![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan ik evenzeer een boek van Filip De Man gaan lezen om een objectieve kijk te hebben op de Islam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Hetgene dat ik voorstelde leest alvast zeer vlot en is volgens mij één van de betere werken, zonder dat het enorm ingaat op alle details.
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gelukkig ben ik heiden ,want heidenen hebben geen voorbestemming na de dood. ![]() ![]() Zonder gekheid, ik denk dat de 400 jaar godsdienststrijd voor een groot deel de verhoudingen tussen Nederland en Vlaandeen hebben bepaald. Onze voorouders zijn niet voor niets naar Holland gevlucht. En de gevluchte calvinisten waren rechter/strenger in de leer en erg anti-katholiek/Belgisch Laatst gewijzigd door I amsterdam : 4 juli 2007 om 07:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Als academisch werk misschien wil, maar als vlotte lectuur ter ontspanning...
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Haar kijk op de belgische kwestie was iets anders en wat meer genuanceerd. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Burgemeester
|
![]() Kent er iemand boeken over het ontstaan van Belgie maar dan geschreven
door franstaligen? Hoe zien zij die gebeurtenissen eigenlijk? Tips zijn welkom!
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zij zetten zich wel degelijk af tegen het katholieke zuiden ,de koning ,de paus en alles wat daarbij hoorden. Door hun vluchten waren ze nog fanatieker dan de Hollanders die hier al woonden. Ook het Zuiden zette zich af tegen het Noorden .Tot op de dag van vandaag heeft dit nog zijn sporen nagelaten. Kijk maar naar de eindeloze discussies hier over cultuurverschillen. Op naam/familiebijeenkomsten ,noemen de Vlamingen ons nog "de Geuzen" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook economische redenen speelden een rol voor de migratie, (Je had hier ook mensen die officieel protestant waren en in het geheim katholiek) Ook na 1830 zijn nog veel Vlamingen naar het Noorden getrokken , om werk te vinden. Je zou verwachten dat Walen nu naar Vlaanderen zouden trekken om werk te zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Denk dat een neutraal boek het beste is want op deze manier kunnen er natuurlijk ook mensen boeken aanprijzen die het omgekeerde doen natuurlijk...
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is Smits' werk volgens u niet objectief en niet academisch? Waarom heeft Smits' werk dan zomaar eventjes twee academische onderscheidingen gekregen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jantje pas op, hier heb je iemand aan je been die meer autistisch en gek is dan ThePiano, Yann, Bruno*, Black Cat en *** tezamen. Ik weet dat je graag volhoudt maar ik en sommige anderen hebben reeds gezien dat er geen mens zit achter de Hurycane account.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 26 juli 2007 om 00:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Leg je bevindingen van het ene boek naast wat je hierin leest: (voor mij was het een openbaring) Een Troon in Brussel door Paul Belien. ![]() http://www.vvb.org/winkel/product_in...roducts_id=108
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dan is de objectiviteit al direct een beetje verdwenen, niet ? Maar U heeft gelijk, ik zal het eerst eens lezen. En voor alles een beetje eerlijk weer te geven : 1. Brussel kwam ter sprake in een discussie waar gesteld werd dat het democratisch moest verlopen in België. Hierop heb ik geantwoord dat het dan niet correct zou zijn om Brussel op te eisen, dat het dan correct zou zijn om Bruseel zelf te laten bepalen of ze bij VL. al dan niet WAL. willen horen. 2. Ik heb nooit gezegd dat de VL. werkloosheid in België 25% bedraagt. Ik heb wel gezegd, en gestaafd met de getallen, dat als we het aantal VL. gepensioneerden (iets meer dan 900.000) nemen en we tellen daar het aantal dat onder de noemer werklozen valt (langdurige, korte, tijdelijke, brugpensioenen, tijdskrediet en loopbaanonderbreking) wat dan weer iets maar dan 500.000 mensen betreft we dus in VL met 1.5miljoen mensen zitten die voltijds, of deeltijds, werkloos zijn. OP een bevolking van 6miljoen mensen is dit dus 25%. Als ik dan vraag hoe we dit in VL. gaan betalen, en als ik dan zeg dat er voor het eerst een omkeerbaarheid heeft geweest in de transfers wat betreft de pensioenen dan noemt men mij een leugenaar. Op de 25% die ik aanhaal werd ook alléén maar gereageerd door te zeggen dat de werkloosheid in WAL. hoger ligt dan in VL. en ik heb tevergeefs blijven herhalen dat de werkloosheid in Wallonië voor de statistieken niet meer van tel is als we in een onafhankelijk VL. zouden wonen. Hopende op een antwoord ben ik dan de quote blijven herhalen "Hoe gaan we in een onafhankelijk VL. die 25% oplossen". En zoals ik reeds vermeld heb waren bijna alle antwoorden afgestemd op het aantal werklozen in Wallonië, wat er dus totaal niets meer mee te maken heeft. U trekt natuurlijk zelf U conclusie, maar ik discussier openlijk en eerlijk met feiten en bronvermeldingen. Heb het gevoel dat van zodra men ze niet weerleggen kan men hier maar overgaat naar de ik zet hem op mijn negeer lijstje, of ik zal hem wel wat zwart maken in andere topics, zo stopt hij er misschien mee. Dat laatste zal alvast niet gebeuren...
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... Laatst gewijzigd door hurycane : 26 juli 2007 om 07:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vlaanderen kan toch gerust Brussel opeisen, stellen dat het zijn hoofdstad is, er veel geld in investeren, er een politieke campagne voeren, en de eindbeslissing afhankelijk maken van een onderhandeling of zelfs een referendum? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Volgens mij kan niemand het opeisen. |
|
![]() |
![]() |