Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2007, 13:59   #21
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Allez ancapa , spa rood IS bruis , 't is de spa met blauwe stop die plat is.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 01:14   #22
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Los van de kleur moet de partijpolitiek zich niet moeien met de werking van de vakbonden,en de vakbonden moeten los van de partijpolitiek hun werk doen.
Dan wordt het hoog tijd dat de partijpolitiek zijn vakbonden aan de deur zet en hen als vakbonden laat werken en niet als machtszuilen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 01:51   #23
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dan wordt het hoog tijd dat de partijpolitiek zijn vakbonden aan de deur zet en hen als vakbonden laat werken en niet als machtszuilen.
Wat een verwarring!
Vakbonden zijn EVIDENT machtsorganen! Ze vertegenwoordigen, of verdedigen de belangen, van de OVERGROTE MEERDERHEID der aarbewoners die in ons landje wonen!
Het zou tof zijn moesten ze de politieke partijen die tegen de belangen van die overgrote meerderheid INGAAN, of die er nogal losjes mee omspringen met de nek aankijken. Wie zijn rug draait naar slap links kijkt immers naar sterk links, mister VDL...
Misschien zijn de vakbonden de voorbode van de échte democratie: die democratie die ook geldt tijdens de werkuren, die ook geld voor onze centen, die afstapt van een oligargisch, middeleeuws systeem voor wat ons werk en ons inkomen betreft.
Het zouden in feite de grootste partijen moeten zijn die de werkende mens vertegenwoordigen. Laat de poenscheppers dan maar eens zien hoe "sterk" ze nog zijn.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 04:00   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De vakbonden zijn de voorbode van de échte democratie....

Juist ja.
Daarom dat de échte democraten zoals daar zijn, Dehaene, Vervotte en Leterme uit die voorbode tevoorschijn kwamen om de échte democratie in de politiek te introduceren.

Als nepdemocraatjes de levieten lezen, hou vast je bretellen!
Oud 10 juli 2007, 04:13   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het gaat niet aan dat de meerderheid van de mensen, zij die door werken hun brood verdienen steeds verder in de hoek worden gedreven door heel grote verdieners en hun poesjenellen in het parlement.
Je bedoelt toch poesjenellen zoals Vandelanotte en Di Rupo?

Citaat:
Misschien is het nu de hoogste tijd dat de gesyndiceerden aandringen op een eenheidsvakbond, die totaal los van de rechtse en half-rechtse partijen opkomt tegen de misbruiken van onze gemengde economie en niet bezig is met het steunen van een minder of meer rechtse centrumpartij.
Een EENHEIDSVAKBOND nog wel! Alle macht onder één en hetzelfde dak dus. En zeggen dat het nu reeds al machtsmisbruik is wat de klok slaat.

Waar blijft het linkse ACOD trouwens in je bazelverhaal? Of heeft dat soms géén banden met de politiek? Van welke politieke partij maakt, bijvoorbeeld, Mia de Vits deel uit? Van een 'rechtse'?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 juli 2007 om 04:14.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 15:29   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zouden in feite de grootste partijen moeten zijn die de werkende mens vertegenwoordigen. Laat de poenscheppers dan maar eens zien hoe "sterk" ze nog zijn.
De Waalse rooien w�*ren tot voor kort de grootste partij, en de 'Vlaamse' plakte er w�*t graag aan vast.
En of die poenscheppers hebben bewezen hoe sterk ze wel waren.....
Oud 10 juli 2007, 23:34   #27
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Wat een verwarring!
Vakbonden zijn EVIDENT machtsorganen! Ze vertegenwoordigen, of verdedigen de belangen, van de OVERGROTE MEERDERHEID der aarbewoners die in ons landje wonen!
Het zou tof zijn moesten ze de politieke partijen die tegen de belangen van die overgrote meerderheid INGAAN, of die er nogal losjes mee omspringen met de nek aankijken. Wie zijn rug draait naar slap links kijkt immers naar sterk links, mister VDL...
De vakbonden mogen voor mijn part iedereen vertegenwoordigen die lid is, maar niet op de kap van partijen zich profileren als vertegenwoordiger van mensen die geen lid zijn. En ze zijn derhalve geen vertegenwoordiger van de overgrote meerderheid van de aarbewoners (wat dat ook moge zijn) die in ons landje wonen.

Citaat:
Misschien zijn de vakbonden de voorbode van de échte democratie: die democratie die ook geldt tijdens de werkuren, die ook geld voor onze centen, die afstapt van een oligargisch, middeleeuws systeem voor wat ons werk en ons inkomen betreft.
WHAHAHAHAAAAAAAAAA!

Als er 1 instantie is die steeds meent éénzijdig te beslissen hoeveel centen ik moet afstaan en wat ermee moet gebeuren dan zijn het de vakbonden.

Citaat:
Het zouden in feite de grootste partijen moeten zijn die de werkende mens vertegenwoordigen.
Inderdaad. Daarom is het net een schande dat je nog met de SP.a dweept of ooit met Spirit hebt gedweept.

Citaat:
Laat de poenscheppers dan maar eens zien hoe "sterk" ze nog zijn.
SP.a om mee te beginnen. En daarna kunnen de vakbonden hun Zwitserse rekeningen eens tonen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 10 juli 2007, 23:35   #28
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als er 1 instantie is die steeds meent éénzijdig te beslissen hoeveel centen ik moet afstaan en wat ermee moet gebeuren dan zijn het de vakbonden.
Verklaar?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 23:58   #29
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Verklaar?
Ik wil je dat graag verklaren mits je me een officiëel bewijs kan leveren dat je minstens drie kwart van je leven buiten dit universum hebt geleefd. Heb je die tijd toch in belgique geleefd, dan begin ik er gewoon niet meer aan.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 11 juli 2007, 00:01   #30
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil je dat graag verklaren mits je me een officiëel bewijs kan leveren dat je minstens drie kwart van je leven buiten dit universum hebt geleefd. Heb je die tijd toch in belgique geleefd, dan begin ik er gewoon niet meer aan.
*Noteert* Ontduiking bewijslast.

Zover ik weet heeft de NAR veel invloed inzake de wetgeving, maar de vakbonden zelf?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 01:01   #31
ericferemans

Standaard

Citaat:
De vakbonden mogen voor mijn part iedereen vertegenwoordigen die lid is, maar niet op de kap van partijen zich profileren als vertegenwoordiger van mensen die geen lid zijn. En ze zijn derhalve geen vertegenwoordiger van de overgrote meerderheid van de aarbewoners (wat dat ook moge zijn) die in ons landje wonen.
Ik weet niet of je nu een werkgever bent of een werknemer.
Maar ik ga accoord met u: op voorwaarde dat (indien je een werknemer bent) alle loon, sociale zekerheid, die je hebt verworven zonder één frank vakbondsgeld te hebben betaald, zonder één dag te hebben gestaakt eerlijk terugstort.
Met de overige tien Euro die je resten om van te leven mag je dan een feestje bouwen.

INdien je een werkgever bent ben ik ook nog akkoord: als je alle geld dat je hebt verworven uit het inkomen van je klanten, die zonder vakbonden straatarm of dood zouden zijn terugstort.
Vergeet niet dat de welvaart van je klanten de basis is van de winsten van je bedrijf: zonder klanten is er geen winst.

Veel middenstanders en zelfstandiggen vergeten dat indien hun werknemers minder verdienen, door het niet bestaan van vakbonden, stakingen en al die hinderlijke middenstanskwalen, dit ook geld voor de andere bedrijven. En dat onze economie zonder koopkracht ineenzakt als een puddingske.
Dat er zovele bedrijven hier blijven is niet omdat er in China geen goedkope arbeidskrachten zijn. Het is omdat er daar geen klanten zijn.
Nooit eens over nagedacht?

Laatst gewijzigd door ericferemans : 11 juli 2007 om 01:05.
Oud 11 juli 2007, 02:04   #32
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik ga accoord met u: op voorwaarde dat (indien je een werknemer bent) alle loon, sociale zekerheid, die je hebt verworven zonder één frank vakbondsgeld te hebben betaald, zonder één dag te hebben gestaakt eerlijk terugstort.
Met de overige tien Euro die je resten om van te leven mag je dan een feestje bouwen.
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker

Eh eh...
En waarom moeten er voorwaarden gekoppeld worden aan dat akkoord??
Ps-manieren ?

INdien je een werkgever bent ben ik ook nog akkoord: als je alle geld dat je hebt verworven uit het inkomen van je klanten, die zonder vakbonden straatarm of dood zouden zijn terugstort.
Vergeet niet dat de welvaart van je klanten de basis is van de winsten van je bedrijf: zonder klanten is er geen winst.

Veel middenstanders en zelfstandiggen vergeten dat indien hun werknemers minder verdienen, door het niet bestaan van vakbonden, stakingen en al die hinderlijke middenstanskwalen, dit ook geld voor de andere bedrijven. En dat onze economie zonder koopkracht ineenzakt als een puddingske.
Dat er zovele bedrijven hier blijven is niet omdat er in China geen goedkope arbeidskrachten zijn. Het is omdat er daar geen klanten zijn.
Nooit eens over nagedacht?
Oud 11 juli 2007, 04:12   #33
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Krijg ik dan eerst al mijn sociale bijdragen en belastingen die naar de sociale zekerheid gingen terug? Als ik die investeer dan kan ik wel even een potje opbouwen tegen ziekte en werkloosheid. Als je wil, kan ik het even uitrekenen.

Ik kan je alvast vertellen dat ik geen euro (we werken niet meer met frankskes, Feremans) werkloosheidssteun heb getrokken in mijn leven. Wel betaalde ziektedagen maar a rato 3 dagen per werkjaar denk ik dat mijn sociale bijdragen er dik over liggen. eens in de drie jaar verplicht door de minister van volksgezondheid een gastroscopie ondergaan is niet mijn vrije keuze maar hij wil dat vooraleer ik van de dokter een generisch geneesmiddel (10 euro) zonder terugbetaling kan krijgen.

LOL!

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 11 juli 2007, 04:20   #34
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben geen zelfstandige en hou je domme gezwans over zelfstandigen voor jezelf. Zonder zelfstandigen zaten we hier ook in de borinage als derde generatie werklozen maar dan zonder een soort tweede Vlaanderen dat ons geld toegooit. Dan moeten we elkaar vermoorden voor een cent of... zelfstandige worden of gaan werken. Je hangt echt wel aaneen van de clichés he?

Citaat:
Je begrijpt het niet, he? De werkgevers zijn best tevreden met het feit dat er sociaal overleg bestaat. Het is beter dan een broeiende ontevredenheid op de werkvloer. Maar een autofabriek die reeds lang geen bestaansreden meer heeft tenzij in Oost-Europa, dat lijkt me de ultieme plaats om zo lang te staken en de productie plat te leggen tot de directie zegt dat ze in plaats van twee topmodellen nog 1 end-of-line model krijgen en dan kan de vakbonder van dienst dat met veel bravoure en met volle borst voorstellen als weer een overwinning van de solidariteit en dan gaan ze weer onderhandelen over die 3000 jobs die door die overwinning voor de arbeider verloren gaan.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 11 juli 2007 om 04:21.
Oud 18 juli 2007, 09:16   #35
ericferemans

Standaard

Citaat:
Ik ben geen zelfstandige en hou je domme gezwans over zelfstandigen voor jezelf. Zonder zelfstandigen zaten we hier ook in de borinage als derde generatie werklozen maar dan zonder een soort tweede Vlaanderen dat ons geld toegooit. Dan moeten we elkaar vermoorden voor een cent of... zelfstandige worden of gaan werken. Je hangt echt wel aaneen van de clichés he?

Je begrijpt het niet, he? De werkgevers zijn best tevreden met het feit dat er sociaal overleg bestaat. Het is beter dan een broeiende ontevredenheid op de werkvloer. Maar een autofabriek die reeds lang geen bestaansreden meer heeft tenzij in Oost-Europa, dat lijkt me de ultieme plaats om zo lang te staken en de productie plat te leggen tot de directie zegt dat ze in plaats van twee topmodellen nog 1 end-of-line model krijgen en dan kan de vakbonder van dienst dat met veel bravoure en met volle borst voorstellen als weer een overwinning van de solidariteit en dan gaan ze weer onderhandelen over die 3000 jobs die door die overwinning voor de arbeider verloren gaan.
Het gekke aan maffe indianenverhalen is dat ze verteld worden door kiekens. Dit lijkt me weer zo'n wereldvreemd, met paranoia tegenover vakbonden doorspekt fabeltje.
Het is te gek om los te lopen. Laten nazien die winkel: er zijn kosten aan
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be