Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Zijn dergelijke verregaande vormen van SM aanvaardbaar?
Ja hoor, geen probleem 20 44,44%
Neen, dit gaat te ver 25 55,56%
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2007, 16:47   #21
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Van de wetmakers mag men logischerwijze aannemen dat zij bij hun volle verstand zijn, ze moeten tenandere verantwoording afleggen aan het volk.
Zo "logisch" is dat precies niet. Hitler, Stalin, Bush, Chavez, ... Allemaal mensen die het dachten of denken beter te weten dan jij en ik en "in ons goed" te handelen.

Citaat:
Als u uw redenering doortrekt, zouden alle verplichte opnames in de psychiatrie dus moeten worden verboden.
Het is inderdaad maar de vraag wie bepaalt wat gek is en wie opgesloten moet worden, en wie de wapens heeft om dat te doen, en wie de economische klasse kan bespelen er niet in opstand tegen te komen.

"De psychiatrie" is iets recent. Dinges, Foucault, heeft daar mooie boeken over geschreven. De film "Sade" is er een mooi voorbeeld van.

Szasz is uiteraard expert op het vlak.

Laatst gewijzigd door lombas : 6 juli 2007 om 16:48.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 18:32   #22
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Zo "logisch" is dat precies niet. Hitler, Stalin, Bush, Chavez, ... Allemaal mensen die het dachten of denken beter te weten dan jij en ik en "in ons goed" te handelen.
we hebben het hier dan ook over dictators. We leven hier godzijdank in een democratie.

Citaat:
Het is inderdaad maar de vraag wie bepaalt wat gek is en wie opgesloten moet worden, en wie de wapens heeft om dat te doen, en wie de economische klasse kan bespelen er niet in opstand tegen te komen.

"De psychiatrie" is iets recent. Dinges, Foucault, heeft daar mooie boeken over geschreven. De film "Sade" is er een mooi voorbeeld van.

Szasz is uiteraard expert op het vlak.
De psychiatrie kan voor een groot deel duidelijke en objectieve kenmerken beschrijven van wie en wat psychisch ziek is.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 20:58   #23
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We leven hier godzijdank in een democratie.
Dromer
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 21:57   #24
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
we hebben het hier dan ook over dictators. We leven hier godzijdank in een democratie.

Een democratie, dat is nul. Het trekt allemaal op niks, het draait altijd om de overheersing door een politieke klasse.
Oud 6 juli 2007, 22:28   #25
Den Ardennees

Standaard

Citaat:

Een democratie, dat is nul. Het trekt allemaal op niks, het draait altijd om de overheersing door een politieke klasse.
Hoe dan ook, het is op geen enkele manier gezond te noemen dat iemand gezonde lichaamsdelen, op een zeer pijnlijke manier dan nog wel, wil laten verwijderen.

En als het misloopt, zal het nog de maatschappij zijn die (een deel van) de verplegingskosten achteraf mag betalen. Dat is nog iets anders als wat kettingen en een zweepje.
Oud 6 juli 2007, 22:41   #26
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Als er mensen zijn die delen bij hun willen laten weglaten dan moeten zij dat zelf weten.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2007, 07:24   #27
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe dan ook, het is op geen enkele manier gezond te noemen dat iemand gezonde lichaamsdelen, op een zeer pijnlijke manier dan nog wel, wil laten verwijderen.
Ik noem dat ook niet gezond, ik zie echter mijn recht om er tussenbeide te komen niet uit de lucht vallen. Jij wel?

Citaat:
En als het misloopt, zal het nog de maatschappij zijn die (een deel van) de verplegingskosten achteraf mag betalen. Dat is nog iets anders als wat kettingen en een zweepje.
Ik ben tegen een staatsgezondheidszorg, dus dat zal me worst wezen. Het één geeft geen verantwoording voor het ander.
Oud 7 juli 2007, 12:38   #28
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Ik ben tegen een staatsgezondheidszorg, dus dat zal me worst wezen. Het één geeft geen verantwoording voor het ander.
Da's een andere discussie

Citaat:
Ik noem dat ook niet gezond, ik zie echter mijn recht om er tussenbeide te komen niet uit de lucht vallen. Jij wel?
indien ik -bvb door ziekte, of een zwaar ongeluk- totaal uit mijn zinnen zou raken, en dan dergelijke zaken op mij zou laten uitvoeren. Zou ik nadien wel serieus kwaad zijn, indien ik later opnieuw mentaal gezond zou worden.
Oud 7 juli 2007, 12:59   #29
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz Bekijk bericht
voor mij persoonlijk gaat dat allemaal toch ietske te ver. Dit gaat echt over verminkingen met blijvende letsels als gevolg. Sommige mensen moeten blijkbaar toch wat tegen zichzelf beschermd worden.

Tis niet omdat zij dat tof vinden dat het maatschappelijk en juridisch aanvaardbaar is. Trouwens, welke normale man laat er nu zijn ballen vrijwillig weghalen???
Iemand tegen zichzelf beschermen, waar is dan de progressieve vrijheid, het recht van elke persoon te zijn wat hij/zij wil.

Wie weet indien men tegen het wachten kan wordt deze vorm van genot nog aanvaardbaar gemaakt in den belziek. Waar stonden over 30, 40 jaar terug de Omo's. Had toen ooit iemand kunnen denken dat de geachte politici zich voor deze heren/dames hun kar lieten spannen en samen hand in hand optrokken en 1.000.000€ kado kregen van bepaalde politic om hun geaardheid te promoten . Ooit iemand kunnen denken dat er tijden zouden komen dat deze dames/heren parade's zouden inleggen om de medemens te confronteren met hun geaardheid.

Of zoals men bij onze noorderburen een poging heeft ondernomen om 'pedofiele' politiek aanvaardbaar te maken. Dus wanneer men een politiek luisterend oor vindt en het kan verkopen als zijnde progressief en modern, wel dan moeten deze personen ook niet meer tegen zichzelf worden beschermd, integendeel wee dan degene die zulke uitspraken zou durven doen.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 7 juli 2007 om 13:01.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2007, 14:19   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De man, die beschouwd wordt als de hoofdverdachte, bleek enkele dagen voor de inval gestorven te zijn aan een hersenbloeding.
Arbeidsongeval ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2007, 14:27   #31
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Waarom zou je de gekken verbieden zichzelf toe te takelen?
Vergeet niet dat ze zichzelf niet toetakelden. Er was een dokter. Een dokter die bij gekken onwettige praktijken uitvoerde. De schuldige is ondertussen dood. En, aan gekken zijn er kosten die door de maatschappij zullen worden gedragen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 09:37   #32
Tegendradigaard

Standaard

bij diegenen die hun lul lieten afzetten, zat toch wel hun enige hersencel in die lul zekers......

LOL......hoe bestaat het, hoe bestaat het.... ROFLMAO.... tjonge toch wat een gekken toch op deze wereld... WHOEEEHAAAAA......
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 09:38   #33
Tegendradigaard

Standaard

Ik dacht eerst dat het om Steve S. ging uit H. Maar ik heb toch niet gehoord dat die gestorven is.... LOL.....

en dan hadden de operaties gratis moeten zijn he....

wat een leuk bericht trouwens.... LOL...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 9 juli 2007 om 09:38.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 13:02   #34
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat mag niet. Behalve als het je pijn doet.
Mijns insziens is het amputeren van ballen nogal pijnlijk

Citaat:
Ik meng mij niet in uw zaken, ik reageer op iets wat je zei, op een vredevolle manier. Waar jij over bezig was, was inmenging op een agressieve, staatse manier. Ik zeg niet dat jij iets niet "mag" denken, doen of laten. Jij was er over bezig dat anderen iets niet "mochten" doen, dat ze "tegen zichzelf beschermd moesten worden" - waarop ik zei dat we die logica ook lekker kunnen doortrekken tot ik jouw leven écht miserabel heb gemaakt.
Allez dan, verander "niet mogen" en "tegen zichzelf beschermen" dan door "lichtjes afraden, en dat ze er voor de rest hun plan mee trekken".

Om mijn leven miserabel te maken zal je toch harder je best moeten doen
Oud 9 juli 2007, 13:08   #35
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz Bekijk bericht
Mijns insziens is het amputeren van ballen nogal pijnlijk
Als het jou pijn doet, niet als het mezelf pijn doet. Daar heb jij geen zaken mee.

Oud 9 juli 2007, 16:00   #36
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van de wetmakers mag men logischerwijze aannemen dat zij bij hun volle verstand zijn, ze moeten tenandere verantwoording afleggen aan het volk.

Euh...Welkom in het land van utopia

Blijkbaar zijn de roze baletten en de SM-rechter hier al vergeten.
Waarbij ik hier geen oordeel vel. Integendeel.
Erotiek moet een persoonlijke zaak blijven en hoort niet door anderen te worden veroordeeld. Met daarop enkele uitzonderingen.
Dieren en miderjarigen, bijvoorbeeld.
Maar blijkbaar worden individuen meer en meer gezien als kleuters die geen eigen mening mogen hebben.
What's next ? Belasting op ieder orgasme door middel van een ingebouwde chip die op het einde van het jaar wordt ingelezen ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 16:14   #37
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Euh...Welkom in het land van utopia

Blijkbaar zijn de roze baletten en de SM-rechter hier al vergeten.
Waarbij ik hier geen oordeel vel. Integendeel.
Erotiek moet een persoonlijke zaak blijven en hoort niet door anderen te worden veroordeeld. Met daarop enkele uitzonderingen.
Dieren en miderjarigen, bijvoorbeeld.
Maar blijkbaar worden individuen meer en meer gezien als kleuters die geen eigen mening mogen hebben.
What's next ? Belasting op ieder orgasme door middel van een ingebouwde chip die op het einde van het jaar wordt ingelezen ?

Ik zou allang arm zijn
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 16:40   #38
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vergeet niet dat ze zichzelf niet toetakelden. Er was een dokter. Een dokter die bij gekken onwettige praktijken uitvoerde. De schuldige is ondertussen dood. En, aan gekken zijn er kosten die door de maatschappij zullen worden gedragen.
Die dokter heeft toch niets verkeerds gedaan? Het waren de mensen zelf die er voor de keuze maakten om zich te laten opereren door deze dokter.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 20:24   #39
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Die dokter heeft toch niets verkeerds gedaan? Het waren de mensen zelf die er voor de keuze maakten om zich te laten opereren door deze dokter.
maar waren zij wel bij hun volle verstand?
Oud 9 juli 2007, 20:26   #40
Lord Vader
Schepen

Lord Vader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Toestemming van het slachtoffer is géén rechtvaardigingsgrond in België, dus die dokter heeft wel degelijk strafbare feiten gepleegd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be