Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2007, 19:10   #21
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard Fata Morgana

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gewoon de openbare omroep afschaffen volstaat ... VRT brengt trouwens geen enkel programma(soort) wat je niet evengoed terugvindt op commerciële zenders ... bovendien, als de VRT niet meer bestaat vloeit er veel meer reclamegeld naar de commerciële zenders, en komt er daar extra ruimte voor betere kwaliteit.
Want jij denkt dat commerciële zenders met meer geld betere programmas gaan uitzenden? Naïef zijn doet geen pijn (in 't begin)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 19:18   #22
Lord Vader
Schepen

Lord Vader's schermafbeelding

Standaard

Ik vond de versie van Fata Morgana van Willy's en Marjetten wel geslaagd, jammer genoeg is die blijkbaar niet meer te bekijken op YouTube.
Oud 12 juli 2007, 19:20   #23
Lord Vader
Schepen

Lord Vader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Want jij denkt dat commerciële zenders met meer geld betere programmas gaan uitzenden? Naïef zijn doet geen pijn (in 't begin)
Kwaliteit op VTM... Iemand al Schildestrand gezien?
Oud 12 juli 2007, 19:42   #24
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Fata Morgana, ge weet wel, dat 'volkse' programma op 'één' dat het VB moest stoppen...
fata morgana... inderdaad !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 19:59   #25
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Wat een azijnpissers hier.
Zelf kijk ik amper naar het programma maar het is duidelijk dat het programma aanslaat en veel volk kan mobiliseren. Het is een van de weinige programma's die er dus wel in slaagt om sociale cohesie en een warme samenleving te promoten. Waarom in hemelsnaam wilt U dan iets afschaffen dat vele mensen een goed gevoel geeft? Omdat het niet in uw liberaal dogmatische kraam past? Omdat U het niet kunnen vind dat die mensen die dag zich een beetje beter voelen met uw belastingsgeld? U voelt zich immers (vreemd genoeg) niet beter? Wat wel ... meer koopkracht en meer materie?
En maar afvragen waarom de (donkerblauwe)liberalen een asociaal en egoistisch etiket krijgen.

Voor de goede orde: ik verdedig enkel het programma Fata Morgana. Niet de gehele campagne "allemaal SAM" die op het eerste succes van FM volgde. Die komt inderdaad paternalistisch en geforceerd over.
Mee eens, sommige mensen kunnen alleen maar klagen en zagen. Heb het programma één keer gezien toen er ex-collega's in Aalst een steentje hebben bijgedragen ... ik hou niet van de stijl en het gedwongen enthousiasme van de presentatoren (nogal Donna like) ... maar wanneer ik hoorde hoe de ganse buurt werd gemobiliseerd en er in bepaalde straten in Aalst nu effectief buren zijn die elkaar kennen dan mag dit soort programma's van mij best blijven bestaan

@ Patriot
Nog meer: maak eens een lijstje van de pulp- en snertprogramma's die er op de, vooral commerciële, zenders worden getoond en die kwalitatief ver onder het niveau van dit feel-good programma staan.
Oud 12 juli 2007, 20:02   #26
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fata Morgana, ge weet wel, dat 'volkse' programma op 'één' dat het VB moest stoppen (het is wel gestopt, maar of dat de verdienste is van dit paternalistische programma is zéér de vraag. Of een openbare omroep zich moet bezighouden met politieke doeleinden is een andere - maar goed daar gaat het hier niet over) komt naar herentals. Ik heb nooit in Herentals gewoond maar het is wel de 'stad' waar ik school liep en waar zo goed als mijn hele jeugd zich afspeelde. Ikzelf kijk nooit naar zulke feelgood-programma's die moeten aanzetten tot meer 'sociale cohesie', maar vrienden van me informeerden me dat deze kermis zaterdag in Herentals landt. Naar het schijnt gaat het over Elvis, of Las Vegas, of zoiets. In ieder geval zal het voor de plaatselijke middenstand gouden tijden betekenen - wat ik zeer toejuich.

Wat ik minder toejuich is dat er belastinggeld gebruikt wordt voor dit late carnaval, dat zou moeten bijdragen tot meer sociale cohesie en een warmere samenleving - voor de goede verstaander: het paternalisme is terug van nooit weggeweest, en de openbare omroep voert het CD&V-programma voor honderdduizenden toeschouwers live uit. Met ons geld.
Nu, elk weldenkend mens is voor meer sociale cohesie, een warmere samenleving en al die andere slogans. Elk weldenkend mens weet ook dat zulke programma's hier geenszins toe bijdragen. Volgende week is die kortstondige en kunstmatige sociale cohesie wellicht al vergeten, en kan het gezeur over de belastingen weer beginnen. Terecht, want initiatieven zoals dit (en ik heb het niet alleen over dit programma, maar alle 'prosociale' maatregelen van de verschillende regeringen) kosten handenvol geld. En is het werkelijk een taak van de overheid om mensen tot prosociale gedragingen aan te zetten? Zou het eigenlijk wel een taak van de overheid moeten zijn om mensen waar dan ook toe aan te zetten? In mijn visie niet. De mensen zijn zelf slim genoeg om te weten wat goed is. Geef hen de nodige vrijheid, en de 'sociale cohesie' zal wel volgen, als men die nuttig acht.

Daarom dit voorstel: schaf al die belachelijke, ineffectieve en geldverslindende initiatieven terstond af en verlaag de belastingen drastisch. Zo hebben de mensen meer geld en meer koopkracht, waardoor ze meer op café kunnen gaan: als dat de sociale cohesie niet bevordert! En 't is nog goed voor de economie ook.

http://www.bloggen.be/bobvangeel
Mag ik toch even opmerken dat Fata Morgana een relatief goedkoop programma is, als u eens naar het programma kijkt, zal u zien dat die auto met de Fata Morgana-sticker het enigste is dat de VRT betaalt. Hoe die mensen al die zeepglijbanen en 10 meter hoge sneeuwmannen gaan betalen moeten de dorpelingen zelf maar uitzoeken.

En welke belachelijke, ineffectieve en geldverslindende initiatieven wilt u nog afschaffen? Met enkel Fata Morgana komt u onmogelijk tot een drastische belastingverlaging. (Tip: het begint met 'koning' en eindigt op 'huis')

Sta me toe om nog even de muggenzifter te spelen:
Het afschaffen van Fata Morgana goed zijn voor de economie. Maar de plaatselijke middenstand beleeft toch gouden tijden? Is dat ook niet goed voor de economie?
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 20:04   #27
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Mag ik toch even opmerken dat Fata Morgana een relatief goedkoop programma is, als u eens naar het programma kijkt, zal u zien dat die auto met de Fata Morgana-sticker het enigste is dat de VRT betaalt.
Toyota (Lexus) sponsort (net zoals Flikken,Thuis, Witse, ...)
Oud 12 juli 2007, 20:33   #28
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Het is nochtans tamelijk simpel.

Als de VRT de inkomsten uit reclame wil verhogen moet ze meer kijkers hebben. Want hoe weer mensen er kijken, hoe liever men reclame maakt via dit medium en hoe meer men ervoor wil betalen.

Als ze meer kijkers willen, dan moeten ze gewoon de kopstukken van het Vlaams Belang meer op het scherm laten zien. Dat hoeft niet altijd in politieke programma's, alhoewel bij voorkeur wel natuurlijk, maar dat mag ook in amusementsprogramma's.

Dat hoeft niet meer te zijn dan de kopstukken van andere partijen die we regelmatig zien, maar ook niet minder.

Dat zou al veel schelen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 12 juli 2007 om 20:34.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 20:55   #29
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je krijgt hier wel heel hoge waarderingen voor jouw tekstuele bijdragen ..
Oud 12 juli 2007, 22:52   #30
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Ach Bobby, ik vind héél die affaire ook maar saai en simpele zever, maar ik trek het me ook helemaal niet aan. Het zal niet veel verschil uitmaken zekers...
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 01:05   #31
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Een sterke vrt is nodig, als men het niveau bekijkt van pakweg vtm is het duidelijk dat er een openbare omproep nodig is. Waar ik minder voor te vinden ben zijn zenders als Donna en radio2 die perfect door commerciele zenders te vervangen zijn en er ook niet wezenlijk van verschillen (vooral Donna dan)
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 01:12   #32
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickmaes1604 Bekijk bericht
Een sterke vrt is nodig, als men het niveau bekijkt van pakweg vtm is het duidelijk dat er een openbare omproep nodig is. Waar ik minder voor te vinden ben zijn zenders als Donna en radio2 die perfect door commerciele zenders te vervangen zijn en er ook niet wezenlijk van verschillen (vooral Donna dan)
Yes indeed!
Oud 13 juli 2007, 12:24   #33
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickmaes1604 Bekijk bericht
Zou er veel verschil zijn tussen één en VTM?

(het U onze ,Ronde vanFrankrijk 'journalisten' al gehoord/gezien? Awel, daar valt mijn muizenbroek vanaf... )
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 14:01   #34
connect
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Wat een azijnpissers hier.
Zelf kijk ik amper naar het programma maar het is duidelijk dat het programma aanslaat en veel volk kan mobiliseren. Het is een van de weinige programma's die er dus wel in slaagt om sociale cohesie en een warme samenleving te promoten. Waarom in hemelsnaam wilt U dan iets afschaffen dat vele mensen een goed gevoel geeft? Omdat het niet in uw liberaal dogmatische kraam past? Omdat U het niet kunnen vind dat die mensen die dag zich een beetje beter voelen met uw belastingsgeld? U voelt zich immers (vreemd genoeg) niet beter? Wat wel ... meer koopkracht en meer materie?
En maar afvragen waarom de (donkerblauwe)liberalen een asociaal en egoistisch etiket krijgen.
Volledig mee akkoord!
Waar sommige mensen allemaal een drama van maken
connect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 14:07   #35
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Geronimo Bekijk bericht
Je vergeet wel CANVAS, hé.
Die zendt af en toe wel goede programma's en films uit vgl. met alle andere zenders
als canvas dat niet doet, dan gebeurt dit op een commerciële. die niche is groot genoeg voor een eigen commerciële zender ... zo werkt de markt nu eenmaal; toch wanneer ze niet verstoord wordt door een staatszender
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 14:09   #36
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lord Vader Bekijk bericht
Kwaliteit op VTM... Iemand al Schildestrand gezien?
dit is van t zelfde niveau als

Kwaliteit op de VRT ... Iemand al De Kampioenen gezien ?
Oud 13 juli 2007, 14:11   #37
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
uiteraard, daar zijn kijkers voor, dus daar is reclame voor, dus zijn er middelen voor ... zo simpel is het. de Staatsomroep is in deze de marktONTWRICHTENDE factor.

Laatst gewijzigd door Anna List : 13 juli 2007 om 14:11.
Oud 13 juli 2007, 14:21   #38
Anna List
Banneling

Standaard

er zijn veel interessantere bestedingen voor die 300 MILJOEN EURO VRT DOTATIE per jaar.

ik zie geen positief verschil in het TV landschap van Vlaanderen met staatszender en landen zonder staatszender.
Oud 13 juli 2007, 14:26   #39
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fata Morgana, ge weet wel, dat 'volkse' programma op 'één' dat het VB moest stoppen (het is wel gestopt, maar of dat de verdienste is van dit paternalistische programma is zéér de vraag. Of een openbare omroep zich moet bezighouden met politieke doeleinden is een andere - maar goed daar gaat het hier niet over) komt naar herentals. Ik heb nooit in Herentals gewoond maar het is wel de 'stad' waar ik school liep en waar zo goed als mijn hele jeugd zich afspeelde. Ikzelf kijk nooit naar zulke feelgood-programma's die moeten aanzetten tot meer 'sociale cohesie', maar vrienden van me informeerden me dat deze kermis zaterdag in Herentals landt. Naar het schijnt gaat het over Elvis, of Las Vegas, of zoiets. In ieder geval zal het voor de plaatselijke middenstand gouden tijden betekenen - wat ik zeer toejuich.

Wat ik minder toejuich is dat er belastinggeld gebruikt wordt voor dit late carnaval, dat zou moeten bijdragen tot meer sociale cohesie en een warmere samenleving - voor de goede verstaander: het paternalisme is terug van nooit weggeweest, en de openbare omroep voert het CD&V-programma voor honderdduizenden toeschouwers live uit. Met ons geld.
Nu, elk weldenkend mens is voor meer sociale cohesie, een warmere samenleving en al die andere slogans. Elk weldenkend mens weet ook dat zulke programma's hier geenszins toe bijdragen. Volgende week is die kortstondige en kunstmatige sociale cohesie wellicht al vergeten, en kan het gezeur over de belastingen weer beginnen. Terecht, want initiatieven zoals dit (en ik heb het niet alleen over dit programma, maar alle 'prosociale' maatregelen van de verschillende regeringen) kosten handenvol geld. En is het werkelijk een taak van de overheid om mensen tot prosociale gedragingen aan te zetten? Zou het eigenlijk wel een taak van de overheid moeten zijn om mensen waar dan ook toe aan te zetten? In mijn visie niet. De mensen zijn zelf slim genoeg om te weten wat goed is. Geef hen de nodige vrijheid, en de 'sociale cohesie' zal wel volgen, als men die nuttig acht.

Daarom dit voorstel: schaf al die belachelijke, ineffectieve en geldverslindende initiatieven terstond af en verlaag de belastingen drastisch. Zo hebben de mensen meer geld en meer koopkracht, waardoor ze meer op café kunnen gaan: als dat de sociale cohesie niet bevordert! En 't is nog goed voor de economie ook.

http://www.bloggen.be/bobvangeel
Helemaal mee eens: afschaffen die politieke indoctrinatie op onze kosten.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 14:29   #40
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Zou er veel verschil zijn tussen één en VTM?

(het U onze ,Ronde vanFrankrijk 'journalisten' al gehoord/gezien? Awel, daar valt mijn muizenbroek vanaf... )
maak eens een analyse ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be