![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beide landen zijn eigenlijk gemengd, religie speelt niet echt een rol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Zolang je niet vertrouwd bent met de geschiedenis van de Eritrese "bevrijdingsbewegingen", klopt dat.
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk werden we verplicht terug te keren naar Harar (ook islamitisch maar niet Somalisch) in de laadwagen van militaire een vrachtwagen, zogezegd voor onze eigen veiligheid... (feit is dat niemand, zelfs niet voor harde dollars, bereid was ons 's nachts terug te voeren, dat zegt veel over de veiligheid van de wegen 's nachts) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ook de Somalische delen van Kenya bezocht, en deze zijn er zo mogelijk nog erger aan toe dan de Ethiopische, hier heerst echt hongersnood, dit heb ik met eigen ogen kunnen vaststellen en de levensomstandigheden van de gemiddelde Somalische Kenyaan zijn gewoon onbeschrijfelijk. De wegen in dit deel van het nochtans potentieel rijke Kenya zijn gewoon aarden wegen met zo veel putten dat de meeste bussen naast de weg in de steppe rijden. (wegen aangelegd met geld van de EU, doch de overheid verkoos inferieur materaal te gebruiken, de rest verdween in de zakken van een of andere klootzak, die het ongetwijfeld uitgaf in een van de vele clubs van Nairobi vol met prostituées). Ook de delen van Nairobi waar vooral Somalische vluchtelingen wonen zijn hemeltergend, dat terwijl je in Nairobi, in tegenstelling tot Ethiopië, wel een erg rijke bovenklasse hebt, shoppingmalls groter dan de city2, etc. Somalische meisjes zijn trouwens echte schoonheden, groot, slank en donkerbruin... ze worden wel zeer vlug oud door de harde levensomstandigheden. Laatst gewijzigd door tomm : 5 juli 2007 om 07:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Ik heb in Eritrea gewerkt. Ken er een boel mensen. En volg de toestand daar dus met meer dan gewone interesse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Zenawi en Afewerki vochten inderdaad zij aan zij tegen Mengistu, maar hun ego's haalden blijkbaar de bovenhand op hun vriendschap. Ik wist wel niet dat Mengistu nog populair was in Ethiopië (en dat zal toch ook niet bij alle bevolkingsgroepen zo zijn, vermoed ik). In Eritrea is dat vanzelfsprekend niet het geval. De haat tegen Ethiopië zit heel diep bij de meeste Eritreeërs, maar dat is natuurlijk niet zo verwonderlijk na een 30-jaar durende onafhankelijkheidsoorlog en de kort daarop volgende nieuwe oorlog tussen beide landen. Eritrea is maar een klein land, dus die recente oorlog heeft echt wel invloed gehad in het hele land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Ethiopië kun je trouwens meer spreken van een oligarchie, want behalve Zenawi zijn er nog anderen binnen het regime die aan de touwtjes trekken. Je hebt gelijk Mengistu is populair bij de Amharen en in het islamitische oosten, niet bij de Tigreërs die het huidige regime steunen. Hoe heb je het trouwens aan boord gelegd om Eritrea te bezoeken, voor zover ik weet kun je het land enkel bezoeken per vliegtuig en heb je voor elke regio een aparte permissie nodig? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() De rebellen houden zich bezig met hit-en-run aanvallen en hebben geen enkel gebied echt onder controle. Vooral de enkele olie-installaties zijn regelmatig het doelwit, maar gelukkig heeft mijn projectje aldaar er nooit last van gehad.
![]() |
![]() |
#39 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() Wat voor soort werk was dat, als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen? Ik zou namelijk niet weten hoe een mens geld kan verdienen in Eritrea.
![]() |