Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Welke partij ligt het dichtst bij jouw standpunten, ideën?
OPEN VLD 13 18,57%
PVDA 13 18,57%
VLAAMS BELANG 26 37,14%
GROEN! 10 14,29%
CD&V 6 8,57%
SPA 7 10,00%
NVA 15 21,43%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2007, 19:22   #21
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Een spreekwoord"waar geen schip mee te bezeilen valt "

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 18 juni 2007 om 19:40.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 19:32   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Je moet een goede scheiding maken tussen de twee. Het eerste gaat over wat jij wil, zoals een kind dat zijn ouders om een doosje lego smeekt; het tweede gaat over wat jij voor anderen wil, zoals een kind dat zich rustig houdt omdat het weet dat zijn ouders nu even geen centjes hebben voor een portie lego.
Moet ik onthouden. Goed gezegd.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 20:03   #23
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een mix van VB, N-VA en LDD.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 20:05   #24
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Een mix van VB, N-VA en LDD.
Ik hou het hij een mix NVA- VB,ik ik zou nu niet kunnen kiezen ..
Oud 18 juni 2007, 20:06   #25
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Wanneer ge het gezaag over neoliberalisme en antifascisme enzo er van aftrekt, dan blijft er niet veel meer van over. (Toch niet van wat tegenwoordig voor communisme moet doorgaan.)
Kennelijk heb je nog niet een discussie meegemaakt tussen een Althusserien die Hegel tot het bot afbreekt en iemand die het humanistisch marxisme verdedigt op grond van de Hegeliaanse materie bij Marx.
Oud 18 juni 2007, 20:10   #26
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben altijd al zo geweest. Persoonlijk dan. Mijn maatschappijbeeld is van rechts-liberaal-nationalistisch opgeschoven naar libertarisch. Dat is al.

Je moet een goede scheiding maken tussen de twee. Het eerste gaat over wat jij wil, zoals een kind dat zijn ouders om een doosje lego smeekt; het tweede gaat over wat jij voor anderen wil, zoals een kind dat zich rustig houdt omdat het weet dat zijn ouders nu even geen centjes hebben voor een portie lego.
Voor LEGO moeten er altijd genoeg centjes zijn!!
Anders begint die kleine teveel naar TV te kijken en worden zijn hersenen afgestompt.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 20:11   #27
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Geronimo Bekijk bericht
Welke partij ligt het dichtst bij jouw ideën?
Een mix van PVDA, N-VA en Groen!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 18 juni 2007, 20:13   #28
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Eigenlijk geen enkele partij. Mijn postmodern marxisme blijft een zaak van enkelingen. Jonas zal mij uitroepen tot bourgeois intellectueel, Groen! zal zeggen dat mijn visie over de socio-economische breuklijn als enige relevante reductionistisch is. En het ideologisch-taaltheoretisch aspect zal aan geen enkel besteed zijn.
Oud 18 juni 2007, 20:14   #29
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

PVDA,
-omdat zij energie (een basisproduct) willen belasten als een basisproduct ipv als kaviaar.
-omdat zij het meest consequente idee hebben voor een eerlijke verdeling van middelen.
-omdat zij inzitten met u.
-omdat zij het liberalisme durven aanklagen.
Oud 18 juni 2007, 20:26   #30
kawasaki
Vreemdeling

Standaard

Personne en Flandre n'a l'air choqué que le ministre-président offense nos compatriotes francophones par des clichés populistes qui ne dépassent pas le niveau de conversations de café, �* l'exemple de : «*La Belgique est un accident de l'Histoire.*» Comme si la Flandre n'en était pas un : l'Histoire est un enchaînement d'accidents auxquels seuls les mythes peuvent donner un sens. Que la Flandre soit prédestinée �* devenir un Etat est l'un de ces mythes. La Flandre n'a jamais été une entité politique et les Flamands ont toujours vécu dans un creuset de cultures différentes.

Mais ce genre de Grande Vérité passe facilement chez des Flamands qui n'ont jamais rencontré de francophones et ne comprennent pas que qui que ce soit veuille vivre �* Bruxelles. Ce qui est agaçant, c'est que Leterme confirme par ses propos des préjugés tels que : les francophones continuent �* prendre les Flamands de haut et la volonté d'apprendre le néerlandais est inexistante. A Bruxelles, les écoles néerlandophones sont remplies de francophones, parce que leurs parents se rendent compte de l'importance du bilinguisme. Mais cette réalité est probablement trop nuancée pour marquer des points électoraux auprès de la base flamingante.
kawasaki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 20:29   #31
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kawasaki Bekijk bericht
Personne en Flandre n'a l'air choqué que le ministre-président offense nos compatriotes francophones par des clichés populistes qui ne dépassent pas le niveau de conversations de café, �* l'exemple de : «*La Belgique est un accident de l'Histoire.*» Comme si la Flandre n'en était pas un : l'Histoire est un enchaînement d'accidents auxquels seuls les mythes peuvent donner un sens. Que la Flandre soit prédestinée �* devenir un Etat est l'un de ces mythes. La Flandre n'a jamais été une entité politique et les Flamands ont toujours vécu dans un creuset de cultures différentes.

Mais ce genre de Grande Vérité passe facilement chez des Flamands qui n'ont jamais rencontré de francophones et ne comprennent pas que qui que ce soit veuille vivre �* Bruxelles. Ce qui est agaçant, c'est que Leterme confirme par ses propos des préjugés tels que : les francophones continuent �* prendre les Flamands de haut et la volonté d'apprendre le néerlandais est inexistante. A Bruxelles, les écoles néerlandophones sont remplies de francophones, parce que leurs parents se rendent compte de l'importance du bilinguisme. Mais cette réalité est probablement trop nuancée pour marquer des points électoraux auprès de la base flamingante.
Hoezo, als we een Franstalige kennen, zijn we ineens bekeerd of wat? Joh, ik heb een Waalse "gekend", en ik blijf om decentralisatie vragen hoor.

Een zeer merkwaardige generalisatie van jouw kant.

Laatst gewijzigd door lombas : 18 juni 2007 om 20:29.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 20:29   #32
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Kennelijk heb je nog niet een discussie meegemaakt tussen een Althusserien die Hegel tot het bot afbreekt en iemand die het humanistisch marxisme verdedigt op grond van de Hegeliaanse materie bij Marx.
Dat heb ik inderdaad nog nooit meegemaakt.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 20:29   #33
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Van wie komt dat schrijfsel kawasaki? Er zitten zeker wel waarheden in.
(er zijn weliswaar heel wat mensen in Vlaanderen die 'not amused' waren met die verachtelijke quote van Leterme)

Laatst gewijzigd door Starkan : 18 juni 2007 om 20:31.
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 20:30   #34
@BuRnS
Schepen

Standaard

Vlaams Blok
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 20:32   #35
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
Vlaams Blok
Vlaams Belang zeker hé
Oud 18 juni 2007, 20:35   #36
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo, als we een Franstalige kennen, zijn we ineens bekeerd of wat? Joh, ik heb een Waalse "gekend", en ik blijf om decentralisatie vragen hoor.

Een zeer merkwaardige generalisatie van jouw kant.
Idem. Ik heb gisterenavond op TV naar de RTBF gekeken. Ben ik nu ineens een verrader van Vlaanderen of zoiets?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 20:35   #37
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaams Blok
Dat was ons al opgevallen :

Citaat:
ik zou al weigeren om voor ne zwarte of neger te willen werken , nu niet , morgen niet , nooit niet
Citaat:
........ in mijn ogen horen negers en andere exotische beesten niet thuis in europa , maar horen die thuis in afrika
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 20:36   #38
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kawasaki Bekijk bericht

Geen gezwans! Nederlands!

Ik weet dat u franstalig bent, maar het zou van een minimum van respect getuigen om ons op een Nederlandstalig forum in onze eigen taal te woord te staan.

Het is net die franstalige koppigheid, dat verrekte superioriteitsgevoel, dat brute imperialisme, die waanzinnige respecteloosheid, die ons doet streven naar een onafhankelijk Vlaanderen.

Indien u in de taal van Molière wil debatteren, ga dat dan op een ander doen.

Belgique en zijn franstaligen zijn
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 20:39   #39
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
er zijn weliswaar heel wat mensen in Vlaanderen die 'not amused' waren met die verachtelijke quote van Leterme
Die ben ik nog niet tegengekomen. Ik heb wel al van Franstaligen gehoord die zeiden dat hij gelijk had.
Oud 18 juni 2007, 20:41   #40
kawasaki
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Geen gezwans! Nederlands!

Ik weet dat u franstalig bent, maar het zou van een minimum van respect getuigen om ons op een Nederlandstalig forum in onze eigen taal te woord te staan.

Het is net die franstalige koppigheid, dat verrekte superioriteitsgevoel, dat brute imperialisme, die waanzinnige respecteloosheid, die ons doet streven naar een onafhankelijk Vlaanderen.

Indien u in de taal van Molière wil debatteren, ga dat dan op een ander doen.

Belgique en zijn franstaligen zijn

vlaams brabant is de land van mijn vader

ok ketjes

http://forum.politics.be/attachment....1&d=1182195631
Bijgevoegde afbeelding(e)

kawasaki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be