Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2007, 16:54   #21
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
2 minuten ... no way ... reken eens de tijd om u naar de bank te begeven en terug te komen ...
Je moet daar als werkende mens tegenwoordig trouwens een half dagske verlof voor pakken of nog eens kantoor vinden waar ze 1 dag in de week eens wat later open zijn dan het postkantoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 20:23   #22
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je moet daar als werkende mens tegenwoordig trouwens een half dagske verlof voor pakken of nog eens kantoor vinden waar ze 1 dag in de week eens wat later open zijn dan het postkantoor.
Ook just, en in de zomer zijn ze 's zaterdags ook gesloten ... ik win veel tijd voor mezelf én voor de bank door online te werken ... ik heb me zoals zovelen wel als een kikker gedragen
Oud 26 juni 2007, 20:24   #23
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik reken zelf al de tijd om het URL in te tikken ,...
Short cut keys
Oud 26 juni 2007, 22:01   #24
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook just, en in de zomer zijn ze 's zaterdags ook gesloten ... ik win veel tijd voor mezelf én voor de bank door online te werken ... ik heb me zoals zovelen wel als een kikker gedragen
Daar is niets mis mee... Anderen gedragen zich als een spitsmuis of een kat...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 23:13   #25
blabylonia
Partijlid

blabylonia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
De laatste keer dat ik een bankkantoor binnenstapte, was in mei 2006. De voorlaatste keer was om de voorwaarden van mijn hypotheeklening te heronderhandelen.
En dan vandaag in het nieuws, Fortis: marktleider vd hypothecaire leningen verhoogt met 0.30% !!
De anderen zullen gauw volgen..

Waarom is dergelijke prijsverhoging dan -in hemelsnaam- wel te verantwoorden ??
blabylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 06:59   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blabylonia Bekijk bericht
En dan vandaag in het nieuws, Fortis: marktleider vd hypothecaire leningen verhoogt met 0.30% !!
De anderen zullen gauw volgen..

Waarom is dergelijke prijsverhoging dan -in hemelsnaam- wel te verantwoorden ??

De bankwereld zit nu eenmaal raar in mekaar, ... als ze ergens verkeerd beleggen of er in de wereld ergens iets anders gebeurd waardoor ze een "verlies" dreigen te lopen, dan gaan ze dat geld op een ander zoeken, ... aangezien ze zowel lenen, als leningen uitscrhijven, kopen en verkopen in technologie en normale aandelen, ferro`s non ferro`s en producten als koffie en rubber en god weet wat nog allemaal, ... staan ze altijd wel ergens aan de ontvangende , maar ook aan de verliezende kant, ...

krijg daar maar kop aan, ... anyway op het einde van het jaar wil de aandeelhouder centen zien, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 07:57   #27
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ik ga ook minstens 2x per maand echt naar het loket. Ken de loketbediende bij zijn voornaam. Gezellig daar. Leuke people. Men weet niet wat men mist met dat PC geleuter.

Jij hebt je 2.000+ berichten op dit forum ook aan een loket afgegeven dan.
Oud 27 juni 2007, 08:06   #28
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En wat bleek? Smijt een kikker (of een cliënt) in een ketel met kokend water, en hij springt er onmiddellijk weer uit. Stop hem in een ketel met koud water en warm die langzaam op, en de kikker laat zich doodkoken. Net als ik.
Ik denk dat het veel te maken heeft met de 'back office'.

Bijvoorbeeld bij de fusie KB, Cera en ABB werden de hiërarchieën gewoon in elkaar geschoven, waardoor sommige mensen van 1 naar 3 chefs gingen.

Toch ging het kantooraantal naar beneden, bleven er minder loketten open. Maar het personeelsbestand is niet echt zwaar afgenomen.

Dus om winst te verzekeren, het zijn nog altijd banken hé, moet men gewoon meer aan de klant overlaten.

Ik zit bij Fortis en hun PC banking vind ik werkelijk uitstekend. Het kantoor waar ik vroeger naartoe moest was een ramp qua service, organisatie en vriendelijkheid. Elke maand diende er een vergissing rechtgezet te worden.

Bij PC banking heb ik dus geen moment geaarzeld. En nu ben ik al meer dan twee jaar verlost van al die 'kantoorzever'. Hetgeen ik daar nu voor betaal, betaal ik met plezier (2,3 euro in de maand).
Oud 27 juni 2007, 09:43   #29
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht

Bijvoorbeeld bij de fusie KB, Cera en ABB werden de hiërarchieën gewoon in elkaar geschoven, waardoor sommige mensen van 1 naar 3 chefs gingen.

Toch ging het kantooraantal naar beneden, bleven er minder loketten open. Maar het personeelsbestand is niet echt zwaar afgenomen.

Dus om winst te verzekeren, het zijn nog altijd banken hé, moet men gewoon meer aan de klant overlaten.

Ik zit bij Fortis en hun PC banking vind ik werkelijk uitstekend. Het kantoor waar ik vroeger naartoe moest was een ramp qua service, organisatie en vriendelijkheid. Elke maand diende er een vergissing rechtgezet te worden.

Bij PC banking heb ik dus geen moment geaarzeld. En nu ben ik al meer dan twee jaar verlost van al die 'kantoorzever'. Hetgeen ik daar nu voor betaal, betaal ik met plezier (2,3 euro in de maand).
Voor PC-banking heb ik nooit betaald...

Ik vind dat Fortis geweldig achteruit gegaan is... Service tov vroeger?... Noppes...
Ik ben sinds een klein jaar overgeschakeld naar KBC, dat duizendmaal beter is...

Natuurlijk zal het van kantoor tot kantoor afhangen (bij mijn vroeger Fortis kantoor werkt men nog met max. 1/3 van het personeel van vóór de fusies)...

Maar van mij geen slecht woord over de banken hoor... Het zijn gewoon geldwolven... Niets meer maar zeker niets minder...
Oud 27 juni 2007, 09:51   #30
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor online bankieren vind ik Fortis maar een mager beestje, er is veel meer en beter op de markt te verkrijgen ... MAAR VEEL ERGER ... Jij betaalt dus met plezier 2.30 € per maand voor werk dat jij nu doet in plaats van de bank(-bediende), Fortis zou jou 2.30 € moeten betalen voor het veelvoud aan besparingen.
Oud 27 juni 2007, 11:33   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Service en Fortis, ex ASLK kantoor zeker ? dat is nu een van die klotebanken die ik bedoel zie, ... na een serieus stevige discusie aan da loketje was dat heel rap geklonken,... " steekt alles nu maar in een evelopeke ik zal het ergens anders gaan zetten... "
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 13:01   #32
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Voor PC-banking heb ik nooit betaald...
't is niet alleen voor PC-banking, 't is de maandelijkse vergoeding voor mijn rekeningpakket bij Fortis, inclusief bankkaart, PC-banking, optiline.

Citaat:
Ik vind dat Fortis geweldig achteruit gegaan is... Service tov vroeger?... Noppes...
Ik ben sinds een klein jaar overgeschakeld naar KBC, dat duizendmaal beter is...
Sinds PC banking kan ik alles zelf doen, al verschillende jaren. Ik zou zelfs niet meer weten hoe hun service eruit ziet.

Mijn vrouw werkt bij KBC en ze werkt daar heel graag.
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben
Oud 27 juni 2007, 13:08   #33
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor online bankieren vind ik Fortis maar een mager beestje, er is veel meer en beter op de markt te verkrijgen ... MAAR VEEL ERGER ... Jij betaalt dus met plezier 2.30 € per maand voor werk dat jij nu doet in plaats van de bank(-bediende), Fortis zou jou 2.30 € moeten betalen voor het veelvoud aan besparingen.
Tja, ik heb niet veel behoeften.

Gelukkig maar, want veel geld heb ik ook niet

Vroeger betaalde ik ook, maar het was iets meer, en ik kreeg er een hoop ellende voor in de plaats. Ik was bijna weg, totdat PC banking er kwam.

Het is ideaal voor wat ik nodig heb en ik ben zelfstandig in beheer van mijn rekeningen. Tevreden dus.

Die 2,3 euro beschouw ik dan als een vergoeding voor een onlinedienst.

Maar als je wil ijveren voor het terugstorten van dit bedrag , mijn steun heb je hoor
Oud 27 juni 2007, 13:30   #34
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, ik heb niet veel behoeften.

Gelukkig maar, want veel geld heb ik ook niet

Vroeger betaalde ik ook, maar het was iets meer, en ik kreeg er een hoop ellende voor in de plaats. Ik was bijna weg, totdat PC banking er kwam.

Het is ideaal voor wat ik nodig heb en ik ben zelfstandig in beheer van mijn rekeningen. Tevreden dus.

Die 2,3 euro beschouw ik dan als een vergoeding voor een onlinedienst.

Maar als je wil ijveren voor het terugstorten van dit bedrag , mijn steun heb je hoor
Maar Gun heeft wel gelijk...

Wij, de klanten, zijn mossels...
Oud 30 juni 2007, 15:16   #35
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Maar Gun heeft wel gelijk...

Wij, de klanten, zijn mossels...
Jij wel de muis
Oud 30 juni 2007, 18:09   #36
Bruno
Burger

Bruno's schermafbeelding

Standaard

Als loontrekkende is het verplicht om een bankrekening te hebben waarop je loon dan gestort wordt. Denk je nu echt dat banken er wakker van liggen dat jij je rekeningetje daar opzegt en naar een andere bank gaat? Er zullen er ook wel van een andere bank naar hun overstappen redeneren ze , want uiteindelijk moet iedereen een bankrekening hebben.

Het énige pressiemiddel dat de klant heeft is elke keer nadat je loon gestort is het onmiddelijk gaan afhalen (enkel het minimumbedrag, ik dacht 2,5€ erop laten staan of je rekening is afgesloten). En het effect hiervan is ook alleen voelbaar als véle klanten dit zouden doen.

Zoals altijd is de kleine man enkel sterk als hij solidair is...
Bruno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 21:57   #37
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij wel de muis
Dat die muis U maar geen mossel verkoopt...
Oud 5 juli 2007, 12:05   #38
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Wat is de beste bank?
Oud 5 juli 2007, 12:14   #39
Tegendradigaard

Standaard

Ik heb een comfortabele zitbank....

oeps andere bank.... er zijn geen beste banken.... net zoals geen beste verzekeringsmaatschappijen.....

al moet ik zeggen dat ik wat rekeningen bij Argenta heb en en daar wel tevreden van ben... geen kosten voor kaarten, uittreksels, enwatmennogallemaalheeftuitgevondenbijanderebanken ,....

en als ik dood ben mogen mijn kinderen de rekening afsluiten en betalen... LOL....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 13:52   #40
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Ik heb een comfortabele zitbank....

oeps andere bank.... er zijn geen beste banken.... net zoals geen beste verzekeringsmaatschappijen.....

al moet ik zeggen dat ik wat rekeningen bij Argenta heb en en daar wel tevreden van ben... geen kosten voor kaarten, uittreksels, enwatmennogallemaalheeftuitgevondenbijanderebanken ,....

en als ik dood ben mogen mijn kinderen de rekening afsluiten en betalen... LOL....
Argenta is idd interessant, men kan er echter geen online aandelen portefeuille beheren ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be