![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() nog een bewijs dat de staat dit niet aankan en ook dit moet overlaten aan privé...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat wie hard heeft moeten werken voor niet zoveel geld en hard heeft moeten werken zich benadeeld voelt tegenover wie een beter onderdak heeft maar ondertussen nog niet veel heeft moeten presteren. Ik stel voor om sociale woningen te bouwen binnen een villawijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens hogere sociale klasse woont niet in sociale woningen...noch allochtoon, noch autochtoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed. Als jij problemen hebt met cijfers, het zij zo.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edit: Doe zelfs geen moeite. De cijfers staan op de eerste pagina. Het is een sociologisch feit. Daar ga jij met al je gezever niets aan veranderen. Je zal geen enkele nauwkeurige bron vinden die zal zeggen dat het niet zo is, omdat het niet zo is. Immigrnaten passen hun kindergedrag aan. Punt, andere lijn.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 25 juni 2007 om 13:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men moet gewoon het systeem van de sociale woningen beter handeren en een sociale woning niet na een tijdje laten veranderen in een ander statuut. Dus een verbod om sociale woningen op de vrije privémarkt aan te bieden tegen woekerprijzen. Ik ken mensen die 20jaar geleden een sociale woning hebben gekocht met een sociale lening voor 20.000€(800.000Bfr) de rest is betaald door het sociaal woningfonds, maar nu staat die zelfde woning te koop voor 210.000€ en dit zonder dat zij noemswaardige veranderingen of verbeteringen hebben gedaan aan deze woning. Het zijn die praktijken dat men moet tegen gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het voorstel van Dedecker vind ik op dat vlak geweldig sociaal. Eigenlijk. Huurcheques.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegenover mij.
Ik krijg geen sociale woning en ik krijg geen sociale lening. Ik verdien te veel en heb daar dus geen rechtop. Maar ik moet wel mee betalen voor hun goedkoop gekochte woningen en nu willen ze er woekerprijzen voor vragen. En nee, ik ben niet jaloers omdat ik er geen kreeg, maar zij moeten dus ook niet zagen. Want zij jagen wel de prijzen onrechtvaardig de hoogte in en willen van twee kanten voordeel halen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Burgemeester
|
![]() Men zou beter invoeren dat mensen die vroeger een sociale woning hebben gekocht, deze enkel kunnen doorverkopen terug aan de sociale huurmaatschappij voor een sociale prijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier in de gemeente worden veel sociale huurhuizen met drie en vier slaapkamers bezet door alleenstaande oudere, dit omdat zij deze woningen reeds huren van toen zij zelf nog kinderen hadden en nu niet willen verhizen naar de kleinere sociale woningen die voor alleenstaande bedoeld zijn. Veel van die kleinere woningen staan nu leeg, of worden aan mensen gegeven als wachthuis tot er een geschikt huis vrijkomt. Dus ook daar gebeuren er veel zaken die de situatie scheef trekken en een fout beeld veroorzaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Je kan het probleem ook fiscalizeren :
1° Je voert "negatieve" directe belastingen in (vanaf een bepaald niveau betaalt de overheid het tekort aan inkomsten uit). 2° Je laat de betaalde huurprijs/kosten voor wonen volgens bepaalde criteria (een maximumplafond) aftrekken van het belastbaar inkomen .. en Bingo ! probleem opgelost.
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog beter zou zijn om sociale woningen niet te verkopen. Ik denk dat dit een optie is die z'n doel is voorbijgeschoten. Lessons learned.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die het zich helemaal niet kunnen veroorloven die in villa's gaan wonen. Of huisjes melkers die enkel aan bepaalde mensen willen verhuren en dan nogrijk worden door de belastingbetalers op te lichten. Er moet gewoon een beter beleid en toezicht komen op de sociale woningen dat is alles. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
vind dat niet , de kosten die eigenaars doen in een sociale woning kosten ook evenveel dan in een ander privé huis ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De financiële kloof tussen wie kan genieten van voordelen, sociale tarieven, en wie juist te veel verdient om er niet van te kunnen genieten wordt met de dag kleiner. En dit geldt niet enkel voor sociale huisvesting. Trouwens, er klopt sowieso iets niet. Het aantal mensen die onder de armoedegrens leven stijgt doordat de prijzen van vastgoed fors de hoogte ingaan. Er wordt al meer dan 15 jaar gezegd dat dit niet kan blijven duren, en toch. Dit resulteert in nog meer sociale woningen. De enigen die er beter van worden zijn de banken die ondertussen toelaten dat leningen over 30 jaar worden afgesloten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En niet alle veranderingen zijn verbeteringen. Daarbij kan men de woning bij verkoop eerst terug geschat worden, maar wel binnen zijn eigen statuut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste sociale woningen zijn rond die tijd terug op de markt gekomen, maar ook de immosector is rond die tijd gaan boemen. De woningen zijn echter nooit in economische waarden veel gestegen, enkel de vraagprijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het probleem van die 180.000 kandidaten voor sociale woningen moet ook niet worden overroepen. Dat zijn geen 180.000 mensen die in een kartonnen doos of onder een brug wonen. In de meeste gevallen, er zijn uitzonderingen, zijn dat mensen die een goed dak boven hun hoofd hebben maar het nu eenmaal plezanter zouden vinden als ze heel wat minder huur zouden moeten betalen.