![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De wet op schijnhuwelijken leidt tot willekeur | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 50,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 9,09% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
3 | 13,64% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
'k weet het niet, geen mening ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 27,27% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, Circe, ik stel mij de vraag wat er zou gebeuren moest de moeder een Britse, Française of Nederlandse zijn. Ik stel mij de vraag waarom iemand die, bij wijze van spreken, uit de brousse komt op dat vlak anders moet worden behandeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En m'n pa z'n gebuur was ook nigeriaan, geen enkel probleem mee hoor, ik heb er toch af en toe een fijn gesprek mee gehad. Tot op een bepaald moment... hij werkte in de bouw bij een restauratiebedrijf, daar heeft hij zich vergrepen aan diestal van klein materiaal (hoe dom kan een mens zijn). Daarna werd hij ontslagen, en zijn de problemen begonnen, de vrouw met wie hij was (m'n pa z'n huidige vlaamse buurvrouw) was niet zo happy met het ontslag .. ze hebben twee kinderen namelijk. Kortom na veel ruzie zijn ze uit elkaar (wettelijk gescheiden weet ik niet). het enige da'k wel weet is dat hij nu een verblijfsvergunning heeft en dat hij niks afdraagt van z'n kindergeld aan de kinderen. Ik stel me serieuze vragen bij het lakse beleid, maar ook vragen naar de buurvrouw. Misschien klinkt het raar maar ergens vind ik dat zij ook deels schuld draagt aan die kerel z'n gesettelde situatie. Zij was immers zo dom met em te trouwen (liefde is blind maar dan moet je sowieso de gevolgen achteraf dragen en deze niet afschuiven op de gemeenschap). Die kerel houdt zich momenteel enkel bezig met rare zaakjes .. laten we het gewoon heling noemen en z'n vrouw (ex)vrouw draait nu nachten om meer te verdiennen, terwijl de kinderen (die trouwens enorm arogant zijn) alleen thuis moeten blijven. Nu de vraag aan onze politicologen hier .. zijn jullie overtuigd van jullie kaas met gaatjes of moeten er nog meer drama's als deze gebeuren ?
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, gescheiden of niet, de moeder kan steeds, op eenvoudig verzoek, de kinderbijslag op een persoonlijk rekening ontvangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() En vergeet het maar dat je naar de politie kan lopen .. die zitten vast in de rascime waas van de wetgeving ![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik pleit voor "beter voorkomen dan genezen". Eenmaal gehuwd moet er bij een scheiding niet gepoogd worden te onderzoeken of het wel of niet om een schijnhuwelijk ging. Dit zijn vijgen na Pasen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien aan een huwelijk de eerste jaren (5.. 10?) géén nationaliteitsverwerving is vastgekoppeld, dan vervalt de reden voor het aangaan van schijnhuwelijken. Indien het dan toch nog misloopt (wat uiteraard altijd mogelijk is), dan begint men gewoon vanaf nul: dus de geimporteerde partner die hier toch enkel kwam om te kunnen huwen met zijn/haar geliefde, gaat gewoon terug naar huis. Ik denk dat vijf jaar al voldoende is als afschrikmiddel: om vijf jaar in een schijnhuwelijk te leven énkel met de bedoeling een verblijfsstatus te bekomen lijkt me al lang. Mijn chinese buurman lang geleden zèlf hier al geboren, houdt zich nu bezig met deze problematiek bij chinese mensen. Voor hem is een wachtperiode van TIEN JAAR helemaal niet te lang.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees gerust, hoewel ze haar vent haat als de pest, houdt ze het volgens mij nog wel enkele jaren vol, tenminste tot de dochter is afgestudeerd. 5 Jaar zou kunnen dienen als basis, akkoord. Indien minder zou er idd een belletje mogen beginnen rinkelen. Wat niet belet dat ik die jaartallen relatief vind. Alvorens iemand een nationaliteit te ontnemen, het land uit te zetten, moet de scheidingskwestie eerst grondig worden onderzocht, wat volgens mij veel tijd vraagt. Ik ken bitter weinig koppels die in liefde uit elkaar gaan. Elk heeft zo z'n eigen versie tijdens de scheiding. Ik vrees dat justitie met dergelijke onderzoeken verzuipt in haar eigen onkunde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vb. Maria trouwt met 25 jaar jongere Abdullah uit Egypte. Maria blijft Belgisch, Abdullah blijft Egyptisch, en krijgt enkel een tijdelijke verblijfsvergunning. Pas n�* 5 jaar kan hij op de geijkte wijze belg worden. Scheiden ze binnen de vijf jaar, dan vervalt de tijdelijke verblijfsvergunning en kan Abdullah terug naar zijn piramides.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Burgerlijk huwelijk afschaffen.
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() en dan wat? Dan bestaat het istituut "huwelijk" gewoon niet meer. Met alle gevolgen van dien qua rechten...
En kom niet af met het religieuze huwelijk want ten eerste is niet iedereen gelovig zodat bepaalde mensen dan gewoonweg niet kunnen trouwen en ten tweede, in de landen die wel beschikken over een geldig religieus huwelijk geldt dit tegelijkertijd als burgerlijk huwelijk zodat hetzelfde probleem zich stelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat is de meerwaarde bij het afschaffen van het burgerlijk huwelijk?
Het burgerlijk huwelijk, en andere wettelijk geregelde samenlevingsvormen, beschermen de nakomelingen. Of, wil je dat enkel de vrouwen opdraaien voor de kosten indien het ventje het nest verlaat? Het gaat nog steeds om een engagement waarbij twee partijen hun verantwoordelijkheid opnemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 9 juli 2007 om 12:56. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Vreemdeling
|
![]() Onzin, niemand is verplicht een burgelijk huwelijk aan te gaan.
Het is een vrije keuze, dat is pas vrijheid. Het ontnemen van vrije keuzes voor anderen is dictatuur! ![]()
Place one hundred men on an island from which there is no escape, and whether you make one of these men the absolute owner of the other ninety-nine, or the absolute owner of the soil of the island, will make no difference either to him or to them In the one case, as the other, the one will be the absolute master of the ninety-nine--his power extending even to life and death, for simply to refuse them permission to live upon the island would be to force them into the sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je wilt huwen, ben je er wel verplicht toe, want je moet zo'n bourgeois boekje hebben voor je naar het altaar kan, de synagoge, of wat dan ook.
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze binnen het huwelijk wacht met de scheiding aanvragen tot ze op z'n minst de Belgische nationiteit heeft verworven lijkt mij ook niet zo onlogisch. Dit hoeft dus niet noodzakelijk een signaal te zijn van een schijnhuwelijk. Die termijn van 5 jaar vooraleer een nationaliteit te bekomen zorgt er mijn inziens enkel voor dat het huwelijkslijden onnodig wordt verlengd. Het spijtige is, volgens mij toch, dat er wat de duurzaamheid van een huwelijk betreft louter gezocht wordt naar meetbare criteria zoals tijdsduur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze moet enkel gewoon terug naar Marokko! Uiteindelijk is ze toch naar hier gekomen om te HUWEN hé? toch niet om het papiertje? of toch?....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Ieder strafrechtelijk beleid is willekeur. Alles hangt af van degenen die de wet afdwingen. Niet iedereen die fraude pleegt wordt gepakt en vervolgd. Sommigen lopen inderdaad meer in de schijnwerper dan anderen. Dit mag geen reden zijn om een beleid af te keuren. Schijnhuwlijk kan niet. Punt uit. Dat dit tot moeilijke en hartverscheurende situaties kan leiden, verandert niets aan de zaak. Wij kunnen niet alle ellende van de wereld op onze schouders nemen. Schijnhuwlijken zijn er overigens niet alleen om een ander binnen te krijgen, maar ook om jezelf binnen te krijgen. Het enige wat je moet doen is een Belg verleiden en hem of haar nadien dumpen. Is dat dan niet hartverscheurend? Trouwens, geen enkele mens is onschuldig. Dus: geen medelijden. Basta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Trouwens wat ik ook weet over common law marriages is dat het in veel gevallen belange niet dezelfde rechten met zich meebrengt als een echt huwelijk. Trouwens, common law marriages zijn eigenlijk contracten. Citaat:
De reden waarom het burgerlijk huwelijk voor het religieuze huwelijk dient te komen is omwille van de scheiding van kerk en staat. De staat wilt immers geen goedkeuring voor de een of andere godsdienst laten blijken door aan deze of gene ceremeonie officieel rechten te verbinden |
||
![]() |
![]() |