![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() Allez ancapa , spa rood IS bruis , 't is de spa met blauwe stop die plat is.
mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan wordt het hoog tijd dat de partijpolitiek zijn vakbonden aan de deur zet en hen als vakbonden laat werken en niet als machtszuilen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vakbonden zijn EVIDENT machtsorganen! Ze vertegenwoordigen, of verdedigen de belangen, van de OVERGROTE MEERDERHEID der aarbewoners die in ons landje wonen! Het zou tof zijn moesten ze de politieke partijen die tegen de belangen van die overgrote meerderheid INGAAN, of die er nogal losjes mee omspringen met de nek aankijken. Wie zijn rug draait naar slap links kijkt immers naar sterk links, mister VDL... Misschien zijn de vakbonden de voorbode van de échte democratie: die democratie die ook geldt tijdens de werkuren, die ook geld voor onze centen, die afstapt van een oligargisch, middeleeuws systeem voor wat ons werk en ons inkomen betreft. Het zouden in feite de grootste partijen moeten zijn die de werkende mens vertegenwoordigen. Laat de poenscheppers dan maar eens zien hoe "sterk" ze nog zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vakbonden zijn de voorbode van de échte democratie....
Juist ja. Daarom dat de échte democraten zoals daar zijn, Dehaene, Vervotte en Leterme uit die voorbode tevoorschijn kwamen om de échte democratie in de politiek te introduceren. ![]() Als nepdemocraatjes de levieten lezen, hou vast je bretellen!
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waar blijft het linkse ACOD trouwens in je bazelverhaal? Of heeft dat soms géén banden met de politiek? Van welke politieke partij maakt, bijvoorbeeld, Mia de Vits deel uit? Van een 'rechtse'?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 juli 2007 om 04:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En of die poenscheppers hebben bewezen hoe sterk ze wel waren.....
![]() |
![]() |
#27 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als er 1 instantie is die steeds meent éénzijdig te beslissen hoeveel centen ik moet afstaan en wat ermee moet gebeuren dan zijn het de vakbonden. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil je dat graag verklaren mits je me een officiëel bewijs kan leveren dat je minstens drie kwart van je leven buiten dit universum hebt geleefd. Heb je die tijd toch in belgique geleefd, dan begin ik er gewoon niet meer aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zover ik weet heeft de NAR veel invloed inzake de wetgeving, maar de vakbonden zelf?
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik ga accoord met u: op voorwaarde dat (indien je een werknemer bent) alle loon, sociale zekerheid, die je hebt verworven zonder één frank vakbondsgeld te hebben betaald, zonder één dag te hebben gestaakt eerlijk terugstort. Met de overige tien Euro die je resten om van te leven mag je dan een feestje bouwen. INdien je een werkgever bent ben ik ook nog akkoord: als je alle geld dat je hebt verworven uit het inkomen van je klanten, die zonder vakbonden straatarm of dood zouden zijn terugstort. Vergeet niet dat de welvaart van je klanten de basis is van de winsten van je bedrijf: zonder klanten is er geen winst. Veel middenstanders en zelfstandiggen vergeten dat indien hun werknemers minder verdienen, door het niet bestaan van vakbonden, stakingen en al die hinderlijke middenstanskwalen, dit ook geld voor de andere bedrijven. En dat onze economie zonder koopkracht ineenzakt als een puddingske. Dat er zovele bedrijven hier blijven is niet omdat er in China geen goedkope arbeidskrachten zijn. Het is omdat er daar geen klanten zijn. Nooit eens over nagedacht? Laatst gewijzigd door ericferemans : 11 juli 2007 om 01:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan je alvast vertellen dat ik geen euro (we werken niet meer met frankskes, Feremans) werkloosheidssteun heb getrokken in mijn leven. Wel betaalde ziektedagen maar a rato 3 dagen per werkjaar denk ik dat mijn sociale bijdragen er dik over liggen. eens in de drie jaar verplicht door de minister van volksgezondheid een gastroscopie ondergaan is niet mijn vrije keuze maar hij wil dat vooraleer ik van de dokter een generisch geneesmiddel (10 euro) zonder terugbetaling kan krijgen. LOL! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 11 juli 2007 om 04:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Het is te gek om los te lopen. Laten nazien die winkel: er zijn kosten aan ![]() |
|
![]() |
![]() |