten hernemen in tegenstelling tot bijvoorbeeld Wizair etc...

De veiligheidsdiensten op de luchthaven van Charleroi zijn de enigsten die nog niet in de zak zitten of liever zaten van Ryanair. Ik weet niet in hoeverre het een geruststelling is te weten dat de veiligheid wordt verzekerd door de goedkoopste aanbieder. Er zijn verschillende signalen dat Ryanair alles doet om kosten van veiligheid op de luchthaven te beperken en probeert om er maximaal onderuit te komen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 juni 2007 om 11:50.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 11:54   #34
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Ryanair klaagt graag erg snel. Typerend voor bedrijven die hun personeel zo weinig mogelijk willen betalen.
Ryanair is inderdaad een bedrijf die op alle manieren tracht zijn werknemers te bestelen. Uitschot van het ergste soort.
Oud 19 juni 2007, 11:57   #35
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Ik werk in de luchtvaart, en krijg bijna dagelijks met Ryanair te maken. T'is een maatschappij die constant op het randje van de legaliteit werkt, zowel wat betreft hun personeel (bijv. piloten die regelmatig "in het rood" zitten wat betreft rusttijden) als wat betreft het onderhoud van hun toestellen. Ik zal dus nooit met Ryanair op reis gaan, hoe goedkoop ze ook zijn. Vroeg of laat komen er "vodden" van.
Ze zijn dan ook niet zo happig om anciens aan te nemen, hoe zou het komen.
Oud 19 juni 2007, 12:04   #36
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ze zijn dan ook niet zo happig om anciens aan te nemen, hoe zou het komen.
Zeker niet wat betreft "cabine-personeel". De piloten hun basissalaris ligt trouwens erg laag en wordt "aangevuld" met vliegpremies naarmate hun prestaties. Ze dwingen die piloten dus ahw om tot op hun "tandvlees" te gaan om alzo nog een "redelijke" wedde over te houden. Het zal dus geen verrassing zijn dat de meeste piloten het "daar" niet lang uithouden.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 12:06   #37
Praetorian

Standaard

Citaat:
Zeker niet wat betreft "cabine-personeel". De piloten hun basissalaris ligt trouwens erg laag en wordt "aangevuld" met vliegpremies naarmate hun prestaties. Ze dwingen die piloten dus ahw om tot op hun "tandvlees" te gaan om alzo nog een "redelijke" wedde over te houden. Het zal dus geen verrassing zijn dat de meeste piloten het "daar" niet lang uithouden.
Waar is de tijd dat piloot zijn een deftige job was, ook in de luchtvaart kan men al spreken van McDonaldisatie. En blijkbaar vinden veel mensen op dit forum dit ook positief. Ik zou hen eens willen die job zien uitoefenen, bende grote muilen.
Oud 19 juni 2007, 12:10   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Dat klopt en de ander lage kostenmaatschappijen doen dit ook. Ze komen regelmatig in klasse G binnengevlogen in de eindaanvlucht. Klasse G is geen gebied voor relatief snelle verkeersvliegtuigen, dit is nl. ongecontroleerd luchtruim. Ze moeten dus zelf buiten kijken om botsingen te vermijden. Hun snelheid ligt dubbel zo hoog dan die van de andere gebruikers van dit luchtruim.
Ze eisen soms redelijk agressief aan de verkeerleiding om een uitzondering van nadering om maar ze snel en goedkoop mogelijk te kunnen naderen.

Ik vlieg niet met Ryanair. De traditionele maatschappijen zijn niet zoveel duurder en bieden veel meer service. Vergeet niet dat je de extra reistijden en kosten moet rekenen om naar de stad van je keuze te geraken. Geef mij maar een AVRO van Brussels airlines i.p.v. met een schoenlepel in de 737 van Ryanair.
Dat is mijn gedacht ook,... die AVRO `s vliegen beestig goed, als ge da vergelijkt qua comfort met die andere bakken (boeiing en airbus) ok ze zijn wa kleiner maar het comfort is veel beter, vliegt veel zachter.
Oud 19 juni 2007, 12:14   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Waar is de tijd dat piloot zijn een deftige job was, ook in de luchtvaart kan men al spreken van McDonaldisatie. En blijkbaar vinden veel mensen op dit forum dit ook positief. Ik zou hen eens willen die job zien uitoefenen, bende grote muilen.

De vraag naar Piloten is zodanig groot, dat de meeste daar dan toch precies wegkunnen , ... want ze blijven blijkbaar toch niet lang, ...

Het voordeel voor die piloten is natuurlijk, dat ze onder Ierse voorwaarden worden aangenomen en betaald, "het kleine loontje" gaat dus zo wel cash in de pocket, ...

een SN piloot ziet meer dan de helft van zijn pre direct in de grijpgrage pollen van vadertje staat verdwijnen, ...

ik zou wel weten wa kiezen, ... gene ryan air, maar een andere buitenlandse maatschappij opererend vanuit Brussel, bv. ...
Oud 19 juni 2007, 12:16   #40
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
De vraag naar Piloten is zodanig groot, dat de meeste daar dan toch precies wegkunnen , ... want ze blijven blijkbaar toch niet lang, ...

Het voordeel voor die piloten is natuurlijk, dat ze onder Ierse voorwaarden worden aangenomen en betaald, "het kleine loontje" gaat dus zo wel cash in de pocket, ...

een SN piloot ziet meer dan de helft van zijn pre direct in de grijpgrage pollen van vadertje staat verdwijnen, ...

ik zou wel weten wa kiezen, ... gene ryan air, maar een andere buitenlandse maatschappij opererend vanuit Brussel, bv. ...
Maar wel verwachten dat je ook mee profiteert van ons systeem door in het zwart ergens anders te werken? Zo gaat dat hier niet, m'neer. Je mag dan ook alles volle pot betalen, 2 operaties en je mag een nieuwe hypotheek afsluiten. : >

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be