Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2007, 22:54   #21
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amedee Bekijk bericht
Klinkt misschien arrogant
Understatement van het jaar.

Hoe dan ook... Ik koester nog altijd de hoop dat niet iedereen bij de PVDA even sectair is al bepaalde figuren op dit forum.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 22:55   #22
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Mijn post was dan ook een antwoord op uw vraag.

A. : -Welke toekomst voor CAP?
JD.: -Samenwerking CAP-PVDA.
Akkoord, tenminste: als CAP er in slaagt om zich fatsoenlijk te organiseren. Hoeveel van die 1000 leden zullen echt aktief worden (in elk geval: voor de verkiezingscampagne hadden ze op financieel vlak alvast bitter weinig over: 1000 leden en maar 15.000 Euro als verkiezingsbudget) Zal LSP, de belangrijkste kracht binnen CAP nog veel energie besteden aan CAP? Zal SAP die het afbolde voor de verkiezingen nog aansluiten? Doet Jules D'Oultremont, de enige die electoraal scoorde , nog verder mee met zijn groep? Gaat Jef Sleekx nog veel energie steken in CAP of verliezen ze dat bekend gezicht? Wordt CAP een louter Vlaamse organisatie of hoe moet het verder in Wallonie waar het helemaal een ramp was (0,2 procent)?
Veel vragen en slechts een ding is duidelijk: in Mechelen is er één nieuw CAPlid.

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 23:04   #23
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Akkoord, tenminste: als CAP er in slaagt om zich fatsoenlijk te organiseren.
Is evident.

Maar PVDA moet dan wel zijn dubbelzinnige houding eens bijvijlen. Enerzijds zegt men dat men wil samenwerken met CAP van zodra deze partij ietwat deftig uitgebouwd is.
Anderzijds stelt men dat enkel PVDA de arbeiderspartij is, en dat steun aan CAP meehelpt met het verdelen van de linkerzijde.

Als je wil dat CAP uitgebouwd wordt (als toekomsttige bondgenoot), zou het helpen als PVDA niet constant de CAP zit te beschuldigen van verdelingsdrang.

Citaat:
Wordt CAP een louter Vlaamse organisatie
Kan moeilijk anders, lijkt me. Maar dat zal zeker niet voor de eerste jaren zijn. Net zoals de PVDA tot het inzicht zal komen dat PVDA en PTB beter elk hun eigen weg op gaan.
Maar je kan van jonge organisaties niet verwachten, dat ze al dezelfde wijsheid hebben als de KP.
(Maar dit is uiteraard mijn persoonlijk standpunt. Niet dat van de CAP.)
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 20 juni 2007 om 23:05.
Oud 20 juni 2007, 23:14   #24
amedee
Partijlid

amedee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe dan ook... Ik koester nog altijd de hoop dat niet iedereen bij de PVDA even sectair is al bepaalde figuren op dit forum.
Heeft niets met sectarisme te maken. Het continu zwartmaken van de PVDA door LSP&co bij alles en iedereen is dat wel. De PVDA+ heeft de deuren opengezet voor iedereen die wil meewerken aan een breed, links project. Rond campagnes zoals het kiwimodel, maar ook electoraal. Wat is daar mis mee? Zijn wij verplicht om tussen mensen te gaan zitten die nog liever ons bestrijden dan het kapitalisme?
Ik ben geen Stalinist, geen Maoist, maar word daarvan wel continu beschuldigd door de "kameraden" van LSP. Trouwens, wie heeft het etiket "stalinisten" op de PVDA+ geplakt? Het is niet omdat de PVDA weigert om ALLES wat Stalin gedaan heeft te veroordelen dat het Stalinisten zijn hé.
Bon, kben de discussie moe eigenlijk. Ik ga gewoon wachten en zien hoe de hele affaire evolueert met CAP. Ik heb alleen nog niet veel positieve ervaringen meegemaakt met LSP'ers... daarmee misschien mijn vrij radicale "neen" tegen CAP-PVDA.

Laatst gewijzigd door amedee : 20 juni 2007 om 23:15.
amedee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 23:15   #25
Cunhal
Lokaal Raadslid

Cunhal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Luister, ik ben niet tegen een alliantie CAP-PVDA.
Maar er is een voorwaarde:
Voeten op de grond.
CAP is een mini-organisatie.
LSP is een vat vol pretentie.
Als morgen iedereen die realiteit aanvaardt dan hoop ik dat PVDA en CAP tot een overeenkomst komen.
Ondertussen zal ik elke pretentie proberen af te breken.
Kijk eens naar de website van een "andere politiek".
Het is dikwijls hilarisch wat je daar leest:
Interview met Jo Coulier, hoofddelegee van ACOD VUB.
Die gast staat erop om elke keer te herhalen dat hij hoofddelegee is en toch zo goed overeenkomt met alle strekkingen.
De realiteit is natuurlijk dat duizenden delegees hetzelfde verhaal kunnen vertellen maar zo hoog niet van de toren blazen.
Wat heeft Jo Coulier gedaan met het generatiepakt.
Tweemaal niks.
Er is niet gestaakt op de vUB.

Met dergelijke opgeblazen discours bereik je niets.
Mijn motto: voeten op de grond.
Cunhal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 23:16   #26
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is evident.

Maar PVDA moet dan wel zijn dubbelzinnige houding eens bijvijlen. Enerzijds zegt men dat men wil samenwerken met CAP van zodra deze partij ietwat deftig uitgebouwd is.
Anderzijds stelt men dat enkel PVDA de arbeiderspartij is, en dat steun aan CAP meehelpt met het verdelen van de linkerzijde.

Als je wil dat CAP uitgebouwd wordt (als toekomsttige bondgenoot), zou het helpen als PVDA niet constant de CAP zit te beschuldigen van verdelingsdrang.
)
Je mag de persoonlijke mening die PvdA-ers op dit forum verkondigen niet verwarren met een officieel standpunt van PvdA: de volgende maanden zal er binnen de PvdA zeker gepraat worden over de visie tav CAP. In elk geval heeft de PvdA geen beschuldigingen geuit over CAP in zake verdelingsdrang en geen enkele kandidaat op de PvdAlijsten heeft beschuldigingen geuit die ook maar in de buurt komen van hetgeen CAPkandidaten op de lijsten wel geuit hebben (om er een paar te citeren: het enige dat ik nog van de PvdA wil horen is haar doodsgereutel/ PvdA is een ondemocratische sekte/ het internationaal werk van PvdA is liefdadigheidswerk).
Ik ga het (de houfding van PvdA tav CAP) in elk geval aankaarten op de evaluatievergadering morgen voor Noord Limburg. (maar vermits CAP in deze regio niet bestaat, denk ik dat er weinig belangstelling voor is bij de meeste lokale leden)

Oud 20 juni 2007, 23:18   #27
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunhal Bekijk bericht
Luister, ik ben niet tegen een alliantie CAP-PVDA.
Maar er is een voorwaarde:
Voeten op de grond.
CAP is een mini-organisatie.
LSP is een vat vol pretentie.
Idd. Net zoals elke radicaal-linkse organisatie. We zijn vandaag allemaal marginaal. (Alleen heeft de ene een paar pro-mille meer dan de andere.)
Oud 20 juni 2007, 23:19   #28
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Maar je kan van een formatie die maar de laatste 2 maand een beetje georganiseerd geraakte en met geen goed verkiezingsmateriaal afkwam ook niet veel meer verwachten.
LDD heeft niet veel meer tijd gehad, en had eveneens geen goed verkiezingsmateriaal. Dus spaar dit forum die zever.

Uwen haring is niet gebakken, vriendeke. Zoals hier is aangehaald, CAP is een anti-partij die nog liever de PVDA afbreekt en wat het gat van de walen likt dan daadwerkelijk voor een andere politiek te staan.

Tegen dat de volgende verkiezingen komen bestaat CAP al niet meer. Het gaat de geschiedenis in als een bende marginale die eerder onder elkaar vechtend over de straat rollen dan iets zinnigs weten te zeggen. Misschien eens iets weten te realiseren zoals artsen voor het volk i.p.v. luid te roepen met een grote mond aan een stakingspiket maar voor de rest een kleine .... knie.

Laatst gewijzigd door Raven : 20 juni 2007 om 23:22.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 23:22   #29
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hetgeen CAPkandidaten op de lijsten wel geuit hebben (om er een paar te citeren: het enige dat ik nog van de PvdA wil horen is haar doodsgereutel/ PvdA is een ondemocratische sekte/ het internationaal werk van PvdA is liefdadigheidswerk).
Ook aan het gekap op de PVDA binnen de CAP heb ik een hekel.
Oud 20 juni 2007, 23:26   #30
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben geen Stalinist, geen Maoist, maar word daarvan wel continu beschuldigd door de "kameraden" van LSP. Trouwens, wie heeft het etiket "stalinisten" op de PVDA+ geplakt? Het is niet omdat de PVDA weigert om ALLES wat Stalin gedaan heeft te veroordelen dat het Stalinisten zijn hé.
Bon, kben de discussie moe eigenlijk. Ik ga gewoon wachten en zien hoe de hele affaire evolueert met CAP. Ik heb alleen nog niet veel positieve ervaringen meegemaakt met LSP'ers... daarmee misschien mijn vrij radicale "neen" tegen CAP-PVDA.
Als zelfs ik (als Vlaams-nationalist) kan samenwerken met LSP'ers (binnen CAP), welk excuus heb jij als PVDA'er dan om niet te kunnen samenwerken met die mannen?
Oud 20 juni 2007, 23:29   #31
amedee
Partijlid

Standaard

Citaat:
Als zelfs ik (als Vlaams-nationalist) kan samenwerken met LSP'ers (binnen CAP), welk excuus heb jij als PVDA'er dan om niet te kunnen samenwerken met die mannen?
Ik zou wel kunnen samenwerken met "die mannen", maar de vraag is of het de moeite waard is.
Oud 20 juni 2007, 23:29   #32
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
LDD heeft niet veel meer tijd gehad, en had eveneens geen goed verkiezingsmateriaal.
Maar wel immense aandacht in de nationale media. Die man wordt gewoon op handen gedragen door de VRT.

Ik weet niet hoe het in andere regio's zat, maar in Oost-Oost-Vlaanderen konden wij enkel rekenen op media-aandacht van de regionale zenders.
Oud 20 juni 2007, 23:31   #33
amedee
Partijlid

Standaard

Citaat:
Maar wel immense aandacht in de nationale media. Die man wordt gewoon op handen gedragen door de VRT.

Ik weet niet hoe het in andere regio's zat, maar in Oost-Oost-Vlaanderen konden wij enkel rekenen op media-aandacht van de regionale zenders.
LDD had ook 1,5 miljoen euro verzameld... met zo'n programma kan je dat natuurlijk...
Oud 20 juni 2007, 23:35   #34
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LDD had ook 1,5 miljoen euro verzameld... met zo'n programma kan je dat natuurlijk...
Idd. En ik denk niet dat dat geld komt van de militanten, zoals bij CAP en PVDA.
Oud 21 juni 2007, 05:43   #35
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd. En ik denk niet dat dat geld komt van de militanten, zoals bij CAP en PVDA.
Wel ja, maar dat je al antwoord op een post van Raven in 'links'. Komaan. Serieus blijven hé.
Oud 21 juni 2007, 06:47   #36
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Heeft niets met sectarisme te maken. Het continu zwartmaken van de PVDA door LSP&co bij alles en iedereen is dat wel..
Hoe oud zijn jullie
Niet eens kunnen sámenwerken, man man toch. Als klein-links dat al niet kan.. Ik vind dat echt bijzonder zielig en triestig om te zien eigelijk. Dat we klein zijn, is normaal. Radicaal en compromisloos! maar om elkaar dan constant voor de voeten te lopen..
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 06:52   #37
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
Hoe meer de 'sociale cohesie' van de maatschapij een deuk krijgt hoe harder de zucht zal zijn voor een alternatief.

De inzet zal een partij worden los van "de traditionele partijen" in "Belgie" Als CD&V faalt in de komende regerings-jaren.
dat wordt ondertussen ook al lang gezegd hé, volgens velen is er al lang geen sociale cohesie meer. het probleem is dat de mensen dan maar op het VB stemmen, dat zal ook zo zijn als CD&V faalt, spijtig genoeg.

Een kleine uiterst-linkse partij zal dit niet keren, wegens een programma dat niet aanspreekt, te weinig bekende mensen en te weinig media-aandacht.

een centrum-linkse partij als de SPa zou eventueel moeten kunnen profiteren mocht CD&V te rechtse maatregelen zou goedkeuren.
Oud 21 juni 2007, 07:02   #38
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Proletariër! Privé-jet inladen!
zeker?
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 08:18   #39
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Hallo Jonas, hoeveel volk was er op de CAP-evaluatie in Gent?

Oud 21 juni 2007, 08:58   #40
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Hallo Jonas, hoeveel volk was er op de CAP-evaluatie in Gent?
Moment zeg! - Ik zit midden in de examen hé.. - Er was ongeveer 25-30 man waarvan een 10tal LSP'ers.

En voor je met vergelijkingen afkomt - dit was een evaluatievergadering en geen uitgebreide (provinciale) meeting zoals die 80 man vorig keer. Dus de opkomst verbaasde mij eigenlijk wel, ik dacht dat het eerder een beperkt Gents secretariaat ging zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be