![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() 'k heb een idee.
Laat ons nog wat extra taksen betalen, nog wat extra ambtenaren (misschien kunnen die 300 van bij de spa wel een stoel vinden, dan moet de partaaai die kost niet dragen, gelukkig) om regeltjes uit hun duim te zuigen, en ook de vakbonden nog wat geld toespelen. We gaan een pak meer betalen en we krijgen in ruil een pak minder "onveiligheidsgevoel". deal? Laatst gewijzigd door born2bewild : 19 juni 2007 om 06:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Ryanair kan niet weg uit Charleroi omdat het Waals Gewest zeer veel voordelen biedt aan Ryanair. Door hun lage kosten-politiek zou een verhuis een ware financiële aderlating betekenen. Enig dreigement in die zin, is louter bluf.
Los van het feit indien de staking terecht was of niet, wil ik toch even een nogal eigenaardige detail opmerken. Bij mijn weten kon zondag reeds opnieuw worden gevlogen. Toch verkoos Ryanair haar klanten een dag langer vast te zetten. Ik bespeur hier een poging om de publieke opinie te manipuleren, zo van: "Kijk eens, die stakers, hoeveel duizenden mensen ze gijzelen". Dat Ryanair dit kon vermijden door te beginnen vliegen wanneer de luchthaven openging, schenen ze bij Ryanair te zijn vergeten. Dat er uitwijkmogelijkheden waren, was evenmin van tel. Dat het van enige beleefdheid getuigt om klanten toch iet of wat te accomoderen in geval van problemen (zelfs als ligt de oorzaak ervan niet bij Ryanair), vergaten ze bij Ryanair. Let wel, het is al bij al een jammer gegeven, maar naar mijn mening gebruikte Ryanair haar eigen klanten als handelswaar om één en ander voordeel gerealiseerd te zien.
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je aan een prikje wil vliegen ,... ja , ... troost u ik vlieg met normale maatschapijen, ik heb het niet zo op, hun beestenwagens, waar wie de sterkste ellebogen heeft de beste plaats heeft, ... maar dat is ook een consequentie van goeiekoop, ... Verder geef ik Ryan air wel gelijk dat ze van hun oren maken tegen die verklootbonden, ... een luchthaven en zijn reizigers een heel weekend geizelen is gewoon crapuleus, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het fijne weet ik hier niet van, maar mij krijgde ook nie in ne ryan air, er kan altijd wel wat fout gaan, maar, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het ongeluk zit hem soms in een klein hoekje, ... een verkeerde handeling bij het onderhoud, iets, rap rap repareren, ... een lampeke dat kapot is dat had moeten branden , ... bij deftige maatschapijen zijn ze daar paranoia in en zullen ze niet vertrekken als er een ledje te lang blijft branden, niet gaat branden of blijft branden tijdens de checks, ... bij andere zullen ze rap zeggen, ... " t zal het lampke wel zijn of een electronische storing, ... " voor ge het weet staat de cockpit dan in brand en ligt iedereen op de grond, ... er zijn al accidenten gebeurd door slecht entertainment systems, (foute bedrading) , tape tegen de sensoren om de rest te kuisen, en de tape er vergeten afhalen, ... de meest stoeme dingen eerst, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() [quote=La Chunga;2740986]Ryanair kan niet weg uit Charleroi omdat het Waals Gewest zeer veel voordelen biedt aan Ryanair. Door hun lage kosten-politiek zou een verhuis een ware financiële aderlating betekenen. Enig dreigement in die zin, is louter bluf.[quote]
Een waarheid als een koe ! En betaalt door Vlamingen.
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laat Ryanair naar Deurne komen....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ryanair kiest voor een goedkope luchthaven en uitwijken naar andere luchthavens zien ze niet zitten omdat hen dat teveel zou kosten. Overboeken/geld terug zien ze ook niet zitten, ze laten je liever stikken als klant. En als de bezettingsgraad van hun vliegtuigen erop achteruit gaat, dan doen ze weer eens een actie van "voor € 1 naar heel Europa" ofzo...
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ze eisen soms redelijk agressief aan de verkeerleiding om een uitzondering van nadering om maar ze snel en goedkoop mogelijk te kunnen naderen. Ik vlieg niet met Ryanair. De traditionele maatschappijen zijn niet zoveel duurder en bieden veel meer service. Vergeet niet dat je de extra reistijden en kosten moet rekenen om naar de stad van je keuze te geraken. Geef mij maar een AVRO van Brussels airlines i.p.v. met een schoenlepel in de 737 van Ryanair. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Burger
|
![]() Het is algemeen bekent dat Rijsel reeds lang zit te lobbyen om Ryanair binnen te halen.
Ook Maastricht heeft tijdens de staking duchtig zijn duit in het zakje gedaan. Ik denk dat bij een volgende "nutteloze staking" het zover is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
niet verwonderlijk dus dat ryanair het oneens is met de vakbonden, die durven beweren dat werknemers ook gevoelens hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vreemd dat een onderneming die er prat op gaat dat ze niet onderhandelen en niet praten met vakbonden klagen dat er niet valt te praten met vakbonden. Ryanair is reeds meer dan 10 jaar actief op Charleroi en dit is bij mijn weten de eerste staking die een impact heeft op de activiteiten van Ryanair. Een impact die Ryanair zelf groter heeft gemaakt door twee dagen te wachten om hun activiteiten hernemen in tegenstelling tot bijvoorbeeld Wizair etc... De veiligheidsdiensten op de luchthaven van Charleroi zijn de enigsten die nog niet in de zak zitten of liever zaten van Ryanair. Ik weet niet in hoeverre het een geruststelling is te weten dat de veiligheid wordt verzekerd door de goedkoopste aanbieder. Er zijn verschillende signalen dat Ryanair alles doet om kosten van veiligheid op de luchthaven te beperken en probeert om er maximaal onderuit te komen. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 juni 2007 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Ryanair is inderdaad een bedrijf die op alle manieren tracht zijn werknemers te bestelen. Uitschot van het ergste soort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker niet wat betreft "cabine-personeel". De piloten hun basissalaris ligt trouwens erg laag en wordt "aangevuld" met vliegpremies naarmate hun prestaties. Ze dwingen die piloten dus ahw om tot op hun "tandvlees" te gaan om alzo nog een "redelijke" wedde over te houden. Het zal dus geen verrassing zijn dat de meeste piloten het "daar" niet lang uithouden.
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag naar Piloten is zodanig groot, dat de meeste daar dan toch precies wegkunnen , ... want ze blijven blijkbaar toch niet lang, ... Het voordeel voor die piloten is natuurlijk, dat ze onder Ierse voorwaarden worden aangenomen en betaald, "het kleine loontje" gaat dus zo wel cash in de pocket, ... een SN piloot ziet meer dan de helft van zijn pre direct in de grijpgrage pollen van vadertje staat verdwijnen, ... ik zou wel weten wa kiezen, ... gene ryan air, maar een andere buitenlandse maatschappij opererend vanuit Brussel, bv. ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |